[P] bijzondere paarden op het strand - NH

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:50

als ik nog steeds mee kan rijden dan lijkt een ander strand mij geen probleem

Tessjazz: welke stranden bedoel jij?

sunnybellami

Re: [P] bijzondere paarden op het strand - NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 17:56

Andere stranden vind ik geen probleem, ik kan alleen niet veel verder naar het zuiden reizen, meer richting het noorden is voor mij geen probleem..
Welke stranden mag je wel op zondag het strand op?

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:15

is Callantsoog of Petten (geen idee of petten een leuk strand is, ben er nog nooit geweest) misschien iets? ik kan niet vinden dat je daar niet mag komen op zondagen, of ik zoek gewoon niet goed :o
Maar anders is dat misschien een optie?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:21

Ander strand gaat voor mij niet lukken(zeker geen Callantsoog of Petten), ik moet ernaar toe wandelen en loop al een flink eind naar Egmond aan Zee. Bergen zou evt wel haalbaar zijn.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:23

In Petten heb je een onwijssss breed strand. Callantsoog kan inderdaad ook (heb verder nog niet gekeken of het daar toegestaan is).

Bergen kan inderdaad ook, mag je daar wel zondag op het strand?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:26

ilonamandjes schreef:
In Petten heb je een onwijssss breed strand. Callantsoog kan inderdaad ook (heb verder nog niet gekeken of het daar toegestaan is).

Bergen kan inderdaad ook, mag je daar wel zondag op het strand?

Ik heb de site gezien die sunny aanhoud en bij Bergen staat alleen iets over honden geloof ik.
op andere site gevonden:

Bergen aan Zee (NH)

Honden: In de winter maanden zijn honden overal toegestaan. Van 1 mei t/m 1 oktober geldt er een hondenverbod tussen 09.00 en 19.00. In het Berger Bos mogen honden van 15 juni tot half maart wel loslopen.
Paarden: 1 mei tot 1 oktober voor 10.00 en na 19.00 toegestaan op de activiteitenstranden en zonnestranden. 1 oktober tot 1 mei zijn paarden op zondagen en feestdagen van 12:00 tot 18:00 verboden op het strand.

Overheen gelezen.. pfff

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:29

Aha oke Bergen kan dus niet :P

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 18:30

In bergen mag je volgens de site niet tussen 12 en 7 uur het strand op op zondag..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:31

sunnybellami schreef:
In bergen mag je volgens de site niet tussen 12 en 7 uur het strand op op zondag..

Helaas kan ik anders niet. Of we moeten in de voorjaarsvakantie gaan?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:32

Castricum
1 mei – 1 oktober zijn honden alleen toegestaan van 20:00 tot 9:00 uur.

Callantsoog -Sint Maartenzee -Petten
De Kop van Noord-Holland heeft een 30 kilometer lange kuststrook langs de badplaatsen Den Helder, Huisduinen, Julianadorp, Groote Keeten, Callantsoog, Sint Maartenszee en Petten. Het strand is vanuit vrijwel al deze plaatsen snel bereikbaar. Alleen vanuit Sint Maartenszee moet men ca. 10 minuten te voet worden afleggen door de duinen om het strand te bereiken.
Honden mogen van oktober t/m april los op het strand van Callantsoog.
Van mei t/m september zijn honden tussen 07.00 en 19.00 uur alleen aangelijnd toegestaan. In die periode mogen ze ’s avonds vanaf 20.00 uur wel los lopen op het strand.

Castricum kan dus ook nog. Ken het daar verder niet, dus geen idee of het een mooi strand is? Er staat trouwens alleen iets over honden, neem aan dat dat dan ook voor paarden geldt....

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:34

ilonamandjes schreef:
Castricum
1 mei – 1 oktober zijn honden alleen toegestaan van 20:00 tot 9:00 uur.

Callantsoog -Sint Maartenzee -Petten
De Kop van Noord-Holland heeft een 30 kilometer lange kuststrook langs de badplaatsen Den Helder, Huisduinen, Julianadorp, Groote Keeten, Callantsoog, Sint Maartenszee en Petten. Het strand is vanuit vrijwel al deze plaatsen snel bereikbaar. Alleen vanuit Sint Maartenszee moet men ca. 10 minuten te voet worden afleggen door de duinen om het strand te bereiken.
Honden mogen van oktober t/m april los op het strand van Callantsoog.
Van mei t/m september zijn honden tussen 07.00 en 19.00 uur alleen aangelijnd toegestaan. In die periode mogen ze ’s avonds vanaf 20.00 uur wel los lopen op het strand.

Castricum kan dus ook nog. Ken het daar verder niet, dus geen idee of het een mooi strand is? Er staat trouwens alleen iets over honden, neem aan dat dat dan ook voor paarden geldt....

Castricum is echt te ver voor mij helaas ik kom wandelend vanuit Egmond.. Of iemand moet een plekje in de trailer over hebben? Lady heeft niet veel ruimte nodig, ze is 80 cm :P

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:38

Castricum is idd ook een goed idee! dat is toch ook niet zo heel ver van Egmond, ligt wel aan de plek natuurlijk haha

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:40

lora22 schreef:
Castricum is idd ook een goed idee! dat is toch ook niet zo heel ver van Egmond, ligt wel aan de plek natuurlijk haha

Wandelend zeker 10 km, ik heb geen goede conditie en een zwaargekneusde nek |(

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:48

OneAndOnlyx schreef:
lora22 schreef:

Wandelend zeker 10 km, ik heb geen goede conditie en een zwaargekneusde nek |(

Dan niet idd.. Een gekneusde nek, hoe krijg je dat voor elkaar..? :? Beterschap (?) in ieder geval!
Echt vervelend dat we niet eerder Wisten dat we het strand niet op mogen...

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 19:44

Is castricum met het openbaar vervoer te bereiken? Ik kom met het ov namelijk en ken het daar totaal niet.

Ik vind het alleen niet eerlijk tegen over de mensen die hier niet naar toe kunnen komen, dan verplaats ik liever de datum en gaan we weer stemmen welke het wordt.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:57

lora22 schreef:
Dan niet idd.. Een gekneusde nek, hoe krijg je dat voor elkaar..? :? Beterschap (?) in ieder geval!
Echt vervelend dat we niet eerder Wisten dat we het strand niet op mogen...

2 van paard gevallen en 1 keer van bovenaan de trap tot beneden zo met mijn hoofd op de stenen vloer.. Zondag was de genadeklap waardoor ik naar de HA ging en meteen röntgen moest laten maken. Dit is vrijdag gebeurd en mijn moeder belt de HA morgen of de uitslag al binnen is. We wachten in spanning. Ik slik best wel behoorlijk wat pijnstilling maar de pijn gaat er dwars doorheen |( Bedankt!

@ Sunny: Top idee! Dat we gewoon een andere dag doen & dan op het strand van Bergen of Egmond aan Zee :D. Castricum is onwijs ver en ik loop graag maar niet zo graag :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:11

sunnybellami schreef:
Is castricum met het openbaar vervoer te bereiken? Ik kom met het ov namelijk en ken het daar totaal niet.

Ik vind het alleen niet eerlijk tegen over de mensen die hier niet naar toe kunnen komen, dan verplaats ik liever de datum en gaan we weer stemmen welke het wordt.

Er is in castricum een station. Echter is het strand wel een stukje verder. Ik rijd met iemand mee vanaf alkmaar misschien dat je ook mee kan rijden vanaf daar?

En snap je punt maar als de je datum gaat verplaatsen heb je hetzelfde met dat sommige mensen niet kunnen. Dan kan je beter de locatie iets verplaatsen.

Castricum is een heel mooi strand. Ben er toevallig vd week nog met de hond geweest. Erg breed en weinig last van strandtentjes. Ook een onwijs groot parkeer terrein dus ideaal om te parkeren met de trailer. Is wel betaald parkeren €3,50 voor de hele dag dus is wel iets om rekening mee te houden

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:27

Strasshorse schreef:
sunnybellami schreef:

Er is in castricum een station. Echter is het strand wel een stukje verder. Ik rijd met iemand mee vanaf alkmaar misschien dat je ook mee kan rijden vanaf daar?

En snap je punt maar als de je datum gaat verplaatsen heb je hetzelfde met dat sommige mensen niet kunnen. Dan kan je beter de locatie iets verplaatsen.

Castricum is een heel mooi strand. Ben er toevallig vd week nog met de hond geweest. Erg breed en weinig last van strandtentjes. Ook een onwijs groot parkeer terrein dus ideaal om te parkeren met de trailer. Is wel betaald parkeren €3,50 voor de hele dag dus is wel iets om rekening mee te houden

Mee eens en klinkt goed :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:36

Castricum zou ik ook kunnen. Is voor mij nog wat dichterbij dan egmond aan zee :')

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:54

Castricum zou voor mij ook kunnen :)

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:24

Hoe zit het eigenlijk met hargen?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:24

Wie heeft er een trailer waarmee ik mee kan rijden? Want Castricum is voor mij echt veel te ver lopen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:34

Fionami schreef:
Hoe zit het eigenlijk met hargen?

Volgens mij mag Hargen ook gewoon! Alleen is Castricum dichter bij Egmond, dus de kans is dan groter dat er meer mensen kunnen (aangezien we het daar officieel zouden doen)... tenminste, dat lijkt mij :P

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 21:34

Als ik met iemand kan meerijden naar castricum vanaf Alkmaar zou ik de locatie willen verplaatsen..

Baal gewoon erom dat ik dit niet eerder wist..

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:35

Daar zit wat in!