[P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: [P] fotomeeting Appelscha Mei 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:56

Ik en diegene die ik nog wou aanmelden, moeten ook voor 10 april doorgevene welke dag we in mei vrij willen hebben. Voor ons zou dus eigenlijk sowieso voor 10 april duidelijkheid moeten zijn welke modellen er mee gaan en welke datum. Ik ga natuurlijk niet alle zondagen in mei vrij vragen als ik niet eens zeker weet of ik mee ga. Mijn voorkeur zou dan ook zijn dat er iets eerder gestemd gaat worden.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 22:04

1 april wou ik de lijst maken, 1 week later antwoordt van iedereen en dan is ook duidelijk wie er mee gaan. Dit zou dus prima voor 10 duidelijk kunnen zijn, mochtend jullie dat eerder willen weten kan ik het opgeven etc ook een week eerder sluiten. Ik probeer iedereen tevreden te houden.
De sluiting kan 25 maart zijn, dan wil ik 1 april uitslag van de fotografen hebben, even puzzelen en hoop dan 2/3 april duidelijk te hebben wie er mee gaat.
Of 1 april sluiten, 8 april antwoorden fotografen, 9/10 april uitslag.

Ik denk dat jullie voorkeur van 25 maart is?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:05

Mijn voorkeur iig wel! Tot 25 maart is nog ruim een maand, dat lijkt me lang genoeg om je op te geven :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:08

Citaat:
"quotelijstje modellen"
Modellen:
1. Boktnaam: kim_1990
Naam: kim
Ras: tinker
Naam paard: riley
Bijzonderheden: meterlange manen, sokloos
Voorkeur datum: kom ik later op terug
https://boktimg.nl/img/m/lpa7AR.jpg
https://boktimg.nl/img/m/7xOTHi.jpg

2. Boktnaam: JoycexEnya
Naam: Joyce
Ras: Fjord
Naam paard:Enya
Bijzonderheden: Knap hoofdje kent vrijheidsdressuur
Voorkeur datum: geen voorkeur alleen 27-5 niet
https://boktimg.nl/img/m/MKkJhw.jpg
https://boktimg.nl/img/m/yon4zR.jpg

3. Boktnaam:Kiekeboefje
Naam: Jenny
Ras: Shetlander
Naam paard: Donja
Bijzonderheden: Aanspanning
Voorkeur datum: Niet de 20e, de rest maakt me niet uit als er maar snel gepland word!
https://boktimg.nl/img/m/YZ8jkZ.jpg
https://boktimg.nl/img/m/TRWVko.jpg

4. Boktnaam: Welmoed
Naam: Welmoed
Ras: Warmbloed, verder onbekend
Naam paard: Harmony aka Harry
Bijzonderheden: Knappe bruinbonte verschijning, mooie afrekeningen.
Voorkeur datum: 27-5 voor mij sowieso niet. Rest moet ik op tijd weten ivm vrij vragen.
https://boktimg.nl/img/m/f6sVAU.jpg
https://boktimg.nl/img/m/53xykb.jpg

5. Boktnaam: Annet_dottie,
Naam: Annette,
Paard: paard van Yacintha, Tinker X KWPN
alle data
https://boktimg.nl/img/m/nzxLWS.jpg
https://boktimg.nl/img/m/xlWTWG.jpg

6. Naam: Lisan89
Ras: Fjord
Naam paard: Iwan
Bijzonderheden:
Voorkeur datum:20-05 of 27-05
https://boktimg.nl/img/m/N5Di2T.jpg
https://boktimg.nl/img/m/lUZOGr.png

7.
boktnaam: Joltsje
Paard: Dexter
Ras: KWPN
https://boktimg.nl/img/m/V3R4Sn.jpg
https://boktimg.nl/img/m/bkSqd7.jpg

8. (geen bokt), geeske vries,
Paard: fries, meike,
data maakt niet uit,
https://boktimg.nl/img/m/ni0mWP.jpg
https://boktimg.nl/img/m/UJUJ5e.jpg

9. Yacintha, Arabier, kan alle data
https://boktimg.nl/img/m/4aEptf.jpg
https://boktimg.nl/img/m/BKoUBj.jpg

10. Marrie1999, marlon, welsh, madelon,
[ [url=m/e7YSqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IvRyU6.png]Afbeelding[/url] ]

11. punk143, Monique.
Paard: punk, haflinger merrie 12 jaar, kent wat vrijheids dressuur, z dressuur, kan los en met s&t

[ [url=m/lKaY0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vYGXji.jpg]Afbeelding[/url] ]

12. Anouk, paard Hera, Oldenburger, knap koppie. Vriendin van Welmoed geen bokt. [ [url=m/m0Mv5n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FsbwMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Afbeelding

Foto’s zo nog even toegevoegd, krijg het niet voor elkaar in de quote.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 22:50

Caily schreef:
Mijn voorkeur iig wel! Tot 25 maart is nog ruim een maand, dat lijkt me lang genoeg om je op te geven :)

Prima, verplaatsen we de sluitingsdatum tot 25 maart, in de week erna worden modellen gekozen en de week daarna alles bekend gemaakt.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 23:13

De datumprikker is in de beginpost gezet, zouden alle modellen en fotografen deze asap in willen vullen, hoe eerder dat klaar is, hoe eerder de datum duidelijk is.
Heb naast mezelf nu 4 andere die.hem ingevult hebben en 27-5 is op dit moment favoriet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:18

Qua datum maakt het mij niet uit. Ik wacht nog even met opgeven, heb meerdere meetings op het oog, en nog meer modellen die mee zouden kunnen. Dus de paarden die eerder mee gaan vallen af voor opgave, aangezien dubbele modellen voor fotografen echt niet leuk is.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:35

Ik snap het heel goed voor de fotografen dat er gekozen moet worden, vind zelf niet tof maarja :P

Data natuurlijk zo vroeg mogelijk! Altijd fijn :)

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:21

Datum prikker ingevuld :j

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:18

Ik wil nog even iets kwijt voor de mensen die bang zijn niet gekozen te worden.
Ik ben ooit op een fotomeeting geweest waar de modellen geen tijd hadden gestoken ik het presenteren van hunzelf en hun paard. Ze kwamen in gewone rijkleding aanzetten. Geen knotjes , geen mooie kleding , geen thema , niks.
Ik vind dat nogal een criterium dus of je er wel of geen tijd aan besteed, want ik vertik het dus om zo veel tijd aan foto's te besteden (ook voor jou!) terwijl jij je best niet doet.

Kortom : geef mij maar een goede reden om jou te kiezen ! Iemand met een shetlander heeft in eerste instantie niet mijn voorkeur op iemand met een dressuurpaard wat mooi in de knot is etc , maar als die persoon met de shetlander een gaaf thema bedenkt (weet ik veel : roodkapje) en je neemt allerlij leuke atributen etc mee , dan heb ik daar heeeeel veel belangstelling voor. Dat geld voor mij voor alle modellen hoor ! Niet om mensen nu al uit te sluiten , maar als ik geen reden zie waarom ik jou op de foto zou willen zetten , dan sta je gewoon niet boven aan de lijst.

Ik wil hiermee niet iemand aanvallen oid , en ik heb ook geen zin om hier een discussie van te maken , maar wilde het wel benoemen.

Fijn weekend allemaal !

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:32

Maar willen fotografen dan perse de (warmbloed) paarden in de knotten zien?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 13:46

welmoed__ schreef:
Maar willen fotografen dan perse de (warmbloed) paarden in de knotten zien?

Ik denk niet perse in de knotten, maar wellicht (als je geen thema hebt) wel zo gepresenteerd zoals gewoonlijk is voor dat type paard, warmbloed in de knotten/geschoren/getoileteerde voetjes, staart en manen, koudbloed losse manen(als ze lang zijn) of mooie hengstenvlecht etc, sokken gewassen en netjes etc etc? Beetje glad in het vachtje en niet een ontplofte teddybeer zeg maar. Ik denk dat ze dit bedoeld meer.

Ik heb voor mij en riley niet echt een thema, hier ben ik niet zo van, maar ik heb riley als tinker zijnde netjes glad geschoren, hij heeft geen vieze slierten sokken of staart, mooie lange schone manen waarbij de fotograaf voorkeur geeft voor los, dat lijkt mij inderdaad aantrekkelijk voor ze.

Verder kreeg ik nog de tip dat ik wat details vergeten ben.
Bij deze:
Er zijn (buiten het vervoeren om) in principe geen kosten verbonden aan deze fotomeeting.
Iedere fotograaf dient 5 foto's netjes bewerkt + logo aan te leveren per model op webformaat welke wij als modellen mogen gebruiken op het internet. Het is NIET toegestaan dat modellen achteraf zelf het logo van de foto af shoppen, dit is ook niet netjes naar de fotograaf die hier ook vrijwillig zijn of haar tijd in steekt. Deze foto's zijn geen kosten aan verbonden, wil je toch graag foto's nabestellen, dan kan dit uiteraard maar dan moet je in overleg met de fotograaf wat dat dan gaat kosten, de webfoto's zijn gratis, wil je meer foto's of nabestellen dan gelden de tarieven van de betreffende fotograaf.

Nog meer tips/details mogen.per PB gestuurd worden, ik ben vast nog meer vergeten haha.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:14

Dat is inderdaad wat ik bedoel !

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:27

Thema of iets dergelijks kan ik zeker doen, in combinatie met vrijheidsdressuur vind ik dat zelf onwijs gaaf en zou ik heel graag nog eens foto's van willen hebben :)

Maar ik ga mijn arabier bijvoorbeeld niet knotten of opscheren, omdat hij er normaal ook niet zo bij loopt. Wintervacht zal tegen die tijd zo goed als weg zijn, maar anders zou ik hem bijvoorbeeld niet speciaal voor foto's scheren.
Best kans dat ik het nu te letterlijk neem hoor, maar het is bij wijze van ;)

Schoon en representatief is in mijn ogen vanzelfsprekend, maar dat is dus maar net wat iedereen daaronder verstaat lijkt mij!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:20

Natuurlijk is het vanzelf spreken dat je paard er netjes uit ziet. Als je paard witte voetjes heeft, zorg je dat die ook schoon zijn. Mijn paard is voor de helft wit, dus die krijgt natuurlijk een douche. Ook scheer ik de voetjes, derde oor etc.

Wat voor kleding zien de fotografen het liefst? Want zag ook een reactie met dat “iemand in gewone rijkleding kwam aanzetten”, maar persoonlijk vind ik dit vrij normaal. Ook daarbij natuurlijk gewoon schoon en netjes.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 16:44

welmoed__ schreef:
Natuurlijk is het vanzelf spreken dat je paard er netjes uit ziet. Als je paard witte voetjes heeft, zorg je dat die ook schoon zijn. Mijn paard is voor de helft wit, dus die krijgt natuurlijk een douche. Ook scheer ik de voetjes, derde oor etc.

Dit bedoelen de fotografen dus.
Kortom netjes voor de dag komen en liever niet met ontplofte bolletjes wol.
Voordeel van mei (meeste stemmen nu 27-5) is dat grotendeels de paarden hun dikke vacht kwijt zijn dan :D

Nog even het verzoek dat als je je opgegeven hebt graag even de datumprikker in te vullen :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:53

Ja zo, dat snap ik. Maar dit kan je niet van tevoren inschatten als fotograaf denk ik.

Dit vind ik idd ook heel belangrijk. Mijn shet is net zo goed een sportpaard en kan keurig in de knotten en strak in het vachtje. Ze is momenteel ook geschoren, ik houd erg van een netjes paard. Dit ligt voor mij wel aan het ras. Mijn shet is niet bepaald rastypisch op het moment :o
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:53

Maar als je paard een ontploft bolletje is, dan is de algehele verzorging van het dier niet goed, dat heeft toch niks met fotomeeting te maken? Mijn Tinkers lopen nooit met dreads in hun sokken of staart, laat staan vieze slierten. Uiteraard was en kam ik mijn paard helemaal voordat we op de foto gaan en krijgt hij/zij een net hoofdstel ipv een stalhalster, maar scheren van vacht of sokken vind ik echt afbreuk aan het ras, en dat is imo ook niet wat een fotograaf verwacht. Even een recente *pluk uit de wei*-foto van mijn Tinker.

Afbeelding

De hengst heb ik dan weer niet op de foto, maar die zit veel korter in het haar omdat hij op stal komt, en deze merrie niet.

Thema ga ik over nadenken. Hangt van het paard af, maar ik geef ze gewoon uitzonderlijk op, met hun eigen verhaal :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:40

welmoed__ schreef:

Wat voor kleding zien de fotografen het liefst? Want zag ook een reactie met dat “iemand in gewone rijkleding kwam aanzetten”, maar persoonlijk vind ik dit vrij normaal. Ook daarbij natuurlijk gewoon schoon en netjes.

Rijkleding is het grootste probleem niet , maar wat ik bedoelde kwam iemand met een oude jas etc aanzetten.

Ik vind "gewone kleding" , dus bijv een zwarte broek en een "neutrale" warme trui met dit soort weer erg leuk , gewoon om er toch wat van te maken , maar je hebt ook van die vesten met fleece en zo'n strech deel oid , dat kan ook prima. Als het er maar verzorgd uitziet.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:42

Yacintha schreef:
Thema of iets dergelijks kan ik zeker doen, in combinatie met vrijheidsdressuur vind ik dat zelf onwijs gaaf en zou ik heel graag nog eens foto's van willen hebben :)

Maar ik ga mijn arabier bijvoorbeeld niet knotten of opscheren, omdat hij er normaal ook niet zo bij loopt. Wintervacht zal tegen die tijd zo goed als weg zijn, maar anders zou ik hem bijvoorbeeld niet speciaal voor foto's scheren.
Best kans dat ik het nu te letterlijk neem hoor, maar het is bij wijze van ;)

Schoon en representatief is in mijn ogen vanzelfsprekend, maar dat is dus maar net wat iedereen daaronder verstaat lijkt mij!

Een leuk thema oid voldoet voor mij prima hoor ! Gaat erom dat het er gewoon verzorgd uit ziet , anders worden de foto's daar echt niet mooier van...

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:00

Nee dat snap ik inderdaad, je wilt zelf toch ook leuke foto's hebben!
De fotograaf heeft weer iets moois voor het portfolio en de eigenaar bijzondere foto met paard.

Een simpele foto waarbij ik in mijn kloffie naast het paard sta, kan ik altijd nog maken haha!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:01

welmoed__ schreef:

Geloof me, het is minder vanzelfsprekend dan je denkt soms _O-

Versleten/vieze (weide)halsters...dikke, gerafelde vieze halstertouwen, vervilte vacht bij de oksels etc.
Ik heb van alles voorbij zien komen, en dan met de opmerking ooit eens erbij dat ik het dan toch even weg kon shoppen? :Y) Leg dan maar eens uit dat dat niet altijd even goed kan :=

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:36

Yacintha schreef:
Nee dat snap ik inderdaad, je wilt zelf toch ook leuke foto's hebben!
De fotograaf heeft weer iets moois voor het portfolio en de eigenaar bijzondere foto met paard.

Een simpele foto waarbij ik in mijn kloffie naast het paard sta, kan ik altijd nog maken haha!

Precies dat
Tigress schreef:
welmoed__ schreef:

Geloof me, het is minder vanzelfsprekend dan je denkt soms _O-

Versleten/vieze (weide)halsters...dikke, gerafelde vieze halstertouwen, vervilte vacht bij de oksels etc.
Ik heb van alles voorbij zien komen, en dan met de opmerking ooit eens erbij dat ik het dan toch even weg kon shoppen? :Y) Leg dan maar eens uit dat dat niet altijd even goed kan :=

Daarom , dus wanneer ik lees / zie dat iemand hele goede plannen heeft en echt zn best doet heb ik daar veel meer intresse voor !

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:59

De ontplofte pluizenbollen zijn wat mij betreft gewoon welkom hoor :+
Een net halstertje doet idd al veel, verder vind ik iedereen leuk! Vooral wat gemengde keuze aan modellen is zeer welkom :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:29

Jeetje, dat meen je toch niet. Tuurlijk, niet iedereen zal zijn paard inderdaad scheren etc, maar goed verzorgd en netjes is voor mij wel echt vanzelfsprekend. En dat geld ook voor de menselijke varianten!

Ik hou erg van tutten en schoon, dus dat moet bij mij goed komen. :')