[M/P] Fotomeeting Havelte, 28 Mei *Fotografen gezocht*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:25

_Daniella schreef:
Nou dan vind ik dat er nog wel een middag groep bij mag. Als er maar 3 andere paarden mee kunnen :=

Vorig jaar heb ik ook een meeting met iemsnd anders georganiseerd. Ook in Havelte, met 10 fotografen (later met 7. Er vielen er veel af) en 5 modellen. Het was een leuke gezellige dag.

Manon en ik hebben besloten om het nu ook zo te doen. We willen dit samen organiseren en ook samen alles doen. Maar we willen niet de hele dag wachten met de paarden, als er ook nog een middaggroep is.. Vandaar de keuze voor 5 paarden.

Cadaz

Re: [M/P] Fotomeeting Havelte, 28 Mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:35

Jullie hoeven toch ook niet te wachten? Als fotografen zijn we er de hele dag. We kunnen prima zorgen dat er op tijd gewisseld worden :j

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:47

_Daniella schreef:
Jullie hoeven toch ook niet te wachten? Als fotografen zijn we er de hele dag. We kunnen prima zorgen dat er op tijd gewisseld worden :j

Dat zou kunnen..
Maar Manon en ik hebben het zo bedacht. We houden het nu gewoon op 5 modellen..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:55

_Daniella schreef:
Nou dan vind ik dat er nog wel een middag groep bij mag. Als er maar 3 andere paarden mee kunnen :=

Eigenlijk mee eens :o

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:59

Er staat in de OP vermeld dat we met 5 modellen en 10 fotografen gaan. En dat manon en ik beide met een paard mee gaan..

Als jullie een ochtend en middaggroep willen stel ik voor om zelf een meeting te organiseren.. Wij hebben bedacht om met 5 modellen te gaan, zodat het ook geen lange sleur wordt voor de fotografen. Maar dat is onze mening..

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:13

Precies. Als er een tweede groep in de middag wil stel ik voor dit zelf te gaan regelen met modellen die straks als reserve staan en natuurlijk met de fotografen. (in ander topic ivm overzicht hier svp) ik ben vorig jaar als fotograaf mee gegaan en had nu wel de kans om met paard mee te gaan dus het samen met Ingrid gaan organiseren vandaar nog maar 3 paarden erbij. :)

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:22

Kan dan ook op een andere dag voor bijvoorbeeld weer modellen/fotografen die deze dag niet kunnen :o

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:56

Dan ben ik ovb.

Het is voor mij nog wel een stuk reizen en dat heb ik minder snel over voor maar een paar leuke paarden. Nou offence naar jullie en jullie paarden maar die zijn vrij 'standaard' dus nog maar 3 opties over en dat is ook afwachten.

Dat weegt dan niet echt op tegen mijn reiskosten.

Ik wacht dus nog af dan. Tenzij er bv 4 ochtend 4 middag zouden zijn.
(Wat ook prima kan zonder jullie toch, zie daar geen problemen in)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:04

_Daniella schreef:
Dan ben ik ovb.

Het is voor mij nog wel een stuk reizen en dat heb ik minder snel over voor maar een paar leuke paarden. Nou offence naar jullie en jullie paarden maar die zijn vrij 'standaard' dus nog maar 3 opties over en dat is ook afwachten.

Dat weegt dan niet echt op tegen mijn reiskosten.

Ik wacht dus nog af dan. Tenzij er bv 4 ochtend 4 middag zouden zijn.
(Wat ook prima kan zonder jullie toch, zie daar geen problemen in)

Ik snap inderdaad wel dat dat voor jou heel onhandig is. Ook qua reiskosten voor jou.
Wel willen Manon en ik er de hele dag bij zijn. Omdst we het ook hebben georganiseerd :)

Er kan eventueel een reservefotomeeting komen op een andere dag met alle modellen en evt fotografen die die dag niet mee konden. Maar die ga ik niet organiseren..

Voor nu houden Manon en ik het bij deze meeting en de modellen die we uitkiezen. Dan is het inderdaad kijken welke fotografen nog mee willen :). Maar aangezien de modellen optijd worden gekozen, kan er optijd beslist worden door de fotografen of ze mee willen (:

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:09

xPearl schreef:
Vorig jaar was dit het schema;
10:30 / 11:30; Portretfoto's. 10 minuten per paard.
11:30 / 12:00; Korte pauze. Paddock opzetten etc.
12:00 / 12:30; Losgooifoto's voor wie willen.
Als je dan klaar bent met losgooien kun je je paard gaan zadelen voor de rijfoto's.
12:30 / ?; Rijfoto's.

Als dit het schema zou zijn vind ik het wel goed, ik doe alleen niet mee met de rijfoto's :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:43

Dan meld ik me als fotograaf af. Als 't niet bespreekbaar is om meer modellen te doen en je dat schema wilt aanhouden. (10min per paard vind ik echt te weinig om variatie in de foto's te krijgen)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:49

Cynn schreef:
Dan meld ik me als fotograaf af. Als 't niet bespreekbaar is om meer modellen te doen en je dat schema wilt aanhouden. (10min per paard vind ik echt te weinig om variatie in de foto's te krijgen)

Ik heb zelf gemerkt, ook als fotograaf zijnde, dat 10 minuten lang zat is. Ik heb als fotograaf wel eens meegemaakt dat het 20minuten per paard duurde. En de laatste 5/10 minuten waren de paarden niet meer geconsenteerd.. Vorig jaar hebben we ook 10 minuten gehouden. Voor sommige was dit lang zat, en voor sommige was het net te kort. Maar het lastig om voor iedereen wat passendst te vinden.
En we hebben er wel over gehad om een ochtend en middaggroep te doen. Maar we blijven bij het idee dat we 5 modellen doen. Misschien dat we er wel 6 doen, maar dan moeten we ook 12 fotografen hebben (Dan kan iedereen met zn 2e fotograferen), maar dat kijken nog even.

Jammer dat je dan niet meer mee gaat, maar dat is aan jezelf natuurlijk :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:55

katja_silke schreef:
xPearl schreef:
Vorig jaar was dit het schema;
10:30 / 11:30; Portretfoto's. 10 minuten per paard.
11:30 / 12:00; Korte pauze. Paddock opzetten etc.
12:00 / 12:30; Losgooifoto's voor wie willen.
Als je dan klaar bent met losgooien kun je je paard gaan zadelen voor de rijfoto's.
12:30 / ?; Rijfoto's.

Als dit het schema zou zijn vind ik het wel goed, ik doe alleen niet mee met de rijfoto's :)

Dit was het schema van vorig jaar, en mij beviel het prima!
Rijfoto's zijn natuurlijk ook niet verplicht, haha. Je kan dan gewoon weggaan na de losgooifoto's bijvoorbeeld :)

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:36

Ik kan begrijpen dat de tijd voor sommigen kort is, voor mij was de tijd vorig jaar als fotograaf prima. Voor de paarden is het ook lang hè. Hoe meer paarden Hoe meer ze moeten wachten. Vandaar 10 min pp en 5 modellen. Uit ervaring van vorig jaar ;)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:07

Ik vind het schema zo prima.
Ik hoop dat we uitgekozen worden :)

Wel zou het kunnen dat de gene die nog meer modellen willen een meeting houden met de reserve modellen van hier ? Vorig jaar ook gedaan met mijn andere pony, en dat was harstikke gezellig :)

Ik ben benieuwd wat er uit de keuze komt !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:18

mmvs schreef:
Ik kan begrijpen dat de tijd voor sommigen kort is, voor mij was de tijd vorig jaar als fotograaf prima. Voor de paarden is het ook lang hè. Hoe meer paarden Hoe meer ze moeten wachten. Vandaar 10 min pp en 5 modellen. Uit ervaring van vorig jaar ;)

Mijn ervaringen hangen van het paard, zijn opvoeding en van de baasjes af. Soms ben je met 10 minuten klaar en soms heb je met 10 minuten maar één representatieve foto.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:28

Kimley schreef:
Ik vind het schema zo prima.
Ik hoop dat we uitgekozen worden :)

Wel zou het kunnen dat de gene die nog meer modellen willen een meeting houden met de reserve modellen van hier ? Vorig jaar ook gedaan met mijn andere pony, en dat was harstikke gezellig :)

Ik ben benieuwd wat er uit de keuze komt !

Ja, daarom! Dat zeiden Manon en ik ook al.
Er kan iemand anders een reserve fotomeeting organiseren met iedereen die niet met deze mee kan (modellen en fotografen) op een andere dag.
Misschien dat je dan wel een hele dag kan vullen.
Maar Manon en ik houden het nu bij deze meeting :)

Bij 12 aanmeldingen gaan Manon en zo snel mogelijk stemmen, ga ik van uit haha :)

@magda
Dat sowieso!
Vorig jaar was die van mij aan het einde erg ongedulig. Plus dat die helemaaaaal gek werk van alle dazen. Want ik kan hem niet insprayen. Op de 1 of andere manier word hij helemaal gek.. Ben de hele parkeerplaats daar over gegaan :')
Maar hij heeft nu een stuk meer geduld, gelukkig.

Het is erg lastig inschatten qua tijd. Het ene paard staat 20 minuten perfect en de ander wil na 5 minuten al niet meer.
Dus ik hoop dat iedereen het met 10minuten eens is..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:33

Ik vind het schema ook prima.
Hopelijk worden wij gekozen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:41

Mogen de fotografen wel meestemmen voor de modellen of kiezen jullie zelf?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:43

finnens schreef:
Mogen de fotografen wel meestemmen voor de modellen of kiezen jullie zelf?

Het was de bedoeling dat Manon en ik gaan kiezen :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:47

Vind je het niet eerlijker om de fotografen te laten kiezen? Die moeten de paarden immers fotograferen. Heb zelf wanneer ik een meeting organiseerde ook gewoon de fotografen laten stemmen en dat werkt prima. Ook omdat sommige fotografen bepaalde paarden al een aantal keer voor de lens gehad hebben zullen zei misschien anders kiezen dan jullie.

Maar dat is enkel een tip hoor!! :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:54

Het is hun meeting hoor, vorig jaar hebben ze het ook zo gedaan en was volgens mij best een succes

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:57

JoycexEnya schreef:
Het is hun meeting hoor, vorig jaar hebben ze het ook zo gedaan en was volgens mij best een succes

Oh en daarom mag ik geen goedbedoelde tip geven?? Het maakt mij niet uit. Denk alleen even mee.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:58

finnens schreef:
JoycexEnya schreef:

Oh en daarom mag ik geen goedbedoelde tip geven?? Het maakt mij niet uit. Den alleen even mee.

Had het niet alleen over jou. Ze krijgen nu alleen maar kritiek, zal ik ook niet leuk vinden als ik een meeting organiseer.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:00

Ik vind het een beetje omgekeerde wereld als jullie gaan kiezen ipv fotografen :')

Als fotograaf kom je voor niks foto's maken. Dan wil je wel een beetje kunnen kiezen wie er komen toch?

Dan meld ik me sowieso af.