Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ilonamandjes schreef:In Petten heb je een onwijssss breed strand. Callantsoog kan inderdaad ook (heb verder nog niet gekeken of het daar toegestaan is).
Bergen kan inderdaad ook, mag je daar wel zondag op het strand?
ilonamandjes schreef:Castricum
1 mei – 1 oktober zijn honden alleen toegestaan van 20:00 tot 9:00 uur.
Callantsoog -Sint Maartenzee -Petten
De Kop van Noord-Holland heeft een 30 kilometer lange kuststrook langs de badplaatsen Den Helder, Huisduinen, Julianadorp, Groote Keeten, Callantsoog, Sint Maartenszee en Petten. Het strand is vanuit vrijwel al deze plaatsen snel bereikbaar. Alleen vanuit Sint Maartenszee moet men ca. 10 minuten te voet worden afleggen door de duinen om het strand te bereiken.
Honden mogen van oktober t/m april los op het strand van Callantsoog.
Van mei t/m september zijn honden tussen 07.00 en 19.00 uur alleen aangelijnd toegestaan. In die periode mogen ze ’s avonds vanaf 20.00 uur wel los lopen op het strand.
Castricum kan dus ook nog. Ken het daar verder niet, dus geen idee of het een mooi strand is? Er staat trouwens alleen iets over honden, neem aan dat dat dan ook voor paarden geldt....
OneAndOnlyx schreef:lora22 schreef:Castricum is idd ook een goed idee! dat is toch ook niet zo heel ver van Egmond, ligt wel aan de plek natuurlijk haha
Wandelend zeker 10 km, ik heb geen goede conditie en een zwaargekneusde nek
lora22 schreef:Dan niet idd.. Een gekneusde nek, hoe krijg je dat voor elkaar..?Beterschap (?) in ieder geval!
Echt vervelend dat we niet eerder Wisten dat we het strand niet op mogen...
sunnybellami schreef:Is castricum met het openbaar vervoer te bereiken? Ik kom met het ov namelijk en ken het daar totaal niet.
Ik vind het alleen niet eerlijk tegen over de mensen die hier niet naar toe kunnen komen, dan verplaats ik liever de datum en gaan we weer stemmen welke het wordt.
Strasshorse schreef:sunnybellami schreef:Is castricum met het openbaar vervoer te bereiken? Ik kom met het ov namelijk en ken het daar totaal niet.
Ik vind het alleen niet eerlijk tegen over de mensen die hier niet naar toe kunnen komen, dan verplaats ik liever de datum en gaan we weer stemmen welke het wordt.
Er is in castricum een station. Echter is het strand wel een stukje verder. Ik rijd met iemand mee vanaf alkmaar misschien dat je ook mee kan rijden vanaf daar?
En snap je punt maar als de je datum gaat verplaatsen heb je hetzelfde met dat sommige mensen niet kunnen. Dan kan je beter de locatie iets verplaatsen.
Castricum is een heel mooi strand. Ben er toevallig vd week nog met de hond geweest. Erg breed en weinig last van strandtentjes. Ook een onwijs groot parkeer terrein dus ideaal om te parkeren met de trailer. Is wel betaald parkeren €3,50 voor de hele dag dus is wel iets om rekening mee te houden