Fotomeeting Lunters Zandgat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welke datum komt het beste uit?

zondag 30 september
13 (18%)
zondag 7 oktober
10 (13%)
zondag 14 oktober
14 (19%)
zondag 21 oktober
10 (13%)
zondag 28 oktober
13 (18%)
zondag 4 november
12 (16%)

Totaal aantal stemmen: 72

C_Spirit

Re: Fotomeeting Lunters Zandgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:39

Gaat het nog door ivm het weer?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:40

JA!:)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:20

Das duidelijk over het weer haha!

Kijk, het komt misschien wat bot over zoals Vealosz het zegt, maar ik begrijp haar punt wel hoor.
Er zit behoorlijk wat werk in om alle foto's na te bewerken. Je moet ze eerst verdelen in mapjes per paard, 1e selectie houden, 2e selectie houden. Dan kies je een aantal foto's uit die je gaat nabewerken. Nabewerken kost zeker 5-10 minuten per foto (licht aanpassen, bijsnijden, storende elementen weg halen.... om maar wat te noemen) dan moet je de foto 2x opslaan, 1x groot voor het geval mensen een afdruk willen. 1x een kleinere versie met je logo erop, die je vervolgens moet uploaden. Upgeloade foto netjes op volgorde plaatsen in een topic dat je moet aanmaken... enzovoorts.

Dat is dus het werk dat je hebt voor 1 foto. als je dat minimaal 15x per model moet gaan doen en je hebt 10 modellen op een dag, tja... Jullie hoeven alleen maar op de F5 knop te drukken, snap je? Bovendien, vaak heb je een hele serie foto's die op elkaar lijken, ik kies altijd de mooiste foto uit die serie. :)

Anyway, ik plaats gewoon wat online, hoeveelheid foto's hangt af van de hoeveelheid series die je hebt. Worden er ongeveer 7 per model gok ik. Ik zet de rest van de foto's online (albumpje) en plaats die op mn website. (ben ik ook zo'n 10 minuten per model mee bezig, 10x10... zeker ander half uur dus!)
Zo kan je alle foto's zien en eventueel nog een aantal foto's na laten bewerken.

Ik hoop een beetje duidelijkheid te scheppen over hoeveel werk het is om al die foto's online te zetten. Mijn tentamenweken komen er ook aan, en daar zal ik niet de enige mee zijn. Ik kan je dus nu ook al wel vertellen dat niet alle fotografen hun foto's binnen een week online hebben, want het kost dus heel veel tijd wil je dit een beetje netjes doen :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:25

EquiPhoto schreef:
Das duidelijk over het weer haha!

Kijk, het komt misschien wat bot over zoals Vealosz het zegt, maar ik begrijp haar punt wel hoor.
Er zit behoorlijk wat werk in om alle foto's na te bewerken. Je moet ze eerst verdelen in mapjes per paard, 1e selectie houden, 2e selectie houden. Dan kies je een aantal foto's uit die je gaat nabewerken. Nabewerken kost zeker 5-10 minuten per foto (licht aanpassen, bijsnijden, storende elementen weg halen.... om maar wat te noemen) dan moet je de foto 2x opslaan, 1x groot voor het geval mensen een afdruk willen. 1x een kleinere versie met je logo erop, die je vervolgens moet uploaden. Upgeloade foto netjes op volgorde plaatsen in een topic dat je moet aanmaken... enzovoorts.

Dat is dus het werk dat je hebt voor 1 foto. als je dat minimaal 15x per model moet gaan doen en je hebt 10 modellen op een dag, tja... Jullie hoeven alleen maar op de F5 knop te drukken, snap je? Bovendien, vaak heb je een hele serie foto's die op elkaar lijken, ik kies altijd de mooiste foto uit die serie. :)

Anyway, ik plaats gewoon wat online, hoeveelheid foto's hangt af van de hoeveelheid series die je hebt. Worden er ongeveer 7 per model gok ik. Ik zet de rest van de foto's online (albumpje) en plaats die op mn website. (ben ik ook zo'n 10 minuten per model mee bezig, 10x10... zeker ander half uur dus!)
Zo kan je alle foto's zien en eventueel nog een aantal foto's na laten bewerken.

Ik hoop een beetje duidelijkheid te scheppen over hoeveel werk het is om al die foto's online te zetten. Mijn tentamenweken komen er ook aan, en daar zal ik niet de enige mee zijn. Ik kan je dus nu ook al wel vertellen dat niet alle fotografen hun foto's binnen een week online hebben, want het kost dus heel veel tijd wil je dit een beetje netjes doen :+

Duidelijk verwoord +:)+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:33

Danku :+
En over de regen, met een dikke stortbui houdt het inderdaad voor mij ook wel op, zeiknatte paarden op de foto zetten heeft echt geen nut. Maar volgens mij valt dat wel mee:

"Zondag overdag is er af en toe zon. De kans op een enkele bui blijft bestaan. De middagtemperatuur wordt ongeveer 12 graden. De wind is zuidwestelijk en neemt af tot zwak of matig, rond kracht 3, aan de kust af en toe vrij krachtig, 5. (Bron: KNMI)"

Geen dikke stortbuien dus en misschien zelfs een zonnetje :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:34

De tip van de plastic zak vindt ik wel 'n goede, maar ik weet niet of ik een plastic zak heb waar mn kanon van 'n camera in past :+

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:36

Enkele druppeltjes zouden mij niet weerhouden, kijk als er echt stortbuien werden verwacht had ik ook afgezegd. Wat voor lens moet er bij jou in passen dan? :+

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:39

70-200 2.8 II
Maar om nou met zo'n grote albert heijn tas te lopen, die past niet in mn broekzak! :P

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:40

Idd, als er echt stortbuien zou komen, of iig hele tijd zou gaan regenen dan had ik het niet door laten gaan :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:43

Dat dacht ik al :)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:44

EquiPhoto schreef:
70-200 2.8 II
Maar om nou met zo'n grote albert heijn tas te lopen, die past niet in mn broekzak! :P

Dan is jouw lens wel groot voor een 70-200 :wow: Ik heb een 75-300 mee, maar ik geloof dat
dat dan nog een bescheiden lensje is voor zijn formaat.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:46

Body zit er ook nog aan he :+

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:49

Ik moet het nog even aan Titine vragen, maar als ik met haar mee kan rijden zou ik dan net als xMiinh in de ochtend mogen komen fotograferen? Ik zal jullie niet in de weg lopen! :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:49

Jij hebt gewoon een hele grote body :j
Hehe, ik ga zondag je camera wel bewonderen, je zit de
hele dag aan mij vast :+

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:20

ik meld me toch helaas af.

Voor ons is het dik een uur rijden en dan vind ik het weerbericht toch te slecht.
Hopelijk hebben jullie morgen toch nog een hele leuke en droge dag!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:30

Ik bot? Niet de bedoeling. Ben gewoon te lui om te bedenken hoe de reacties op andere overkomt.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:07

Vealosz schreef:
Ik bot? Niet de bedoeling. Ben gewoon te lui om te bedenken hoe de reacties op andere overkomt.

Schatje, daarom denk ik toch voor jou en leg ik de dingen voor jou uit :*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:10

Pff wat een pokkeweer hier nu zeg... :n

Hoop echt dat opklaart, ga zo nml wedstrijd afzeggen en hoop dat ik het niet voor niks ga doen :+
En vanavond Bonny's sokken even snel wassen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:11

Even snel? Hoe kan je nou die sokken even snel wassen? :+ _O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:36

Trust me, I'm an expert! :')

Vroeger deed ik er zo 2 uur over (inc drogen, dus met de fohn pff)
Nu was ik d'r snel met voeten in de emmer en gooi dr in stal met extra zaagsel en volgende ochtend is ze wit :D

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:52

Wauw, ideaal :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:27

Weer is echt niks nu :(
Maar voorspelling is nog steeds redelijk morgen, vanaf s avonds pas wat regen..

Ik zal je er afhalen Cspirt.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:28

Ik heb nu nog maar 8 fotografen.
Moet ik 2 fotografen alleen zetten of dat de modellen elke keer even moeten wachten?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:30

IlonavB schreef:
Ik moet het nog even aan Titine vragen, maar als ik met haar mee kan rijden zou ik dan net als xMiinh in de ochtend mogen komen fotograferen? Ik zal jullie niet in de weg lopen! :D

:o?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:33

Ik heb geen longeerlijn meer -O-
Iemand die er een voor me kan meenemen die ik even kan lenen morgen?

Ik doe bon's springtuig op maar neem zn mooie dressuurhoofdstel mee voor de aan de hand foto's enzo.