[FM][P] 'Freedom' - Kootwijkerzand - 28 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FM][P] 'Freedom' - Kootwijkerzand - 28 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:37

Ik cloon t gwn zeg maar alleen dan heel precies. Heeft me 2 jaar geduurd om t helemaal goed ge doen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 22:39

Gaaf Kim!

Ik vind die gekke lijnen zo zonde door een foto met bomen.. Ga er toch nog maar even aan zitten dan! :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:40

*kruipt even onder meelees steen vandaan*

Tot nu te al erg mooie foto's!
Vind het ook echt een heel leuk idee :D

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:43

Om draad weg te werken gebruik ik Photoshop.
ik ga naar "Clone stamp tool (S)", ik denk dat je daar wel bekend mee bent?

Het is de bedoeling om de lijn zo onopvallend mogelijk weg te werken.
Je selecteert met je clone stamp tool een ander stuk van de bomen waar geen draad loopt, vervolgens ga je met je muis naar het gedeelte waar wel draad is en ga je daar overheen "klonen".

Het belangrijkste is dat je iedere keer een ander stukje van de bomen selecteert voordat je het draad weg gaat werken.

Selecteer je namelijk maar 1x en trek je vervolgens in één keer een 'kloon lijn' over het lintje, dan kan je dit heel goed zien.

Ik heb het met een plaatje proberen uit te leggen.
De rode streep is even het lint wat je weg wilt werken.

Op de onderstaande foto selecteer je het gedeelte bij het losse oranje bolletje.
Vervolgens ga je net daaronder zitten en trek je in één keer een lijn tot bijna aan het paard.
Dit doe je vervolgens ook met het paarse bolletje.

Je hebt nu dus maar 2 punten geselecteerd. Als je dit doet zul je de lijnen erg goed kunnen zien, zo moet het dus niet haha!

Afbeelding

Als je een lijn onopvallend weg wilt werken moet je iedere keer een stukje achtergrond selecteren, en dan een klein stukje draad daarmee wegwerken.
Dan selecteer je een ander stukje achtergrond en werk je weer een stukje draad weg.
Zo wordt het gedeelte dat je weg werkt niet een 'identieke kopie' van een stuk achtergrond als wanneer je het touw in één lijn weg gaat werken.

Op de foto hieronder even snel een schets gemaakt.
De losse bolletjes geven aan waar je eventueel kunt selecteren, en op de rode lijn zie je dan waar je het gekloonde gedeelte op plakt.
Je ziet dat ik het van verschillende punten heb gepakt (in het echt pak ik het van nog meer punten).

Weet je dat er achter de lijn een stukje donkere struik moet zijn, dan zoek je in de afbeelding een soortgelijk stukje en die selecteer je. Gaat de struik 1 cm verder over in een lichtere kleur, dan zoek je in de afbeelding een stuk struik die lichter van kleur is en vervolgens bedek je daar het touw mee.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken, is moeilijk uit te leggen via typwerk :+

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 22:48

Ik snap dat hele idee wel, met de meeste paddockfoto's lukt dat ook :j Maar met die bomen krijg ik alsnog een vrij duidelijke lijn, van hoe veel punten ik het ook vandaan haal :')

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:08

Dat is echt het oefenen idd en het handigheidje wat je er dan in krijgt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 23:34

Willen we trouwens poberen die mensen die een paar foto's kwamen nemen tijdens de ochtendgroep te vinden?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:35

Ik zou der niet eens moeite voor doen. Eerlijk gezegd. Hoevaak mensen wel niet bij meetings 'iLlegale' foto's maakt ahha

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 23:41

Misschien dat er nog iets leuks tussen zit voor de modellen, ik heb namelijk een foto waar ze wel goed op te zien zijn (weet alleen niet of dat officieel gezien mag).. Mocht een van de modellen er achteraan willen gaan dan roep maar! :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:08

Ik zou het wel leuk vinden als we ze proberen te vinden eerlijk gezegd.. Ze hebben erg veel foto's van Collin gemaakt toen hij los stond, dus misschien zit daar wat leuks bij. :o

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 03:52

CastaMickey schreef:
Ondanks alle afmeldingen hebben we toch een hele geslaagde dag gehad vind ik zelf! :j Ontzettend geluk met het weer, ik ga vanavond aan de foto's beginnen en hoop van iedereen vast wat te kunnen afleveren :) Als alle modellen in een pb'tje hun mailadres naar mij zouden kunnen sturen kan ik de fotografen laten weten waar de foto's heen kunnen.

xMaxxiee schreef:

Hahaha, voor mij was het vanaf het begin afwachten of ik wel of niet mee zou kunnen :+ Maar komt vast goed, heb nog nooit een meeting gehad waarbij er niet genoeg fotografen waren!

Ik vind het echt ontzettend onbeschoft dat je niet bent komen opdagen! Als je niet kan komen is dat al vervelend genoeg, laat het op z'n minst even weten! Het is dat er iemand wist dat jij vaker niet komt opdagen anders hadden we nog langer op je staan wachten. Bij mijn volgende meetings ben je ook niet meer welkom.

Ik ben nog nooit niet komen opdagen? Ik weet niet wie dat heeft gezegd, dus dat slaat nergens op. En ik had me toch duidelijk hier in het topic afgemeld volgensmij... en daarnaast had ik mij bij inschrijving al als reserve fotograaf opgegeven voor zover ik weet omdat ik bij inschrijving al niet zeker wist of ik het ging redden.

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wie er heeft gezegd dat ik nooit op kom dagen. Heb me pas voor 3 meetings opgegeven en heb er daarvan twee gedaan, de een keer heb ik me, met meerdere fotografen, af moeten melden ivm slecht weervoorspellingen... Typisch. :')

Vind het wel vervelend dat er blijkbaar zo over mij gedacht wordt. Ik dacht namelijk dat er al een fotograaf zich had aangemeld naar aanleiding van mijn bericht afgelopen week, maar dit heb ik dan verkeerd begrepen.

Maar goed, ik hoop dat jullie des ondanks een leuke meeting gehad hebben, zag al leuke resultaten voorbij komen! In ieder geval geluk gehad met het weer!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:06

Je berichten zijn terug te zoeken, dat weet je? Want daar staat namelijk niet dat je je afmeldt ;) We hebben een hele leuke dag gehad, je hebt zeker wat gemist :j

xMaxxiee schreef:
Wil een van de reserve fotografen nog graag mee?
Ik wil namelijk graag afzeggen ivm ontzettende drukte. Mijn vriend heeft besloten net dit weekend te verhuizen en heeft daar eigenlijk hulp bij nodig. Daarnaast heb ik nog een berg aan schoolwerk die op me staat te wachten, maar wat ik met alle liefde al weken uitstel :+

Dus, mocht een van de reserve fotografen graag mee willen, dan is mijn plekje beschikbaar. Mochten jullie niemand kunnen vinden dan ga ik alsnog wel mee, vind het een beetje banketstaaf als jullie zaterdag klem komen te zitten met fotografen. :o

xMaxxiee schreef:
Is er een andere fotograaf die mee wil? Of weet iemand nog een fotograaf die mee wil? Dan kan ik me afmelden namelijk :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:09

CastaMickey schreef:
Je berichten zijn terug te zoeken, dat weet je? Want daar staat namelijk niet dat je je afmeldt ;) We hebben een hele leuke dag gehad, je hebt zeker wat gemist :j

xMaxxiee schreef:
Wil een van de reserve fotografen nog graag mee?
Ik wil namelijk graag afzeggen ivm ontzettende drukte. Mijn vriend heeft besloten net dit weekend te verhuizen en heeft daar eigenlijk hulp bij nodig. Daarnaast heb ik nog een berg aan schoolwerk die op me staat te wachten, maar wat ik met alle liefde al weken uitstel :+

Dus, mocht een van de reserve fotografen graag mee willen, dan is mijn plekje beschikbaar. Mochten jullie niemand kunnen vinden dan ga ik alsnog wel mee, vind het een beetje banketstaaf als jullie zaterdag klem komen te zitten met fotografen. :o

xMaxxiee schreef:
Is er een andere fotograaf die mee wil? Of weet iemand nog een fotograaf die mee wil? Dan kan ik me afmelden namelijk :')

"Dan wil ik mij afmelden namelijk" leek mij duidelijk genoeg. Maar een leer voor de volgende keer dat ik daar dus duidelijker in moet zijn. In ieder geval fijn dat het een geslaagde dag was, heb al mooie resultaten voorbij zien komen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:12

Je hebt gevraagd of er iemand was die mee wilde, zodat jij je dan kon afmelden. Aangezien die er niet was en je daar niks mee hebt afgesproken maar alleen een vraag hebt gesteld heb je je niet afgemeld. Als je je af wilt melden moet je dat namelijk zeggen ;)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:18

Laten we het hier maar bij laten, in 2 topics en via pb lijkt me een beetje teveel van het goede. In ieder geval sorry voor de manier waarop het gegaan is, was zeker niet mijn bedoeling.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 11:34

Afbeelding

Ga nu verder de rest van de dag weg, morgenochtend dus weer wat foto's van mij :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:16

Ik neem aan dat ik al wel wat foto's op Facebook mag zetten? Uiteraard met logo

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:24

Nog bedankt voor de gezelligheid allemaal! Vond het een erg geslaagde meeting :D

Mooie foto's komen er al voorbij zeg! Misschien dat ik straks even tussendoor ook 1 kan bewerken :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:25

Ik ben nu op de Fotofair, dus misschien vanavond

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:29

Ja ik kan niet wachten op de foto's hihi...
Was zeker geslaagd!!!!!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:35

Wie was eigenlijk degene die Kaya als eerste ging fotograferen die pindakaas tegen mij zei? Klinkt vreemd zo hahaha maar het werkte wel en zei dat ik tussendoor wat parelli kon doen om wat te ontspannen...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:36

Haha, dat zei d'r ook 1 tegen mij :')

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:36

ju1982 schreef:
Wie was eigenlijk degene die Kaya als eerste ging fotograferen die pindakaas tegen mij zei? Klinkt vreemd zo hahaha maar het werkte wel en zei dat ik tussendoor wat parelli kon doen om wat te ontspannen...

Elvira (sternphoto) volgens mij hahaha

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:30

Jup klopt dat ben ik :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:33

Kunnen de modellen mij miss een pb sturen met hun mail adres en naam paard (evt met vader als je dat wilt ) en welk paard het was