[P] Fotomeeting in kerk Bolsward (Friesland)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Passadena

Re: [P] Fotomeeting in kerk Bolsward (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:25

Ik wil me ook graag aanmelden als fotograaf.
Doe het voor de hobby, lang niet gefotografeerd dus moet waarschijnlijk weer even inkomen.

Honden modellen in de middag zou een leuke toevoeging zijn.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:15

Heeel misschien wil ik ook wel mee als extra fotograaf, puur om te oefenen en het weer wat op te pakken. dit is even op voorbehoud van alles en of jullie het ok vinden natuurlijk :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:16

FOTOGRAFEN
1. Fellow - DKW Fotografie - Website Instagram
2. Claudia- De Vries Photography - Pixieset
3. Marjo - MBShots - Pixieset
4. Amber - amberzikkenphotography Instagram
5. Megane - Zoomies - Website Instagram
6. Isabel - Isabel Schenkels fotografie -Instagram
7. Arianne - arifo - Instagram
8. Marijn - Marijn van Dijk Fotografie Instagram

Reserve lijst:
9. Marije - MHU fotografie Instagram Aangemeld onder voorbehoud
10. Paardje02 - CCB creations Instagram
11. Passadena - IMO Photography - Instagram

MODELLEN
Boktnaam - Naam paard - Ras - Kan aan fotohalster ja/nee/onbekend - Voorbeeldfoto's
1. Kabayo - Zilver + bont veulen - Fries + Barock Pinto - Ja - klik klik
2. Toushie - Idian + splash white veulen - Paint horse - Waarschijnlijk wel - klik klik klik
3. Toushie - Murphy - Tinker - Onbekend - klik klik
4. Afkepieteke - Anastasia - New Forest - Ja - klik
5. Jolliej - minipony('s) - Onbekend - klik
6. AnnemiekN - Silke - Draver x Fries - Onbekend? - klik klik klik - Extra: Barok tuig en trouwjurk
7. Littleroosie - Big Hunk of Love - NRPS - Ja (als geen ander paard erbij) - klik klik klik: Extra: Dekhengst
8.

- Voor de merries + veulen: er is kans dat de kerk dit gaat zien als 2 paarden. Dus dan blijft er nog maar één extra model over. Voor de zekerheid kan ik het navragen. Hetzelfde geldt voor de minipony's. Wie weet mogen er wel 2 paarden en 2 mini's. Maar ik weet niet hoe flexibel ze hierin zin. :D
- Jolliej: wil je nog meer informatie + foto doorsturen over het paard van de vriendin van je?
- Modellen: Willen jullie nog doorgeven of jullie paard aan fotohalster kan?
- Ik heb via privé berichten ook nog opgave van fotografen gekregen. Bijvoorbeeld van bokkers die nog niet genoeg berichten hadden om hier te mogen posten. Heb de lijst zo eerlijk mogelijk (op volgorde van tijdstip van berichten) aangevuld.
- Nogmaals (en nu ook duidelijk bevestigd door de locatie): modellen mogen geen ijzers dragen
Laatst bijgewerkt door Fellow op 16-02-22 11:35, in het totaal 5 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:22

Danique, aangezien dit maar een kleine locatie is en je elkaar als fotografen in de weg gaat lopen als je met te veel bent, neem ik geen extra fotografen mee bij deze meeting. Je kunt je zeker opgeven als fotograaf op de reservelijst, maar sta er wel bij stil dat ook de modellen veel moeite steken in het klaarmaken en reizen met hun paard en dat zij hier wel van elke fotograaf ook een aantal toffe foto's voor terug verdienen. Als het puur is om eens te oefenen met de camera is dit misschien een minder geschikte meeting om bij aan te sluiten. Ik hoop dat je dat begrijpt!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:23

Naam van mn paard; Big Hunk of Love, NRPS, als er geen andere paarden in de buurt zijn kan hij uiteindelijk denk ik wel aan een fotohalster.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:24

Bedankt voor je snelle reactie littleroosie! Heb het direct even aangepast :D

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:34

Mijn Instagram is _imo_photography_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:35

claudiadvx schreef:
Honden modellen heb ik zelf persoonlijk geen interesse in
Maar voor 3 modellen en 8 fotografen is nog te doen ook kwa prijs

Het gaat voor mij persoonlijk om de afstand. Ik rijd anderhalf uur dus ik zou het jammer vinden om dan maar 3 modellen op de foto te hebben.

Daarom zou ik het wel leuk vinden om nog een groep met honden te doen, of elkaar te shooten :)

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:42

Fellow schreef:
Danique, aangezien dit maar een kleine locatie is en je elkaar als fotografen in de weg gaat lopen als je met te veel bent, neem ik geen extra fotografen mee bij deze meeting. Je kunt je zeker opgeven als fotograaf op de reservelijst, maar sta er wel bij stil dat ook de modellen veel moeite steken in het klaarmaken en reizen met hun paard en dat zij hier wel van elke fotograaf ook een aantal toffe foto's voor terug verdienen. Als het puur is om eens te oefenen met de camera is dit misschien een minder geschikte meeting om bij aan te sluiten. Ik hoop dat je dat begrijpt!

Ah ok, precies de reden dat ik als extra mee wou en niet als fotograaf, puur omdat ik nog geen gave platen af ga kunnen leveren :Y)
Begrijp ik hoor, dan sla ik over.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:48

Marjo schreef:
claudiadvx schreef:
Honden modellen heb ik zelf persoonlijk geen interesse in
Maar voor 3 modellen en 8 fotografen is nog te doen ook kwa prijs

Het gaat voor mij persoonlijk om de afstand. Ik rijd anderhalf uur dus ik zou het jammer vinden om dan maar 3 modellen op de foto te hebben.

Daarom zou ik het wel leuk vinden om nog een groep met honden te doen, of elkaar te shooten :)

Snap ik hoor! Het is voor mij ongeveer even ver rijden. Dan gaat mijn voorkeur uit voor paarden op een andere locatie en/of idd branding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:49

Mariett - Marietje - Haflinger - Kan aan fotohalster - Marietje kan een paar trucjes, zoals (laag) steigeren en knuffelen (met haar been om me heen, wil ik wel alleen doen als ze rustig is). Ze heeft ook bijzonder tuigage en ik heb verschillende kostuums (jurken, maliënkolder etc.) die zouden passen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:56

Sorry, ja. Mijn pony's kunnen aan een fotohalster. Zelfs los als dat nog makkelijk is.
Die vriendin is annemiek, dus die heeft zichzelf al opgegeven :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:08

Ik zou ook best met 1 van mijn mini’s willen komen
Sharani-
Fire- Amerikaans minipaard hengst- Kan aan fotohalster ja
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:31

Wij hebben toevallig een whatsappgroep met behoorlijk wat fotografen die graag daar willen shooten.

Ik zou zowel als fotograaf willen of als model (ligt aan de datum, paard staat momenteel in training)

XxChelsey1xX - CM Fotografie - https://www.cm-fotografie.weebly.com

XxChelsey1xX - Boots - Quarter Horse - Kan aan fotohalster -
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft momenteel geen ijzers (Alleen ijzerloze paarden mogen in de kerk)
Ik kan met hem wel pas vanaf April.

Evt heb ik ook mijn oudje in de aanbieding:

Tommy - Haflinger - Kan aan fotohalster

Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:43

Wat een mooie modellen al <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:43

claudiadvx schreef:
Marjo schreef:

Snap ik hoor! Het is voor mij ongeveer even ver rijden. Dan gaat mijn voorkeur uit voor paarden op een andere locatie en/of idd branding

Dat is eventueel ook een optie, maar even afwachten wat Fellow wilt :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 21:50

Wat een onwijs toffe paarden allemaal! <3
Zó jammer dat we maar 3 kunnen uitzoeken, maar ik weet wel waar ik moet zijn als ik nog eens wat portfoliomodellen zoek!!

Wat betreft de invulling van het 2e deel van de dag:
Persoonlijk heb ik het meest aan branding of nog meer paarden. In Bolsward zit ook een bloesemlocatie, maar ik ben daar nog nooit geweest en ik vind het ook wat lastig om daar op te gaan plannen want soms is er wel bloesem in mei en soms niet. Verder ben ik niet zo heel bekend in die omgeving daar wat betreft toffe locaties. Als bokkers nog goede ideeën er over hebben, laat het vooral weten!! Ik ga ook even rondvragen of iemand in mijn kenniskring nog een leuk idee heeft voor een plek om te shooten omgeving Bolsward.

Maar ik denk zelf dat branding in de kerk ook heel tof en uniek is. En als jullie de koffietentje-met-laptop branding vibes ook nice vinden ga ik daar ook eens voor rondmailen/bellen. Daar heb ik wel ook wat ideeën voor in Bolsward.

Ik vond op internet wat inspiratie van mensen modellen in de kerk:
https://www.bloomingpicture.nl/blog/sty ... broerekerk

En nog de aanvulling op de modellenlijst:

Citaat:
FOTOGRAFEN

Reserve lijst:
12. XxChelsey1xX - CM Fotografie - Website

MODELLEN
Boktnaam - Naam paard - Ras - Kan aan fotohalster ja/nee/onbekend - Voorbeeldfoto's
2. Toushie - Idian + splash white veulen - Paint horse - Waarschijnlijk wel - klik klik klik
5. Jolliej - minipony('s) - Ja - klik
6. AnnemiekN - Silke - Draver x Fries - Onbekend? - klik klik klik - Extra: Barok tuig en trouwjurk
7. Littleroosie - Big Hunk of Love - NRPS - Ja (als geen ander paard erbij) - klik klik klik - Extra: Dekhengst
8. Mariett - Marietje - Haflinger - Fotohalster? - klik klik klik - Extra: (laag) steigeren, knuffelen als braaf, bijzonder tuig en jurken
9. Sharani - Fire - Amerikaans minipaard hengst - Ja - klik klik klik
10. XxChelsey1xX - Boots - Quarter Horse - Ja - klik klik
11. XxChelsey1xX - Tommy - Haflinger - Ja - klik klik

- Voor de merries + veulen: er is kans dat de kerk dit gaat zien als 2 paarden. Dus dan blijft er nog maar één extra model over. Voor de zekerheid kan ik het navragen. Hetzelfde geldt voor de minipony's. Wie weet mogen er wel 2 paarden en 2 mini's. Maar ik weet niet hoe flexibel ze hierin zin. :D
- Nogmaals (en nu ook duidelijk bevestigd door de locatie): modellen mogen geen ijzers dragen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:53

Ik ken de omgeving ook totaal niet. Branding shoot is tof, alleen hoeft het voor mij niet ook bij een koffietent ofzo. In dat geval lijkt het me leuker om na het fotograferen van de paarden even de tijd te nemen om elkaar op de foto te zetten, en dan te vertrekken naar een tweede locatie voor de middag.

Ik ben bang dat de bloesem in die periode niet echt meer bloeit, dat is toch vaak april?

Zit er niet een watertje in de buurt waar we evt heen kunnen?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:36

De bloesem in Bolsward is erg mooi, maar inderdaad vaak in april. Ik denk dat 14 mei de bloesem uitgebloeid is. Plus dat het een extreem drukke locatie is rond de bloei. Zoveel fotografen die daar willen komen

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:38

Het park in Bolsward is ook best mooi.

Afbeelding

En het zou kunnen zijn dat de Idille in Franeker dan al mooi in bloei staat of de koolzaad velden daar vlakbij.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:41

Vlakbij Sneek is nog een tof landhuis met een mooie poort, ik weet alleen niet of je daar zo mag shooten. Dit was tijdens filmopnames.
Afbeelding

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:20

Fellow schreef:
FOTOGRAFEN

Reserve lijst:

MODELLEN
7. Littleroosie - Big Hunk of Love - NRPS - Ja (als geen ander paard erbij) - klik klik klik: Extra: Dekhengst
8.

- Jolliej: wil je nog meer informatie + foto doorsturen over het paard van de vriendin van je?
- Ik heb via privé berichten ook nog opgave van fotografen gekregen. Bijvoorbeeld van bokkers die nog niet genoeg berichten hadden om hier te mogen posten. Heb de lijst zo eerlijk mogelijk (op volgorde van tijdstip van berichten) aangevuld.

Mijn paard kan wel aan een foto halster

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:47

De Broerekerk is echt een hele gave locatie om foto's te maken <3
Ik ben er 1,5 week terug geweest. Iets om rekening mee te houden is dat er geen wc's in de kerk zijn. Er is wel stroom, als iemand een waterkoker en water meeneemt kan je bijvoorbeeld wel thee maken.

Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:12

Maar je kunt ernaast wel naar de wc :D

Ik zie dat jullie wel genoeg modellen hebben, maar mijn Knappie wil ook nog wel een keer hoor :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:11

Niet geschoten altijd mis, dus maar bijgeschreven in de reservelijst :D Voor mij is Bolsward wel een eindje rijden, ik zou dan ook voorkeur hebben voor bijvoorbeeld honden in de kerk of nog een andere mooie locatie met paarden achteraf.

Fellow schreef:
FOTOGRAFEN

Reserve lijst:
12. SergeantRoos - Winnie Bijkerk Fotografie - Instagram

MODELLEN
8.