Iemand trouwens nog een idee voor anti-vlieg/dazen spray waar mn beige paard niet zwartbont van wordt én goed werkt?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Dune_ schreef:Queelens schreef:zijn er dan ook geen dazen? dan ga ik dat serieus een keer doen
Weet alleen niet of ze er op stal zo blij mee zijn maar dan iets regelen met sleutel ofzo zodat ik de boel open kan gooien sochtends.
die van mij is er allergisch voor dus ik baaaaaal mezelf kapot dat ik met t seizoen niet de duinen in kan aangezien het vanaf stal gewoon op loop-afstand is voor ons.. en paard vind t zo heerlijk, maar niet als er beestjes zijn!
Om half 8 worden ze zo ongeveer wakker. Mugjes zijn geloof ik wel eerder wakker. Daarnaast kun je gebieden met veel dazen ook makkelijk omzeilen.

Nies_ schreef:Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!
Iemand trouwens nog een idee voor anti-vlieg/dazen spray waar mn beige paard niet zwartbont van wordt én goed werkt?

Queelens schreef:Nies_ schreef:Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!
Die raptor van veredus is echt pro doe je ook vet lang mee (mag wel voor die prijs) maar weet niet of ze het nog verkopen.
ik had het oooit (2 jr. geleden) bij het drunens ruiterhuis gehaald en toen die op was hadden ze m niet meer
en gewapend met een vliegenuitrijdeken en een zweep om de eventuele dazen weg te tetsen.
vrijwilligers om 6u sochtends op buitenrit te gaan?
Queelens schreef:Muggen zitten er zelfs snachts volgensmij nog
Maar die 'gebieden' ken ik allemaal nog niet ik ken t nog niet goed zat allemaal ik was de laatste keer nog verdwaald
vanuit de ponyclub bij drunen/waalwijk ergens in de duinen gekomen na een flink eind rijden en toen waren we ter hoogte van de uitzendmast in tilburg
Het mooie was dat we nog in drunen uit kwamen ook vlak bij stal! uiteindelijk..
Desiree_1993 schreef:Queelens schreef:
Die raptor van veredus is echt pro doe je ook vet lang mee (mag wel voor die prijs) maar weet niet of ze het nog verkopen.
ik had het oooit (2 jr. geleden) bij het drunens ruiterhuis gehaald en toen die op was hadden ze m niet meer
en gewapend met een vliegenuitrijdeken en een zweep om de eventuele dazen weg te tetsen.
Ikke
_Dune_ schreef:Ik dacht dat er iets was van Bremse, speciaal voor witte paarden. Ik spuit mijn bonte alleen onder zijn buik in, dat is toch bruin.

Queelens schreef:Nies_ schreef:Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!

Nies_ schreef:Dazen valt 's ochtends heel erg mee, Marieke! Gewoon goed inspuiten dan denk ik dat je er weinig/geen last van hebt!
als ik niet zover weg woonde(2 uur rijden, dus als jullie 6uur afspreken moet ik 4u van huis
) en een trailer had was ik ook graag gekomen 
alcootje schreef:Ik gebruik bremse voor witte paarden en dat geeft geen vlekken.
Ik ga even kijken of ik een foto van de jurk kan vinden, hij is wel super warm.
Ik haal mijn vergunning vrijdag wel even bij de rustende jager dus daar hoef je niet voor te zorgen.

Dan is het goed te doen, ook voor de paarden en eigenaren. En vooral als je lekker je eigen gang kunt gaan (zonder schema dus), is het al helemaal top te doen. Dan hoef je niet iedere keer zo ver op en neer te sjokken
. pol013 schreef:Voor mij is vroeg beginnen ook geen probleem. Ik ben wel iets gewend met SGW wedstrijden (om 4 uur uit mijn bed) en mijn staleigenaren kijken ook niet raar op van mijn schandalig vroege bezoekjes aan de stallen.