Fotomeeting Honden Omgeving Zwolle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Fotomeeting Honden Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:55

Wat een leuke foto!
Erg geconcentreerd op die bloem haha! :')

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:00

Ja die bloem was in het begin erg interessant. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:02

Erg gave foto's allemaal! _O_

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:02

Ik heb ze nu bijna allemaal bewerkt. Dan kunnen we op de site!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:08

Nog 1tje :D

Afbeelding

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:11

Ooh gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:33

Ahh beau :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:22

Bedankt! Ik ga vanavond weer verder.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:09

Mijn foto's staan er ook op +:)+

Voor nabestellen oid graag een PB sturen :)
Website is in aanmaak!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:29

En ook ik ben bezig met een aantal foto's uploaden :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:56

Wauw, er komen echt hele mooie foto's voorbij. Jammer dat ik die dag niet kon, want was een mooie oefening voor me geweest. Hoewel ik moet zeggen dat ik 5 goede foto's per hond leveren in best wel een korte tijd nogal een uitdaging had gevonden. :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:01

Alwiene schreef:
Wauw, er komen echt hele mooie foto's voorbij. Jammer dat ik die dag niet kon, want was een mooie oefening voor me geweest. Hoewel ik moet zeggen dat ik 5 goede foto's per hond leveren in best wel een korte tijd nogal een uitdaging had gevonden. :)

Klopt hoor.
Ik dacht daar ooh ik heb wel genoeg!
Maar na het uitzoeken had ik bij sommige nog maar net 5/6 foto's haha! :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:07

Kimley, mag ik vragen of jij zelf je scherpstelpunt kiest of dat overlaat aan de camera? Ik vind je composities wel mooi, maar mis hier en daar wat scherpte op het punt waar je het zou willen hebben.
Die laatste komt op mijn sowieso onscherp over, ik ben bang dat je camera een naar je toe springende zwarte hond erg lastig vond, en dat 1/400e dan misschien ook nog aan de krappe kant was, of misschien per ongeluk de ai focus aangehad ipv de ai servo? Ik zie dat je een 350d hebt, daar ben ik ook mee begonnen, en kan me nog herinneren dat het een ramp was om op dat schermpje te beoordelen of de foto gelukt was. Heb nu een 550D dat scheelt al een hoop en zit nu te kwijlen bij een 70D, maar voor die camera + extra batterij + grip en geheugenkaart etc ben ik zo 1200+ euro kwijt dus ben bang dat het nog even bij kwijlen blijft hihi.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:09

Aan die 5 foto's kom ik ook zeker niet bij alle honden! Bij de meeste honden zelfs niet :o
Alles wat ik de moeite waard vond heb ik online gezet

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:16

Prachtige foto's weer, dames :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:19

Wat een mooie foto's weer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:20

Alwiene schreef:
Kimley, mag ik vragen of jij zelf je scherpstelpunt kiest of dat overlaat aan de camera? Ik vind je composities wel mooi, maar mis hier en daar wat scherpte op het punt waar je het zou willen hebben.
Die laatste komt op mijn sowieso onscherp over, ik ben bang dat je camera een naar je toe springende zwarte hond erg lastig vond, en dat 1/400e dan misschien ook nog aan de krappe kant was, of misschien per ongeluk de ai focus aangehad ipv de ai servo? Ik zie dat je een 350d hebt, daar ben ik ook mee begonnen, en kan me nog herinneren dat het een ramp was om op dat schermpje te beoordelen of de foto gelukt was. Heb nu een 550D dat scheelt al een hoop en zit nu te kwijlen bij een 70D, maar voor die camera + extra batterij + grip en geheugenkaart etc ben ik zo 1200+ euro kwijt dus ben bang dat het nog even bij kwijlen blijft hihi.

hier was ik het mee eens, maar kimley zegt dat dit komt door het verkleinen/ uploadkwaliteit.. :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:28

pimaude schreef:
Alwiene schreef:

hier was ik het mee eens, maar kimley zegt dat dit komt door het verkleinen/ uploadkwaliteit.. :)

Klopt ook. Op mijn computer zijn ze indd wel scherp.

Dat met bewegende "dingen" moet ik ook nog mee oefenen :)

Dat focus punt zou kunnen kloppen, maargoed daar ben ik dan nog beginner voor!
En indd het is een drama om op dat schermpje te beoordelen..
Ik ben dan ook aan het sparen voor een andere :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:31

pimaude schreef:
Alwiene schreef:

Daar geloof ik niet in. Door het kleine formaat kan je juist een niet zo scherpe foto scherper laten lijken en als het uploaden dít op je foto's zou veroorzaken zou ik héél hard op zoek gaan naar een andere plek om je foto's te uploaden, maar zó dramatisch heb ik het nog nergens meegemaakt. Deze onscherpte is gewoon een verkeerde focus en daar doe je achteraf helaas niets meer aan.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:33

Nouja gelukkig word je niet perfect geboren :)
Dit was mijn eerste meeting, en zoals ik al zei fotografeer ik nog niet zolang dus moet nog het een en ander leren :)

Maargoed ik heb op andermans foto's ook wel wat aan te merken, maargoed iedereen moet het leren!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:35

Kimley schreef:
Klopt ook. Op mijn computer zijn ze indd wel scherp.

Dat met bewegende "dingen" moet ik ook nog mee oefenen :)

Dat focus punt zou kunnen kloppen, maargoed daar ben ik dan nog beginner voor!
En indd het is een drama om op dat schermpje te beoordelen..
Ik ben dan ook aan het sparen voor een andere :)

Sorry, maar dat geloof ik écht niet. En ik geef mijn reactie alleen maar omdat ik je er mee wil helpen :)
Je weet toch wel of je wel of niet zelf je scherpstelpunt kiest?
Ik heb een fijne body en ontzettend gaaf glas ervoor, maar alles staat of valt bij de instellingen.

Edit: Ik zie nu je laatste berichtje. Jammer dat je het opvat als kritiek. Het was bedoelt om je te helpen, niet om je de grond in te boren. Uiteraard moet iedereen het leren en ik denk dat de meeste fotografen (waaronder ik) van elke shoot die ze doen nog wat bij leren. Maar als je dit soort vragen en opmerkingen afdoet met 'ik ben een beginner' in plaats van te kijken wat je er van kan leren dan heb je er toch niks aan?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:38

Zitten leuke foto's tussen Kim! Hier zie ik inderdaad ook wel veel onscherpe foto's, maar wat je zelf ook al aangeeft, het is de eerste keer een meeting en de eerste keer honden fotograferen. :) Leren gaat door te oefenen en daar is zo'n meeting erg handig voor.

Volgens mij heeft iedereen nu bijna wel de foto's geplaatst, dat is snel gegaan!
Mariska194 en Apollootje@ Mooie foto's geworden!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:40

Ik zie het niet als kritiek hoor. En wil ook echt wel leren en daar ben ik dan ook mee bezig :)
Ja dat weet ik wel, dat doe ik zelf.
Maar ik vind het niet zo prettig dat het in een topic gebeurt ipv in pb ofzo :)
Verder ook zeker niet stom naar jullie bedoeld! Voor als dat zo overkwam.
Maar ik heb indd al iemand die me helpt en moet gewoon erg veel oefenen :)

Dus ik zou graag verder gaan in pb zodat het voor de rest ook interessant blijft om dit topic te lezen :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:52

Kimley schreef:
Ik zie het niet als kritiek hoor. En wil ook echt wel leren en daar ben ik dan ook mee bezig :)

Dus ik zou graag verder gaan in pb zodat het voor de rest ook interessant blijft om dit topic te lezen :o

Ik deed het in het topic eigenlijk omdat het niet als kritiek was bedoelt en ik dus geen reden zag om het 'geheimzinnig per pb' te doen. :)
Mocht je nog vragen hebben over de opties die ik noemde dan staat mijn pb open, maar als je al een fotograaf hebt met voldoende kennis van zaken die je helpt dan is dat natuurlijk helemaal goed.
Uiteraard is het een kwestie van heel veel oefenen, maar als je bijvoorbeeld nog nooit van het verschil tussen ai focus en ai servo gehoord zou hebben (en je zou de eerste op bokt niet zijn ;) ) dan kan het meteen een wereld van verschil voor je foto's maken als iemand dat toevallig eens uitlegt :)
Enne, als iemand de moeite neemt opbouwende kritiek te geven op je foto's dan wil dat zeggen dat die persoon jou/je foto's de moeite waard vond om tijd aan te besteden, is een leuke gedachte toch? :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:56

Alwiene schreef:
Kimley schreef:

Ik deed het in het topic eigenlijk omdat het niet als kritiek was bedoelt en ik dus geen reden zag om het 'geheimzinnig per pb' te doen. :)
Mocht je nog vragen hebben over de opties die ik noemde dan staat mijn pb open, maar als je al een fotograaf hebt met voldoende kennis van zaken die je helpt dan is dat natuurlijk helemaal goed.
Uiteraard is het een kwestie van heel veel oefenen, maar als je bijvoorbeeld nog nooit van het verschil tussen ai focus en ai servo gehoord zou hebben (en je zou de eerste op bokt niet zijn ;) ) dan kan het meteen een wereld van verschil voor je foto's maken als iemand dat toevallig eens uitlegt :)
Enne, als iemand de moeite neemt opbouwende kritiek te geven op je foto's dan wil dat zeggen dat die persoon jou/je foto's de moeite waard vond om tijd aan te besteden, is een leuke gedachte toch? :D

Dankjewel voor het compliment!
Ja als ik verder nog vragen heb zal ik je zeker een pb doen :)
Maar word indd al een beetje geholpen door een andere fotograaf dus ik denk dat het met de tijd wel goedkomt