Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Enomis88

Re: Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:40

Ja daar zat ik eerst ook aan te denken, alleen het nadeel van dit hoofdstel is dat op de kopstuk sierstiksels zitten.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:41

Ik vind knotten onwijs mooi staan (mits het netjes gebeurd natuurlijk haha)! Die knotten hierboven zien er top uit, staat heel mooi!

Als manen te lang zijn om te knotten, zou ik ze gewoon los laten.. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:33

Marjoow schreef:
Ik kom naar een meeting voor portfoliofotos, als ik dan een paard voor me krijg met een knalroze hoofdstel weerhoud mij dat om fotos te maken omdat ik die sowieso niet in mijn portfolio ga zetten. Ik moet ongelofelijk ver reizen voor deze meeting, wat mij veel geld kost aan benzine/trein en waar 9 van de 10 keer geen nabestellingen van komen. Een meeting kost mij dus vaak geld. En als ik dan ook nog eens een paard voor me krijg met een enorm knallend hoofdstel, nee dank je ;)

Zoals ik al zei: Een leuk kleur dekje, no problemo. Maar houd het tuig gewoon basic zwart/bruin. Of neem een touwhalster mee ofzo, die kan je soms nog wegwerken ;)

Als je er geen goed gevoel over hebt kom je toch gewoon niet?

Ik vraag ook vaak advies van de fotografen over wat ze willen zien qua outfit. Maar als iemand neee geen roze gaat gillen krijg ik juist de neiging dit wel te doen.. Daar word ik tegendraads van :')
Ik sta open voor advies, maar ik vind dat je als fotografe ook voor nieuwe dingen moet kunnen openstaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:35

NiKip schreef:
Marjoow schreef:
Ik kom naar een meeting voor portfoliofotos, als ik dan een paard voor me krijg met een knalroze hoofdstel weerhoud mij dat om fotos te maken omdat ik die sowieso niet in mijn portfolio ga zetten. Ik moet ongelofelijk ver reizen voor deze meeting, wat mij veel geld kost aan benzine/trein en waar 9 van de 10 keer geen nabestellingen van komen. Een meeting kost mij dus vaak geld. En als ik dan ook nog eens een paard voor me krijg met een enorm knallend hoofdstel, nee dank je ;)

Zoals ik al zei: Een leuk kleur dekje, no problemo. Maar houd het tuig gewoon basic zwart/bruin. Of neem een touwhalster mee ofzo, die kan je soms nog wegwerken ;)

Als je er geen goed gevoel over hebt kom je toch gewoon niet?

Ik vraag ook vaak advies van de fotografen over wat ze willen zien qua outfit. Maar als iemand neee geen roze gaat gillen krijg ik juist de neiging dit wel te doen.. Daar word ik tegendraads van :')
Ik sta open voor advies, maar ik vind dat je als fotografe ook voor nieuwe dingen moet kunnen openstaan.

LEES nou even...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:40

Ja dat lees ik..
En daarop baseerde ik mijn reactie ook op. Dat is nou eenmaal zo bij meetings. Het zijn grotere groepen met veel variatie en alles is vrijwillig.

Als je je portfolio wilt opbouwen met een bepaald soort foto's kan je beter een advertentie op de boktmarkt plaatsen met bepaalde eisen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:42

Dan lees je blijkbaar niet goed.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:44

Nou weten we het wel Marjoow.. Maar wat nina bedoeld is ook niet alleen een kleurig dekje.. Nou verwacht ik Frits niet met een roze hoofdstel ;) Maar je weet het natuurlijk nooit.. hahaha

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:46

DesireeK schreef:
Nou weten we het wel Marjoow.. Maar wat nina bedoeld is ook niet alleen een kleurig dekje.. Nou verwacht ik Frits niet met een roze hoofdstel ;) Maar je weet het natuurlijk nooit.. hahaha

Ik gil niet "NEE GEEN ROZE" want in dat geval zou ik een roze dekje al niet eens willen (oke, liever niet, maargoed). Ik gil niet "NEE GEEN ROZE" ik geef aan waarom een gekleurd hoofdstel gewoon minder mooi is op fotos. Maar blijkbaar lezen jullie maar half en willen jullie het niet begrijpen.

Snap ook niet zo goed waarom NikiP er nu ineens weer over moet beginnen, geloof dat de modellen zelf al gereageerd hadden? ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:51

Ik was van plan om in mijn showoutfit te komen. Hopelijk vinden de fotografen dat wel leuk?

Ik heb vandaag z'n nieuwe showoutfit (babyblauw :D) gepast.
Pad:
Afbeelding

Pad met mijn showblouse (komen nog chaps bij m'n benen onder, waarschijnlijk beige)
Afbeelding Het blousje zit trouwens echt strak op m'n lichaam, zoals het dus hoort in de western :)

En dan het eenoorhoofdstel met daarachter z'n pad. Zoals jullie zien is het pad precies dezelfde kleur als zijn oog :D
Afbeelding

Ik heb alleen dus geen hoed, maar aangezien we het strand op gaan zal het wel waaien dus misschien is een hoed ook niet handig :+ Los haar staat ook prima

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:51

Leuk! :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:52

Frits komt niet met een roze hoofdstel.. Dan houdt hij straks geen mannelijkheid meer over :')

Ik reageerde omdat ik het idee krijg dat je geen zin hebt in de meeting. Je hebt al twijfel vanwege de kosten etc, dus vandaar dat ik zei: Als je er geen goed gevoel over hebt kom je toch gewoon niet?

Er zijn vast ook wel meetings dichter bij jou in de buurt en dan is het niet zo'n probleem als de modellen niet in je portfolio passen.

Gave outfit kaniche! :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:52

Oh ja, wat betreft de manen en staart: wat denken jullie, krullen of stijl? Ik denk dat krullen wel leuk is om te doen. Dan vlecht ik twee dagen van tevoren in en de dag van de shoot haal ik de vlechten eruit. Als jullie liever stijl zien dan doe ik stijle manen en staart :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:54

NiKip schreef:
Frits komt niet met een roze hoofdstel.. Dan houdt hij straks geen mannelijkheid meer over :')

Ik reageerde omdat ik het idee krijg dat je geen zin hebt in de meeting. Je hebt al twijfel vanwege de kosten etc, dus vandaar dat ik zei: Als je er geen goed gevoel over hebt kom je toch gewoon niet?

Er zijn vast ook wel meetings dichter bij jou in de buurt en dan is het niet zo'n probleem als de modellen niet in je portfolio passen.

Gave outfit kaniche! :j

Modellen passen prima binnen portfolio, maar ik mag hier op een discussieforum toch wel mijn mening geven, en tips eventueel? Veel mensen hebben het namelijk niet door, maar zeker op een wit paard (herhaal ik mijzelf even) leid een kleurrijk hoofdstel de aandacht van het onderwerp enorm af. Ik kom om een paard op de foto te zetten, niet om een hoofdstel te fotograferen. Maar nogmaals: Wat heeft het voor zin om nog wat olie op het vuur te gooien, terwijl het model in kwestie al heeft gereageerd?

Ik heb wel zin in deze meeting, maar niet als ik niet fatsoenlijk mijn mening kan geven hier. DIchter bij mij in de buurt is er helaas geen strand, en daarom heb ik me aangemeld. Trouwens, ik ga me tegenover jou niet verantwoorden, ik beslis zelf of ik ga of niet. En dat weet ik dinsdag pas ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:55

kaniche schreef:
Oh ja, wat betreft de manen en staart: wat denken jullie, krullen of stijl? Ik denk dat krullen wel leuk is om te doen. Dan vlecht ik twee dagen van tevoren in en de dag van de shoot haal ik de vlechten eruit. Als jullie liever stijl zien dan doe ik stijle manen en staart :)

Ik ga voor stijl, zeker als het paard geen krullen van zichzelf heeft :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:57

Nikip reageert ten eerste omdat zij ook 1 van de modellen is.. en zij ook heel graag aparte foto's wil en ook van met felle kleuren.. Zij had namelijk ook al eerder gereageerd..

En ik lees wel jou comments hoor.. Jij wil vind het blijkbaar niet mooi op foto's.. maar zoals ik en al meerdere aangegeven hebben zien wij het als een uitdaging en is het ook de keus van de modellen wat zij leuk vinden om op een foto te krijgen.. Dan kan je wel zeggen het kost mij veel geld om te komen maar als je geen modellen op een meeting krijgt heb je ook niets.. ik vind het gewoon eerlijk om voor ieder wat wils te doen.. allemaal happy.. en ben je het er niet mee eens hoe dat tijdens zo'n meeting gaat moet je een andere zoeken waar ze speciaal de modellen uitzoeken..
Ik ben namelijk heel blij met deze modellen die er komen en vind het ook altijd weer gezellig.. en dat is ook van belang..

En dan ben ik het ook weer met Nikip eens als je echt alleen wil wat in jou straatje pas moet je een advertentie zetten..

Dit is allemaal niet banketstaaf bedoeld maar ik heb het idee dat je niet helemaal de bedoeling van deze meeting snapt ook al is het al een aantal keer uitgelegd..

Ik hoop dat dit nu wel duidelijk over komt want dit is geen discussie topic maar een meeting topic..

@kaniche: gaaf.. ziet er goed uit :j

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:58

Je hoeft je ook echt niet tegen mij te verantwoorden hoor.

Een kleurrijk hoofdstel kan de foto ook juist heel leuk maken. Het is in mijn ogen meer een mening dan een feit dat felle kleuren de aandacht afleiden.

Maar inderdaad, laten we maar even stoppen hiermee, want de sfeer wordt behoorlijk verpest zo..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:00

Ik snap de bedoeling van deze meeting niet? Weet jij hoeveel meetings ik al heb georganiseerd? Weet jij hoeveel meetings ik al heb gedaan? Weet je ook bij hoeveel van die meetings door de modellen gevraagd word hoe ze moeten gaan? Zowat iedereen. Weet je ook, hoeveel paarden er zijn geweest met een gekleurd hoofdstel? Geen.

Nogmaals, voor degene die blijkbaar niet begrijpend lezen:
Ik geef aan, dat kleurrijke hoofdstellen énorm de aandacht afleiden van het onderwerp, en dáárom dus gewoon een zwart of bruin hoofdstel op het paard zie. Daarbij, heeft het model met het gekleurde hoofdstel al gereageerd, en aangegeven dit hoofdstel waarschijnlijk NIET mee te nemen.
Dus waarom dan alsnog olie op het vuur gooien terwijl de discussie allang afgesloten was?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:05

Omdat jouw manier van schrijven mij echt heel erg uitlokt op de een of andere manier :')
Normaal kan ik me altijd netjes inhouden, maar de manier waarop jij dingen neerzet frustreert me.

Vind je jezelf niet heel erg hoogmoedig klinken en je laatste post? Als je je zo bij alles in je leven opstelt leer je nooit iets nieuws. Probeer je nou toch ook eens open te stellen voor de meningen van anderen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:07

NiKip schreef:
Omdat jouw manier van schrijven mij echt heel erg uitlokt op de een of andere manier :')
Normaal kan ik me altijd netjes inhouden, maar de manier waarop jij dingen neerzet frustreert me.

Vind je jezelf niet heel erg hoogmoedig klinken en je laatste post? Als je je zo bij alles in je leven opstelt leer je nooit iets nieuws. Probeer je nou toch ook eens open te stellen voor de meningen van anderen.

Eehm, pardon? Hoogmoedig? Ik leer genoeg nieuws, ik word hier alleen finaal afgezeken van allerlei kanten om een mening. En ik blijf bij die mening.
Jullie maken een probleem van een mening, wie is er dan fout bezig? Ik geloof dat ik alles netjes heb geformuleerd, maar over internet kan alles anders overkomen.
Ik stel me heus open voor wat anders, maar niet voor mensen die een probleem maken als er geen probleem ís.

Daarbij is dit het laatste wat ik erover te zeggen hebt, als je verder problemen met mij of mijn mening hebt mag je dat via PB doen ;)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:08

Zo hèhè dit is de eerste keer dat je zegt dat het een mening is en geen feit.

Wat mij betreft: zand erover. En laten we het weer gezellig maken hier :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:33

Jemig meiden!!
Kap eens even.

Laten we het gezellig houden.

Inmiddels weten we dat de één gekleurd tuig niet zo mooi vind en de ander wel.

Ik zeg "Klaar!"

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:34

Het was ook al klaar :=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:35

En wel luisteren maar juf Margriet hè? :D :P :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:08

Sorry juf Margriet -O-

:')

Trouwens.. Ik zou het best leuk vinden om zonder zadel en met jurk op de foto te gaan. Maar ik durf het niet aan om zonder zadel te gaan rijden, want tja.. Frits denkt nog steeds dat hij een wilde hengst is :') Misschien is het mogelijk dat de paaltjes en lint wat langer blijven staan en dat ik hiertussen even op hem kan zitten? Of iemand moet hem kunnen vasthouden bij de stand/portretfoto's?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 12:29

We gaan het nu idd niet meer over het tuig hebben, mits iemand daar specifiek naar vraagt.

Ik vind krullen en stijl heel mooi, mits het stijle haar niet vlassig eruit ziet. Dan maken krullen het een stuk voller.

@nikip
Heb je niemand die met je meegaat? Die zou Frits dan ook voor je kunnen vasthouden als jij erop klimt.
Je komt onder het zadel toch? misschien iemand die mee fiets en daarna jou kan helpen.