Hierboven word drouwenerzand genoemt. Het is verboden voor honden om op de zandvlakte + heide te komen. Dus dan is verder de locatie niks aan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sannerocky schreef:Wat bedoelen jullie precies met Exloo? Ik woon er vlak naast haha. Bedoelen jullie het bos? Er is ook heide in dat bosEn eventueel zelfs een hele mooie oude zandafgraving. Daar mogen geen mensen in ivm gevaar, maar honden moet kunnen. Alleen moet je daarvoor wel nog een stukkie rijden, 5 minuutjes vanaf het bos. Wel jammer, want het is heel geschikt voor honden. Er is namelijk een stuk wat ongeveer 5 meter 'diep' (richting water bedoel ik daarmee) op kniehoogte diep is. Daar kunnen hondjes dus lekker in spelen.
Ik ben wel erg voor Exloo/Buinen. Ik ken de weg daar op mijn duimpje (vooral het deel van het bos aan de kant van Buinen).
Naaoommii schreef:Ik vind trouwens wel (als fotograaf) dat de honden los moeten kunnen. Zoals meetingen van Jorinda hier op bokt ben ik gewent dat de honden nog als laatst een speel kwartiertje hebben lekker ravotten met elkaar, en dat is altijd geweldig leuk om op de foto te zetten. Ook is het altijd jammer dat er riemen op de foto komen bij portret, soms kan het niet anders maar meerdere honden aan een lijn op een fotomeeting vind ik zonde.
Dit is mijn mening hoe ik er over denkDus zeker niet aanvallend bedoelt. Want natuurlijk moeten er goede afspraken gemaakt worden, maar als uiteindelijk de hele meeting aan de riem moet.. zonde
magda_90 schreef:Wat leuk dat je haar hebt opgegeven!Naaoommii schreef:Ik vind trouwens wel (als fotograaf) dat de honden los moeten kunnen. Zoals meetingen van Jorinda hier op bokt ben ik gewent dat de honden nog als laatst een speel kwartiertje hebben lekker ravotten met elkaar, en dat is altijd geweldig leuk om op de foto te zetten. Ook is het altijd jammer dat er riemen op de foto komen bij portret, soms kan het niet anders maar meerdere honden aan een lijn op een fotomeeting vind ik zonde.
Dit is mijn mening hoe ik er over denkDus zeker niet aanvallend bedoelt. Want natuurlijk moeten er goede afspraken gemaakt worden, maar als uiteindelijk de hele meeting aan de riem moet.. zonde
Voor speelkwartier zou zonder riem zeker mooier zijn inderdaad, maar voor portret is het soms niet anders hoor. De prikkels bij een meeting kunnen zo veel zijn dat een riem toch net even nodig is (en dan spreek ik uit ervaring met mijn hond, zijn koppie vloog over van al die prikkels). Zo lang de riem netjes gedrapeerd wordt, is hij vaak makkelijk weg te poetsen.
Voor mij wegen de leuke modellen zwaarder op tegen de riemen.
Voorkomen is beter dan genezen, en ik ga er vanzelfsprekend vanuit dat de baasjes hun honden genoeg kennen om te bedenken of een meeting daadwerkelijk geschikt is voor hun dier of niet.
Precyll schreef:Hoe ver is het lopen in het bos in exloo? Onze hond kan namelijk niet ver lopen
Jorinda schreef:Cintha kan los.Heeft af en toe wel haar oren in haar kont of in Tokio zitten, dus het kan zijn dat ik haar af en toe even aan de riem moet doen, maar over het algemeen is het niet nodig hoor. Echt spelen doet Cintha alleen niet, ze is heel erg op zichzelf, maar ik kan altijd proberen er wat leuks uit te krijgen voor jullie, mocht ze uitgekozen worden!
sannerocky schreef:Oke misschien is dit een domme opmerking, maar misschien ken je iemand die nog een oude kinderbuggy heeft staan? Misschien zou hij/zij daar een stuk in kunnen zitten? Zou wel sneu zijn als ie door het stuk lopen niet mee zou kunnen.