Wild West Indian fotomeeting zondag 9 juni

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xliisaa

Re: Wild West Indian fotomeeting zondag 9 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:16

Jammer als het niet door zou gaan, heb namelijk wel allemaal spulletjes gekocht om zo goed mogelijk in thema te gaan.
Daarnaast heb ik ook een hele westernset die iemand kan lenen, incl cowboy hoed.
Ik zou het dan in ieder geval zo snel mogelijk willen weten want dan kan ik me misschien nog opgeven voor een enjoy the ride bij mij in de buurt!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 11:18

Dat snap ik ;) wacht even nog de reacties af, zo had ik het ook liever niet gewild. Maar er zijn zoveel mensen afgevallen.. -O-

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:22

Haha ik snap ook wel wat jij bedoeld hoor :j
We wachten gewoon even af :)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:36

Hier eventueel een model met paard
Kan zonder zadel en hoofdstel of soort touwhalstertje
Heb ook een westernzadel alleen geen hoofdstel of hoed etc

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:55

Oh dat zou ontzettend jammer zijn als je t afblaast, ik heb er vrij voor gevraagd en verheug me er ontzettend op. Ook ik ben wat tuig ed aan het regelen zodat we goed binnen het thema passen.

Daarnaast lees ik altijd mee in het topic, maar door drukte post ik niet fanatiek en ik denk dat dit bij meer mensen het geval is.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:38

Ik heb eventueel ook nog een model, mits iemand een westernhoofdstel heeft. Maar dat moet ik even overleggen. Ik ben pas half 5 thuis dus dan hoor je van me :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:39

Ik zou het ook jammer vinden als het niet doorgaat, ik vind de overige modellen namelijk ook nog steeds leuk :)
Al snap ik natuurlijk ook wel wat je bedoelt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:43

Madelon, eventueel mag je mijn hoofdstel op komen pikken :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 12:51

Ik heb zelf ook eventueel spullen voor een indianenoutfit, en hoofdstellen voor een westernoutfit.
Dingetje is alleen niet gebrek aan modellen, maar gebrek aan Amerikaanse Rassen tussen de modellen ;)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:11

helaas heb ik ook geen amerikaans ras we hebben wel een wat oudere quarter op stal staan die hoog in de western heeft gelopen maar of die hiervoor in is geen idee

ik heb zelf een wesh cob merrie die M2 dressuur heeft gelopen dus totaal geen western maar is ondertussen wel ontzettend lief met alles wat ik verzin haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:33

Ook ik verheugde me er erg op, maar vind het jammer hoe het nu verloopt..

Maar over de dagplanning/hoeveelheid indianen/cowboys, dit wordt dus nu - zomaar op de laatste nipper - omgezet naar 3 om 3 ipv 4 om 4 en daar is iedereen het mee eens? Of komt dat doordat ik geen Paint of Quarter heb. (heb ik wel, van allebei wat zelfs, maar wil Coen meenemen)

Evt. kan ik naast de schimmel (Indianen) deze ook nog mee nemen als Western (http://img405.imageshack.us/img405/9743/img2594t.jpg als vriendlief interesse heeft als cowboy)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:19

Echt heel vervelend al die afmeldingen.
Lara, had je mijn whatsappje gelezen? voor minder dan 6 modellen vind ik het de moeite niet om zo ver te gaan reizen :( . Ik zou dus wel echt graag de Amerikaanse rassen zien...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 16:39

Jep gelezen.. Helaas inderdaad..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:39

Lara schreef:
Ik heb zelf ook eventueel spullen voor een indianenoutfit, en hoofdstellen voor een westernoutfit.
Dingetje is alleen niet gebrek aan modellen, maar gebrek aan Amerikaanse Rassen tussen de modellen ;)

Aah okee. Nee ik heb helaas geen Quarter of Paint, over 10 jaar misschien :P
Naja, laat het maar weten als je toch nog een model nodig hebt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:55

Wat jammer van de afhaakjes... :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:55

Ja ik vind het ook heel jammer. Maar het is voor mij wel een heel eind dus het moet wel de moeite waard zijn :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:59

Marjoow schreef:
Ja ik vind het ook heel jammer. Maar het is voor mij wel een heel eind dus het moet wel de moeite waard zijn :=

Voor Lara, Marit en mij is het nog verder en voor Iris en Robin is het nog veel verderderderder... :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:00

Ja dat snap ik, maarja het is wel weer veel geld en ik heb dat gewoon niet. Vind het heel jammer, maar het moet wel de moeite waard zijn, en dat vind ik het gewoon niet met deze tegenvallende modellen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:10

ik ben bezig met die quarter voor jullie te regelen die hoog western gereden heeft en vanalles nog kan dus dan hebben jullie een echte amerikaan:P
heb net een wappje gestuurd

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

Opzich hoeft het voor mij zo niet echt meer :=
Dan moest er maar eerder aangegeven worden dat er alleen Amerikaanse paarden gezocht werden.
Als model zijnde heb ik speciaal voor de shoot kleren en assecoires gekocht.
Daarnaast heb ik ook erg veel moeite moeten doen voor het vervoer.
Er moet een auto geleend worden, trailer gehuurd worden etc.
Daarnaast hadden deze tegenvallende modellen zich al vanaf het begin opgegeven :D

Ben hier altijd erg actief en enthousiast geweest maar nu baal ik echt wel een beetje!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 17:55

Mijn excuus maar dat is zeker wel vanaf het begin aangegeven. Paarden die nu op de lijst staan mogen mocht ik het door laten gaan zeker gewoon mee hoor..
Het is alleen niet voor niets een themashoot, en als ik dan afhaakje na afhaakje krijg is dat niet leuk meer, gezien de vele uren tijd die ik er nu al in heb zitten, en na afloop er aan zal krijgen. Daar nog bij opgeteld ook de vele kosten die ik en andere met mij zullen maken er te komen. Als je dan zoiets opzet doe je dat met een bepaald beeld. Waar nu dus bijna geen sprake meer van is.. Ik wacht nog 2 pbtjes van modellen af en dan zal ik een knoop gaan doorhakken ;)

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:56

Ik vind dit ook niet zo netjes. Dan had er van te voren gezegd moeten worden alleen amerikaanse rassen. Ik had begrepen dat er western gereden paarden gevraagd werd. Er zaten eerst ook een paar paarden tussen die niks met western te maken hadden, er was alleen western tuig op gelegt. Dat maakt een paard nog geen western paard. Mijn haflinger is western ingereden dat vind ik iets anders. Maar nu er zo afkrakend op de resterende paarden gereageerd word vind ik erg onproffesioneel.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:16

Lara schreef:
en als ik dan afhaakje na afhaakje krijg is dat niet leuk meer

Dat snap ik helemaal. Voor maratjesammy en voor mij was het op een gegeven moment ook niet leuk meer toen we -opeens- na 3 modellen per cowgirl/indiaan gingen, terwijl wij al een poos reserve stonden en er nooit verder iets is gezegd dat we gaan korten in modellen. Kijk natuurlijk weten wij dat we reserve staan, en de kans steeds kleiner wordt naarmate de meeting dichterbij komt dat er iemand uitvalt, maar natuurlijk hou je de stille hoop dat het toch nog gebeurd. Daarnaast werd er ook gezegd als er 1 uitvalt, mag jij in die plaats, zie één van mijn vorige berichten. Ik ga hier geen ruzie maken, maar draai de rollen eens om, dan moeten jullie dit ook begrijpen toch?

Dus mijn vraag: Hierboven geef je aan, de paarden die nu op de lijst staan mogen mee mits alles door gaat, betekend dat ook het vierde westernpaard en het vierde indianenpaard?

Ergens zag ik Marjoows berichtje, waar ik het wel mee eens ben, vind eerlijk gezegd dat er weinig modellen zijn (6) tegenover 12 fotografen! (even los van het feit van mee willen met paard). Hadden er heus wel wat meer mogen zijn voor de plaatjes?!

Ik heb ook het e.e.a. aan spullen besteld, beetje speciaal voor deze shoot natuurlijk, daarna zijn ze ook nog bruikbaar, daar niet van.. dus kan ook wel inkomen wat Lisa zegt.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:36

Er wordt gezegd dat er uit het niets dingen aangepast worden maar dan wordt er duidelijk niet goed gelezen. Vanaf het begin is aangegeven dat er voorkeur was naar amerikaanse rassen en eventueel arabieren. Andere rassen waren ook geaccepteerd maar hadden niet onze voorkeur. Er is zelfs aangegeven ''(bijv geen friezen, fjorden, haflingers)'' zoals ik al eerder gezegd heb, is dit absoluut niet omdat de paarden niet mooi zijn, maar omdat zij niet in de scéne waar naar gestreefd word thuis passen.
(alsof die rassen in die tijd voorkwamen in Amerika)

En als er dan 1 of 2 afvallen heb ik er echt geen problemen mee, helemaal als mensen er zoveel tijd in steken zoals Lisa bijvoorbeeld gedaan heeft. Maar als ik dankzij 2 afhaakjes terug kan naar het oorspronkelijke idee dat voor een schema was kan gaan en ik dan alsnog gezeik krijg ben ik het zat..

Ik organiseer meeting na meeting en krijg alleen maar positieve feedback, probeer altijd het beste uit een situatie te halen en vraag altijd of mensen het er mee eens zijn. Ook hier, want waar eerst mijn schema bestaande uit 1 groep afgewezen werd ivm te veel paarden, zocht ik naar een oplossing ivm mijn gezondheidsproblemen ik niet door het zand kan ploeteren te veel. Fabiënne bood die oplossing maar met haar afhaak en die van Jolijn had ik weer de mogelijkheid om terug te gaan naar dat oorspronkelijke schema zonder te veel problemen te hebben> 2 dingen waren toen weer opgelost; de scenes samen, ik hoefde niet te ploeteren.
Ik heb gevraagd of er fotografen of modellen dachten hier problemen mee te hebben maar dat was niet het geval. Pas later kreeg ik er commentaar op, maar dan denk ik; had je daar maar eerder mee moeten komen. Het blijft geen feest.

En ja ik kwam toen met een overschot aan fotografen uit ineens, maar ik kan nu moeilijk tegen mensen gaan zeggen dat ze niet meer mee mogen toch ?
Het verschil zit 'm dat jij(Coentjuh) en Maratjessammy béídé op de reservelijst staan. En in zo'n geval is het imo zo dat je afwacht en geen zeg heb in de meeting totdat je dat ene desbetreffende PB'tje krijg waarin ik zal uitleggen dat iemand is afgevallen en dat je op de lijst bent gekomen dat je mee mag. Vanaf dan is het voor mij belangrijk wat je er van vind. Want dan ga ik er vanuit dat je gewoon mee gaat.
We zijn namelijk met een té grote groep om iets te beslissen waar alle reserves ook tevreden mee zijn ;)

Verder, als mensen het er niet mee eens zijn mogen ze dit via een pbtje doen, maar ik heb er persoonlijk nu echt een stinkende hekel aan dat ik nu uren en uren werk in deze meeting stop, mijn uiterste best doe alles te regelen en ik van reserves nota bene alleen maar gezeur krijg.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:56

Bentley is een half Arabier, haha! En als er brokjes in de buurt zijn dan is Bentley in één keer een volbloed :')
Lara mijn reactie was verder ook niet naar jou bedoeld, vind dat je het prima regelt en iedereen tevreden probeert te houden.