Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:34

Meiden, ik baal echt als een stekker en vind het ook eigenlijk heel erg l.ullig om dit te zeggen. Maar ik moet me afmelden. Getsie, vind het echt heel vervelend. De trailer die ik zou mogen gebruiken is onverwacht toch in gebruik die dag. Ook merk ik dat mijn paard de laatste weken niet zo lekker in haar vel zit en ben dus bang voor een behoorlijke ontploffing daar. Ik vind het echt heel erg jammer en ook behoorlijk onbeleefd tegenover jullie. Ik hoop echt heel erg dat er een reserve kan! Sorry -O- .

Knudd

Re: Beginnende fotograaf meeting 24 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:07

Wat jammer om te horen Iris! Je bent alsnog van harte welkom om te komen kijken. Als je wel een trailer tot je beschikking zou hebben maar je vertrouwd het niet vanwege de gemoedstoestand van je paard, dan moet je niet gaan. Eerst lekker alles weer op orde krijgen, het welzijn van je beestje is veel belangrijker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:34

ik vind het een hele eerlijke en fijne keuze naar je paard toe!!
er komen vast nog meeting waar jullie wel heen kunnen :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:55

Bedankt voor de (positieve) reacties :). Het lijkt me erg leuk om nog even te komen kijken, maar dan moet ik even kijken of dat haalbaar is!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:02

Knudd schreef:
Graag laten weten of iedereen het eens is met het tijdschema, of iemand nog op een andere plek wilt ja/nee :)
http://beginnersfotomeeting24mei.weebly ... ellen.html Informatie voor de modellen. Verder: kies voor een halstertouw die onopvallend is, dus niet knalroze, mits het passend is bij halster en het leuk staat bij je paard. Maar een schoon hoofdstel met/zonder teugels en met/zonder hengstenketting wordt het meeste gewaardeerd voor foto's. Liefst geen drukke dekjes/peeskappen/kleding, dan heb ik het over printjes. We hebben te maken met een bosachtige achtergrond (voornamelijk) en anders kunnen foto's zeer druk uitvallen. Heeft je paard beenbescherming nodig? Zorg dat het schoon is en houdt er rekening mee dat we op een zandvlakte zijn. Als je op concours bent kan je een oornetje opdoen, of misschien voor de rijfoto's.

Als je samen met je paard op de foto wilt, zorg voor nette/schone kleding en eventueel bijpassend met dekje. Als je andere mensen hebt die samen op de foto willen gaan, zorg ook dat zij er verzorgd uit zien. Ideeën mogen altijd in overleg, zeker als je zelf bepaalde wensen hebt.

HEEL BELANGRIJK. Er is géén water aanwezig op het Leersumse Veld, dit dien je zelf mee te nemen voor je paard.

---

INDELING: 8 modellen en 8 fotografen.

Als je mee wil doen aan de fotomeeting dan kan je je aanmelden door dit lijstje met vragen in te vullen:

Voor de fotografen:
Bokt naam, gewone naam, camera + eventuele extra's

Voor de modellen:
Boktnaam, gewone naam, naam paard, ras paard, geslacht paard, foto in link

Fotografen:
Boktnaam | naam | camera
1. korbakimmy8, Maaike, Nikon D50
2. nouksjens, Anouk, Canon 600D
3. SharonZ, Sharon, Nikon 1 J2
4. Kani_ejj, Elvira, Nikon D5100
5. Knudd, Karin, Canon 1000D
6. Tamaar88, Tamarha, Canon 1000D
7. linnnde, Linde, Nikon D5100
8. LisaD, Lisa, Pentax ?

Reserve:
9. chanelle14, Chanelle, Canon 1100D

Modellen:
Boktnaam | naam | naam paard | ras paard | geslacht paard | Foto's (portret & stand)
1. _Dreamer, [Franka], Eternity, KWPN, merrie, Portret Stand
2. Chouchou, [Rachel], Freya, Draver, Merrie, ???
3. kitlover, [Suze], Kit, Paint Horse, merrie, Stand, Stand 2
4. Esterbrink1, [Esther], Mario, NRPS, Ruin, Portret Stand
5. EMMAxSAMMY, [Emma], Sammy, New Forest X Welsh, Merrie, Portret Stand
6. baroeg, [Feraya], Kruimel, ???, Ruin, ???
7. xbronte, [Bronté], Coco, NRPS, Merrie, Stand
8. Em_, [Emmelie], Peppy, Paint Horse X Haflinger, Ruin, Portret Stand

Reserve:
...

Het lijstje van de modellen en fotografen wordt bijgehouden door de organisatie, niet bewerken en/of quoten!!!

Dikgedrukt is bevestigd.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:03

Chouchou (Rachel) heeft aangegeven mee te kunnen :)
Iris, je bent welkom maar het is niet verplicht! ;)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:45

Ooh, super dat je kan, Rachel! Anders had ik me nog schuldiger gevoeld :Y).

Ik kijk nog wel even of dat lukt, lijkt me wel erg gezellig :). Zo niet, dan wens ik jullie alvast heeeel veel plezier!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:13

Ik had niet verwacht dat er nog zoveel modellen zouden afvallen, wat een geluk voor mij! :D

Ik neem mijn merrie Freya mee, ze woont op ongeveer een kwartiertje afstand van de locatie, dus we komen lekker onder het zadel die kant op. Dit is onze eerste fotomeeting en ook voor het eerst dat we dan "onderweg" een langere tijd gaan stoppen, dus ben benieuwd hoe ze het doet! Ik ga zaterdag weer even oefenen met het alleen rijden en dan ook even op de locatie afstappen en wat aan de hand slenteren, ik wil wel dat ze goed luistert op de fotomeeting haha.

Ik hoor ook graag wat de fotografen willen zien bij haar qua hoofdstel. Ik heb een Engels gecombineerd hoofdstel, een Mexicaans hoofdstel en een roze endurance halsterhoofdstel, die is ook gewoon Engels, met of zonder sperriem, en ik kan ook het bit los klikken zodat je alleen een halster overhoudt.

Ik heb niet zoveel dekjes helaas, alleen een felroze, een zwarte zadelvormige en eventueel een blauwe die ik af en toe leen van een stalgenootje.

Ik voeg gelijk foto's toe zodat jullie een idee krijgen van Freya en van de uitrusting, even in linkjes omdat het er anders zo veel worden!

Mexicaans zijaanzicht:
http://i57.tinypic.com/14m6lc8.jpg

Mexicaans + roze dekje in het bos:
http://i62.tinypic.com/fn4tj9.jpg

Gecombineerd Engels vanuit het zadel genomen, helaas heb ik even geen foto's van ernaast. Hier heeft ze een bontje bij haar kaak omdat ze daar een verkeerd groeiend bot heeft (te zien op de eerste foto), precies op de plek van de neusriem. Dit is gaan irriteren dus heb ik er een bontje aangedaan. Dit kan voor de fotomeeting ook makkelijk los, de irritatie is weg en het zal heus niet van die kleine stukjes weer gaan irriteren!:
http://i60.tinypic.com/23u3ref.jpg

Voor het idee even een linkje naar het hoofdstel voor toch een volledig beeld: http://www.huppa.nl/engelse-hoofdstelle ... ilver.html

Ik weet niet of er interesse is in het roze hoofdstel, misschien vinden jullie dat iets too much? Ik heb er nu ook nog even geen foto's van, maar die zou ik wel morgen kunnen maken :)

En een stand foto, vandaag nog snel even gemaakt :) We hadden net gereden dus een beetje zweet te zien bij de singel.

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:30

ik ga voor engels, kan sperriem er evt vanaf ?? want dat vraag ik dan als je bij mijn groepje bent :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:31

Sperriem kan inderdaad los! Je houdt dan alleen wel zo'n lipje over, waar je de sperriem normaal gesproken doorheen doet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 20:51

Ja klopt, maar vindt sper riem vaak niet mooi zitten voor foto's. Dan wordt t zo vastgebonden zeg maar.

Degen met wie k in het groepje zit welke camera heeft die ??

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:37

Ik vind idd engels ook mooier persoonlijk ;)

Met wie zit je in het groepje kani_ejj?

Heb er super veel zin in :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:44

Leuk dat je komt Rachel :) zie ik jou ook eens een keer in het echt ipv bijna maar net niet tijdens buitenritten ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:03

Ik vind gewoon engels hoofdstel inderdaad ook wel het mooiste voor de foto denk ik, dat wordt 'm dan als ik niet opeens heel veel tegenstemmen krijg :) Ik rij meestal met mijn knalroze dekje, kan dat ook voor de rijfoto's of wordt dat te druk en zal ik wat anders proberen te regelen? Zwart zadelvormig heb ik dus ook, maar dat is ook maar zo zwart allemaal :P

Em_ schreef:
Leuk dat je komt Rachel :) zie ik jou ook eens een keer in het echt ipv bijna maar net niet tijdens buitenritten ;)

Haha ja eindelijk!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:18

Sharon z als ik het goed zeg

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:20

Is er heel toevallig ook collage met de modellen foto's ?
Ik heb er iig veel zin in !

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:24

Ja ik, ik heb een Nikon1 j2, 10-30mm en 30-110mm lenzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:18

kani_ejj schreef:
Is er heel toevallig ook collage met de modellen foto's ?
Ik heb er iig veel zin in !

die was er wel dacht ik? maar niet een recente, aangezien er een aantal modellen uitgevallen zijn ;) Maar bij de namen in de quote staan toch ook foto's? :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:50

Zijn er al tijden bekend? Heel misschien moet ik mij als fotograaf afmelden, ivm hockey. Ik hockey op redelijk hoog niveau, en afzeggen is echt een no-go -O-

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:59

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:32

Ik moet me helaas afmelden.. Dat wordt echt te laat.. ook ivm reistijden ed.. Jammer!!! Ik hoop dat (als) er nog een FM komt, ik wel mee kan doen :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:06

Weersverwachting!!! *\o/*

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 12:45

Ik heb een probleem mijn auto is stuk de accu moet vervangen worden alleen is mijn geldboompje op. Ik ben bang dat ik me moet afmelden :(
Tenzij iemand langs Almere komt ?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:15

Ik zou nog wel als fotograaf meekunnen, ben niet echt beginnend meer, maar dan kan ik misschien nog wat tips geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:20

kani_ejj jij moet er sochtends al zijn toch?