[FM]-[P] -NH special effect's meeting, Groote Keeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jUst_eVa

Re: [FM]-[P] -NH special effect's meeting, Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:02

Hoi! Dat is volkomen begrijpelijk. Ik kan natuurlijk ook even een filmpje maken zodat jullie kunnen zien dat hij braaf is tegen die tijd. Hij staat op stal ook gewoon naast een merrie.

We houden wel contact! Groetjes Eva

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:52

jUst_eVa schreef:
Hoi! Dat is volkomen begrijpelijk. Ik kan natuurlijk ook even een filmpje maken zodat jullie kunnen zien dat hij braaf is tegen die tijd. Hij staat op stal ook gewoon naast een merrie.

We houden wel contact! Groetjes Eva

Ik heb samen eventjes met mijn vriend besproken, maar omdat dit de eerste keer is dat we dit proberen en er meer risico's aan vast zitten dan bij een normale meeting (In het donker + rookmachine enz) durf ik het niet aan. En niet vanwege het gedrag van jou paard (want ik geloof je op je woord), maar omdat ik niet kan verzekeren dat de andere paarden er last van gaan hebben dat er een hengst aanwezig is. Ik snap dat deze beslissing voor de fotografen ook jammer is, maar ik wil echt van iedereen de veiligheid kunnen garanderen.

Ik heb gisteren de vereniging gemaild, en hoop snel antwoord te krijgen (mocht ik die niet binnen nu en een paar dagen krijgen ga ik bellen). Mijn vriend is alvast gaan kijken hoeveel verschillende setjes hij op het terrein kan neer zetten zodat we op meerdere plekken portret foto's kunnen maken. Hij vroeg of de fotografen misschien een fotootje willen plaatsen in het topic, zodat hij een beetje weet wat hij moet verlichtten. Ook leek het ons een leuk idee, om de rookmachine bij de bak te zetten en om daar misschien na de portret foto's de paarden 1 voor 1 los te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:57

Hoe bedoel je foto plaatsen zodat hij weet wat hij moet belichten? Snap deze zin van je post niet zo goed.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:57

Jammer maar begrijpelijk, teiger150! Wat voor soort foto moeten de fotografen in het topic plaatsen? Ik snap de zin ook niet helemaal ;)
Losgooifoto's met dit thema lijkt me prachtig!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:01

Anoniem schreef:
Hoe bedoel je foto plaatsen zodat hij weet wat hij moet belichten? Snap deze zin van je post niet zo goed.

Sorry ik wist ook niet hoe ik het een moest omschrijven, maar bedoelde een foto plaatsen zodat hij weet "ow dat willen ze dus als eindresultaat". Als je bijvoorbeeld silhouet foto's wilt dan plaats hij een paar licht parren op de achtergrond, maar als je juist iets anders wilt met licht dan probeert hij dat voor elkaar te krijgen.

Mij lijkt dit bijvoorbeeld erg gaaf, dit stuur ik dus door naar mij vriend en hij kijkt waar hij de lichten + rook machine moet plaatsen rondom de bak om dit voor elkaar te krijgen.
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:08

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:12

Mariett schreef:
Qua belichting lijkt me zowel zoiets:
http://static.squarespace.com/static/51 ... t=original

Als zoiets heel erg gaaf:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 2f519f.jpg

Dus twee hele verschillende belichtingen! Het zou leuk zijn als er een paar paarden kwamen die vrijheidsdressuur kunnen :D

Super voorbeelden :j dit zal ik naar mijn vriend sturen. Ik heb zelf 2 vd pony's waarvan mijn tinkertje kan steigeren op commando :D . Ik weet uit mijn hoofd niet of er nog meer vd pony's op stonden, maar volgens mij wel.

Mijn vriend kwam trouwens op het idee om misschien 2 dagen achter elkaar een meeting te doen omdat zijn apparatuur er dan toch was. Dit zou betekenen dat er dus meer fotografen de kans hebben om mee te doen en dat geld ook voor modellen. Ik weet niet of dit een idee is? Dit moet ik dan natuurlijk ook met de vereniging overleggen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:02

Ooh wat gaaf zeg, zo'n tinker! En het zou helemaal leuk zijn als er ook andere vd ponies zouden komen :)
Twee dagen lijkt me, als het allemaal kan, helemaal top! Moeten we wel even kijken hoe we het zouden doen met de data, genoeg modellen etc. Wat ik heb gezien met de paar meetings die ik tot nu toe heb gedaan, is dat iedereen op het laatste moment afzegt en dat er een groot tekort aan modellen en fotografen ontstaat. Maar als we echt genoeg mensen hebben moet het lukken! En anders gewoon heel veel geluk hebben als je erin zit.. Hoe gaan jullie de fotografen precies verdelen?

En als er twee dagen komen, hoe ga jij dat dan doen met je ponies, beide dagen meenemen of één dag?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:04

Mocht er idd voor twee dagen gekozen worden wil ik ook wel een dag model spelen met beertje, die kent ook vd :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:03

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:03

teiger150 schreef:
Fotografen
Naam: Denise
bokt Naam: deniseqn
Site: http://www.denisenijlandfotografie.nl
Apparatuur: Nikon D7200 + 55-200mm* + 50mm f1.8 + 18-55mm*

Naam: Berber
bokt Naam: Mariett
Site: bmaarsingh.portfoliobox.io
Apparatuur: Canon Eos 70D, Sigma 70-200 2.8. Flitser, statief en nog wat andere lensjes.

Naam: Naomi
bokt Naam: puppy1128
Site: N-joyphotography.weebly.com
Apparatuur: nikon D3200, 55-200mm lens

Naam: Marlinda
bokt Naam: Marlinda
Site: http://www.marlindafotografie.nl & https://www.facebook.com/marlindafotografie
Apparatuur: Canon, 7dmkii + Canon 70-200 2.8 L IS II

Naam: Mandy
Bokt naam: love__mandy
Site : http://www.mlkfotografie.weebly.com
Apparatuur: canon 40D met 55-250mm en 50mm 1.8

Naam: Philipine
Bokt naam: Phiep
Website: http://www.creatingmomentsfotografie.jimdo.com
Apparatuur: Canon 70d met 55-250 mm F/4

Naam:Annemay
bokt naam:Amdfotografie
Ervaring redelijk/gemiddeld
website: Amdfotografie.weebly.com
appratuur: Sony a77 II sigma 17/70 2.8/4.0 sigma 75/200 2.8/3.5 Sony 70/300 Sony 35 1.8

Naam: Judith Beukema
bokt Naam: likemaaike
Site: https://www.facebook.com/JudithBeukemaFotografie/
Apparatuur: Canon EOS 70 D + 70-200 mm. 2.8

Naam: jolanda Verhoeven
Bokt naam: Jolliej
Site: in me onderschrift, zit op mobiel :p
Apparatuur: canon 1000d + l serie usm 2.4 lens van Canon precies voeg ik later toe

Boktnaam: Peca
Naam: Natascha Rebecca Fotografie
Ervaring : gemiddeld
Website: http://www.Facebook.nl/natascharebeccafotografie of http://www.natascha-rebecca.nl
Apparatuur: alles van canon: 700D, 50 mm 1.8 of 70-200 mm 2.8

Naam: Eline Ahaus
bokt Naam: eline95enile
Site: http://www.eyafotografie.nl
Apparatuur: canon 600d + 18-135 lens

Naam: Sylvana
Bokt naam: Hamsterfan
Site: Facebook
Apparatuur: Canon 70D & 70-200 f4.

Boktnaam: Marcato
Naam: SUUS Fotografie
Ervaring : ruim
Website: http://www.Facebook.com/SuusFotografie1
Apparatuur: Canon 5D + Canon 70-200 mm 2.8 + Canon 24-105m

Naam: Iris
bokt Naam: Fantabulouss
Site: http://www.rainbowphoto.nl & https://www.facebook.com/rainbowphoto.irismeijerink (hier staan recente foto's )
Apparatuur: Camera Nikon D90. Objectieven: Nikon 18-70mm (3.5-4.5), Nikon 55-200mm (4.0-5.6), Nikon 80-200mm 2.8, Nikon 50mm 1.8

Modellen
Naam: Priscilla Otto
bokt naam: teiger150
Naam paard: Jack
Ras: Irsh Cob
tuig: western, spaans en engels tuig
foto: [ Afbeelding ]

Naam: Priscilla Otto
bokt naam: teiger150
Naam paard: Martje
Ras: Fjord
tuig: western, spaans, engels of freestyle/indianen tuig

Naam: Anne Scheffers
Naam paard : Gigy
Ras paard : tinker

Naam: Amber Stam
Naam paard: Alladin
Ras: New Forest X Welsh Ruin

Naam: Ines Veldboer
Naam paard: Schermeer's hof Vagebond
Ras: Welsh NWR
[ Afbeelding ]

Naam Miranda de Ruiter
Boktnaam Puppetje
Paard Iwan fan 'e Beijemastate
Ras Fries

Naam: Evelien
Bokt naam: Freedom 30
Naam paard: Cojac
Ras : New Forest
tuig: Engels

de 2e dag was een idee van mijn vriend, ik weet zelf niet of het handig is of niet. Maar daar ga ik vanavond nogmaals met mijn vriend over praten. Ook wil ik vanavond eventjes de vereniging bellen, omdat ik nog geen antwoord heb gekregen.

Mariett schreef:
Ooh wat gaaf zeg, zo'n tinker! En het zou helemaal leuk zijn als er ook andere vd ponies zouden komen :)
Twee dagen lijkt me, als het allemaal kan, helemaal top! Moeten we wel even kijken hoe we het zouden doen met de data, genoeg modellen etc. Wat ik heb gezien met de paar meetings die ik tot nu toe heb gedaan, is dat iedereen op het laatste moment afzegt en dat er een groot tekort aan modellen en fotografen ontstaat. Maar als we echt genoeg mensen hebben moet het lukken! En anders gewoon heel veel geluk hebben als je erin zit.. Hoe gaan jullie de fotografen precies verdelen?

En als er twee dagen komen, hoe ga jij dat dan doen met je ponies, beide dagen meenemen of één dag?

Als het mogelijk is om 2 dagen te doen, dan doen we ze wel 2 dagen achterelkaar omdat mijn vriend dan maar 1 keer met zijn spulletjes moet slepen ;). En modellen maak ik me geen zorgen over, omdat als het bij de vereniging kan ik ook een mailtje naar de leden stuur en dan weet ik zeker dat er een hoop modellen bij komen waar jullie uit kunnen kiezen :j . Het op het laatste afzeggen is jammer genoeg een groot fotomeeting probleem, maar als ik mijn clubgenoten ook nog laat opgeven dan hebben we in iedergeval altijd genoeg modellen over fotografen maak ik me juist meer zorgen.

Hoe we de fotografen gaan uit kiezen heb ik gisteren een beetje met mijn vriend afgesproken, we nemen niet persé de beste fotografen meer maar juist een beetje variatie van gevorderde en minder gevorderde fotografen. Ook als fotografen veel in het topic posten en meedenken dan heb je een grotere kans dat je mee gaat, omdat ik merk dat als fotografen veel posten de kans kleiner is dat ze afzeggen. Maar dat wil niet altijd wat zeggen, ik en mijn vriend vinden het moeilijk om zoiezo te gaan kiezen omdat we het liefste iedereen mee willen laten gaan.

En als we 2 dagen doen, dan weet ik nog niet of ik mij paarden op verspreid mee neem of op 1 dag. Ik denk dat ik en mijn vriend de uitgekozen modellen een beetje goed gaan verspreiden over beide meetings op op beide meeting's voor variatie te zorgen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:22

Maar over die 2 dagen:
Is het dan zo dag de gekozen fotografen 2x gaan of dat er op dag 1 een paar en dag 2 een paar?

Want denk dat 2 keer voor mezelf (en misschien ook de rest) te veel is. :P

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:32

puppy1128 schreef:
Maar over die 2 dagen:
Is het dan zo dag de gekozen fotografen 2x gaan of dat er op dag 1 een paar en dag 2 een paar?

Want denk dat 2 keer voor mezelf (en misschien ook de rest) te veel is. :P

Nee joh dat zou een beetje te veel van het goede worden ;), tenzij er bijvoorbeeld genoeg ruimte is en er fotografen zijn die het heel graag willen dan mag dat natuurlijk altijd.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:42

1 dagje vind ik ook wel genoeg inderdaad. Wel lijkt het me enorm gaaf! Misschien als je eerst een weekend prikt, en dan kijkt welke fotografen dan kunnen, dan vallen er waarschijnlijk al een aantal af, dan kan je kijken hoeveel je er overhoud en of een tweede dag erbij handig is.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:52

Of via datumplanner. Gaat via de mail, dus dan kan iedereen hun mail aan jou doorgeven en dan kan iedereen invullen wanneer ze wel of niet kunnen. :)

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:06

Een datumprikker is inderdaad wel handig :j

Maar als je 2 dagen gaat doen hoe doe je het dan qua stemmen van de modellen bij de modellen die beide dagen kunnen? :P In het geval dat beide groepen bijv. veel op een bepaald paard stemmen?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:14

Mochten er voor een 2e dag op het laatst nog mensen uitvallen kan ik altijd nog komen. ;)

Het word inderdaad wel moeilijk als er 2 groepen worden gemaakt maar beide groepen willen dezelfde modellen. Dan moet diegene op 2 dagen willen, of 1 groep heeft dan "pech" ?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:22

Kan ik mij nog als fotograaf aanmelden?

Naam: Anne van der Burg
bokt Naam: anne_joy
Site: http://www.avdburgfotografie.nl
Apparatuur: Sony A58, Sony 18-55mm (F/3.5-5.6), Sony 18-135mm (F/3.5-5.6) en Sony 70-300mm (F/4.5-5.6) en verder nog dingen als statief, flitser en reflexiescherm.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:26

wat een gaaf idee! mits ik vervoer kan regelen en ovb van datum wil ik me graag opgeven met mijn 2 paarden.

Naam: Christel
bokt naam: Christel1
Naam paard: Shakira
Ras: onbekend, bont.
tuig: normaal tuig, evt westernhoofdstel.
foto: Afbeelding
Afbeelding

Naam paard: Yinske
Ras: Fries
tuig: Western (en normaal tuig)
foto: Afbeelding
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:28

Wat een tof idee! Zou heel graag mee gaan.

Fotografen
Naam: Bibi
bokt Naam: Killyenn
Site: bibijunephotography.tumblr.com
Apparatuur: Canon 600D, 18-55 lens, 55-250 lens en 50mm prime.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:11

Ik zou juist graag twee dagen achter elkaar willen fotograferen, haha :) als ik ergens in een hotel oid dichtbij kan slapen lijkt me dat hartstikke leuk! Het zou in de zomer zijn, toch?
Datumprikker lijkt mij ook handig, maar ik moet wel even goed onderzoeken wanneer ik kan ;) eindexamenjaar, dus ik weet niet exact wanneer mijn 'vakantie' begint. Maar dat zal ik even uitzoeken!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:26

Kan ik me nog aanmelden als model?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:38

Mariett schreef:
Ik zou juist graag twee dagen achter elkaar willen fotograferen, haha :) als ik ergens in een hotel oid dichtbij kan slapen lijkt me dat hartstikke leuk! Het zou in de zomer zijn, toch?
Datumprikker lijkt mij ook handig, maar ik moet wel even goed onderzoeken wanneer ik kan ;) eindexamenjaar, dus ik weet niet exact wanneer mijn 'vakantie' begint. Maar dat zal ik even uitzoeken!

Eventueel kan je ook bij mij slapen :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:36

Ondertussen even tijd gehad het topic door te lezen, en zo te zien kan ik mij nog opgeven. Wat een enorm gaaf idee! Ik ben alleen wel afhankelijk van de datum. In juni kan ik 100 procent, alles daarna is nog niet helemaal zeker in verband met verhuizing.

Naam: Ilona
bokt naam: ilonamandjes
Naam paard: Django
Ras: belgisch trekpaard x tinker
tuig: dressuur zadel + hoofdtsel
foto:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:50

1 dag vind ik zelf prima :) zou wel fijn zijn als het 2 dagen wordt zodat er meerdere mee kunnen :)

Ik vind licht dat achter het paard vandaag komt erg gaaf. Los in de bak zou zeker mooi zijn als dat zou kunnen :)