Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EquiPhoto schreef:Das duidelijk over het weer haha!
Kijk, het komt misschien wat bot over zoals Vealosz het zegt, maar ik begrijp haar punt wel hoor.
Er zit behoorlijk wat werk in om alle foto's na te bewerken. Je moet ze eerst verdelen in mapjes per paard, 1e selectie houden, 2e selectie houden. Dan kies je een aantal foto's uit die je gaat nabewerken. Nabewerken kost zeker 5-10 minuten per foto (licht aanpassen, bijsnijden, storende elementen weg halen.... om maar wat te noemen) dan moet je de foto 2x opslaan, 1x groot voor het geval mensen een afdruk willen. 1x een kleinere versie met je logo erop, die je vervolgens moet uploaden. Upgeloade foto netjes op volgorde plaatsen in een topic dat je moet aanmaken... enzovoorts.
Dat is dus het werk dat je hebt voor 1 foto. als je dat minimaal 15x per model moet gaan doen en je hebt 10 modellen op een dag, tja... Jullie hoeven alleen maar op de F5 knop te drukken, snap je? Bovendien, vaak heb je een hele serie foto's die op elkaar lijken, ik kies altijd de mooiste foto uit die serie.
Anyway, ik plaats gewoon wat online, hoeveelheid foto's hangt af van de hoeveelheid series die je hebt. Worden er ongeveer 7 per model gok ik. Ik zet de rest van de foto's online (albumpje) en plaats die op mn website. (ben ik ook zo'n 10 minuten per model mee bezig, 10x10... zeker ander half uur dus!)
Zo kan je alle foto's zien en eventueel nog een aantal foto's na laten bewerken.
Ik hoop een beetje duidelijkheid te scheppen over hoeveel werk het is om al die foto's online te zetten. Mijn tentamenweken komen er ook aan, en daar zal ik niet de enige mee zijn. Ik kan je dus nu ook al wel vertellen dat niet alle fotografen hun foto's binnen een week online hebben, want het kost dus heel veel tijd wil je dit een beetje netjes doen