Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

marion82 schreef:We gaan het nu idd niet meer over het tuig hebben, mits iemand daar specifiek naar vraagt.
kaniche schreef:Ik was van plan om in mijn showoutfit te komen. Hopelijk vinden de fotografen dat wel leuk?
Ik heb vandaag z'n nieuwe showoutfit (babyblauw) gepast.
Pad:
[ Afbeelding ]
Pad met mijn showblouse (komen nog chaps bij m'n benen onder, waarschijnlijk beige)
[ Afbeelding ] Het blousje zit trouwens echt strak op m'n lichaam, zoals het dus hoort in de western![]()
En dan het eenoorhoofdstel met daarachter z'n pad. Zoals jullie zien is het pad precies dezelfde kleur als zijn oog
[ Afbeelding ]
Ik heb alleen dus geen hoed, maar aangezien we het strand op gaan zal het wel waaien dus misschien is een hoed ook niet handigLos haar staat ook prima
Dat bit wat jij daar in hebt hangen is een (baby)shank. Die worden gebruikt om op één hand te rijden, of in de overgang naar één hand. Mag ik weten wat voor mondstuk het bit precies heeft? (foto?)
maar dan dunner dan een engelse trens) is ook gewoon een westernbit hoor! Western is niet alleen maar scharenbitten, pas als je in een (ver) gevorderd stadium bent. Ik rijd ook nog op een snaffle, maar misschien dat ik voor de fotoshoot een shank ga gebruiken omdat ik een eenoorhoofdstel wil omdoen en daar 'hoort' een shank bij (als je een snaffle erin doet kan het hoofdstel van de oren/het hoofd af glijden, doordat er door de shanks druk achter de oren komt blijft een eenoor hoofdstel beter zitten. Vandaar dta eenoor en shank vaak een combinatie is. Browband -jouw hoofdstel dus- wordt meestal gewoon met snaffle gebruikt, maar kan ook met shank, maakt niet zo veel uit).
als je paard makkelijk het bit tussen de kieZen pakt en gaat rennen dan zou ik dit bit afraden omdat hij makkelijk 'vastpakbaar' is xD maar als je dat bit wilt dragen op de shoot dan doe je die toch gewoon in?
wel even kijken hoe je paard erop reageert. Oh ja, of je nou een snaffle of shank aan het hoofdstel doet: ALTIJD een kinriem gebruiken! 
ga je ook een westernzadel gebruiken of gewoon engels? marion82 schreef:Als jij graag dit bit wil gebruiken, vind ik dat prima hoor.
Heb weinig verstand van western bitten ed. Vind je hoofdstel zo ie zo wel heel gaaf.
@Kaniche
jou outfit is ook heel leuk zeg, staat heel goed mooi op je paardje
nu nog hopen dat lichtblauw mij staat. Ik zal vanavond een foto maken van mijn complete outfit: mn beige showchaps zijn vandaag bezorgd namelijk. Als het vloekt doe ik normale kleding aan

) maar ik weet niet of dit mogelijk is. Ben marktplaats al aan het afspeuren maar heb niet zo veel geld meer over
Maar hoooooooopelijk lukt het op tijd, dan kan ik gewoon m'n showoutfit aan 

Je kunt op dat bit prima rijden hoor. Billy Allen is in mijn ogen een van de fijnere bitten (maar meningen zijn daarover altijd verdeeld). Het bit is zo hard als de hand van de ruiter, toch? 
Kan ik ze lenen van je? Wel als ze alleen mét franjes zijn, zonder vind ik zo.... niet staan