[P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:13

hmmm ik wil mee maar dat kan niet... stomme examens |(

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 16:20

it_is_me schreef:
Leuk idee om een foto route uit te stippele! Maar voor mij wordt het eerlijk gezegd wel heel tijd rovend als we om 1 uur verzamelen en 2 uur pas starten met de foto's. Met de auto ben ik namelijk ook al zo' n 45 min. onderweg.

Dat begrijp ik helemaal, ik zou ook het liefste verzamelen om 1 uur, praatje houden en om kwart over 1 direct aan die foto route te beginnen. Maar dan moet iedereen er optijd zijn. ;)

Ik zal morgen nogmaals even met amy over de tijd brainstormen, maar het zal wel tussen de 1 a 2 uur zijn.

Jolliej

Re: [P] [N-H] Thema Cowboy's vs Indianen, Bergen en Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:31

Vind ik ook een goed idee, maar hoe wil je dat precies gaan verdelen met modellen en fotografen. Komen alle modellen bij alle fotografen op ieder fotopunt aan bod? Want dan wordt het een lange middag. Moet je wel goed plannen en over nadenken hoe je dat zou willen doen!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:55

Ik vind het ook een leuk idee en het maakt me niet zo veel uit als het tijdrovend is, aangezien ik bij fotomeetings toch altijd de hele dag bezig ben haha :P

Alleen lijkt het me niets om als fotograaf de hele tijd op één punt te blijven staan. Aangezien elk model anders is en bij veel modellen zou ik dan ook graag een verschillende locatie hebben :D

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 17:36

@jolliej hihi nee dan zou het wel erg lang duren, wij dachten meer om op elk punt een 10/15 minuten te fotograferen en daarna weer door naar de volgende. Dan bij elk nieuw punt weer ruilen van model, net als bij een gebruikelijke meeting, alleen heb je dan als het ware bij elk model een nieuw punt.

@phiep nee dat zou wel heel erg saai worden voor de fotografen, wij dachten om de route met ze alle te lopen/rijden en dan op mooie locatie's (die ik en Amy van te voren hebben uitgezocht en gecheckt of dat ook echt mogelijk is met deze groep) z'n punt te hebben. Dan zouden we in totaal 6 bijzondere en verschillende punten krijgen. Ook zouden we uitzoeken op welke verschillende locatie's rij foto's het leukste zijn en daar dan proberen scenes bij te maken.
Bijv: een cowboy die achter een indianen paard aangallopeerd (eventjes simpel gezegd)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:49

Ben enorm blij dat het gelukt is om iemand aan de lijn te krijgen en dat we de geluk hebben om de paardjes op dat Punt los te mogen gooien. Wel moeten we er op letten dat het dan broed seizoen is. En dan ons echt voor 100000% aan de regels moeten houden :j maar dat klinkt natuurlijk logies.

Verder heb ik net nog even gekeken naar mooie plekken in het bos bij de berenkuil in de buurt. WAUW! Dit komt helemaal goed.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 19:00

Ik zal eventjes ter inspiratie wat foto's plaatsen. :o

Schoorlse duinen
[/img][http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/111361031.jpg][/img] een ruiterpad

Afbeelding bij dit restaurantje mochten we de paarden in de buurt losgooien.

Afbeelding Algemeen fotootje van de de Schoorlse duinen.

Afbeelding Nog een ruiterpad

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:03

Oh wauw, super mooie plekken! :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:02

Dat zijn mooie plekken ja! Gaat helemaal goed komen

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:21

Hele gave locatie!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:22

Ziet er heel gaaf uit inderdaad!
Maar over wat voor afstanden praten we als we een route af gaan leggen? :P

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:58

@poess91 zal morgen eventjes kijken of ik een richtlijn kan vinden wat voor een afstanden het worden, ik en Amy hadden het er over om zoiezo bij de berenkuil een koffie pauze te houden :P. Het gebied is erg groot, en natuurlijk zijn de ruiterpaden voor fotografen erg zwaar hier houden wij natuurlijk rekening mee ;).

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:08

Priscilla, misschien kunnen we kijken voor 2 routes. De route voor de paarden om op een punt te komen, en voor de fotografen een wandel routen. En natuurlijk niet te lange routes. Anders komt iedereen bezweet op de lokatie aan :=

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:09

Ik zou mijn merrie graag willen aanmelden als model. In de eerste instantie indiaan maar ik kan misschien wel een western hoofdstel lenen!

Biscuitje / Biscaja / Haflinger (tank met flinke manen) kent enkele VD kunstjes / Hoofd paard/ Lichaam paard

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 21:43

@biscuitje ik heb 2 western hoofdstellen over cob en full :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 21:44

teiger150 schreef:
Citaat:
1. Priscilla – teiger150 – Jack – Tinker (irish Cob) – Bijz: kan enkele VD kunsjes zoals Liggen, blok enz. heeft veel beharing. hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
2. Biscuitje / Biscaja / Haflinger (tank met flinke manen) kent enkele VD kunstjes / Hoofd paard/ Lichaam paard
Meld dit bericht

3.
4.
5.
6.

Indianen paarden.
1. Amy – amybaltus – Bloem – Franse rijpony – Bijz: Super life, kan ook enkele truckjes – Hoofd:[ Afbeelding ] hele lichaam: [ Afbeelding ] Kan niet op gestemd worden.
2. Priscilla – teiger150 – Martje –Fjord – Bijz: kan gereden worden op neckrope, en enkele truckjes Hoofd: [ Afbeelding ] hele paard: [ Afbeelding ]
3. Ambiiee - Whitney - paint - foto hoofd [ Afbeelding ] lichaam: [ Afbeelding ]
4.
5.
6.

Fotografen
1. KimdeGroot94 - Kim de Groot Fotografie - http://www.kimdegrootfotografie.nl
2. Phiep - Philippine - http://creatingmomentsfotografie.jimdo.com (ovb datum)
3. puppy1128 - Naomi - http://n-joyphotography.weebly.com/
4. love__mandy - Mandy - http://mlkfotografie.weebly.com/
5. Poess91 - Kim - http://www.500px.com/KimGudde
6. Jolliej - Jolanda - http://jolliespictures.weebly.com/
7. xcarlosx- marit - http://www.carlophotography.weebly.com
9. It_is_me - Janet - http://www.jcofotografie.weebly.com
10. Larissa96 - LMH Photography - https://www.facebook.com/pages/LMH-Phot ... 031?ref=hl
11.
12.

Reserve fotografen

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:47

Top! Bis zit er meestal tussenin dus als we ze daar zouden kunnen passen?
En ik weet niet of ik ook in outfit moet, want ik heb geen hoed ofzo! :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:49

Ik heb eventueel een zwart (stoffen) western hoed. Ik heb alleen wel een giga hoofd, dus als je zelf een klein hoofd heb, ga je erin verzuipen. _O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:51

Ik heb dezelfde hoed, alleen dan een paar maatjes kleiner xD _O- kan je ook gebruiken evt

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 21:53

Het leukste is natuurlijk wel in outfit vooral voor de rijfoto's :). Ik weet niet of ik ze mee kan nemen aangezien ik op vakantie ben en het een beetje onzinnig is om dan 3 western hoofdstelen in totaal, een indianen hoofdstel en nog een Engels hoofdstel mee te nemen haha.

Welk kleur zadel heb je? beide hoofdstelen zijn heel erg verstelbaar, mijn pony's vallen er namelijk ook altijd tussen en passen beide :). Gok namelijk dat die van jou de full van mijn tinker wel past.

Mijn vriend is voor zijn outfit ook op zoek naar een cowboy hoed ik heb er zelf 1 maar die is voor hem te klein :*. Gelukkig hebben we nog een maand om te zoeken ;).

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:56

teiger150 schreef:
Welk kleur zadel heb je? beide hoofdstelen zijn heel erg verstelbaar, mijn pony's vallen er namelijk ook altijd tussen en passen beide :). Gok namelijk dat die van jou de full van mijn tinker wel past.

.

Is dat dat hoofdstel die je met de vorige fotomeeting had? Dies zo mooi <3

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:57

Ik heb een zwart dressuur zadel, niet heel western achtig maar ja... Ik denk qua outfit gewoon rijbroek/jeans, blouse, (enkel)laarzen en cap/hoed. En een zo wit mogelijk paard! :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:02

Bij mij mag je er ovb achter zetten. Dit hangt namelijk af van de werkzaamheden bij ons thuis op de boerderij en heb nog een kleine meid van dan 8 maand oud. Dus ik moet het even aankijken met het thuisfront en hoe jullie het voor ogen hebben.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 22:54

Biscuitje schreef:
Ik heb een zwart dressuur zadel, niet heel western achtig maar ja... Ik denk qua outfit gewoon rijbroek/jeans, blouse, (enkel)laarzen en cap/hoed. En een zo wit mogelijk paard! :D

vat het niet verkeerd op maar verwacht persoonlijk bij western wel western.... western hoofdstel + dressuur zadel staat beetje knullig. Dit is ook de rede dat mijn Fjord bij de indianen paarden staat. Mijn friend kan alleen niet zonder zadel rijden, of barebackpad dus doet hij mijn tinker (waar hij nog nooit een meeting mee heb gedaan) en ik mijn fjord zonder zadel.......

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:05

Voor indiane zou ik dan gaan als je geen western spullen heb. Dan kan je gewoon zonder zadel. Ik ga dan wel met zadel op heen met Bloem maar als we foto's gaan maken haal ik die eraf. Bloem heeft een vrij harde rug. En dat gaat zeer doen aan m'n billen als ik dit een hele middag zou moeten doen :j ik ben nu al op veren toch. En m'n opa probeert de kippen in de rui te krijgen :'] iemand die nog speciale veren over heeft?