Lisa heb je er al eens een uitgeprint? Als ik ze namelijk bekijk vind ik de eerste wat flets en de tweede juist mooi... Beeldschermen zijn zo lastig iedereen heeft een iets andere instelling etc.
Jaa klopt leonie, het verschild soieso per beeldscherm maar niet zo erg als nu ze waren nooit zo groenig dacht ik haha. Dus volgens mij is het tijd om mijn laptop te laten kalibreren dat ga ik dan ook doen ik hoop vanmiddag nog haha.
Lightroom & Photoshop, wordt er spontaan depressief van ben der zo klaar mee. Heb 4 computer zaken gebeld me broer gevraagd Facebook en bokt gevraagd niemand kan me helpen. Kalibreren van me scherm helpt niet, een onbewerkte foto geplaatst en vergeleken das net zo, op mijn laptop vaal en op de computer met veel meer kleur.
De computer winkel waar ik net was die zij dat het een software probleem is en dat ik alles eraf moet gooien maar die laptop is net een half jaar oud en er is niks veranderd naar mijn idee niet iets wat ik zelf gedaan heb. En als ik me software terug moet zetten naar fabrieksinstellingen ben ik alles kwijt inclusief photoshop en lightroom en alle bijbehorende voorinstellingen enzo..
Je kan wel een van je foto's naar mij toe mailen? Dan kan ik eens kijken in mijn Photoshop, ik bewerk meestal enkel de levels en de curves af en toe een beetje.
ik heb gister met demi gezeten, en als zij de foto's op haar laptop bewerkt worden ze mooi en niet groen en als ik ze dan precies het zelfde bewerk en upload zijn ze weer zo raar extreem gekleurd..
Wat een raar probleem Lisa. Ik heb ook echt 0-verstand van software. Zou je daar niet bij kunnen helpen helaas. Wel fijn dat het bij Demi wel gewoon mooie platen worden na de bewerking. Echt een naar probleem
Jaa echt frustrerend als je alles probeert maar niks werkt haha Dankjewel, ik ga de foto's nog is opnieuw doen en dan het groene een beetje aanpassen dat dat iets minder wordt en nadat ik me scherm nu voor de 3e keer gekalibreerd heb kijken wat er nu gebeurd.
lief dankjewel xia, ben nog 1 poging aan het doen in lightroom zijn bijna klaar dn upload ik er even een paar als jullie ze dan willen beoordelen graag haha.
Op een enkele na, komen ze mij wat grauw over. Het je ze in RAW geschoten? Je mag er ook 1 naar mij sturen, dan kijk ik voor je wat ik met paint shop pro kan doen. Ik heb geen Lr of Ps
_Lisaa_
Geplaatst: 02-03-15 16:22
Ik zet er nu weer een nieuwe lading op, met wel weer wat meer contrast en wat minder groenig weg gehaald anders worden ze indd wel erg kleurloos..
hoe zijn ze zo dames? Let niet op de touwtjes en het logo haha
Door het extra contrast, worden ze wat donker. Ook ogen ze onscherp, maar dat is misschien door het verkleinen? Je zou kunnen proberen het wat op te helderen. Ik vind ze niet mislukt hoor, het is dat je nu specifiek erom vraagt
okee das iig beter als groen en geel en alle kleuren van de regenboog xd Dat onscherpe is denk ik door het verkleinen ja want ze waren niet onscherp! ik ga er morgen weer mee verder, ik moet zo les rijden met paardenkind en daarna optijd naar bed lange werk week deze week haham thanks for your help!
Dat is zeker waar! En inderdaad soms wel maja baal dan ervan dat het niet wil lukken zoals ik wil en ik ben dan weer zo'n perfectionist die blijft gaan tot ik het wel goed vind haha.
Maar goed bij deze nieuwste lading was het groen wat ik bedoelde niet overheersend?