Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:56

Het is mogelijk om been beschermers in een tas mee te nemen toch? Ik rijd mijn paard altijd zonder peeskappen, alleen met springen niet, dus als ik de natuurlijke hindernissen wil nemen, krijgt ze bescherming om. Maar ik vind het op de foto's zo raar staan als ik de gehele tijd bescherming om heb _O-

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:57

Ik kom denk ik heel 'gewoon': zwart dekje en tuig, halsterhoofdstel (bitloos met bloemhack), zelf een spimele rijbroek (jodphur model denk ik met een lichte streep), effen shirt en een blauwe bodyprotector (die ik met standfoto's wel even uit kan doen maar met rijden graag aan/om heb). Zwart endurance beugels met korf (als jullie dat niet erg vinden).

Voetjes (3 witte) en staart gewassen, manen en staart uitgeborsteld, ze heeft redelijk lange (wel wat dunnere) manen dus die wilde ik los laten.

Mochten er verder nog wensen/opties zijn dan hoor ik dat graag.

Ik kan evt. kleine zadeltassen meenemen om wat spullen mee te nemen voor onderweg als anderen dat ook fijn vinden.

xClaudiaaL

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:59

Ik kan eventueel ook zadeltassen meenemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:18

Dan doe ik wel een rugtas om die ik met de fotomomenten even af gooi samen met mn cap! Kan ik ook ze spuitbussen meenemen mocht het werken, om eventueel nog een keer bij te spuiten ;)
Is het ook een idee om wat oude handdoeken mee te nemen? Voor als een paard een hap gras te pakken krijgt ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:29

Ik neem denk ik sowieso zadeltassen mee! Past wel bij haflingerhoofdstel :j Daar dump ik gelijk een borstel in!
Verder doe ik zelf denk ik gewoon simpel een zwarte rijbroek aan, of legging, dat bekijk ik nog even, en een leuk shirtje, wrs iets groens(kleurt weer bij hoofdstel, waar 2 strengen groen in frontriem zitten :P ) Ach, wie weet verander ik nog 3 keer. Ik zie het volgende week allemaal wel.. Wordt toch wel krapjes allemaal, vrijdag werken, zaterdag heul vroeg op om te wassen. Toch donderdag maar voorronde wassen doen, hahaha.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:30

handdoek voor grasmondjes is zeker een goed idee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:32

hahaha ik ga maandag staart en manen wassen, kan ik ze dinsdag spuiten en kijken of het een nacht goed blijf zitten :) De rest vrijdagavond!
Als elk model gewoon een handdoek meeneemt? Kunnen die bij een fotograaf vast wel even in de auto en hebben we iig genoeg :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 19:41

Femke_Tweety schreef:
Lijstje met fotografen.

Citaat:

Helaas 2 afmeldingen bij de fotografen.

Ik had dat enigszins verwacht. Als er nu geen afmeldingen meer zijn, werken we met een heel prettig aantal van 10 fotografen. Dus ik hoop dat het zo blijft.

Ondertussen heeft Anoli zich ook afgemeld, ivm gezondheid.
Beterschap!

Omdat we daardoor nog maar 9 fotografen overhadden heb ik iemand van de oorspronkelijke animo-lijst een pb gestuurd. Zij kan gelukkig.
Dus welkom bij de groep, xZiva_

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 19:43

Huidig lijstje met fotografen.

AnneWil
Willemijn

Marcato | Suus | SUUS Fotografie | http://suusfotografie.weebly.com http://www.facebook.com/SuusFotografie1
Jenne | Jennefer | Silver Emotion | http://www.silver-emotion.com
Tezzy | Tessa | RawHorse Photography | https://www.facebook.com/RawHorsePhotography
LoveSushi |Elin | elin daisy fotografie | http://elindaisyfotografie.tk & https://www.facebook.com/elindaisyfotografie?ref=hl
Moonfight | Marlinde | MPG Fotografie | https://www.facebook.com/pages/MPG-Foto ... 53?fref=ts
Cynn | Cynthia | CynnFotografie | http://cynnfotografie.weebly.com
Chanelle | Chanelle | Chanelart |- http://chanelart.nl
xZiva_ | Jerney | Jerney fotografie | http://www.jerneyfoto.weebly.com
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 26-09-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:47

Kan het zo gauw niet terug vinden, maar in principe zijn het dus voornamelijk rijfoto's die gemaakt kunnen worden? En portretfoto's waarbij de paarden hun tuig nog om hebben?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 19:54

Vooral rij inderdaad, op vrij diverse plekken. Eventueel is er ruimte om op 1 (of 2?) plekken het tuig af te halen, en wat portretfoto's te maken.

Maar dat zal dan als groep gebeuren. Er is geen ruimte om echt 1 op 1 te fotograferen, fotograaf/model.
Misschien dat het ene model vooral wat rij en actiefoto's wil, en een ander liever portret.
Sommige dingen zullen zich ook op de dag zelf een beetje moeten voegen. Als een paar plekken erg vlot gaan met foto's, is er op een andere plek meer tijd.
Maar dat is erg lastig om exact in te schatten van te voren.

Zoals in de OP genoemd, het is een afwijkend systeem, nieuw op deze manier. Ik weet dus ook niet exact hoe alles zal verlopen.
En ik hoop echt dat zowel fotografen als modellen ook op de dag zelf goed aangeven wat ze graag willen, zodat we er echt een succes van kunnen maken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:00

Ik ben druk bezig om alvast een Weebly site in elkaar te zetten.

Alle fotografen krijgen daar uiteindelijk de inloggegevens van, zodat ze hun foto's erop kwijt kunnen.
Websites staan er ook bij, zoals in dit topic. Zodat modellen, als ze willen nabestellen, alle gegevens bij elkaar hebben. En ze dus niet eerst op bokt moeten gaan kijken welke boktnaam er ook alweer bij welke fotografienaam hoort.

Ik ben per model een "pagina" aan het klaarmaken, waar dus alle foto's bij elkaar komen.

Tegen de tijd dat er een proefversie van de site klaar is, meldt ik het linkje hier uiteraard!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:01

ha, ik zie net dat 3! van de 6 ruiters uit de ochtendgroep Wendy heten :D
Dat roept in ieder geval makkelijk, 's ochtends...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:27

Wendy is dus hot!

En ehh, kijk je uit met dat roze cyclame in paardenhaar, hier ook wel eens dat soort geintjes gedaan, maar echt goed eruit gaan doet het niet. Geen probleem als je niet net week later dressuur wedstrijd hebt, maar anders oeps...

Ik ga ook voor rugzakje of zadeltasje, voor oa. borsteltje oliedoekjes, flesje drinken.
Heb geen hele mooie beschermers die geschikt zouden zijn, mijn witte zijn beschadigd en niet meer hagelwit, mijn groene zijn te groen :+

Kleding, dit wat?
Heb wel jurken, maar daar kan ik niet hele stuk in rijden, dus niet practisch.

Ik zat aan deze combi te denken, echter zit dan wel met die witte shabrak, maar dat is echt de mooiste
die ik heb.
Is het heel dramatisch? (voor de goede orde het weer dat ik daar heb, laat ik thuis :Y) )
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 0d6213dd3b

Andere kledings optie.
https://lh5.googleusercontent.com/-weYz ... ca2nDH.jpg

Mijn 2 na mooiste shabrak, maar die staat eigenlijk niet op Toobs, dan zie je dat er kleur verschil is, zwart is niet altijd zwart...
https://lh3.googleusercontent.com/-mnH_ ... 7440_n.jpg

Deze shabrak is overigens bordeaux... in het echt, vind ik ook heel mooi.
https://lh6.googleusercontent.com/-u00x ... 3g0476.jpg

En heb nog deze wel leuk jasje in bruin met kant en 1 van velours, maar die moet ik nog vermaken.

Ik hoor het wel.
Oh en wel of niet vlechten??

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:42

Ik ben ook nog aan het puzzelen met kleding, en wel of niet vlechten.

De website is -uiteraard- bij lange nog niet af.
Maar hier is alvast het linkje, voor degenen die het willen zien.

Boven in de balk staat de verdeling ochtendgroep / middaggroep. Als je daar overheen gaat met je muis, komen de namen van de modellen uit die groep naar voren. Ieder model krijgt dus in feite een eigen bladzijde.
De fotografen kunnen dan hun foto's uploaden, onder hun eigen naam. Daar staat nu uiteraard nog niets.
De fotografen krijgen nog alle benodigde inloggegevens, met een korte uitleg. (Het werkt vrij simpel, en ook redelijk snel)

http://fotomeetingmarienwaerdt.weebly.com/

Verder krijgen alle fotografen dit weekend nog een pb'tje.
Van alle modellen heb ik bevestiging dat ze mee gaan (op xx_Irisje na, dat weet ik nog steeds niet zeker)
Maar dat heb ik nog niet van alle fotografen.
Sommigen reageren hier heel uitgebreid, en daar twijfel ik dan ook niet over. Van anderen lees ik niet heel veel hier, en daarom even een pb'tje om zeker te weten of ze al dan niet meegaan.
(Niet iedereen spamt nou eenmaal een topic vol, zoals ik... zegt nog niets over wel of niet meegaan natuurlijk...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:09

haha ik heb geen dressuurwedstrijd de week erna, pas eind november of begin oktober weer! Dus het maakt niet uit als het er niet direct uitgaat,vind het echt een supertof idee en hoop dat t lukt! :D
En daarbij, ben ik het type dat gerust dressuur start met een paard met roze-paarse staart hoor :D :P

En peeskappen doe ik net als DiertjeC alleen om bij de sprong :) gewoon zwarte

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:23

Ik moet me toch helaas afmelden als model van de middaggroep, vanavond haalde ik m'n paard nog kreupeler uit de wei dan ze was, ik vind het unfair om mee te gaan voor m'n paard.
Ik hoop dat ik de volgende keer mee kan.
Ik baal als een stekker, had het onwijs tof gevonden, maar gezondheid van paardlief gaat voor. Wel wens ik iedereen heel veel plezier, en ik zie graag de resultaten verschijnen :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:28

ik ben heel blij dat ik ook mee mag als fotograaf :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:54

hier een foto van kleur van mijn paard nu. ze is nu echt zilver in de zon :Y) . Misschien dat ze iets bruiner wordt maar in een week tijd zal het niet schrikbarend verschillen denk ik.
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:42

Ik kan misschien nog wel een extra middag model regelen?

Vandaag even geoefend met trailer laden ging wel goed.

Als de fotografen ook graag zonder tuig willen, ik doe ook veel aan grondwerk en wandel graag dus kan ook meewandelen ipv rijden. Vind ik ook wel leuk!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:24

Op 1 na hebben alle fotografen bevestigd. En die ene is minn fout, ik heb het pb-tje naar de verkeerde gestuurd... Dat is nu hersteld.

Wat betreft grondwerk en wandelen:
voor de foto's prima, als je op 1 of een paar locaties liever foto's ernaast wilt hebben dan erop.
Maar voor de rit -op zijn zachtst gezegd- niet praktisch.
Het is niet de bedoeling om er een jakker-rit van te maken, integendeel zelfs.
Maar de volledige route lopen houdt wel heel erg op.
Lopend doe je over deze 15 kilometer ongeveer 3 uur. (Gerekend op ongeveer 5 km per uur lopen)
Rijdend in een rustig tempo, stap met hier en daar stukken draf, kom je op iets onder de 7,5 km/uur.
Totaal iets boven de 2 uur dus, voor de route.
En dat maakt nogal een verschil.

Wat betreft extra model: stuur maar even een pb, als je wil? Met wie, hoe, wat etc?

@Dietjec, erg jammer. Maar paard gaat altijd voor! Verstandige keus dus.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:31

Er waren toch nog reserve modellen uit het topic, of zeg ik iets geks.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:33

En wat was nou precies de planning voor de fotografen? Die gingen van locatie naar locatie per auto, toch?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:36

Nee, alle modellen die aangemeld hadden kunnen mee.
Ik heb eventueel nog iets achter de hand, mocht het nodig zijn.

Maar als er via bokt of via via nog mensen interesse hebben dan ben ik er wel nieuwsgierig naar, vandaar dat ik via pb dan graag even wil weten hoe en wat.
In principe hebben we overigens voldoende modellen, als er verder niemand last-minute afmeldt.
En dat laatste is altijd enigszins afwachten helaas.

10 modellen zou ik ideaal vinden. We zitten nu op 11 (Er maar vanuit gaande dat xx_irisje niet meegaat, daar hoor ik echt niets meer van)
6 in de ochtend, 5 in de middag.

Ik wacht even af wat er deze week nog gebeurt. Er zit in de ochtendgroep iemand waarvan ik weet dat die ook 's middags zou kunnen, dus mocht er nog geschuif nodig zijn, dan kan dat.

Ik heb het liever niet, maar ik weet ook hoe het in de praktijk vaak werkt....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:43

@ Tezzy, ja, dat is de bedoeling.
Hoewel er nog wel iets gelopen zal moeten worden, maar niet veel. (Niet meer dan bij een reguliere meeting denk ik)
Ik moet alleen nog even helder krijgen wie er eventueel mensen mee kunnen laten rijden. Daar hebben al veel fotografen wat over gezegd en geschreven in dit topic, maar dat heb ik nog even niet scherp voor mezelf. Is ook 1 van de minst lastige dingen om te regelen, omdat er sowieso 2 zijn die via de paarden heerlijkheid mee doen, en die hebben alletwee een auto.
Dus 1 of 2 fotografen die het oke vinden om collega's mee te nemen, en dat "probleem" is opgelost.

Is iets waar ik halverwege deze week even echt goed naar ga kijken.

Voor nu: ik hoop dat we niet te veel afhakers krijgen,
ga ik de Weebly site verder klaarmaken,
ga ik deze week nog even de plekken langs om te kijken of daar geen rare verrassingen zijn,
en ga ik alvast beginnen met Tweet wassen en mijn "outfit" passend en compleet krijgen. En misschien dat ik, als ik toch bezig ben, Silas ook maar meteen even een wasbeurt geef.... Kan mooi samen met Tweet.

Kortom, druk zat weer... :-) (Maar stilzitten kan ik toch niet, dus dat is niet zo erg)

Oo, en als iedereen even wil duimen voor mo0i weer de 4e, deze week???