Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:10

@ Molfre, de herderhark? hihi!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:14

Deze!

Wordt aangeprezen als zeer geschikt voor honden met stokhaar, meet ook voor honden met middenlang-lang haar zijn ze geschikt. Ideaal!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:19

Ik heb zon ding met van die lange kromme tanden, ideaal om de pels en broek goed door te komen. Verder gebruik ik ook de stofzuiger :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:21

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:23

Ideaal voor zijn broek idd! Zal een bij de dierenwinkel hier spieken. Als ik dat met de stofzuiger wil doen mag ik eerst wel nitro onder zijn tong spuiten :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:30

:wow: wat een ijzerwerk cp112, trek je daar niet zn halve ondervacht mee uit? :+
Mja, wij hebben maar mazzel met die vier strakke vachten hier, lijkt me een hele klus met een Bernersennen of een Collie ofzo :=

Oh, er komt wss. nog een fotograaf bij, dan hebben we twee keer 4 :D
Ze meld zich vast zo wel hier ;)
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 23-01-13 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:31

Ik heb mij daarnet per pb aangemeld als fotograaf. :D
Vond het onwijs leuk om honden op de foto te zetten, had via Amanda de modellen al gezien en vind ze erg tof! :)

Zo'n borstel hebben wij ook voor onze friese stabij honden. :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:31

Hihi nou Gis is er ook écht nog niet aan toe om gestofzuigd te worden, misschien over een paar maandjes. Die herderhark spreekt me wel aan (vooral vanwege de naam ook haha!), Voor gis heb ik nu een gewone borstel met haren (zo'n paardenborstel zeg maar), een kam met van die kromme draadtandjes:
Afbeelding

en dus een furminator. oh ja en ook nog een flexibel rubberen borsteltje met tandjes, die neemt ook wel wat haar mee. Maar de furminator doet het voor hem dus ook goed. hij heeft halflang haar maar niet overal, en ook wel een flinke ondervacht.

overigens heeft Gis geen broek, wij noemen dat zijn kontsnor. een kontsnor en een palmboom heeft hij. Op deze foto worden beiden mooi getoond:

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:35

Bij Björn noemen we het zijn rokje, omdat het zo leuk heen en weer zwaait als 'ie draaft :+ Wat zijn we heerlijk creatief hier :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:36

Molfre schreef:
Bij Björn noemen we het zijn rokje, omdat het zo leuk heen en weer zwaait als 'ie draaft :+ Wat zijn we heerlijk creatief hier :D

JAAAA omg hoe herkenbaar!!! het kan inderdaad heel parmantig op en neer golven/ wippen in de beweging, hihi! soort vlindertje.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 17:23

_l_amanda_l_ schreef:
:wow: wat een ijzerwerk cp112, trek je daar niet zn halve ondervacht mee uit? :+
Mja, wij hebben maar mazzel met die vier strakke vachten hier, lijkt me een hele klus met een Bernersennen of een Collie ofzo :=

Oh, er komt wss. nog een fotograaf bij, dan hebben we twee keer 4 :D
Ze meld zich vast zo wel hier ;)

Moet je ook alleen op de pels en broek gebruiken en haalt inderdaad de losse ondervacht eruit :j Met geen andere borstel krijg ik het goed weg.
Na het borstelen doe ik dan de stofzuiger erover. Wil nog eens een keer zo'n handig opzet stukje voor de stofzuiger.

Cas vond de stofzuiger eerst ook niks :n is ook een zenuwpees eerste klas. Maar trekt dan juist naar mij toe ipv weg te rennen dus uiteindelijk lukte het wel. Nu is hij er aan gewend en gaat het eigenlijk prima (leuk vind ie het nog steeds niet :'))

Ik kreeg nog een aanmelding van een fotograaf binnen per PB! leuk :)

cp112 schreef:
Er heeft zich nog een fotograaf bij mij gemeld :)
Hieronder de geupdate lijst.

cp112 schreef:

Groep 1 honden:
Snoopy
Willem
Benji
Cas
Shiva
Mailo/Milo? BvanhetB

Groep 2
Beer
Assad
Björn
Ruud
Gismo
Jane

Fotografen groep 1
Seven
Annerieke
Coronalime
JAZZ4ff

Fotografen groep 2
l_amanda_l
JNSW
Sok
Sani

Aanvangsttijd 11.00

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:26

Leuk nog een aantal fotograven!
Snoopy is ook vollop aan het verharen, wel geen lange haren maar van die korte die overal achter haken (kleding, kussens etc.)
Elke dag stofzuigen is geen overbodige luxe... -O-
Hij vindt het trouwens heerlijk de stofzuiger! Hij gaat er echt voor staan. :+

Ik breng hem denk ik maar naar de plaatselijke trimmer volgende week zaterdag. Die heeft in ieder geval de mogelijkheid hem goed te wassen en een kambeurtje scheelt mij weer werk.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:14

Leuk dat er nog wat fotografen bij zijn gekomen! Heb er echt zin in.. Zit me alleen te bedenken dat ik op t moment geen 2e accu heb.. Had toch wel goed van pas gekomen. *-:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:28

Mijn kaart doet raar kan ineens nog maar 150 er op kwijt normaal ruim 350 hmm daar baal ik echt van want 150 is voor 12 honden vrij weinig :=
En krijg hem bijna niet scherp gesteld denk dat het tijd word voor een nieuw model.

Maar eens zien hoe dat op te lossen

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:31

Echt waar? en dat zo ineens dat is echt balen!! Welk model/ type camera heb je?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:37

Canon 400D
Merk gewoon dat ie slomer word veel busy geeft wat erg irritant is als een model net iets leuks doet :D

Vanmiddag fotos maken van de honden, assad is altijd lastig vooral in sneeuw dan oogt hij snel te donker maar kreeg met geen enkele instelling het resultaat wat ik wou heel frustrerend :=

Wel deze nog gemaakt van een indringer in mn huis, met heel veel geduld en de flitser en heel veel instellen maar had hem graag nog scherper gezien.

Afbeelding

Dat van de kaart snap ik niet, heb hem niet van jpg naar raw gezet of visa versa dus daar kan het niet aan liggen :?

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:45

Ja kan me voorstellen dat dat irritant is, loop je net een mooi plaatje mis! Wow ik vind het wel een erg gave foto! Misschien moet je het probleem van die geheugenkaart is opzoeken op internet? Het enige wat ik kon bedenken was indd het omzetten van JPEG naar RAW.. Maar dat is het dus niet en dan zou ik het verder ook niet weten haha :n

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:57

Ik heb nog wel een geheugenkaartje over. 8 gb volgens mij :j.
Hier ook een 400D. Maar werd traag en kreeg af en toe errors... Heel vervelend. Heb een 350D te leen nu. Ben aan het sparen voor de 650D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:59

Ik heb overigens ook 2 accus (canon). Ik zal ze opladen en meenemen. Altijd handig voor het geval dat :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:07

Als ik die evt zou kunnen gebruiken als alles vol is bij mij cp112 zou dat top zijn :D
ik neem ook 2 batterijen mee just incase.

Bedankt jnsm, ik ben echt nog een amateur maar doe wel mn best hahaha

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:16

Seven, ik ben ook nog een amateur hoor haha! En vind de foto echt niet amateuristisch ofzo, vind hem goed gelukt! Jammer dat jullie canons hebben haha. Heb een Nikon camera en had gehoopt dat iemand daar een extra accu voor had :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:27

Helaas anders was het geen probleem :D

bedankt aardig van je :j

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:56

JNSW schreef:
Seven, ik ben ook nog een amateur hoor haha! En vind de foto echt niet amateuristisch ofzo, vind hem goed gelukt! Jammer dat jullie canons hebben haha. Heb een Nikon camera en had gehoopt dat iemand daar een extra accu voor had :o

als mijn accu's niet zo oud waren, had ik een extra voor je gehad, maar als ik er een uitleen heb ik zelf te kort :')
Maar het duurt nog twee weken, misschien valt er nog wat aan te schaffen? Is zowiezo wel handig om een reserve te hebben! ;)

Leuke roodborst Seven! In je huis, hoe krijg je dat voor elkaar? :D (je zet de deur toch niet open met die kou? := )

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:36

ik heb wsl een 8 en 4gb over (heb dan zelf 2x16) en een extra canonaccu (zelf nog nooit moeten wisselen tijdens een fotodag..

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:48

Ik heb eventueel ook een 8GB kaartje ter beschikking.

Net een afspraak gemaakt voor wassen en ontharingsbehandeling voor Snoopy voor volgende week zaterdag.
Hij is dus helemaal fris en netjes voor 3 feb!