Fotomeeting voor beginners - poging 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:10

Muurp schreef:
Ik kan geen foto's zien (telefoon) maar kan met zekerheid zeggen dat je je sluitertijd WAY omhoog moet gooien := eerder 1/500 dan 1/50....

Mag ik jouw 06 nog even, mocht er wat gebeuren tussen apeldoorn en hoenderloo...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:12

@Nadine:

AI FOCUS wil je niet gebruiken. ;) Alleen ONE SHOT of AI SERVO. :P

Jouw lange sluitertijden verklaren de bewegingsonscherpte. Probeer die korter te maken, maar weet niet of jouw combi daar geschikt voor is. Diafragma zat al op f/4.0 en in ISO zat je ook al hoog. :=

Verklaring van achtergrond scherpstellen is dat jouw body alle puntjes gebruikt om scherp te stellen. Jij geeft namelijk aan dat alle 7 puntjes rood oplichten. Je kunt beter zelf een puntje kiezen. Alleen dit punt licht dan rood op. :=

--- edit

Oh jouw camera stond op Single Point AF... := Vreemd dat hij dan jouw hond niet scherp pakt. Zaterdag dan maar even naar kijken. :=

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:08

@Madelon, Ik ga toch maar met de auto denk ik zaterdag, aangezien de temperaturen erg omlaag gaan, :+ is dat echt te koud op de scooter. :brr:
Ik kan ook zelf er heen gaan, want weet niet waar je me dan evt. had willen oppikken?

Janneke (geloof ik) Ik ben mn hengstenketting vergeten van stal te nemen (Drukdruk), had er nog wel 1 thuis liggen, dus die gaat sowieso mee!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:13

Desiree_1993 schreef:
[edit]Femke, je mag anders ook best naar Best komen, is dat niet korter voor jou? Dat wij samen rijden en Mayling naar Groesbeek gaat?

Dat vind ik ook prima :j dan hoeft Nadine ook niet zo'n grote omweg te nemen. Best is vanaf hier maar iets van een half uurtje.

_Chip

Re: Fotomeeting voor beginners - poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:18

Ik had ook nog een hengstenketting, maar werd niet op gereageerd. Is die nodig? Anders neem ik m niet mee xD hij is namelijk best zwaar

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:53

miranda_x schreef:
@Madelon, Ik ga toch maar met de auto denk ik zaterdag, aangezien de temperaturen erg omlaag gaan, :+ is dat echt te koud op de scooter. :brr:
Ik kan ook zelf er heen gaan, want weet niet waar je me dan evt. had willen oppikken?

Janneke (geloof ik) Ik ben mn hengstenketting vergeten van stal te nemen (Drukdruk), had er nog wel 1 thuis liggen, dus die gaat sowieso mee!

Waar voor jou makkelijk is. Ik rijd er gewoon langs over de A27 dus wil eventueel wel naar je huis rijden. Zolang je maar meebetaald aan benzinekosten, haha :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:58

miranda_x schreef:

Net gauw gekeken, maar f*ck het wordt echt koud... :oo

7 a 8 graden en windkracht 4 brrr... :brr:

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:04

Gewoon veel laagjes aan doen, als het dan warmer word, kan je altijd nog een laagje uittrekken :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:04

Warm aankleden en handschoenen aan. :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:07

_Femkee schreef:
Gewoon veel laagjes aan doen, als het dan warmer word, kan je altijd nog een laagje uittrekken :)

I know, maar ik vind kou echt niks aan...

de thermoskan thee gaat dus mooi mee :j

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:24

MadelonSunny schreef:
miranda_x schreef:

Waar voor jou makkelijk is. Ik rijer gewoon langs over de A27 dus wil eventueel wel naar je huis rijden. Zolang je maar meebetaald aan benzinekosten, haha :P

Benzinekosten zijn geen probleem dan natuurlijk! Pb je wel ff

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:31

Even een reactie op alle reacties die op mij reageerde... :D

IK had hem extra op 1/50 ongeveer staan, als ik hem hoger zette, werd de foto te donker.. En dan had ik de iso zelf al op 800 staan.... Of het komt door me body, maar daarbij moet ik wel zeggen dat het al 18:00 was, en in de bossen liep, dus dan begint het al langzaam duister te worden..

maar misschien indd een idee om mij zaterdag even met de "punten" te helpen, zodat hij maar op 1 punt scherp stelt en niet op 7 :=

Of gewoon even me hele camera nakijken of alles wel goed ingesteld staat O:)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:33

Ohja, nog een vraagje... Is er een plek wat wij als middelpunt hebben waar ik mijn tas met drinken etc neer kan zetten, waar we steeds bij terug komen, maar ook in het zicht hebben. Zodra ik niet steeds mijn tas mee moet sjouwen met drinken erin. Maar ook niet naar de auto ver weg moet lopen om wat te drinken/eten?

Verder is daar veel gras en hei (Waardoor je schoenen snel nat worden door de vocht en dus bevroren tenen krijgt) of is het voornamelijk zand?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:53

Mayling27 schreef:
Even een reactie op alle reacties die op mij reageerde... :D

IK had hem extra op 1/50 ongeveer staan, als ik hem hoger zette, werd de foto te donker.. En dan had ik de iso zelf al op 800 staan.... Of het komt door me body, maar daarbij moet ik wel zeggen dat het al 18:00 was, en in de bossen liep, dus dan begint het al langzaam duister te worden..

maar misschien indd een idee om mij zaterdag even met de "punten" te helpen, zodat hij maar op 1 punt scherp stelt en niet op 7 :=

Of gewoon even me hele camera nakijken of alles wel goed ingesteld staat O:)

Ben bang dat het dan al te donker was voor je body en lens. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:11

Goedemorgen allemaal. Nog 1 nachtje slapen. :P

Ik zit al weer op mijn werk. Net getankt. Vanavond nog even mijn TommieTom bijwerken en ruitenwisservloeistof bijvullen en morgenochtend nog even mijn banden oppompen en dan ben ik er ook klaar voor! :+

--- edit

Oh ja net nog alle informatie + schema afgedrukt. Ook wel handig. :=

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:45

Mayling27 schreef:
Ohja, nog een vraagje... Is er een plek wat wij als middelpunt hebben waar ik mijn tas met drinken etc neer kan zetten, waar we steeds bij terug komen, maar ook in het zicht hebben. Zodra ik niet steeds mijn tas mee moet sjouwen met drinken erin. Maar ook niet naar de auto ver weg moet lopen om wat te drinken/eten?

Verder is daar veel gras en hei (Waardoor je schoenen snel nat worden door de vocht en dus bevroren tenen krijgt) of is het voornamelijk zand?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:49

Goedemorgen allemaal..

Indd nog 1 nachtje...
Ik moet al zeggen dat ik erg slecht ben in namen. Dus misschien is het al een idee om hier vast ieder zijn eigen naam achter zijn/haar bokt naam te zetten.. Kunnen we ook altijd weer terug kijken welke naam bij welke boktnaam hoorde..
(Hebben dit bij de laatste meeting ook gedaan, en moet zeggen dat ik het erg fijn vond en ook achteraf.)

Mentoren:
Muurp -
Bagheera_206 -
MadelonSunny -

Fotografen:
Mayling27 - Nadine

Modellen:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:50

Geeeeeeeeeeeeeeen idee. Meestal is dat er wel en neem ik waardevolle spullen mee in jas/broek/cameratas en laat ik eten/drinken in tas achter in het midden.

Weet ook niet of er veel gras/hei is, maar ik trek iig paar stevige schoenen aan die daar wel tegen kunnen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:52

BOKTNAAM
NAAM

1.Miranda_x
Miranda

2.Anoli
Ilona

3._Femkee
Femke

4.Mayling27
Nadine

5.LynnDenise
Lynn

6. Desiree_1993
Desiree

7. _Summerly_
Alisha

8. Lauwttje
Laura

9. Adamootje
Felicity

10. Sirius_

11. _Kiki_
Kiki

12. Nicoletjee
Nicole

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:53

Dat zocht ik, dankje.. (Kan ik hier niet openen....)

Maar ik mis bv Libiris?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 09:02

Dat is de oude lijst die Richard heeft gekopieerd, had een bestandje gemaakt met daarin alle namen (voor de mentoren). :)

Ik heb vandaag niet zo heel veel tijd, dus zal kijken of ik nog ergens een gaatje heb.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:03

Tip voor iedereen. Download Google Drive op je smartphone. En open informatie document van Murielle en sla dit offline op je smartphone. Zo heb je het document met schema tot je beschikking ook als er geen bereik is. ;)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:38

ik ben IRIS :+

goedemorgen allemaal:-)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:43

Bagheera_206 schreef:
Tip voor iedereen. Download Google Drive op je smartphone. En open informatie document van Murielle en sla dit offline op je smartphone. Zo heb je het document met schema tot je beschikking ook als er geen bereik is. ;)

gedaan!!...pfff heb nog nooit zo vaak zo goed naar een man geluisterd :+
nu nog ff puzzelen wat het is...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:44

Libiris schreef:
Bagheera_206 schreef:

gedaan!!...pfff heb nog nooit zo vaak zo goed naar een man geluisterd :+
nu nog ff puzzelen wat het is...

Is dat positief of negatief? :=