Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BvanhetB

Re: Fotomeeting HONDEN winter Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:46

Mailo kan ook erg goed met andere honden :j. Hij is erg onderdanig naar mensen en andere honden. Verder heb ik hem eigenlijk ook altijd los. Luistert eigenlijk altijd perfect, maar klop het meteen af want je zal net zien dat je op de meeting zo'n 'dat doet hij anders nooit' momentje krijgt ;) Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:54

Whaha ja herkenbaar hoor... Gis vindt eigenlijk alles leuk als het om andere honden gaat, hij voedt bij ons in de buurt twee jonge teefjes mee op wat superschattig is. Als zij te wild of vrijpostig worden corrigeert hij ze direct, en ze luisteren ook direct. En als ze zich netjes gedragen speelt hij ook graag met ze.

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:56

Leuk altijd om te zien hoe honden, en sowieso dieren, dat onder elkaar regelen he :P. Ik noem Mailo meestal (wil er geen mensen mee beledigen) een knuffelhomo :P. Hij is een reutje, wel geholpen, maar veel mensen denken op het eerste gezicht dat het een teefje is.

Hij staat altijd stoer te blaffen als er mensen op het terrein kunnen, maar als ze hem aandacht geven rent hij keihard met zijn staart tussen zijn benen weg :+ .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:01

och gos wat schattig, hihi! Maar inderdaad, ze zijn onder elkaar zó handig en snappen eigenlijk alles van elkaar. Ik ben daar weleens jaloers op, want ik zie lang niet alles nog bij de honden. Maar goed daarom wil ik dus op training, zodat ik dat allemaal kan leren. Ik zie wat het voor de paarden doet (ben gecertificeerd trainer) als je ze behandelt op een manier die ze van nature begrijpen, dat wil ik voor mijn hond gewoon ook, simpel zat!

Mijn hond kan idd ook stoer blaffen maar als iemand dan een 'uitval' doet is hij wel weg. Naar mijn idee ligt er zeker angst aan ten grondslag.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:55

Ruud is vooral waar andere honden bij zijn een ongeleid projectiel. Hij wil zo graag spelen. Ook kan hij moeilijk/niet los, als hij iets anders interessanter vindt gaat hij daar gewoon heen..

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:46

Ik ben daar inderdaad ook wel eens jaloers op. Als mensen dat ook zouden kunnen.. Bij paarden doet het inderdaad ook veel. Ben dan nu met de studie Gedragstherapie voor paarden bezig en als ik daar mee klaar ben wil ik eigenlijk door met honden. Zo interessant..

Weet ook wel zeker dat het bij Mailo onzekerheid en angst is. Voor de vakantie heeft hij een weekje bij een goede vriendin gelogeerd samen met onze Jack Russel. Hij kent haar ook gewoon. En toch was hij de eerste paar dagen helemaal van de riedel. Echt sneu:p.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:59

Hihi het leuke is dat mensen het ook zeker kunnen! Als ik kijk hoe snel de meeste van mijn leerlingen het oppakken met de paarden, dat is gewoon zó gaaf! Het mooiste vind ik nog dat de mensen zelf vaak ook veranderen, grootste verschillen zie je bij boze, gefrustreerde ruiters, wanneer ze inzien dat het paard toch echt wel zijn best doet maar gewoon niet anders kán dan paard-zijn en dus als zodanig reageert. Wanneer mensen leren hoe er dan wel mee om te gaan, en zien hoe fijn hun paard zich daarbij voelt en hoe het ook prestatiebevorderend werkt als je een échte samenwerking hebt die stoelt op wederzijds begrip... Dat is zó gaaf!
Daarom wil ik dat idd met de hond(en) ook leren, het is zóveel fijner voor die dieren... En ik merk ook echt dat Gis dat nodig heeft, hij snapt mensen vaak gewoon niet, terwijl hij met honden supersociaal is, dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat hij enorm baat heeft bij iemand die hem snapt en zich ook zodanig weet uit te drukken dat hij de persoon in kwestie ook begrijpt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:35

Ik wou dat meer mensen hun honden begrepen, er is niets frustrerender dan iemand die verkeerd gedrag op zn hond pint.
Zo vaak zie je honden die uit vallen blaffen etc en mensen denken dan dat de hond dat doet omdat ie dominant is, maar dominante dieren doen dat juist niet onzekere honden vallen uit deinsen terug blaffen overdreven ea. En juist die honden moet je corrigeren voordat ze doorslaan in angst agressie etc, ik heb het helaas veel te vaak gezien dat mensen de hond troosten wanneer ze uit angst gaan blaffen dier word bevestigd in het gedrag en gaat hiermee door of verergerd zelfs heel jammer.

Maar gedrag is iets waarin ik me helemaal kan geven zowel bij katten als paarden naast de honden, apart dat zoveel mensen helemaal niets zien bij hun dieren zelfs als de dieren extreem gedrag laten zien.

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:23

Mensen kunnen het wel inderdaad, maar er is toch altijd een hoop inzet voor nodig :). Als een paard ook een bepaald ongewenst gedrag vertoont dan is dat vaak ook naar aanleiding van het gedrag wat de mensen om hem heen uitvoeren. Dus zodra mensen zelf willen veranderen en dat ook doen, zie je het meteen in het paard terug :j.

Bij honden zie je die problemen van elkaar niet begrijpen inderdaad ook erg vaak. Een hond zit vaak ook in een gezinssituatie, waardoor het gedrag van elkaar nog meer invloed heeft. En er worden heel veel seintjes inderdaad niet gezien. Maar dat is dan nog één ding, het gekke vind ik dan nog dat er mensen zijn die ook niet willen leren of er voor open staan. Die horen op een gegeven moment dat ze veel seintjes vanuit het gedrag van hun dier missen, maar die voelen niet de noodzaak om er wat aan te doen. En daar verbaas ik me altijd weer over.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:49

Eens. Terwijl dat juist hetgene is wat mij zo aantrekt in dieren, ze echt leren begrijpen en de dieren op die manier kunnen helpen. Veel mensen willen dat het dier het 'gewoon doet', maar hebben geen idee hoe ze iets voor elkaar moeten krijgen. Een hoop mensen zijn lui en kiezen voor de makkelijke weg, hoewel ze daarop vaak stuklopen/ vast komen te zitten, of zich ergeren aan hun dier.
Maar goed dat moet ieder voor zich beslissen, ik wil iig het maximale eruit halen, en ik denk/ weet dat mijn hond prima te helpen is, mits het op de juiste manier gedaan wordt.

@ Seven mijn hond is dus zo'n geval van onzeker, en daarom reageert hij zo heftig. Dominant is hij geenszins maar ik heb het vermoeden dat er wel zo mee is omgegaan. Hij is een heel gevoelig hondje, zowel in zijn fysiek als in zijn karakter, en hij heeft behoefte aan een aanpak die daarbij past, iemand die hard en bot is past absoluut niet bij hem. Dat is een stukje wat het voor mij lastig maakt, ik geef aan dat hij niet op vreemden af moet gaan, maar de balans is nog niet optimaal en hij neemt mijn commando's niet onvoorwaardelijk aan op die momenten. Ik laat me nooit verleiden tot boosheid/ ongeduld, daar kan hij helemaal niets mee en dan slaat hij dicht en vertrouwt je ook niet meer. Ik moet hem gedoseerd corrigeren op een manier die hij begrijpt, en dat hoop ik nu beter te gaan leren, sowieso om een betere leider te zijn waarop hij voor zijn gevoel echt kan bouwen, want dat heeft hij naar mijn idee nooit gehad, in menselijke vorm.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:28

Die heb je jammer genoeg erg veel Bvanhetb :j

Wat ik zo mooi van honden bij elkaar is dat ze juist onzekere honden harder corrigeren als ze onzeker gedrag vertonen. Dit gaat voor mensen volledig tegen de normen in, want een onzeker kind praat je toch juist bij. Bij een hond moet je dat echter nooit doen ga op onzeker gedrag niet te veel in wees kort in het corrigeren en kom door in de mate die de hond laat zien. Hoe meer lawaai en onzekerheid hoe groter de correctie.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:51

@ Seven, als mijn hond in een groep is is het doodnormaal, hij wordt niet anders behandeld dan de anderen, met nieuwe honden is hij altijd even voorzichtig (dwz het moet niet te wild gaan, hij corrigeert honden die heel erg tekeergaan ook), maar van zijn onzekerheid is NIETS terug te vinden bij honden onder elkaar. Dit bevestigde de trainer gisteren ook, Gis heeft twee kanten. Aan de ene kant zichzelf als wie hij is, een doornormale, hoogst intelligente en zéér gevoelige hond die goed weet hoe en wat. En aan de andere kant die onzekerheid, volgens de trainer is dat ervan gemaakt door verkeerde behandeling/ foute interpretatie van signalen en daarmee dus verkeerde reacties van de mensen. Dat onzekere kan helemaal verdwijnen, als Gis bevestigd wordt in zijn eigen-ikje zeg maar.

Wat sowieso niet moet bij deze hond is emotioneel boos worden, of straffen met fysiek contact of geschreeuw (hij is heel gevoelig voor stemnuances). Hij moet zeker niet bevestigd worden in wat hij soms van mensen verwacht, en daarmee dus ook niet in de onzekerheid. Ik kijk daarbij ook wat andere honden met hem doen en hij met hen, en dat is allemaal volkomen normaal en heel gemiddeld. Zo ga ik er dus ook voornamelijk mee om. Ik heb hem nu in het bos aan een lang touw zodat ik escalatie kan voorkomen, want als er ineens een hardloper om een bochtje komt kan ik nog niet garanderen dat dat goed gaat. bovendien is elke keer dat er iemand tegen hem schreeuwt een stap terug, bevestiging dat er reden is om onzeker te zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:08

Maar is hij echt al wel eens in een roedel opgenomen, gewoon honden tegen komen die hem verder niet kennen zullen daarin ook niet corrigeren als hij te zenuwachtig word. In een roedel of met een heel sterk honden gedrag eisende hond zoals zuci zal dat sneller gebeuren.

Hij is dus niet onzeker als hij dit met honden niet toont, hij is agstig gemaakt. nu jou taak omdat aan te passen :D

Heb hier een chineze naakthond gehad die plaste met elk contact van vreemden en jankte als iemand hem wou aaien allemaal puur angst. Die was eerst ook heel gevoelig voor elke beweging die wij deden of voor een stem verheffing maar naar nog geen maand was hij al volledig veranderd puur door het corrigeren van het overdreven gedrag en belonen van elk goed gedrag.

Ik denk dat je er goed over na hebt gedacht maar er zijn toch 2 dingen waar ik overval, ik heb het idee dat jij je te veel vast houd aan hoe hij nu is en hoe hij was. Laat dat varen zie enkel nog wat jij wil zien dus een zekere hond en laat het idee van hij is onzeker tegen mensen en ik wil niet dat hij bang word helemaal varen daarmee voer je namelijk onbewust het gedrag. Als 2de kan je hem niet behandelen zoals honden want daarin is hij wel eerlijk zoals hij is ben jij net zo word je te zacht en voer je ook weer de onzekerheid :D

Als iemand schreeuwd en hij doet een pas terug zet jij hem zonder wat te zeggen weer terug en doe je het over nieuw is er geen reactie van hem is hij braaf en ga je weg. Dat is iets waar je makkelijk aan kan werken een hond moet tegen lawaai of schreeuwen kunnen, ik reken dat niet onder onzekerheid maar aangeleerd gedrag dat schreeuwen iets vervelends is en bijv een klap tegen over staat maar dit kan je makkelijk om zetten naar als baas er niet op reageerd is er niets.

Maar we gaan wel heel offtopic steeds hahaha

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:14

Nog ééntje dan offtopic (ik kan het niet laten): ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft, en het past ook goed bij wat we nu doen. Hij is idd angstig gemaakt, en dat 'repareren' is wat ik nu doe/ ga doen.
Eigenlijk pas ik de dingen die je beschrijft zo ongeveer wel toe, we hebben hier bijv. weleens bezoek en die man kan behoorlijk een stem opzetten tegen zijn eigen hond, Gis vond dat erg intimiderend. Juist door dat niet groter te maken dan nodig en er gewenst gedrag (gewoon ontspannen blijven eigenlijk) voor in de plaats te geven reageert hij er nu nog amper op.

Ik heb op een hoop vlakken nog het nodige te leren als het gaat om hondentraining, maar ik zie nu al verschillen ontstaan. Vandaag diverse mensen gepasseerd maar ik heb het allemaal op kunnen lossen (lees: voorkomen) en er het juiste gedrag uit weten te halen. Denk niet dat het gelijk allemaal zo vlekkeloos zal gaan maar ik heb zeker vertrouwen in het trainingsplan dat we gekregen hebben!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:42

hebben we al een adres (voor de auto's)? Want mijn lift&ik moeten wel weten waar we heen moeten, we zijn niet erg bekend in Dwingeloo en omgeving, en zijn ook TomTom-loos :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:48

Ik ben ook wel benieuwd waar het nu is, hoe laat verwachten we dat we beginnen en stoppen??

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:07

Zelfde vragen als Seven :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:16

Ja ik stel goede vragen :D

Ik vraag het vooral omdat ik nog weer een etentje heb van onze honden club waar ik ook nog heen wil :=

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:32

Ik zou t graag willen weten zodat ik mij mentaal kan voorbereiden op een paar uur in de kou staan met een vervelend pupje :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:36

Hopelijk is het niet te koud er is niets lastiger dan met koude handen fotos maken :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:40

Ik heb van dew eek even zitten kijken via googlemaps naar wat het handigste is qua locatie ivm parkeren enzo. Ik ken het gebied zelf niet namelijk :)

Het handigst lijkt mij om de groepen op te splitsen. 2 groepen modellen en 2 groepen fotografen en dan omwisselen. Dit is wat rustiger voor de fotografen als ze niet 12 honden tegelijk hebben :Y).

Groep 1 honden:
Snoopy
Willem
Benji
Cas
Shiva
Mailo/Milo? BvanhetB

Groep 2
Beer
Assad
Björn
Ruud
Gismo
Jane

Fotografen groep 1
Seven
Annerieke
Magda_90 (als ze nog meeging, ben het even kwijt)
Coronalime

Fotografen groep 2
l_amanda_l
JNSW
Sok

Aanvangsttijd 11.00
Zo hebben we ruim de tijd ivm licht, en hoeft niet iedereen zo vroeg z'n nest uit :Y)

Het is even afstasten hoelang de fotografen er per groep over doen. Ik vind dat lastig inschatten. Dat bekijken we gewoon als we bezig zijn :j

Adres komt nog. Ik ga even iemand vragen die bekend is met het gebied :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:57

Ziet er goed uit :j

Ook voor mij handig dat ik fotos kan maken en dan later ook met mn model kan spelen hahaha.
Magda ging niet meer me die had een andere afspraak.

Ik heb nog iets leuks wat ik mee neem voor het leuk laten kijken van honden
Afbeelding

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:04

Haha @Seven als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer! Staan we dan te fotograferen met die toeters in onze mond. (Moet toch een aardig komisch gezicht zijn) :=

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:05

Of met de eigenaar ernaast die er op staat de blazen haha. Dat wordt een middag vol humor

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:06

_/-\o_ geniaal! Dat vráágt natuurlijk wel om een "achter de schermen" foto voor straks :D