Paarddopette schreef:Trouwens, even over de datum, het wordt het nog ergens eind April?
Weet iemand de maanden die je in Oostvoorne op het strand mag met paarden? Bij Ouddorp is dat tot 1 mei, maar ik weet niet of dat hetzelfde is in Oostvoorne.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Summerly_ schreef:Volgens mij mag je wel een stuk van het strand op toch? En is het anders geen optie om in de duinen te blijven? Want die zijn op zich ook niet verkeerd imo.
coldsummers schreef:_Summerly_ schreef:Volgens mij mag je wel een stuk van het strand op toch? En is het anders geen optie om in de duinen te blijven? Want die zijn op zich ook niet verkeerd imo.
Volgens mij mag je inderdaad wel op het naaktstrand komen; als ik het goed heb.
Ik moet meer op de regels gaan letten en me er maar eens aan gaan houden![]()
coldsummers schreef:lalachico schreef:Als rockanje of oostvoorne niet leuk
Kan eventueel bij de dam het zoutwater kantje
Boven parkeren en dan onder tunneltje lopen 5minuutjes
Dat is hellevoetsluis, althans zoetwater kant ishellevvoetsluis (links van de dam).
SarahIlse schreef:Paarddopette schreef:Trouwens, even over de datum, het wordt het nog ergens eind April?
Weet iemand de maanden die je in Oostvoorne op het strand mag met paarden? Bij Ouddorp is dat tot 1 mei, maar ik weet niet of dat hetzelfde is in Oostvoorne.
canisia schreef:SarahIlse schreef:
Oostvoorne is het gehele jaar toegestaan voor paarden. Rockanje ook, enkel verboden vóór de strandpaviljoens van 1 april tot 1 oktober (en daar kom je niet als je gewoon het ruiterpad neemt).
Wanneer we naar Ouddorp verschuiven haak ik ook af, me paarden staan vrijwel aan het strand in Rockanje, dus ga ze dan niet naar Ouddorp meezeulen voor strand foto's![]()
Ik ben zojuist even op Rockanje geweest, wilde foto's maken, maar telefoon kapte ermeeZal morgen nog een keer gaan en erna ook even foto's maken bij Oostvoorne
![]()
Zet ik ook gelijk Endomondo aan, dus dan kan je zo zien wat de afstanden e.d. zijn.
canisia schreef:Oke met wat foto's en enkele oude Endomondo trainingen heb ik wel al wat kunnen fabriceren.
Dit is de Parkeerplaats van Rockanje 2e slag, staat vrijwel altijd half leeg, dus ruimte zat. Enkel zou het betaald kunnen zijn tegen de tijd dat we gaan, maar daar hebben ze nog geen vaste regeling in, dus dat is afwachten.
[ [url=m/HS8UPP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de fotograven de makkelijkst te lopen route is dit (verboden met paarden). Het einde van de blauwe streep op het strand, is de plek waar de paarden van het ruiterpad afkomen en vanaf precies hier is het strand weer altijd toegestaan voor paarden. Vanaf dit punt helemaal door is het rustig en heb je de duinen of zee als achtergrond. Zie ook google maps. De totale lengte van de te lopen blauwe lijn is 850meter en ik liep er vandaag wel 9minuten over![]()
[ [url=m/DrO58O.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is tot op het strand gewoon verhard, zie deze foto's:
[ [url=m/2FbsNo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CwNy6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paarden kunnen vanaf de parkeerplaats via het ruiterpad naar het strand. De afstand van het totale ruiterpad is 860metermaar hier zitten wel wat heuvels en mullere stukken tussen (vanaf de rode stip begonnen tot net iets na het blauwe stipje met nr 2 erop, bij het strand).
[ [url=m/04vLC8.png]Afbeelding[/url] ]
Hier net voor de parkeerplaats, rechts achter het voetgangers bord gaat het ruiterpad de duinen in.
[ [url=m/9NTYzw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog een foto hoe de vloedlijn eruit ziet in de zomer met eb. Ik ben hier in een rechte lijn vanaf het ruiterpad naar het water gelopen. Het eerste strandpaviljoen is vanaf waar de fotograven het strand op komen.
[ [url=m/WHkhYf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe het strand eruit ziet vanaf het ruiterpad gezien.
[ [url=m/oajjK7.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vanaf het water gezien hoe paarden uit de duinen komen via het ruiterpad.
[ [url=m/kXcWqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als laatste vanaf een afstandje. In de verte zie je de strandpaviljoens van 2e slag. Dit is dus het hele gedeelte wat je voor de shoot hebt en waar áltijd paarden toegestaan zijn
[ [url=m/2YfFQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Okee dat was wel weer genoeg voor een Rockanje Overview opstel![]()
![]()
Hoop dat het zo duidelijker is voor de mensen die hier niet bekend zijn, hoe het in elkaar zit. En zodat iedereen weet welke opties er zijn om de shoot te houden.
Als er behoefte is kan ik er morgen een maken van Oostvoorne