Fotomeeting strand IJmuiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:10

Laraax schreef:
Je kan ook gewoon © Joey doen of iets in die richting :)

Ja ik maak er wat simpels van :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:17

MadelonSunny schreef:
Ik heb me helaas toch af moeten melden. -O- Financieel is het gewoon niet haalbaar.
Ik wens jullie veel plezier zondag! :j

Jammer. :( :(:)

xMnOn

Re: Fotomeeting strand IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:03

mm RTL geeft voor het weekend al weer buien door.. :(:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:49

Het is al tijden schijt weer met die dikke bewolking.. Hoop heel erg dat het in elk geval droog is..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:07

Weeronline.nl geeft wolkje met zon aan voor ochtend&middag. :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:19

Ik heb toch 3dagen zon of zon met wolkje gehad dus ik hoop dat dat van het weekend ook zulk weer is :).

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:29

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:40

Ik ben zelf nog nooit "verraden" door weeronline, dus zal vrijdag en zaterdag daar naar kijken, maar het veranderd met de dag ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:42

Vooruitzichten zijn op zich niet slecht. :D

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:38

Klopt het dat ik uit de regels op kan maken dat je van elke fotograaf minstens 5 foto's krijgt?
Er zijn 8 modellen, dus 8x5 = 40 foto's nabewerken.
Is dat erg veel of niet?

Want als dat niet gaat lukken voor de meeste fotografen is het als model ook eigenlijk de moeite niet om al je spullen netjes te maken en vervoer etc. te regelen (en zo vroeg op te staan :+ )
Dus wil daar eigenlijk wel wat zekerheid over hebben :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:45

Dat is een hoop werk, maar wel een normaal aantal. Vaak kost het je nog zeker 1 a 2 uur per model voor de nabewerking. :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:48

Laraax schreef:
Nathalie dat zijn de voorwaarden, als je je daar niet aan wilt of kan houden hoef je niet te komen :)

Het is een standaart, maar kan ook bijv 15 foto's, zolang ze op 800x600 incl klein right fijn :)

ik vind dat iedere fotograaf dat eerlijk gezegd voor zichzelf moet weten op wat voor iets je ze zet of t nou mijnalbum...of dat nou oypo is of gratis foto's met watermerk...dat moet iedere fotograaf zelf weten lijkt mij zo...
40 foto's vind ik nog meevallen :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:52

NathalietjeB schreef:
Laraax schreef:
Nathalie dat zijn de voorwaarden, als je je daar niet aan wilt of kan houden hoef je niet te komen :)

Het is een standaart, maar kan ook bijv 15 foto's, zolang ze op 800x600 incl klein right fijn :)

ik vind dat iedere fotograaf dat eerlijk gezegd voor zichzelf moet weten op wat voor iets je ze zet of t nou mijnalbum...of dat nou oypo is of gratis foto's met watermerk...dat moet iedere fotograaf zelf weten lijkt mij zo...
40 foto's vind ik nog meevallen :j

Ben het niet helemaal met je eens, dit zijn gewoon de regels en zo veel moeite is het toch niet? Beetje oneerlijk als jij rond gaat strooien met al je foto's zonder copyright en groot formaat. Daarbij zie ik het voordeel van zonder copyright sturen ook niet voor jezelf.

40 foto's vind ik ontzettend meevallen hoor. Voor een normale shoot hanteer ik ook rond de 20/30 foto's. En als we leuke modellen hebben rollen die 40 er zo uit :):) Voor mijn part zijn het er nog meer, ik vind bewerken een leuke bezigheid :P en het hoeft ook niet binnen 2 dagen af.

Hebben we daar trouwens een beetje richtlijnen in? Wanneer alle foto's erop moeten staan?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:13

Binnen 3 maanden, Marit realiseer je wel dat je maar n kwartiertje hebt per paard dus zoveel zal je niet krijgen. Natuurlijk ook wel wat rij en l9ngeeer :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:15

Je moet het als model zien: je krijgt wel foto's waar je anders zo 30,- per fotograaf kwijt zou zijn! Je zal na de meeting in totaal zo'n 50 foto's ontvangen voor digitaal gebruik. Wil je afdrukken dan kan je nabestellen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:18

Laraax schreef:
Binnen 3 maanden, Marit realiseer je wel dat je maar n kwartiertje hebt per paard dus zoveel zal je niet krijgen. Natuurlijk ook wel wat rij en l9ngeeer :)

Ooh das ruim :j Maar in dat kwartiertje + longeren en rijden moet iedereen er toch zeker 5 foto's uit kunnen krijgen lijkt me :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:20

Marit volgens mij begrijp je Nathalie verkeerd. Ze gaat namelijk geen gratis foto's op groot formaat weg geven. Maar ze wil ook niet de webbestanden gratis weggeven. Dus bij haar moet er ook voor de webbestanden betaald worden. Ik vind dat dat eigen keus is.
Als iedereen zich maar aan de regel houd: geen gratis originele bestanden weggeven. Dan is het toch goed of niet?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:01

Yvttheid schreef:
Marit volgens mij begrijp je Nathalie verkeerd. Ze gaat namelijk geen gratis foto's op groot formaat weg geven. Maar ze wil ook niet de webbestanden gratis weggeven. Dus bij haar moet er ook voor de webbestanden betaald worden. Ik vind dat dat eigen keus is.
Als iedereen zich maar aan de regel houd: geen gratis originele bestanden weggeven. Dan is het toch goed of niet?

Ooooh oké. :j Verkeerd begrepen dan inderdaad!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:16

Yvttheid schreef:

juist idd :j want t lijkt mij dat je ook met watermerk gratis bestanden weg geeft...en dat zijn +-40 foto's per fotograaf dus reken maar uit!!! :o maar vind t dan wel leuk om nabestellingen te krijgen maar ja er word toch gezegd geen gratis bestanden en dan lijkt mij ook gewoon geen gratis kleine foto's.
bedoel als fotograaf moet je ook nog nabewerken lijntjes weg werken enzo zit een hoop tijd in...en om dan bestanden 800 maal nog wat...met watermerk online te zetten vind ik even goed groot bestand...dan eerder 600 maal 400 ofzo...
bedoel vaak kan met t watermerk eraf halen fotoshoppen(ja ook op de gratis kleine bestanden)

vind t gewoon wel zo eerlijk om tegen alle fotografen te zeggen van maak een oypo account aan daar kunnen de foto's na de shoots bewondert worden en zo kunnen de modellen foto's bestellen als ze de foto willen hebben. ipv klakkeloos gratis klein bestand op internet te gooien met watermerk

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:21

Ik heb al een Oypo-account, maar ik gebruik het niet. :P

Ik vind dat de modellen er ook moeite voor doen, om te komen, de boel te poetsen en netjes te maken en in ruil daarvoor krijgen ze van mij gewoon gratis de verkleinde bestanden met watermerk die zij mogen gebruiken voor feestboek, twitsel, Bokt etc. Als men foto's zonder watermerk of groter wil kunnen ze nabesteld worden.

De ongeschreven regel op Bokt is dat je geen foto's op origineel formaat zonder watermerk gratis weg geeft. Dus hoe je dan je verkleinde bestanden aan levert op welke manier is aan ieder voor zich, maar vind het wel fair als een model de beschikking krijgt over klein aantal foto's die ze ook gewoon voor social media en Bokt kunnen gebruiken. Dat is ook alleen maar reclame voor de fotograaf. ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:02

Daar ben ik het mee eens :j Denk dat veel modellen het niet de moeite vinden om te komen als ze zelfs geen bestanden krijgen om op social media te kunnen zetten. Het is toch een win-win situatie voor zowel fotograaf als model

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:11

Vind ik ook. We doen allemaal moeite om te komen en de modellen komen ook met trailer dus steken er ook veel tijd en moeite in. We doen het omdat we het allemaal leuk vinden. Het is voor de fotograferen een hele mooie portfolio aanvulling dus als bedankje vind ik dat de modellen zeker iets mogen ontvangen.

Ik denk trouwens dat als je als enige niet de kleine fotos 'geeft' maar alleen aan nabestellen doet je weinig tot geen bestelling gaat krijgen.. Niets met de kwaliteit van je foto's van doen, maar als ze van de andere fotografen ook al mooie plaatjes krijgen, zou ik het goed snappen dat ze dan niet ook nog eens gaan nabestellen.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:42

Bagheera_206 schreef:
Ik heb al een Oypo-account, maar ik gebruik het niet. :P

Ik vind dat de modellen er ook moeite voor doen, om te komen, de boel te poetsen en netjes te maken en in ruil daarvoor krijgen ze van mij gewoon gratis de verkleinde bestanden met watermerk die zij mogen gebruiken voor feestboek, twitsel, Bokt etc. Als men foto's zonder watermerk of groter wil kunnen ze nabesteld worden.

De ongeschreven regel op Bokt is dat je geen foto's op origineel formaat zonder watermerk gratis weg geeft. Dus hoe je dan je verkleinde bestanden aan levert op welke manier is aan ieder voor zich, maar vind het wel fair als een model de beschikking krijgt over klein aantal foto's die ze ook gewoon voor social media en Bokt kunnen gebruiken. Dat is ook alleen maar reclame voor de fotograaf. ;)

Eens,

En als iedereen maar een beetje doet wat ie zelf altijd doet is het hele idee van een meeting weg ;) Dan kan je net zogoed zelf modellen gaan regelen en gewoon 1 op 1 gaan shooten. Het gaat om de gezelligheid, en niet erom dat je aan alles geld moet verdienen. Digitale kleine bestanden met copyright worden afgeleverd en de modellen kunnen daaruit zelf kiezen welke ze zouden willen afdrukken of digitaal willen hebben tegen een meerprijs. Dit laatste kan ook via Oypo(het afdrukken) maar er zijn ook mensen die graag een album maken, oid.

Afijn, je kan er heel lang over discussiëren. En iedereen heeft zijn eigen handelingswijze, maar ik wil gewoon vaste richtlijnen voor íédéréén, zodat iedereen ook weet wat er van hem/haar verwacht word. Voor mijn part gooi je 5 foto's van elk model in een album en zet je de rest wel op je oypo ;)
(wat natuurlijk niet uitsluit wanneer je écht niet meer dan 5 nette/goede foto's hebt kunnen maken waar je echt tevreden over was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:06

ik ga in navy blauw, en neem ook mijn touwhalster mee.
er komt een 'losgooi' cirkel toch? als grease zich een beetje gedraagd durf ik daar ook wel zonder iets at all te steigeren er op, met touwhalster sowieso. zal ik vrijheidsdressuur doen tijdens de portret foto's?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:12

Nee VD mag op het moment dat er ook tijd is voor longeren, omdat ze anders 1000x mag steigeren voor elke fotograaf :=

Of er een cirkel is weet ik nog niet. Ik kan extra lint regelen maar heb geen paaltjes..