[P] Strand meeting oostvoorne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:35

Paarddopette schreef:
Trouwens, even over de datum, het wordt het nog ergens eind April?

Weet iemand de maanden die je in Oostvoorne op het strand mag met paarden? Bij Ouddorp is dat tot 1 mei, maar ik weet niet of dat hetzelfde is in Oostvoorne.

coldsummers

Re: [P] Strand meeting oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:37

Tot 1 april- 1 oktober (als het goed is) mogen er geen paarden op het strand komen voor 18;00 of 19;00

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:40

coldsummers schreef:
Tot 1 april- 1 oktober (als het goed is) mogen er geen paarden op het strand komen voor 18;00 of 19;00

Dan zou het dus al eind maart moeten! :P

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:41

Ik weet het niet zeker hoor, ik lap de regels aan mijn laars als het om het strand gaat. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:44

coldsummers schreef:
Ik weet het niet zeker hoor, ik lap de regels aan mijn laars als het om het strand gaat. :)

Slim haha ;) Ik zal kijken of ik wat kan vinden via Google, plaats 't dan wel even hier.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:46

Volgens mij mag je wel een stuk van het strand op toch? En is het anders geen optie om in de duinen te blijven? Want die zijn op zich ook niet verkeerd imo. :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:47

_Summerly_ schreef:
Volgens mij mag je wel een stuk van het strand op toch? En is het anders geen optie om in de duinen te blijven? Want die zijn op zich ook niet verkeerd imo. :)

Volgens mij mag je inderdaad wel op het naaktstrand komen; als ik het goed heb.

Ik moet meer op de regels gaan letten en me er maar eens aan gaan houden :') :j

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:04

coldsummers schreef:
_Summerly_ schreef:

Volgens mij mag je inderdaad wel op het naaktstrand komen; als ik het goed heb.

Ik moet meer op de regels gaan letten en me er maar eens aan gaan houden :') :j

Dat zou mooi zijn als we wel op het naaktstrand mogen! Zullen nu toch niet veel mensen daar liggen :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:32

Überhaupt is het er meestal niet zo druk. (Paar jaar geleden was er ook een meeting, voor het geval mensen denken dat ik er wekelijks mijn handdoekje uitspreid. :)) ) En als het sowieso niet heel druk is op het strand, denk ik ook niet dat er heel moeilijk wordt gedaan als we naar het niet-paardendeel gaan. Er rijden zoveel mensen in het voorjaar nog op het strand.

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:36

Als rockanje of oostvoorne niet leuk
Kan eventueel bij de dam het zoutwater kantje
Boven parkeren en dan onder tunneltje lopen 5minuutjes

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:39

lalachico schreef:

Dat is hellevoetsluis, althans zoetwater kant ishellevvoetsluis (links van de dam).

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:42

coldsummers schreef:
lalachico schreef:

Dat is hellevoetsluis, althans zoetwater kant ishellevvoetsluis (links van de dam).

Kan wel, alleen aangezien er een aantal zijn die nog nooit op het strand zijn geweest (toch?) is het misschien rustiger als er niet óók nog een autoweg naast zit. Dat is denk ik ook niet heel erg mooi voor de foto's :D

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:47

Ja en rechts is zoutwater
Je zit niet echt naast een weg
Ligt wel ruimte tussen je ziet de dam wel maar ik denk geen hinder als je op het strand ben en als je zoute kant ga heb je een heel lang stuk strand

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:59

SarahIlse schreef:
Paarddopette schreef:
Trouwens, even over de datum, het wordt het nog ergens eind April?

Weet iemand de maanden die je in Oostvoorne op het strand mag met paarden? Bij Ouddorp is dat tot 1 mei, maar ik weet niet of dat hetzelfde is in Oostvoorne.

Oostvoorne is het gehele jaar toegestaan voor paarden. Rockanje ook, enkel verboden vóór de strandpaviljoens van 1 april tot 1 oktober (en daar kom je niet als je gewoon het ruiterpad neemt).

Wanneer we naar Ouddorp verschuiven haak ik ook af, me paarden staan vrijwel aan het strand in Rockanje, dus ga ze dan niet naar Ouddorp meezeulen voor strand foto's :Y)

Ik ben zojuist even op Rockanje geweest, wilde foto's maken, maar telefoon kapte ermee -O- Zal morgen nog een keer gaan en erna ook even foto's maken bij Oostvoorne :j
Zet ik ook gelijk Endomondo aan, dus dan kan je zo zien wat de afstanden e.d. zijn.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:07

canisia schreef:
SarahIlse schreef:

Oostvoorne is het gehele jaar toegestaan voor paarden. Rockanje ook, enkel verboden vóór de strandpaviljoens van 1 april tot 1 oktober (en daar kom je niet als je gewoon het ruiterpad neemt).

Wanneer we naar Ouddorp verschuiven haak ik ook af, me paarden staan vrijwel aan het strand in Rockanje, dus ga ze dan niet naar Ouddorp meezeulen voor strand foto's :Y)

Ik ben zojuist even op Rockanje geweest, wilde foto's maken, maar telefoon kapte ermee -O- Zal morgen nog een keer gaan en erna ook even foto's maken bij Oostvoorne :j
Zet ik ook gelijk Endomondo aan, dus dan kan je zo zien wat de afstanden e.d. zijn.

Super! Ben benieuwd! :o

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:31

Ben ook benieuwd
Ouddorp is voor ons ook te ver
Dus hopelijk nog rockanje of Oostvoorne

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:34

Ik weet eigenlijk niet wie er bij Ouddorp kwam hihi. Laten we het op Rockanje/Oostvoorne houden ;)

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:58

Bij wie kan ik mij aanmelden als reservemodel ;-)?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:04

Kingloveyou schreef:
Bij wie kan ik mij aanmelden als reservemodel ;-)?

Bij DShots :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:33

Oke met wat foto's en enkele oude Endomondo trainingen heb ik wel al wat kunnen fabriceren *D .

Dit is de Parkeerplaats van Rockanje 2e slag, staat vrijwel altijd half leeg, dus ruimte zat. Enkel zou het betaald kunnen zijn tegen de tijd dat we gaan, maar daar hebben ze nog geen vaste regeling in, dus dat is afwachten.

Afbeelding

Voor de fotograven de makkelijkst te lopen route is dit (verboden met paarden). Het einde van de blauwe streep op het strand, is de plek waar de paarden van het ruiterpad afkomen en vanaf precies hier is het strand weer altijd toegestaan voor paarden. Vanaf dit punt helemaal door is het rustig en heb je de duinen of zee als achtergrond. Zie ook google maps. De totale lengte van de te lopen blauwe lijn is 850meter en ik liep er vandaag wel 9minuten over :Y)
Afbeelding

Dit is tot op het strand gewoon verhard, zie deze foto's:

Afbeelding
Afbeelding

De paarden kunnen vanaf de parkeerplaats via het ruiterpad naar het strand. De afstand van het totale ruiterpad is 860meter :D maar hier zitten wel wat heuvels en mullere stukken tussen (vanaf de rode stip begonnen tot net iets na het blauwe stipje met nr 2 erop, bij het strand).

Afbeelding

Hier net voor de parkeerplaats, rechts achter het voetgangers bord gaat het ruiterpad de duinen in.
Afbeelding

Hier nog een foto hoe de vloedlijn eruit ziet in de zomer met eb. Ik ben hier in een rechte lijn vanaf het ruiterpad naar het water gelopen. Het eerste strandpaviljoen is vanaf waar de fotograven het strand op komen.
Afbeelding

Hoe het strand eruit ziet vanaf het ruiterpad gezien.
Afbeelding
En vanaf het water gezien hoe paarden uit de duinen komen via het ruiterpad.
Afbeelding
En als laatste vanaf een afstandje. In de verte zie je de strandpaviljoens van 2e slag. Dit is dus het hele gedeelte wat je voor de shoot hebt en waar áltijd paarden toegestaan zijn :D
Afbeelding

Okee dat was wel weer genoeg voor een Rockanje Overview opstel :') :=
Hoop dat het zo duidelijker is voor de mensen die hier niet bekend zijn, hoe het in elkaar zit. En zodat iedereen weet welke opties er zijn om de shoot te houden.
Als er behoefte is kan ik er morgen een maken van Oostvoorne :o

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:12

canisia schreef:
Oke met wat foto's en enkele oude Endomondo trainingen heb ik wel al wat kunnen fabriceren *D .

Dit is de Parkeerplaats van Rockanje 2e slag, staat vrijwel altijd half leeg, dus ruimte zat. Enkel zou het betaald kunnen zijn tegen de tijd dat we gaan, maar daar hebben ze nog geen vaste regeling in, dus dat is afwachten.

[ [url=m/HS8UPP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de fotograven de makkelijkst te lopen route is dit (verboden met paarden). Het einde van de blauwe streep op het strand, is de plek waar de paarden van het ruiterpad afkomen en vanaf precies hier is het strand weer altijd toegestaan voor paarden. Vanaf dit punt helemaal door is het rustig en heb je de duinen of zee als achtergrond. Zie ook google maps. De totale lengte van de te lopen blauwe lijn is 850meter en ik liep er vandaag wel 9minuten over :Y)
[ [url=m/DrO58O.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is tot op het strand gewoon verhard, zie deze foto's:

[ [url=m/2FbsNo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CwNy6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

De paarden kunnen vanaf de parkeerplaats via het ruiterpad naar het strand. De afstand van het totale ruiterpad is 860meter :D maar hier zitten wel wat heuvels en mullere stukken tussen (vanaf de rode stip begonnen tot net iets na het blauwe stipje met nr 2 erop, bij het strand).

[ [url=m/04vLC8.png]Afbeelding[/url] ]

Hier net voor de parkeerplaats, rechts achter het voetgangers bord gaat het ruiterpad de duinen in.
[ [url=m/9NTYzw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nog een foto hoe de vloedlijn eruit ziet in de zomer met eb. Ik ben hier in een rechte lijn vanaf het ruiterpad naar het water gelopen. Het eerste strandpaviljoen is vanaf waar de fotograven het strand op komen.
[ [url=m/WHkhYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe het strand eruit ziet vanaf het ruiterpad gezien.
[ [url=m/oajjK7.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vanaf het water gezien hoe paarden uit de duinen komen via het ruiterpad.
[ [url=m/kXcWqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste vanaf een afstandje. In de verte zie je de strandpaviljoens van 2e slag. Dit is dus het hele gedeelte wat je voor de shoot hebt en waar áltijd paarden toegestaan zijn :D
[ [url=m/2YfFQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Okee dat was wel weer genoeg voor een Rockanje Overview opstel :') :=
Hoop dat het zo duidelijker is voor de mensen die hier niet bekend zijn, hoe het in elkaar zit. En zodat iedereen weet welke opties er zijn om de shoot te houden.
Als er behoefte is kan ik er morgen een maken van Oostvoorne :o

Wauw! Ziet er goed uit! :) En dat stuk mag je gewoon altijd rijden? Want als dat zo is, is dit wat mij betreft prima! :)

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:44

Wauw hihi jij heb je best gedaan..Volgens mij en superplekje zo
En absoluut niet vet lopen
Ben benieuwd of het dit plekje word en dan nog welke datum

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:15

Laten we het dan op dit plekje houden? Mag je daar tot april in? Eind maart is ook prima toch?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:51

Oke nog een laatste keer dan :')
Het blauwe is áltijd, het gehéle jaar toegestaan voor paarden. Het rode is van 1april tot 1 oktober verboden voor paarden, maar dit is tevens het drukste stuk van het hele strand, dus hier wil je sowieso niet shooten.

Hier het hele strand vanaf Oostvoorne tot de dam bij Hellevoet
Afbeelding

En hier rockanje. Beste is dus om zo ongeveer bij de zwarte 'stip' af te spreken. Dat is voor de fotograven via het verharde pad 850m en via de paarden over het ruiterpad 860m lopen.
Afbeelding

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 11:53

Dan doen we gewoon Rockanje, na april is altijd wel mogelijk want de paarden moeten op de 2de badslag, verder zal het ook zeker niet druk zijn wat betreft mensen die zonnen in april :')