Fotomeetings in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:06

Ik volg hier even mee, zit zelf in de streek van de oudsberg/het orshof dus moesten jullie naar daar trekken kan ik wel eens informeren. De oudsberg bv is héél erg mooi, maar als je met 20 trailers tegelijk aankomt weet ik niet of dat zo handig is. Bij het orshof is dan wel weer plaats zat (zeker als dat op voorhand even besproken wordt en achteraf een hapje & drankje gedaan wordt) maar of dat echt super is voor een meeting.. Er is bos en de beroemde doorwaatplaats (waterbakken waar je door kan rijden) maar of dat echt geschikt is voor foto's...

Heb wel foto's van de omgeving hier in mijn topics staan, als jullie willen kan ik wel wat oprakelen ;)

x_Kaat_x

Re: Fotomeetings in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:08

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:11

chimello schreef:
Zonhoven ziet er ook mooi uit op zich, ken die lokatie helemaal niet :o

Ben er al gaan wandelen, echt heel mooi en ook heel veel open vlaktes enzoverder! ook veel znad zoals in de lommelse sahara maar het is niet zo bekend.
Voor parking moet ik ook wel nog eens kijken/vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:12

Zit net te denken.. weet je wat bv wél leuk zou zijn hier? Een buitenrit/wandeling waarbij dat op bepaalde vooraf bepaalde punten foto's gemaakt worden. Dat fotografen meewandelen of eventueel met de auto tot op een bepaald punt gaan ofzo. Dan kan je een aantal mooie punten meepikken en zit je niet op 1 plek vast..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:14

[***] schreef:
Zit net te denken.. weet je wat bv wél leuk zou zijn hier? Een buitenrit/wandeling waarbij dat op bepaalde vooraf bepaalde punten foto's gemaakt worden. Dat fotografen meewandelen of eventueel met de auto tot op een bepaald punt gaan ofzo. Dan kan je een aantal mooie punten meepikken en zit je niet op 1 plek vast..

Maar dan kunnen veel mensen niet mee (iemand hier met een mini en ik die geen idee heb hoe mijn paard buiten is bijvoorbeeld)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:15

hmmm dat heb ik persoonlijk juist liever niet, is ook praktisch niet zo makkelijk en neemt veel tijd in beslag plus tijdverdeling word moeilijk.

Als ik dan evt. met mijn kleine pony zou mogen meegaan dan kan die helemaal niet volgen en mijn groot paard kalmeert sneller als we op 1 plaats blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:20

Kan, maar het was maar een voorstel. Heb het ook niet over een rit van 20 km enkel galopperen ofzo :+
Nu gaat er heel veel organisatie en gedoe zitten om, cru gezegd, een paar foto's op een zandvlakte of een bospad te maken.. Als je bv kattevenia zou nemen wandel je ook niet van de parking af recht in het mooiste stukje bos. De oudsberg kan je ook niet met de trailer op parkeren, etc. Dus wandelen en buiten zijn moet er sowieso gebeuren, daarom dat het mij leuk leek om er een dagje van te maken en nog wat van de omgeving te zien + op verschillende plekken mooie foto's te hebben.

Maar zoals gezegd: was maar een voorstel ;)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:20

chimello schreef:
Ik zet liever geen ander paard naast een hengst op de trailer :o

[ Afbeelding ]
Ik kan Bones meenemen, ik heb een cognac set voor hem, kan eventueel voor een keer mijn westernspullen gebruiken als daar meer interesse voor is.

Of ik kan een van de veulens meenemen :) Sansa bijvoorbeeld.
[ Afbeelding ]

Feitje :D

Dan kom ik gewoon mee met olafje :D

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:21

[***] schreef:
Kan, maar het was maar een voorstel. Heb het ook niet over een rit van 20 km enkel galopperen ofzo :+
Nu gaat er heel veel organisatie en gedoe zitten om, cru gezegd, een paar foto's op een zandvlakte of een bospad te maken.. Als je bv kattevenia zou nemen wandel je ook niet van de parking af recht in het mooiste stukje bos. De oudsberg kan je ook niet met de trailer op parkeren, etc. Dus wandelen en buiten zijn moet er sowieso gebeuren, daarom dat het mij leuk leek om er een dagje van te maken en nog wat van de omgeving te zien + op verschillende plekken mooie foto's te hebben.

dan is het mss beter om aan bossherhof te parkeren zit je sneller op de haverweg enz :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:22

kimz_angel schreef:
chimello schreef:
Ik zet liever geen ander paard naast een hengst op de trailer :o

[ Afbeelding ]
Ik kan Bones meenemen, ik heb een cognac set voor hem, kan eventueel voor een keer mijn westernspullen gebruiken als daar meer interesse voor is.

Of ik kan een van de veulens meenemen :) Sansa bijvoorbeeld.
[ Afbeelding ]

Feitje :D

Dan kom ik gewoon mee met olafje :D

Gezellig :D dan ben ik niet de enige die handjes vol heeft aan mijn speknek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:25

@ kimz_angel: Klopt, maar dat is alsnog een stuk langs de weg (rustige weg maar toch kans op verkeer) ;) En uiteindelijk is de haverweg ook niet zo spectaculair natuurlijk.. ik zou er geen traillerrit voor over hebben om daar een paar foto's te maken bv. Dan zou ik eerder hier een combinatie doen met de oudsberg en bospaadjes/heide in de buurt ..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:27

[***] schreef:

natuurlijk maar het is ook een optie hee!

Maar dan kan ik niet mee als model.
Wandelen moet er inderdaad gebeuren , maar ik bedoelde dat als ik met hem niet constant van plaats verander hij veel sneller kalmeert ;) Dus dat ik om die reden stress zo veel mogelijk (voor mij en paard) wil vermijden en naast het wandelen naar en terug van locatie het liefst zo veel mogelijk in dezelfde omgeving blijf :)

Mijn paard kan ook niet altijd even goed om met alle paarden (ondanks dat hij zonder andere paarden in de buurt natuurlijk ook niet zo op z'n gemak is) en kan als je te dicht komt met een ander paard ook wel eens een shot geven. Als mijn paard op de grond trouwens niet goed aanvoelt zadel ik hem ook niet op, dus dan houd het ook op. Standfoto's en foto's op de grond kunnen dan wel maar meewandelen niet.

ik hoorde ook iemand die met een hengst wil komen en dat tussen merries is ook niet altijd efficiënt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:35

Ja, snap het wel hoor, heb ook geen idee hoe die van mij zou reageren op zo'n bonte mengeling ;) Waarschijnlijk héél erg enthousiast :Y) :))

Oudsberg zou ik nog eens moeten gaan kijken, parkeren kan wel aan het Zavelbos (is vlakbij) maar hoeveel trailers daar kunnen kan ik zo niet zeggen. Verder is de oudsberg natuurlijk wel een berg, dus heel mooi, maar of het functioneel is .. :+ Verder als je een weekenddag neemt met mooi weer is het daar stikdruk qua ruiters, menners, wandelaars, honden, mountainbikers, etc etc dus dat moet ook allemaal bekeken worden ;) Al zal je dat op alle plaatsen wel hebben..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:37

Ik denk niet dat ik mee kan op een rit, ik ben met trailer afhankelijk van mijn moeder. En zij gaat niet wachten tot ik terug ben. Is wel een leuk idee verder hoor.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:39

Mee op wandeling zou ook niet echt lukken bij mijn paardjes. De ene, daar ga ik niet mee op wandeling dus geen idee hoe die reageert. En ponylief heeft KS en die kan erg gespannen reageren op andere paarden waardoor hij de rug wegdrukt en ik ernaast lig ipv erop. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:40

Maar heb het ook niet over een rit.. gewoon een wandeling (kan dus ook aan de hand voor wie niet kan of wil rijden), gewoon in de buurt wat mooie plaatsen opzoeken ipv maar 1 stuk zand/bos. Maar was maar een ideetje ;)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:41

Ah zo :+
Maar als je met een paddock zou werken, is dat ook niet erg ideaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:44

Dat is waar :j Zou wel op voorhand even kijken of je op plaats naar keuze zomaar een paddock mag neerpoten en daar paarden in loslaten.. Oudsberg bv loopt ruiterpad over (en in omgeving) maar daarop een paddock neerzetten is ook niet zo fijn voor niet-fotomeeting-deelnemers .. en of je zomaar op een andere plaats mag... ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:08

ik denk dat je zowiezo best een mailtje stuurt naar de plaatselijke boswachter of gemeente, niet? :)
en oh top ben dus niet de enige met zenuwachtig paard dan :P hahaha

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:11

Als er interesse is wil ik ook wel wat leuke locaties in Antwerpen en Oost-Vlaanderen oplijsten. Ik kan met de trailer vanuit Noord-Antwerpen naar Limburg ook komen, maar kan geen ander paard meenemen, ik kan wel fotografen onderweg ophalen.

Foto's van mijn paard:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan ook fotograferen, maar ben echt nog een beginner...
Laatst bijgewerkt door Seltje op 02-12-15 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:12

Oh mijn paarden zijn niet zenuwachtig hoor. Alleen is mijn pony is groep tijdens een wandeling niet te genieten. Per 2 gaat wel haha!
En met mijn paard doe ik bewust geen buitenritten.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:26

Oost Vlaanderen is voor mij veel te ver, Antwerpen gaat misschien nog net.

Die van mij is heel wisselend, soms gaat het op lacatie echt supergoed en heb ik nergens problemen mee, soms is hij zenuwachtig en dan moet ik echt mijn tijd nemen om hem te laten kalmeren :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:28

Ik ben afhankelijk van mijn moeder en zij wilt niet lang/ver gaan, dat weet ik nu al.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:40

chimello schreef:
Ik ben afhankelijk van mijn moeder en zij wilt niet lang/ver gaan, dat weet ik nu al.

Hetzelfde hier :) Ik wil maximum een uur rijden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:27

x_Kaat_x schreef:
chimello schreef:

Hetzelfde hier :) Ik wil maximum een uur rijden.

Hetzelfde hier. Mijn paard staat niet vaak op de trailer (wel heel braaf erop) dus wil hel er niet meteen 3 uur ofzo op.