Fotomeeting het Maalwater Heiloo 7 juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Fotomeeting Kennemerduinen 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:54

oeps! dat is ook zo, helemaal vergeten.
maar over het beginnen met rijden is ook een goed idee, en portret/stand foto's 5 minuten inkorten, scheelt het weer een half uur en kan ik met bhaskar ook gewoon meedoen met het rijgedeelte.

en misschien het losgooi paddock alvast klaarzetten?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:55

Paddock kunnen we wel alvast klaar zetten, maar als we beginnen met rijden zit je ook vaak met bezweette paarden.. (naar mijn beleving). En 10 minuten voor Portret foto's moet echt niet nog korter! In 5 minuten foto's maken is geen doen haha :).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:06

Haha nee 5 minuten is ook wel erg kort, dat bedoelde ik niet. De portret-/standfoto's staan in het schema op 15 minuten per paard, bedoelde dat ik meeging met Joey en dat het ook naar 10 minuten zou kunnen?
En dan verder het schema aanhouden (portret-/standfoto's, daarna losgooi en daarna rijden). Mijn eerste idee was een beetje.. niet erg doordacht, is nog maar mijn eerste keer :P.

En dan bijvoorbeeld de paddock voor het losgooien al klaar hebben voordat we beginnen, geeft misschien ook meer rust voor de organisatoren als het er al staat? Dan kan degene die als eerste portret-/standfoto's heeft laten maken na de laatste portret-/standfoto's al klaarstaan voor het losgooi gedeelte.

En dat geldt ook voor het rijden, wat Joey zei?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:11

15 min per paard is gewoon redelijk met portret stand denk ik?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:17

15 minuten moet je echt wel vast houden omdat niet alle modellen rustig blijven staan

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:24

Als jullie dat denken :) . Dacht te lezen in andere topics dat 15 minuten erg lang is, dat je zo aan de weetikhoeveel foto's zit. Maar dat is alleen wat ik gelezen heb hoor :).

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:45

Naar mijn idee is opzadeln ook makkelijker als de paarden allemaal wat bij elkaar blijven. Je kunt je paard natuurlijk ook niet zomaar even in een box zetten daar :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:23

dan houden we op portret/stand toch 10 minuten aan?? dat is ook prima hoor...

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:29

Ik denk dat het op zich een prima schema is. Ik heb liever niet korter dan 15 minuten. Sommige paarden zijn idd moeilijk met stilstaan, en zo heb je ook nog een beetje tijd om verschillende achtergronden en houdingen te proberen. Met 10 minuten wordt dat al gauw krap hoor!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

dan houden we het toch op 15 minuten? het moet een leuke dag voor iedereen worden, toch?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:22

Ik zou het ook op 15 min. houden :)
Denk aan van plaats wisselen, dat moet je ook meerekenen, eventueel naar een andere boom lopen, verschillende standen, eventueel met de ruiter/voorbrenger erbij, hoofdstel/halster wisselen)
15 min. zijn zo om hoor, echt waar haha!

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:13

Uit de vorige meeting weet ik da 20 minuten ruim is, en dat de meeste met 10 minuten wel klaar zijn met foto's maken. Je heb dan inderdaad nog de plaatst wissel en paarden die even niet willen. Dus vandaar dat ik 15 minuten heb genomen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:32

slim!

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:36

Ik ga proberen vanavond de planning af te maken, maar ik weet niet of het lukkken gaat.
We hebben namelijk een veehouderij bedrijf en hebben op het moment 15 hectare gras gemaaid, dus vandaar dat ik de komende 2 dagen iets afwezig kan zijn :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:40

Hihi 15 minuten is inderdaad fijn :) Met het ene paard ben je nou eenmaal sneller klaar dan met een ander paard, maar kan je nog wel wat dingen uitproberen als je wat tijd over hebt. Is vaak ook wel zo voorbij inderdaad :)

@Cardy; Misschien kan je met het losgooien en rijden wel eerst? Als je eerder weg moet, denk niet dat veel mensen daar een probleem van maken? :) Dan kan je na het losgooien gelijk rustig gaan zadelen etc.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:29

zal vast geen probleem zijn denk ik bij de fotografen...
escalutia al super dat je je tijd er zo veel in wil steken in deze hele meeting +:)+ rustig aan hoor t is pas over maand en paar dagen de meeting dus je heb nog alle tijd ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:32

Escalutia schreef:
Ik ga proberen vanavond de planning af te maken, maar ik weet niet of het lukkken gaat.
We hebben namelijk een veehouderij bedrijf en hebben op het moment 15 hectare gras gemaaid, dus vandaar dat ik de komende 2 dagen iets afwezig kan zijn :)

Doe maar rustig aan :)
Je hebt het topic optijd opgestart, dus je hebt echt nog alle tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:34

Ik wil wel alvast even zeggen dat ik 19 juni geopereerd wordt. Dit wil zeggen dat ik het echt ga proberen om te komen maar mocht ik een week van te voren denken: dan ben ik nog niet op de been dan ga ik me helaas wel moeten afmelden :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:00

hamsterfan schreef:
Hihi 15 minuten is inderdaad fijn :) Met het ene paard ben je nou eenmaal sneller klaar dan met een ander paard, maar kan je nog wel wat dingen uitproberen als je wat tijd over hebt. Is vaak ook wel zo voorbij inderdaad :)

@Cardy; Misschien kan je met het losgooien en rijden wel eerst? Als je eerder weg moet, denk niet dat veel mensen daar een probleem van maken? :) Dan kan je na het losgooien gelijk rustig gaan zadelen etc.

Had ook gekund, bedankt voor het meedenken! Wil liever niet als lastig gezien worden, dus hou mij gewoon aan het schema dat wordt gegeven.
Idee is om mijn ruin zelf te rijden (i.p.v. door mijn bijrijdster die dus die dag om 13.00 uur moet werken). Dan rijdt mijn zusje mijn merrie en halverwege ruilen we of ik ga alleen even op de merrie (houdt mijn zusje de ruin bij zich).
Mocht de ruin te druk worden (ben nog wat onzeker op hem), dan rijdt ik hem niet. Maar ga het zeker proberen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:22

cardy je kan anders met t rijden er toch desnoods longeerlijntje aangooien als je t eng/spannend vind en als t goed gaat haal je de longe los...neem aan dat de fotografen wel lijntjes weg kunnen werken

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:43

Owja, dat is waar ook, haha ik sta grotendeels beetje toe te kijken, dus kan desnoods ook wel even helpen met dus bijvorobeeld een longeerlijn :)

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:06

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:28

Netjes hoor! :D

xSUPERMATiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:33

Escalutia schreef:
Proef versie,
ziet er iemand nog bijzonderheden? :)

http://oi41.tinypic.com/64jst0.jpg

In de 2e lijst van de fotografen duo's om 13:45 moet je mij op een van de twee plaatsen vervangen door filou haha :D
Laatst bijgewerkt door xSUPERMATiC op 26-05-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:33