[H] Fotomeeting noorden (Dr/Fr/Gr) - Old but gold

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Re: [H] Fotomeeting noorden (Dr/Fr/Gr) - Old but gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:21

Marinda, als je wil loop ik met je mee als je heen gaat :D ken t bos uit mn kop.

Hierboven word drouwenerzand genoemt. Het is verboden voor honden om op de zandvlakte + heide te komen. Dus dan is verder de locatie niks aan. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:29

Exloo ben ik ook voor! Mooi gebied daar en op slechts een kwartiertje van huis :) Als ik met mijn oudje mee mag natuurlijk :D

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:40

Appelscha?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:50

Naaoommii schreef:
Marinda, als je wil loop ik met je mee als je heen gaat :D ken t bos uit mn kop.

Hierboven word drouwenerzand genoemt. Het is verboden voor honden om op de zandvlakte + heide te komen. Dus dan is verder de locatie niks aan. :)
Dat wist ik niet, valt die uiteraard af!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:51

sannerocky schreef:
Wat bedoelen jullie precies met Exloo? Ik woon er vlak naast haha. Bedoelen jullie het bos? Er is ook heide in dat bos :D En eventueel zelfs een hele mooie oude zandafgraving. Daar mogen geen mensen in ivm gevaar, maar honden moet kunnen. Alleen moet je daarvoor wel nog een stukkie rijden, 5 minuutjes vanaf het bos. Wel jammer, want het is heel geschikt voor honden. Er is namelijk een stuk wat ongeveer 5 meter 'diep' (richting water bedoel ik daarmee) op kniehoogte diep is. Daar kunnen hondjes dus lekker in spelen.

Ik ben wel erg voor Exloo/Buinen :D. Ik ken de weg daar op mijn duimpje (vooral het deel van het bos aan de kant van Buinen).

Grijnz zal me een biet zijn welke kant van Exloo :+ Gekheid en dat weet ze wel. Denk dat je de zandafgraving links moet laten liggen. Als er een hond het in zijn bol krijgt en die niet terugkomt, je kan zelf daar niet gaan lopen. De kant Exloo/Valthe schijnt lastiger te zijn tegenwoordig met omheiningen en loslopend vee erin. Maar de kant van Buinen is een heel mooi stuk. Mss zelfs (doet even een blik in de richting van de Exloowoners) te combineren met hunnebedden??

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:09

Ik heb me ook opgegeven via pb. Ik zou het ook liever iets eerder hebben in augustus ben ik deels op vakantie. Als mijn hond mee mag als model kan ze ook alleen aan de lijn. Het is een stafford van 10 en niet zo vriendelijk naar andere honden vooral kleine honden en teefjes vind ze niet leuk aan de lijn gaat het goed.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:19

Misschien is het wel handig om daar afspraken over te maken. Niet dat anderen hun honden wel los laten lopen (en deze honden komen op de onze af) terwijl die van lauwie en mij aangelijnd zijn. Dat zou mijn hond niet fijn vinden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:48

Ik vind Exloo prima! Terhorsterzand is zowel zuidelijk als westelijk wel mijn grens trouwens. Daarboven of aan de oostelijke kant van Terhorsterzand vind ik alles wel oké haha (maar als het bvb Appelscha zou worden, dan haak ik af).

Wat misschien wel belangrijk is ook om in gedachten te nemen, is dat de parkeerplaats niet al te ver (max 10-15 minuten lopen zou ik zeggen) is van de uiteindelijke plaats waar we de foto's willen maken (of de route er naartoe zijn moet super makkelijk uit te leggen zijn, dan kan je de middaggroep zelf laten komen). Anders moet Marinda een heeeeeeeeeeele lange pauze inlassen om de middaggroep op te halen bij de parkeerplaats :P

En de heide staat eerder dan eind augustus dus niet in bloei. Als ik vanuit fotografen-oogpunt kijk, dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om langer te wachten, want dan heb je paarse heide op de foto in plaats van die 'lelijke' bruine stengels. :+ Maar goed, dat is natuurlijk voornamelijk een keuze van Marinda en de (andere) fotografen.

Ik heb overigens Cintha opgegeven. Die wordt in juni alweer 9. En voor de mensen die ook naar mijn meeting in april komen: ik heb Cintha daar uiteraard van de aanmeldingenlijst gehaald, ik vind het niet eerlijk om haar voor allebei de meetings op te geven. ;) Voordat daar misverstanden over ontstaan.

Afbeelding

Deze foto is inmiddels alweer 2 jaar geleden, haar snuitje is ietsie grijzer (maar dan moet je het wel goed bekijken om het te kunnen zien haha).

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:50

Ik vind trouwens wel (als fotograaf) dat de honden los moeten kunnen. Zoals meetingen van Jorinda hier op bokt ben ik gewent dat de honden nog als laatst een speel kwartiertje hebben lekker ravotten met elkaar, en dat is altijd geweldig leuk om op de foto te zetten. Ook is het altijd jammer dat er riemen op de foto komen bij portret, soms kan het niet anders maar meerdere honden aan een lijn op een fotomeeting vind ik zonde.

Dit is mijn mening hoe ik er over denk :) Dus zeker niet aanvallend bedoelt. Want natuurlijk moeten er goede afspraken gemaakt worden, maar als uiteindelijk de hele meeting aan de riem moet.. zonde

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:55

Wat leuk dat je haar hebt opgegeven! :j

Naaoommii schreef:
Ik vind trouwens wel (als fotograaf) dat de honden los moeten kunnen. Zoals meetingen van Jorinda hier op bokt ben ik gewent dat de honden nog als laatst een speel kwartiertje hebben lekker ravotten met elkaar, en dat is altijd geweldig leuk om op de foto te zetten. Ook is het altijd jammer dat er riemen op de foto komen bij portret, soms kan het niet anders maar meerdere honden aan een lijn op een fotomeeting vind ik zonde.

Dit is mijn mening hoe ik er over denk :) Dus zeker niet aanvallend bedoelt. Want natuurlijk moeten er goede afspraken gemaakt worden, maar als uiteindelijk de hele meeting aan de riem moet.. zonde

Voor speelkwartier zou zonder riem zeker mooier zijn inderdaad, maar voor portret is het soms niet anders hoor. De prikkels bij een meeting kunnen zo veel zijn dat een riem toch net even nodig is (en dan spreek ik uit ervaring met mijn hond, zijn koppie vloog over van al die prikkels). Zo lang de riem netjes gedrapeerd wordt, is hij vaak makkelijk weg te poetsen.

Voor mij wegen de leuke modellen zwaarder op tegen de riemen.

Voorkomen is beter dan genezen, en ik ga er vanzelfsprekend vanuit dat de baasjes hun honden genoeg kennen om te bedenken of een meeting daadwerkelijk geschikt is voor hun dier of niet.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:59

magda_90 schreef:
Wat leuk dat je haar hebt opgegeven! :j

Naaoommii schreef:

Voor speelkwartier zou zonder riem zeker mooier zijn inderdaad, maar voor portret is het soms niet anders hoor. De prikkels bij een meeting kunnen zo veel zijn dat een riem toch net even nodig is (en dan spreek ik uit ervaring met mijn hond, zijn koppie vloog over van al die prikkels). Zo lang de riem netjes gedrapeerd wordt, is hij vaak makkelijk weg te poetsen.

Voor mij wegen de leuke modellen zwaarder op tegen de riemen.

Voorkomen is beter dan genezen, en ik ga er vanzelfsprekend vanuit dat de baasjes hun honden genoeg kennen om te bedenken of een meeting daadwerkelijk geschikt is voor hun dier of niet.

Ik ben het met je eens, maar mijn punt is ook meer dat het voor sommige modellen balen zou zijn als ze in eens aan de riem moeten terwijl hun hond vrij sociaal is en geen vlieg kwaad doet. Dat is gewoon zonde, wat ik liever zie op een meeting is dat er genoeg honden leuk los kunnen lopen zonder tramalant en misschien 1 of 2 aan de riem als het niet anders kan maar het liefst niet meer. Maar nogmaals het blijft een mening :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:03

Dan heb ik je vorige bericht toch wat verkeerd gelezen denk ik, ik dacht dat je het in het algemeen bedoelde en niet persé drukke/minder sociale honden. :o

Als jezelf een (negatief) drukke hond hebt of een die minder sociaal is, dan verwacht ik dat je überhaupt goed nadenkt of een meeting dan wel een goed idee is. Helaas heb ik bij eerdere honden meetings nogal nare gevechten mee gemaakt daardoor.
Als je dan echt wilt komen, dan absoluut aangelijnd inderdaad.

Met mijn post doelde ik bijvoorbeeld op mijn hond destijds, absoluut een goedzak maar door de vele prikkels gewoon een beetje "de weg kwijt" die hield ik met portretten wat meer aangelijnd en met het speelkwartier inderdaad los.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:05

Cintha kan los. :) Heeft af en toe wel haar oren in haar kont of in Tokio zitten, dus het kan zijn dat ik haar af en toe even aan de riem moet doen, maar over het algemeen is het niet nodig hoor. Echt spelen doet Cintha alleen niet, ze is heel erg op zichzelf, maar ik kan altijd proberen er wat leuks uit te krijgen voor jullie, mocht ze uitgekozen worden!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:05

hier ook een foto van mijn hond, angel, een stafford van 10 jaar oud.

Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:12

Ik heb nu nog geen antwoord op mijn vraag.:P Of je als fotograaf hond mee mag en of er eigenlijk nog wel plek is voor mij als fotograaf en plek voor mijn hond?

Diesel luistert heel goed. Kan gewoon los. Ze is heel makkelijk om mee te werken. Zo als ik al zei kan ze ook veel kunstjes.En is verder ook heel lief tegen andere honden.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:48

Misschien moet je even Marinda pben Gydja ;) Opzich denk ik dat het geen probleem moet zijn, als de hond echt zo braaf is als je zegt. Wel moet je er rekening mee houden, dat de fotografen er zijn om foto's te maken op het juiste moment. Die kunnen niet jouw hond ook nog steeds weer laten zitten of liggen of staan. Dan heb je misschien 30 foto's, zonde toch? Misschien is het verstandiger om een keuze te maken. Nogmaals, overleg met Marinda! (Tigress, topicstarter).

Zoals Naomi ook al zei: ik ga graag mee als jullie gaan wandelen Marinda! Ik ken het bos ook super goed, dus dan vinden we met ons 4en (neem aan dat Sanne dan ook mee gaat :+) vast hele leuke plekjes! :D

Parkeerplaats is in de buurt, daar hoeven geen zorgen over gemaakt te worden.

Daarnaast ben ik het zeker eens met Jorinda. Ik ga veel liever wat later, dus na de zomervakantie, dan dat we eerder gaan en de heide is niet in bloei. De foto's worden er namelijk beduidend minder mooi op wanneer de heide niet bloeit. Begin september lijkt me een mooi tijdstip. Het is dan wel het begin van het nieuwe schooljaar, maar het moet dan toch in het weekend. Voor mij zou dit iig geen probleem zijn (wel jammer dat het dan nog zo lang duurt).

Rina: Hunebedden zijn heel gaaf, maar helaas liggen die voor het grootste gedeelte aan de andere kant van het bos of zelfs aan de andere kant van Buinen (andere dorpen). Dat is dus met deze meeting niet te combineren ivm het reizen er naartoe. Wat misschien wel leuk is, is om een aparte meeting ervoor te organiseren, met dezelfde groep? Het is maar een idee hoor, maar dan is het verschuif probleem ook een beetje opgelost, als we die meeting wat eerder zouden doen. Wat ik wel een lastige kwestie vind, is: is het de moeite waard om zo'n meeting te organiseren..?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:00

Ik zal haar eens een bericht sturen. Later in het jaar als de heide in bloei is lijkt me het erg leuk.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:08

Hoe ver is het lopen in het bos in exloo? Onze hond kan namelijk niet ver lopen

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:10

Precyll schreef:
Hoe ver is het lopen in het bos in exloo? Onze hond kan namelijk niet ver lopen

Nog geen 5 minuten. Eigenlijk zit je na 100 meter al op de heide met het zandpad naast je(tevens het losloop gebied gaat daar van start), mocht je echt naar het gat willen zal ongeveer 500 meter lopen zijn zo uit mijn hoofd :)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:30

Oke misschien is dit een domme opmerking, maar misschien ken je iemand die nog een oude kinderbuggy heeft staan? Misschien zou hij/zij daar een stuk in kunnen zitten? Zou wel sneu zijn als ie door het stuk lopen niet mee zou kunnen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:43

Jorinda schreef:
Cintha kan los. :) Heeft af en toe wel haar oren in haar kont of in Tokio zitten, dus het kan zijn dat ik haar af en toe even aan de riem moet doen, maar over het algemeen is het niet nodig hoor. Echt spelen doet Cintha alleen niet, ze is heel erg op zichzelf, maar ik kan altijd proberen er wat leuks uit te krijgen voor jullie, mocht ze uitgekozen worden!

James, die van mij, is echt net zo :') Die heb ik enkel aan de riem wanneer zij per ongeluk achter de verkeerde mensen aan de verkeerde kant op loopt, omdat ze niet goed meer ziet of ik het nou ben of een ander :')
Spelen zal ze niet zo veel meer doen, ze gaat vrolijk op andere hondjes af en druipt dan vrij snel weer af.

Ze heeft wel een heel karakteristieke kop, dus zeker portretfoto's zullen bij haar mooi worden. Misschien perst ze er zelfs een drafje uit... :D

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:46

sannerocky schreef:
Oke misschien is dit een domme opmerking, maar misschien ken je iemand die nog een oude kinderbuggy heeft staan? Misschien zou hij/zij daar een stuk in kunnen zitten? Zou wel sneu zijn als ie door het stuk lopen niet mee zou kunnen.

Geniale opmerking _/-\o_

Helaas gaat die vlieger niet op.
1. Het is een rottweiler
2. Met andere honden om haar heen wordt ze super enthousiast.

5 min is geen probleem, half uur wel. Want ik wil haar natuurlijk ook laten spelen en heb geen zin in 3 dagen pijn en kreupelheid (lichte arthrose) 5 min is absoluut te doen. Scheelt dat het dan geen winter is en geen hartje zomer. Winter is funest voor haar gewrichten en hete zomer funest voor haar.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:48

En anders gaan we tillen hahahaha

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:52

_O-

Vind ze niet erg..Ze denkt nl nog steeds dat ze een kleine schoot pup is

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:55

Bedankt voor het meedenken :D
Exloo gaan we dus eens even nader inspecteren binnenkort :7 neem ik die jan-doedels van mij ook even mee uit te waaien :') Kunnen zij het meteen goedkeuren _O- Dus ladies, wij gaan binnenkort eens even wandelen <<)

Ja, ik zit toch inderdaad nog steeds qua datum in mijn hoofd met de bloeiende heide, en dat is toch echt vanaf midden augustus/september :j Het is natuurlijk nog even een tijdje geduld hebben daarvoor, maar dan heb je wel een prachtig aandenken. Want face it...onze maatjes zullen er niet altijd meer voor ons zijn over een paar jaar, en dan wil je eigenlijk wel foto's die een wauw-factor hebben :(:) Zeker met de ouder wordende hondjes is het gewoonweg een realiteit waar je steeds meer rekening mee houdt.

Gydja heeft inmiddels pb terug :)

Qua riemen los: helemaal mee eens, dat is absoluut het leukste :j