Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:34

Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!

Iemand trouwens nog een idee voor anti-vlieg/dazen spray waar mn beige paard niet zwartbont van wordt én goed werkt? :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:35

_Dune_ schreef:
Queelens schreef:
zijn er dan ook geen dazen? dan ga ik dat serieus een keer doen :')
Weet alleen niet of ze er op stal zo blij mee zijn maar dan iets regelen met sleutel ofzo zodat ik de boel open kan gooien sochtends.

die van mij is er allergisch voor dus ik baaaaaal mezelf kapot dat ik met t seizoen niet de duinen in kan aangezien het vanaf stal gewoon op loop-afstand is voor ons.. en paard vind t zo heerlijk, maar niet als er beestjes zijn!

Om half 8 worden ze zo ongeveer wakker. Mugjes zijn geloof ik wel eerder wakker. Daarnaast kun je gebieden met veel dazen ook makkelijk omzeilen.

Muggen zitten er zelfs snachts volgensmij nog :))
Maar die 'gebieden' ken ik allemaal nog niet ik ken t nog niet goed zat allemaal ik was de laatste keer nog verdwaald
vanuit de ponyclub bij drunen/waalwijk ergens in de duinen gekomen na een flink eind rijden en toen waren we ter hoogte van de uitzendmast in tilburg :')
Het mooie was dat we nog in drunen uit kwamen ook vlak bij stal! uiteindelijk..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:36

Ik dacht dat er iets was van Bremse, speciaal voor witte paarden. Ik spuit mijn bonte alleen onder zijn buik in, dat is toch bruin.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:36

Nies_ schreef:
Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!

Iemand trouwens nog een idee voor anti-vlieg/dazen spray waar mn beige paard niet zwartbont van wordt én goed werkt? :D

Die raptor van veredus is echt pro doe je ook vet lang mee (mag wel voor die prijs) maar weet niet of ze het nog verkopen.
ik had het oooit (2 jr. geleden) bij het drunens ruiterhuis gehaald en toen die op was hadden ze m niet meer ;(

en gewapend met een vliegenuitrijdeken en een zweep om de eventuele dazen weg te tetsen.

vrijwilligers om 6u sochtends op buitenrit te gaan? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:37

Queelens schreef:
Nies_ schreef:

Die raptor van veredus is echt pro doe je ook vet lang mee (mag wel voor die prijs) maar weet niet of ze het nog verkopen.
ik had het oooit (2 jr. geleden) bij het drunens ruiterhuis gehaald en toen die op was hadden ze m niet meer ;(

en gewapend met een vliegenuitrijdeken en een zweep om de eventuele dazen weg te tetsen.

Ikke _O-

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:37

Queelens schreef:
Muggen zitten er zelfs snachts volgensmij nog :))
Maar die 'gebieden' ken ik allemaal nog niet ik ken t nog niet goed zat allemaal ik was de laatste keer nog verdwaald
vanuit de ponyclub bij drunen/waalwijk ergens in de duinen gekomen na een flink eind rijden en toen waren we ter hoogte van de uitzendmast in tilburg :')
Het mooie was dat we nog in drunen uit kwamen ook vlak bij stal! uiteindelijk..

Rijd maar een keertje mee, ik ken de duinen zo goed als mijn broekzak.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:38

Desiree_1993 schreef:
Queelens schreef:

Ikke _O-

Ikke ook *\o/*

Queelens

Dan hebben we al 2 vrijwilligers? Ik doe het gerust hoor als ik het voor elkaar krijg op stal dat ik er zo vroeg in mag!
Owja en mn vader want die moet met de trailer rijden ik durf mn E nog niet te halen :o

Anoniem

Zullen we daar een nieuw topic over aanmaken _O-, ik vind het wel een gaaf plan _O-

Queelens

Re: Fotomeeting paarden Drunense Duinen zaterdag 18 augustus

Ikke ook en als ik papa niet zo ver krijg dan kijk ik stalgenootje heul lief aan dan gaan we samen met de pony's te voet!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:39

Goed plan! En het is ook ontzettend gaaf! Ik ben al meerdere malen zo vroeg de bossen en duinen in gegaan, ik heb pas 1 keer iemand meegekregen haha!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:41

_Dune_ schreef:
Ik dacht dat er iets was van Bremse, speciaal voor witte paarden. Ik spuit mijn bonte alleen onder zijn buik in, dat is toch bruin.

Ik hem nu bremsen bremse en daar wordt ze echt zwart van :P
Queelens schreef:
Nies_ schreef:

Heb die nog nooit ergens gezien, dus die zal inmiddels wel verboden zijn in ons leuke landje? :D

Oh, klinkt aantrekkelijk! Maar Angel is echt niet leuk op buitenrit, in stap loopt ze niks als te drammen en als ze dan mag gaan heeft ze er geen zin in en gaat ze rustig stappen ookal vertrekt de hele groep. Als ze dan achter een heuveltje verdwijnen draaft ze bij tot ze ze weer ziet om vervolgens weer te gaan stappen :')

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:46

Nies_ schreef:
_Dune_ schreef:

Ik hem nu bremsen bremse en daar wordt ze echt zwart van :P

Ik dacht dat er ook eentje was voor witte paarden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:54

Nies_ schreef:

ik heb altijd ultrashield, die spuit ik ook gewoon op mijn bonte en die krijgt daar geen vlekken van.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:02

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:47

Ik gebruik bremse voor witte paarden en dat geeft geen vlekken.

Ik ga even kijken of ik een foto van de jurk kan vinden, hij is wel super warm.

Ik haal mijn vergunning vrijdag wel even bij de rustende jager dus daar hoef je niet voor te zorgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:49

Ah, ok. Wist niet dat die ook bestond. Ga van de week maar weer eens de winkels af dan :))

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:00

wat een geniale ideeën komen hierlangs :')
wat mij part beginnen we om 9 uur s ochtends *D

wie biedt er meer? _/-\o_

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 06:30

Hahah wat ontzettend leuk zo'n ochtend rit. := als ik niet zover weg woonde(2 uur rijden, dus als jullie 6uur afspreken moet ik 4u van huis :P) en een trailer had was ik ook graag gekomen :P
Ik ga ook vaak rond 08u naar stal als de zon dan net opkomt(in oktober) heerlijk!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 06:35

alcootje schreef:
Ik gebruik bremse voor witte paarden en dat geeft geen vlekken.

Ik ga even kijken of ik een foto van de jurk kan vinden, hij is wel super warm.

Ik haal mijn vergunning vrijdag wel even bij de rustende jager dus daar hoef je niet voor te zorgen.

Foto's van de jurk... maar deze wil je zaterdag idd echt niet aan.... dan raak je oververhit..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:18

Ik vind 9 uur beginnen prima. :) Dan is het goed te doen, ook voor de paarden en eigenaren. En vooral als je lekker je eigen gang kunt gaan (zonder schema dus), is het al helemaal top te doen. Dan hoef je niet iedere keer zo ver op en neer te sjokken :).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:30

Voor mij is vroeg beginnen ook geen probleem. Ik ben wel iets gewend met SGW wedstrijden (om 4 uur uit mijn bed) en mijn staleigenaren kijken ook niet raar op van mijn schandalig vroege bezoekjes aan de stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:42

Ik ga toch cancellen dames, ik twijfel te erg en bij twijfel niet doen zeggen ze. Ik wil heel graag foto s van Roogs maar dan zonder dat ie nat is van het zweet.Bij de volgende meeting zou ik erg graag wel meedoen!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:09

pol013 schreef:
Voor mij is vroeg beginnen ook geen probleem. Ik ben wel iets gewend met SGW wedstrijden (om 4 uur uit mijn bed) en mijn staleigenaren kijken ook niet raar op van mijn schandalig vroege bezoekjes aan de stallen.

Aangezien mijn fjord soms denkt dat ze een varkentje is zijn die tijden voor mij ook geen uitzondering..