Erg geconcentreerd op die bloem haha!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alwiene schreef:Wauw, er komen echt hele mooie foto's voorbij. Jammer dat ik die dag niet kon, want was een mooie oefening voor me geweest. Hoewel ik moet zeggen dat ik 5 goede foto's per hond leveren in best wel een korte tijd nogal een uitdaging had gevonden.
Alwiene schreef:Kimley, mag ik vragen of jij zelf je scherpstelpunt kiest of dat overlaat aan de camera? Ik vind je composities wel mooi, maar mis hier en daar wat scherpte op het punt waar je het zou willen hebben.
Die laatste komt op mijn sowieso onscherp over, ik ben bang dat je camera een naar je toe springende zwarte hond erg lastig vond, en dat 1/400e dan misschien ook nog aan de krappe kant was, of misschien per ongeluk de ai focus aangehad ipv de ai servo? Ik zie dat je een 350d hebt, daar ben ik ook mee begonnen, en kan me nog herinneren dat het een ramp was om op dat schermpje te beoordelen of de foto gelukt was. Heb nu een 550D dat scheelt al een hoop en zit nu te kwijlen bij een 70D, maar voor die camera + extra batterij + grip en geheugenkaart etc ben ik zo 1200+ euro kwijt dus ben bang dat het nog even bij kwijlen blijft hihi.
pimaude schreef:Alwiene schreef:Kimley, mag ik vragen of jij zelf je scherpstelpunt kiest of dat overlaat aan de camera? Ik vind je composities wel mooi, maar mis hier en daar wat scherpte op het punt waar je het zou willen hebben.
Die laatste komt op mijn sowieso onscherp over, ik ben bang dat je camera een naar je toe springende zwarte hond erg lastig vond, en dat 1/400e dan misschien ook nog aan de krappe kant was, of misschien per ongeluk de ai focus aangehad ipv de ai servo? Ik zie dat je een 350d hebt, daar ben ik ook mee begonnen, en kan me nog herinneren dat het een ramp was om op dat schermpje te beoordelen of de foto gelukt was. Heb nu een 550D dat scheelt al een hoop en zit nu te kwijlen bij een 70D, maar voor die camera + extra batterij + grip en geheugenkaart etc ben ik zo 1200+ euro kwijt dus ben bang dat het nog even bij kwijlen blijft hihi.
hier was ik het mee eens, maar kimley zegt dat dit komt door het verkleinen/ uploadkwaliteit..
pimaude schreef:Alwiene schreef:Kimley, mag ik vragen of jij zelf je scherpstelpunt kiest of dat overlaat aan de camera? Ik vind je composities wel mooi, maar mis hier en daar wat scherpte op het punt waar je het zou willen hebben.
hier was ik het mee eens, maar kimley zegt dat dit komt door het verkleinen/ uploadkwaliteit..
Kimley schreef:Klopt ook. Op mijn computer zijn ze indd wel scherp.
Dat met bewegende "dingen" moet ik ook nog mee oefenen
Dat focus punt zou kunnen kloppen, maargoed daar ben ik dan nog beginner voor!
En indd het is een drama om op dat schermpje te beoordelen..
Ik ben dan ook aan het sparen voor een andere
Kimley schreef:Ik zie het niet als kritiek hoor. En wil ook echt wel leren en daar ben ik dan ook mee bezig![]()
Ja dat weet ik wel, dat doe ik zelf.
Maar ik vind het niet zo prettig dat het in een topic gebeurt ipv in pb ofzo
Verder ook zeker niet stom naar jullie bedoeld! Voor als dat zo overkwam.
Maar ik heb indd al iemand die me helpt en moet gewoon erg veel oefenen![]()
Dus ik zou graag verder gaan in pb zodat het voor de rest ook interessant blijft om dit topic te lezen
Alwiene schreef:Kimley schreef:Ik zie het niet als kritiek hoor. En wil ook echt wel leren en daar ben ik dan ook mee bezig![]()
Ja dat weet ik wel, dat doe ik zelf.
Maar ik vind het niet zo prettig dat het in een topic gebeurt ipv in pb ofzo
Verder ook zeker niet stom naar jullie bedoeld! Voor als dat zo overkwam.
Maar ik heb indd al iemand die me helpt en moet gewoon erg veel oefenen![]()
Dus ik zou graag verder gaan in pb zodat het voor de rest ook interessant blijft om dit topic te lezen
Ik deed het in het topic eigenlijk omdat het niet als kritiek was bedoelt en ik dus geen reden zag om het 'geheimzinnig per pb' te doen.![]()
Mocht je nog vragen hebben over de opties die ik noemde dan staat mijn pb open, maar als je al een fotograaf hebt met voldoende kennis van zaken die je helpt dan is dat natuurlijk helemaal goed.
Uiteraard is het een kwestie van heel veel oefenen, maar als je bijvoorbeeld nog nooit van het verschil tussen ai focus en ai servo gehoord zou hebben (en je zou de eerste op bokt niet zijn) dan kan het meteen een wereld van verschil voor je foto's maken als iemand dat toevallig eens uitlegt
![]()
Enne, als iemand de moeite neemt opbouwende kritiek te geven op je foto's dan wil dat zeggen dat die persoon jou/je foto's de moeite waard vond om tijd aan te besteden, is een leuke gedachte toch?