Fotomeeting voor beginners - poging 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:25

Ja zo wel. Wat een leuke paardjes heb je Janneke!
Ooooh ik heb er zoo veel zin in !!
Helaas moet ik om 10voor8 al in de trein :+

Mayling27

Re: Fotomeeting voor beginners - poging 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:27

Ik kan even de tijden niet terug vinden hoe laat we aanwezig moeten zijn en beginnen

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:30

Aanwezig: 9.30.
Beginnen 10.00

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:37

Femke, Desiree en Libiris, Ik heb even zitten kijken met vervoer.. En het is best allemaal omrijden, maar wil het wel doen, als jullie ook een beetje mee helpen..

Libiris, is het mogelijk voor jou om naar (station) van Boxmeer te komen, dan kunnen we daar de N 272 pakken naar Gemert.
Femke, kun jij ergens naar de de straan "Zuid-om" N272 komen? Dat ik jou daar op pik, kunnen we vanuit daar doorrijden naar Best.
Desiree, kun jij naar de Ringweg 619 komen, zodat wij jou daar op kunnen pikken en meteen de A2 op kunnen rijden.

Dan hoef ik niet overal helemaal door het dorp en straatjes te rijden, wat alleen maar extra tijd kost en waardoor ik dan alleen maar nog eerder moet opstaan....

En Femke, jij had een tomtom of niet?

Edit: Libiris, of je kunt naar kruising van A59-A2 komen, maar weet niet of dat zin heeft...
Of... Femke en Desiree moeten zeggen, wij rijden wel samen.. En ik haal Libiris op.
(Is voor mij korter.. MAAR, ik had de vorige keer al beloofd dat ik jullie op kwam halen, dus mocht dat niet gaan, kom ik jullie gewoon halen).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:53

Jippie, een witte en een zwarte... Daar heb ik altijd moeite mee de witte is overbelicht en de zwarte onderbelicht :')

Muurp, moet ik jouw ophalen bij de cantharel of in hoenderloo zelf? Mijn vader zei dat we het beste via ede konden rijden, dus dan kom ik toch langs hoenderloo :j
Hoe laat??

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:57

Zijn niet allemaal van mij hoor. Eigenlijk allemaal niet. De Haflinger is van mn vader (die van mij is naar wedstrijd met bijrijder), de Fries is van een kennis (moeder van mijn fries) en de schimmel is van een meisje uit de straat. Die van mij zijn nog te jong en onrustig voor deze meeting.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:57

Ohhh dat is helemaal ideaal :D

Maar ik neem aan dat je dan via de Oude Apeldoornseweg gaat?
Dan kom je niet (helemaal) langs Hoenderloo.

Mocht je dat wel willen, dan is het 10 minuten langer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:58

Maakt toch niks uit? Ik spreek altijd van mijn paarden, terwijl het eigenlijk mn verzorgpaarden zijn.
Maar eigenaar zegt altijd dat ik ze mag beschouwen als eigen paarden :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:59

Muurp schreef:
Ohhh dat is helemaal ideaal :D

Maar ik neem aan dat je dan via de Oude Apeldoornseweg gaat?
Dan kom je niet (helemaal) langs Hoenderloo.

Mocht je dat wel willen, dan is het 10 minuten langer.

Ik ga via de europaweg richting de cantharel en dan door naar ede via die 80km weg met die rotondes... (en die villa's)
Maar wil rustig even richting hoenderloo hoor :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 17:00

Anoli schreef:
Ik ga via de europaweg richting de cantharel en dan door naar ede via die 80km weg met die rotondes... (en die villa's)
Maar wil rustig even de afslag hoenderloo pakken hoor :j

Ohhhh dat is gewoon de Otterloseweg :j
Dan is afslag Hoenderloo niet eens om, daar kom je langs!

Dat zou geweldig zijn. _/-\o_ We gaan wel even via pb verder!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:11

En ik hoef dan dus maar 1 iemand op te halen vanaf station Driebergen-Zeist? nicoletjee geloof ik

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:46

Mayling27 schreef:
Femke, Desiree en Libiris, Ik heb even zitten kijken met vervoer.. En het is best allemaal omrijden, maar wil het wel doen, als jullie ook een beetje mee helpen..

Libiris, is het mogelijk voor jou om naar (station) van Boxmeer te komen, dan kunnen we daar de N 272 pakken naar Gemert.
Femke, kun jij ergens naar de de straan "Zuid-om" N272 komen? Dat ik jou daar op pik, kunnen we vanuit daar doorrijden naar Best.
Desiree, kun jij naar de Ringweg 619 komen, zodat wij jou daar op kunnen pikken en meteen de A2 op kunnen rijden.

Dan hoef ik niet overal helemaal door het dorp en straatjes te rijden, wat alleen maar extra tijd kost en waardoor ik dan alleen maar nog eerder moet opstaan....

Edit: Libiris, of je kunt naar kruising van A59-A2 komen, maar weet niet of dat zin heeft...
Of... Femke en Desiree moeten zeggen, wij rijden wel samen.. En ik haal Libiris op.
(Is voor mij korter.. MAAR, ik had de vorige keer al beloofd dat ik jullie op kwam halen, dus mocht dat niet gaan, kom ik jullie gewoon halen).

Ik heb een Tomtom ja :j Ik zorg dat hij opgeladen is, want jij had toch geen contact daarvoor in je auto?

Ik heb ook even zitten kijken op googlemaps en zag inderdaad ook dat je enorm moet omrijden als je ons ophaalt.. Ik heb ook even zitten speculeren, Uden ligt bv. een half uurtje rijden van mij af, van Desiree af en van Boxmeer af, dus beetje middelpunt? Maar ik moet ook zeggen dat ik geen problemen ermee heb om naar Boxmeer te rijden, want dat is ook een half uurtje voor mij. Maar voor Desiree dan wel weer wat langer.. Ik weet niet of het iets is dat Desiree eerst naar mij komt en dat we dan samen richting Boxmeer gaan ofzo?

Mocht Desiree niet anders kunnen, zou het voor mij wel mogelijk zijn om richting Zuid-om N272 te komen, ga ik wel even uitvogelen waar er ergens een parkeerplek is of dat ik er met de fiets heen ga.

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:00

Bagheera_206 schreef:
En ik hoef dan dus maar 1 iemand op te halen vanaf station Driebergen-Zeist? nicoletjee geloof ik

NEeeeeeeee vergeet mij niet.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:51

_Femkee schreef:
Mayling27 schreef:

Ik heb een Tomtom ja :j Ik zorg dat hij opgeladen is, want jij had toch geen contact daarvoor in je auto?

Ik heb ook even zitten kijken op googlemaps en zag inderdaad ook dat je enorm moet omrijden als je ons ophaalt.. Ik heb ook even zitten speculeren, Uden ligt bv. een half uurtje rijden van mij af, van Desiree af en van Boxmeer af, dus beetje middelpunt? Maar ik moet ook zeggen dat ik geen problemen ermee heb om naar Boxmeer te rijden, want dat is ook een half uurtje voor mij. Maar voor Desiree dan wel weer wat langer.. Ik weet niet of het iets is dat Desiree eerst naar mij komt en dat we dan samen richting Boxmeer gaan ofzo?

Mocht Desiree niet anders kunnen, zou het voor mij wel mogelijk zijn om richting Zuid-om N272 te komen, ga ik wel even uitvogelen waar er ergens een parkeerplek is of dat ik er met de fiets heen ga.

OK dan wachten we even de overige reacties af...

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:54

Ik ga jullie zo even spammen... Sorry..

Heb net foto's gemaakt in het bos, met de theorie hierboven en blijf tegen mij probleem aan lopen.. (Onscherp, ruis, of de achtergrond scherp)... Ik zal zo de foto's plaatsen (als de geupload zijn, en ik nog niet op stal ben, anders daarna).. En laten zien wat ik bedoel...

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:10

Ok daar gaan we...

Afbeelding
IMG_2730 by mayling27, on Flickr
Stand: M
Iso: 800
1/50
5.6
One shot

Afbeelding
IMG_2736 by mayling27, on Flickr
Iso: 1600
1/50
5.6
One shot

Afbeelding
IMG_2743 by mayling27, on Flickr
1/50
5.6
AI Focus

Afbeelding
IMG_2745 by mayling27, on Flickr
1/50
4.0
AI Focus

Afbeelding
IMG_2749 by mayling27, on Flickr
1/50
4.0
AI Focus

Afbeelding
IMG_2756 by mayling27, on Flickr
1/25
4.0
AI Focus

Zoals je dit, krijg ik ze dus niet scherp, of alleen de achtergrond.
Ik had het idee bij Ons Shot, dat hij zich steeds opnieuw bleef scherp stellen naar de achtergrond, hij bleef niet (zoals in je omschrijving) op 1 punt vast staan.

Ik heb bij de laatste AI Focus staan, maar durf even niet meer te zeggen of dat AI Focus was of AI Servo.
Maar bij daarbij ging die zich heeeeel langzaam scherp stellen op 1 punt en daar bleef hij op vast staan (dat was niet Ont shot!).
Maar ik vind hem vrij lang duren om dan scherp te stellen, toch zeker wel 2 lange secondes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:15

Heb je hem dan niet op het verkeerde scherpstelpunt staan?

Wat betreft zaterdag, ligt er een beetje aan waar ik heen moet komen?

Sorry dat ik hier zo weinig reageer. Muriëlle weet waarom :). Ik heb er wel heel veel zin in!

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:26

Desiree_1993 schreef:
Heb je hem dan niet op het verkeerde scherpstelpunt staan?

Ik heb geen idee, zoals ik al bij scherpstelpunt aan gaf, ik zie 7 puntjes.. En verder zegt mij dat niets...

Hopelijk wilt er iemand van de mentoren zaterdag eerst naar mijn camera kijken of mijn instellingen uberhaupt wel goed staan....

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:28

Desiree_1993 schreef:

Waar kun je heen komen? Zoals Femke aangaf, kan zij naar Boxmeer komen... Is het mogelijk voor jou om met haar naar boxmeer te komen? Dat we over de a73 doorrijden naar Groesbeek... Dan hoef ik ook niet zigzag nederland door ;)
Niet zo zeer qua benzine, maar meer qua tijd..... Dan hoef ik niet nog eerder op te staan, en ben ik niet nog heeel veel later thuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:33

Mayling27 schreef:
Desiree_1993 schreef:

Waar kun je heen komen? Zoals Femke aangaf, kan zij naar Boxmeer komen... Is het mogelijk voor jou om met haar naar boxmeer te komen? Dat we over de a73 doorrijden naar Groesbeek... Dan hoef ik ook niet zigzag nederland door ;)
Niet zo zeer qua benzine, maar meer qua tijd..... Dan hoef ik niet nog eerder op te staan, en ben ik niet nog heeel veel later thuis...

Misschien kunnen jullie dan beter met z'n 3en afspreken? Voor mij is het namelijk een uur rijden naar Boxmeer, maar het is ook een uur rijden naar de plaats van de fotomeeting. Dus dan kan ik beter zelf rijden als dat makkelijker is :).

[edit]Femke, je mag anders ook best naar Best komen, is dat niet korter voor jou? Dat wij samen rijden en Mayling naar Groesbeek gaat?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:36

Mayling27 schreef:
Hopelijk wilt er iemand van de mentoren zaterdag eerst naar mijn camera kijken of mijn instellingen uberhaupt wel goed staan....

Dat lijkt me bij mij ook wel fijn := Misschien dat ze dat bij iedereen willen doen?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:55

@Mayling Je ISO is erg hoog. Ik zou max 400 aanhouden anders krijg je ruis.
Daarnaast had je je sluitertijd wat korter kunnen zetten. Bijvoorbeeld 1/320. 1/50 is vrij langzaam voor een hond, ookal zit hij stil ;)
Maar ik vind het toch wel erg vreemd. Ben benieuwd zaterdag wat het blijkt te zijn..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 20:02

Ik kan geen foto's zien (telefoon) maar kan met zekerheid zeggen dat je je sluitertijd WAY omhoog moet gooien := eerder 1/500 dan 1/50....

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:03

ik moet ook ff kijken...boxmeer is voor mij ook bijna een half uur en van hier naar utrecht een uurtje...
anders ben je zolang onderweg...en dan bezuinig je nog niet echt veel, hoewel het wel gezelliger is :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:08

vivan schreef:
Bagheera_206 schreef:

NEeeeeeeee vergeet mij niet.

Dan heb ik even jouw PB gemist dat jij ook graag mee wilt rijden. := Ik dacht dat jij aangaf mij nog te laten weten of dat je zelf heen ging of dat je mee wilde vanaf het station. Ik heb al wel je mobiele nummer. Zal hem dan ook even in mijn telefoon opslaan. Ik sta om 09.00u bij station Driebergen-Zeist aan de kant van de parkeerplaats.