ik kan het maar beter voor zijn, en gelijk melden dat King soms wat moeite heeft met andere honden. dan dat ik straks iedereen moet uitleggen wat en waarom hij doet. Vandaag met trainen ging hij super! het is puur dat andere honden op hem springen dat hij dat echt heel eng vind. Ik train voor een officieel examen, dus ben heel serieus en zuinig met hem. King vind het geen probleem om in de auto te wachten, dat is hij wel gewend met het trainen op de club.
Marianne: niet sneu bedoeld, maar dit klinkt wel als een stukje gemiste opvoeding? kan je wel uitbesteden aan een trainer, maar je zal het zelf moeten doen. een trainer geeft jouw de tips om het te kunnen. (net als met paardrijden eigenlijk, een instructrice kan wel op je paard stappen maar als jezelf de hulpen niet kent.. snap je?)plus dat angst niet in een dag te overwinnen valt.. (nogmaals, ik bedoel het niet negatief!!!)
Nu weer ontopic: wat was het adres ook alweer voor de TOmTommie??
Devi heeft allerlei cursussen gehad, waarvoor ze met vlag en wimpel geslaagd is. Op de hondenschool gaat het goed, daarnaast weiger ik om met een teletac te gaan werken. Daar ben ik fel op tegen. Ik heb al een aantal trainers voor haar gehad met geen effect, en nee dat waren niet van die 1dags trainingen. En dat moesten we ook zelf doen. Devi kan wel met andere honden, maar het gaat niet altijd goed, dus ik voorkom liever dan ik genees Begin niet over haar opvoeding want die heeft ze echt wel gehad.
Je zal het niet zo bedoelen, maar zo komt het wel bij mij over
Het adres voor de Tomtom staat in de info'mail'. Is een huisadres van iemand anders dus die gooi ik liever niet zo open en bloot op internet, gewoon om het feit dat het niet mijn eigen huisadres is
Haha, zo zou ik het niet opvatten Marianne. Het gaat alleen al een paar berichten over dat ze niet in de bench kan, niet aan een stick en dat een sterk iemand haar vast moet houden. Dus ik kan me voorstellen dat dat wat vragen oproept.. Mocht je het nou niet vertrouwen, dan zou ik gewoon als fotograaf gaan. De hond merkt ook aan je als je er gestrest van raakt. Maar zolang ze goed luistert zal er niks aan de hand zijn.
ik bedoelde het niet neagtief, heb ik er duidelijk bijgezet. maar lees je in je berichten wat er allemaal niet kan, bench in de auto blijven, aan de lijn wachten, sterk persoon nodig , nou ja ik ben zuinig op mijn hond dus wacht dan bijvoorbeeld liever tot je hond vast zit. Juist om problemen te voorkomen
Goed om te weten susanne, die van mij is afwachtend naar andere honden dus zal er in die zin geen probleem zijn tussen onze honden.
Wel is het zo dat Baldr zich op laat jagen, is een keer gebeurd helaas toen hij ruim een half jaar was. Baldr rende naar mij toe maar doordat hij vlak voor mij begon te remmen kreeg de hond (Weimaraner) toch de kans op hem te duiken. Dit ging met zoveel snelheid (zaten op een smal pad tussen sloot en kanaal met weinig uitwijk mogelijkheden) dat ze over de kop sloegen en het ijs op knalde, Baldr is vol angst naar huis gerend. Sindsdien lijn ik Baldr aan als er een vreemde hond aan komt. Baldr kan pas los als hij de andere honden vertrouwd en ook te vertrouwen zijn, hoop dat dat geen probleem is?
Ik lijn de hond altijd aan als ik andere honden tegenkom, puur om het feit dat ik niet weet hoe de vreemde hond gaat reageren, en mijn hond ook per hond verschillend reageert.
Lijkt me handig als iedereen eerst zijn eigen hond vast houdt. Als de honden wat 'aangekomen' zijn en er wat meer rust in zit, kunnen ze altijd wel even los spelen/lopen.
susanne_m
Geplaatst: 23-06-13 18:15
King heeft precies hetzelfde als Baldr zo te lezen. alleen als hij niet kan vluchten, dan begint hij te blaffen. Hij kan prima los, als hij gewend is!
MarianneV
Geplaatst: 23-06-13 18:16
Bij deze meld ik Devi af.
Devi is geen slechte hond, alleen ontzettend slim. Ze weet hoe ze zich los kan maken als ze aan een stick zit. Bench kan ze wel in, met het risico dat ze spijltjes gaat mollen. Mevrouw geniet liever van haar ruimte. Ja Devi is een sterke hond en mijn angst dat ik haar niet houd helpt daar neit echt bij Maar vorige week heb ik ook al boven op haar gezeten, omdat we andere honden tegen kwamen.
Afgelopen weekend in Lelystad waren er ook andere honden en ging het wel goed, ze was toen zelfs los
Alleen ik voorkom liever een situatie, dus hou ik haar liever vast ( was wss mijn angst is dat ze evt wel andere honden zou aanvallen)
Devi was ook niet los gegaan
maar goed laat maar.
Einde Discussie
Ik ga lekker mee als fotograaf en me eigen ding doen
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 23-06-13 18:49
Ik liep altijd een blokje om als ik deze vrouw met hond tegen kwam en zij ons ook, al toen ik nog mijn 2 andere honden had, maar dit keer besloot ze gewoon zonder overleg om de confrontatie aan te gaan en ik kon geen kant op behalve terug en draaide om riep Baldr (Thor had ik aan de lijn, wegloper) en die draaide ook om en toen gebeurde het. Zat meer dan 50 meter tussen de honden en ik stond een kleine 50 meter van Baldr vandaan.
Staat er een beetje verkeert, ik keek altijd even aan wat voor hond het was, bij de meeste kleine honden liet ik Baldr wel los lopen bij grote honden lijnde ik hem voor dit incident ook al aan.
Baldr doet overigens niets, te minste nog nooit gebeten of lelijk gedaan tegen een andere hond.
Voor mij hoef je Devi niet thuis te laten Marianne dat was ook niet de insteek van mijn verhaal. Leek me echter wel goed even door te geven dat Baldr ook zo zijn ding heeft.
Het is geregeld met Marianne hoor, via PB. Ik zal de volgende op de reservelijst een berichtje doen.
Fijn dat jullie ook hier in het topic allemaal even melden hoe jullie honden kunnen reageren. Dan kan daar van beide partijen rekening mee gehouden worden!
Jorinda
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-13 19:03
De modellen 1. Levi - Labrador - Sodeletuut - 94 punten [ Afbeelding ]