fotomeeting utrechtse heuvelrug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:08

Okee helemaal super. Draad en paaltjes van het losgooien lukt me tegenwoordig ook, maar bijvoorbeeld een longeerlijn nog niet. Schaam me wel een beetje om het te "vragen" maar aan de andere kant denk ik: ach ik doe me best :o :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:10

Ik heb geen hengstenketting helaas.. :(
Ik neem mee:
- Mijn touwhalster + bijpassend halstertouw (beiden zwart)
- Mijn show outfit (beige leren chaps, witte blouse of zwarte blouse, zwarte hoed)
- Westernzadel + hoofdstel (allebei met een beetje zilver), beige showblanket

Hoe hoog zijn de paaltjes van de paddock waarin de paarden losgegooid mogen worden?

Chouchou

Re: fotomeeting utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:23

Ik had gezegd prikpaaltjes mee te kunnen nemen, maar die zijn niet zo hoog. Zijn van die standaard prikpaaltjes van rond een meter. Bovendien moesten we ook nog kijken of die uberhaupt blijven staan in het mulle zand en of er genoeg mensen zijn die willen losgooien, omdat het natuurlijk wel verantwoord moet gebeuren.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:38

Ik wil best losgooien, als de paaltjes hoog genoeg zijn :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:41

Wat vind jij hoog genoeg? :) Er zijn natuurlijk ook van die lange palen, maar die heb ik niet... Maar voornamelijk vraag ik me af of die paaltjes blijven staan. Zulke prikpaaltjes worden in de wei ook al snel scheef getrokken, laat staan in mul zand waar ze misschien helemaal geen houvast kunnen vinden?

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:58

Dat vroeg ik me idd ook af of die blijven staan! Denk het niet, en anders zakken ze zo'n eind erin dat ze qua hoogte nog ongeveer 70 cm zullen zijn. Misschien is het mogelijk om richting het pad een stuk af te zetten, daar is het zand niet zo zwaar meer. Of van boom naar boom... Maar of dat nou zo veilig is...

Ik denk dat ik die van mij aan een heel lang longeerlijn ga doen, tenzij een goede paddock toch gemaakt kan worden, helemaal vrij is natuurlijk het mooiste! :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:37

Dany94 schreef:
Dat vroeg ik me idd ook af of die blijven staan! Denk het niet, en anders zakken ze zo'n eind erin dat ze qua hoogte nog ongeveer 70 cm zullen zijn. Misschien is het mogelijk om richting het pad een stuk af te zetten, daar is het zand niet zo zwaar meer. Of van boom naar boom... Maar of dat nou zo veilig is...
)

lijlt me sowieso het beste ook voor de benen van de paarden.. Zwaar zand is niet alles.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:47

Ik weet niet in hoeverre de boswachter het leuk vind als we een stuk pad af gaan zetten :-). Ze zijn sowieso redelijk streng qua of ruiters wel netjes op de paden blijven.

Voorgaande meeting die ik daar had is er ook toestemming gevraagd of we mochten shooten daar. Is dat nu ook eigenlijk? Misschien handig gezien er op vele plekken al meetings verboden zijn.

Het rijden en portret foto's maken is sowieso geen probleem zolang we maar op de ruiterpaden blijven, en niemand in de weg zitten en uiteraard onze rotzooi opruimen.

Ik heb het directe emailadres van de boswachter mocht hier interesse in zijn vanuit de organisatie.

Edit: ik lees verkeerd, staat richting! het pad. Excuses.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:07

Ik ben de boswachter nog nooit tegengekomen, en ik rij hier toch echt al wel sinds 2010! Maar ik blijf altijd wel gewoon netjes op de paden, dus misschien dat ik hem/haar daarom nooit zie. Gelukkig is er op onze locatie genoeg ruiterpad, dus moet goed komen :)

Weet jij of er dan een harder stuk is daar? Volgens mij is het toch een redelijk directe overgang van verhard bospad naar zandverstuiving. Je kan natuurlijk wel naar de andere kant van de zandverstuiving, dus verder in het bos, maar weet niet of je daar nou wel makkelijk iets kan afzetten.

Officieel toestemming is er niet gevraagd, bij eerdere meetings op deze locatie heb ik dat ook nog niet meegemaakt.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:23

Ik rij er ook sinds 2010 en kom hem wekelijks tegen met zijn auto. Ik rij ook nooit illegaal dus kom ik hem gewoon op de ruiterpaden tegen :-)

Wij hebben toen een stukje afgezet richting het pad naar Frans weet je wel, en anders kan het ook naast die boom die in tweeën gesplitst is zeg maar. Hihi ik ben geen uitleg ster *\o/* We kijken zaterdag wel wat handig is. :j

Ik heb pas 1x daar foto's gemaakt en toen was er toestemming gevraagd, mij maakt het verder niet uit hoor :-)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:46

ik heb andere topics door gelezen en nog nooit echt gezien dat er toestemming gevraagd werd..
als iemand dat wilt, wil ik best mailen hoor!
maar ik denk dat het niet nodig is.
zijn de fotografen nu geregeld ?

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:25

Wat mij betreft hoeft het niet hoor :-)

We missen 2 fotografen toch?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:51

Metellica schreef:
Ik rij er ook sinds 2010 en kom hem wekelijks tegen met zijn auto. Ik rij ook nooit illegaal dus kom ik hem gewoon op de ruiterpaden tegen :-)

Wij hebben toen een stukje afgezet richting het pad naar Frans weet je wel, en anders kan het ook naast die boom die in tweeën gesplitst is zeg maar. Hihi ik ben geen uitleg ster *\o/* We kijken zaterdag wel wat handig is. :j

Ik heb pas 1x daar foto's gemaakt en toen was er toestemming gevraagd, mij maakt het verder niet uit hoor :-)

Nou zeg, dan wil ik hem ook wel eens zien! Ik neem aan dat de eerste de beste auto die ik in de bos tegenkom van hem is, maar ik zie ook gewoon nooit auto's :P

Inderdaad dat pad richting Frans bedoelde ik ook, maar dan moet je dus wel eerst de hele zandverstuiving 'oversteken'. We kunnen inderdaad zaterdag gewoon even kijken!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:10

Hihi ja ik hoor andere ook nooooooit over de boswachter. En echt, ik tref hem zo vaak! Laatst nog tussen de hekjes zeg maar, ineens een wit dak want ik zat achter mijn shet en reed precies onderaan de heuvel. En jaa hoor meneer met zijn groene jeep en een wit dak :7

Ga nu weer ontopic :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:36

Dames, ik wil wel gewoon mee, maar jullie zullen langer op de foto's moeten wachten..
Ik loop achter met foto's van een meeting van vorige week, omdat ik moest wachten op een oplader voor mijn laptop en op een harde schijf omdat hij vol zat en de foto's er niet op pasten :=
Jullie mogen zelf zeggen of jullie dat niet erg vinden, anders ga ik namelijk gewoon niet mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:28

Ik ben ook nog bezig met foto's van eerdere meetings, dus zal ook eventjes duren (gezien ik geen vakantie heb, gewoon werk en stage te doen).
Ik zou voor de zekerheid de boswachter toch even mailen, zeker met het oog op losgooien. Misschien weet hij een geschikte plek, en daarbij weten we dan zeker dat als we hem tegen komen we niet worden weg gestuurd ;)
Ik heb helaas geen paaltjes. Denk dat met zand lijntje tussen bomen wel beter is dan prikpaaltjes ;) longeerlijn vind ik ook geen probleem. En ik heb standaard 2 hengstenkettingen mee (1 zilverkleurig en 1 goudkleurig) die mogen worden geleend!!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:01

Voor mij is dat geen probleem hoor, heidiLOVER :)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:41

Als ik buienradar moet geloven dan word het een droog dagje *\o/*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:21

Heej allemaal, Dany94 zit in de middaggroep en kan mij dus toch niet meenemen in de ochtend... Iemand die me ergens kan oppikken? Liefst treinstation (Driebergen-zeist, veenendaal de klomp, utrecht) of anders vanaf een bushalte in leersum??

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:06

Bij mij zeggen ze voor morgen alleen maar regen. Waardoor ik heb overlegt met de gene die mij zou brengen en hebben we besloten om het niet te doen.

Daarbij heeft hij ook aardig wat wondjes omdat we een net gecastreerde ruin in de kudde hebben.

Iedereen veel plezier morgen als het door gaat!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:14

Buienradar ziet het er prima uit voor morgen. Ook weeronline geeft gewoon droog weer aan...
Jammer dat jullie afhaken. Wondjes zijn wel weg te fotoshoppen hoor ;)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:24

Idd het weer ziet er super goed uit juist! Wou net berichtje zetten van volgens mij hebben we geluk haha.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:28

Ja, het weer wordt morgen heel mooi :D wel 25 graden en zonnig! Alleen vannacht gaat het regenen

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:30

Ik kan niets meer vinden qua schema of adres en aangezien ik nog andere dingen wil plannen kan iemand die hier plaatsen? :) nu heb ik geen idee hoe laat ik terug kan zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:45

Sophie_Elsje schreef:
de pony die mee zou gaan met mn zusje valt af dus er is alsnog een plekje over.
ik weet al wel iemand die nog mee kan aangezien we geen reserve modellen meer hebben maar wil dat graag eerst bevestigd hebben voor ik haar in het schema erbij zet :)

dit is het schema tot nu toe!

[ Afbeelding ]

DIt is het laatste schema wat geplaatst was. Heb zojuist de TS een PB gestuurd of ze nog even een up to date versie kan plaatsen, gezien er nog wat mensen zijn uitgevallen...Ik moet ook gaan kijken naar vervoer enzo, gezien ik vooralsnog met niemand kan mee rijden, en dan dus ga lopen vanaf de bushalte...en dan dus eerder van huis moet...

"parkeerplaats De Utrechtse Baan, daarachter is de zandverstuiving waar de foto's genomen zullen worden."