[FM] Husky fotomeeting Castricum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:15

Maar misschien wil ik ook wel een malamute fotograferen :P Of kan dat later nog wel te regelen zijn?

Valanee

Re: [FM] Husky fotomeeting Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:50

Zodra jullie de foto's + namen hebben ontvangen van de malamutes kunnen jullie het altijd nog aangeven! :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:59

Mij lijkt het wel leuk ja, weet niet of die gene die afvallen in mijn lijstje valt!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:02

Alleen Skimo van Eddie stond in jouw lijstje :)

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 12:09

De laatste loodjes worden geregeld! :)
Schema's worden nu in elkaar gedraaid en ik ben bezig met een aanvullende pdf te maken. Tijdens de meeting krijgt iedereen een algemeen schema en een persoonlijk schema + een kaartje waar welke 'locatie' is.

Straks met het schema erbij (welke ik vandaag hoop te kunnen plaatsen.) wordt alles een stukje duidelijker :)

Voor alle fotografen/aanhang/modellen worden nu duinkaarten geregeld.
Die hoeven jullie dus niet zelf te betalen, maar krijgen jullie van de organisatie :).
Jullie nemen verder geen aanhang mee toch?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:25

Weet niet of ik het nu had gemeld ja of nee, maar ik blijf ook niet slapen;)
Wilden eigenlijk wel mijn vriend meenemen, omdat wij de avond daarvoor bij zijn ouders slapen. Is een heel stuk dichterbij en daarna weer gelijk terug wilden rijden. Is dit dan wel gewoon mogelijk?

Pffff verder druk hier nog steeds geen moodboard gemaakt. Foei Foei!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:26

callychanel schreef:
Weet niet of ik het nu had gemeld ja of nee, maar ik blijf ook niet slapen;)
Wilden eigenlijk wel mijn vriend meenemen, omdat wij de avond daarvoor bij zijn ouders slapen. Is een heel stuk dichterbij en daarna weer gelijk terug wilden rijden. Is dit dan wel gewoon mogelijk?

Pffff verder druk hier nog steeds geen moodboard gemaakt. Foei Foei!

Neem je vriend maar mee hoor! Alleen maar gezellig :)
Bauke (mijn vriend) vond het al zo jammer dat er dan zo weinig mannen zouden zijn. Dus die zal het sowieso er leuk vinden XD

Dan ga ik dat ook even doorgeven aan Tanja zodat er voor hem ook een duinkaart kan worden geregeld. :)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:45

Top. Is altijd erg fijn als je net een handje hulp nodig hebt. tot nu toe zijn zelfs alle mede fotografen er erg blij mee. Hij leidt de hond af en houd reflectiescherm ect vast. En is ook nog eens gezellig.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:01

Ik vroeg me af of er misschien iemand is die uit de buurt van Haarlem komt waar bij ik kan mee rijden?
Anders moet ik mijn paps even lief aankijken of hij me wilt halen en brengen :D
Ben benieuwd naar de schema's en met wie ik in het groepje zit, heb zelf geen lijstje gestuurd omdat ik elke hond leuk vind die komt dus dat is makkelijk :D Heb trouwens (zie ik nu pas) geen mailtje ontvangen verder?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:08

Vandaag even een weekend tas gehad voor het slapen haha. Kan ik mn lenzen makkelijk in kwijt! Neem de 55-200 en de 55-250 maar allebei mee. Kan ik kijken welke ik gebruik. Want heb voor mn 250 nog een zonnekap.. die moet nog binnen komen.

Verder heb ik er helemaal zin in. Erg goede organisatie vind ik, in het vervolg als er nog een meeting komt. Ben ik er zeker bij!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 21:33

hamsterfan schreef:
Ik vroeg me af of er misschien iemand is die uit de buurt van Haarlem komt waar bij ik kan mee rijden?
Anders moet ik mijn paps even lief aankijken of hij me wilt halen en brengen :D
Ben benieuwd naar de schema's en met wie ik in het groepje zit, heb zelf geen lijstje gestuurd omdat ik elke hond leuk vind die komt dus dat is makkelijk :D Heb trouwens (zie ik nu pas) geen mailtje ontvangen verder?

Je hebt helemaal geen informatie pdf via de mail ontvangen?...
Hmmmmm.... heb die wel naar je verzonden. Zou je anders via pb nogmaals je emailadres kunnen sturen? Stuur ik hem direct nog een keertje en weten we zeker dat we het goede emailadres hebben!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 16:55

Yeaah een stukje schema is bekend!
Er zullen 8 'teams' aanwezig zijn.
Ronald is nieuw samen met nog iemand anders waarvan ik de naam even kwijt ben..
Totaal 5 mallemoets die erbij zijn gekomen! 2 komen er misschien bij.
1 team van 3 mallemoets (als de andere twee ook meekomen)
1 team van 4 mallemoets

Heel veel informatie heb ik van die honden helaas nog niet ontvangen. Wel een paar foto's:

De pups zijn inmiddels wel groter.
Afbeelding

Recentere foto:
Afbeelding

Met het schema zijn Tanja en ik 2 dagen mee bezig geweest. Helaas heeft geen enkele van ons een manier kunnen bedenken om alle teams op alle locaties te kunnen laten komen. Er zijn enkele 'vaste' locaties geregeld op het terrein zodat de modellen en fotografen gemakkelijk kunnen rouleren. Dit om te voorkomen dat het straks een grote chaos wordt met 25 honden.. :)

Er is een steak-out, duin 1, duin 2, gras 1, gras 2, pilaar (waar mensen onder trouwen), strobalen (worden speciaal er neergelegd) en een locatie met een schapenvacht.

Dit betekend dus dat alle fotografen alle teams op de foto kunnen zetten, maar 1 locatie dubbel krijgen en op een locatie niet komen.

Nadat we de teams hebben gehad gaan we met z'n allen gezellig lunchen. Na de lunch krijgen de honden de gelegenheid om te gaan zwemmen of te poseren bij de houten slee. Hier mogen wij (de fotografen) zelf beslissen waar we bij gaan staan/hoe lang. Is dus allemaal wat vrijer.

Tot slot krijgen we de individuele plaatjes. Gezien de meeting voornamelijk gericht is op de teamspirit tussen de husky's etc. Hiervoor ga ik nog een schema maken. Het klopt dat de honden hiervoor gezwommen kunnen hebben, dit is voor hun ook 'nodig' om even af te kunnen koelen. Husky's hebben gelukkig een enorm dikke vacht wat betekend dat de vacht niet tot op de huid nat wordt en de nattigheid dus snel weg is!

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:59

Nice job Nouk! Mallemoets, lol. Is het niet Malamute ? xD
Heb er zin innn!

Waarschijnlijk komen Lieke en ik met de auto zondag, als er nog spulletjes meegenomen moeten worden dan kan er geroepen worden!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 17:04

Haha thanks!! Uhhm.. jaa Malamute dus XD
Als er nog wat nodig is laat ik het weten! :)

Yes, ik stuur hem direct opnieuw Demi!
Sylvana, ik heb hem ook nog een keertje naar jou gemaild. Is alles goed aangekomen?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:19

Ja ik heb hem ontvangen, helemaal top dankje! Zal zo nog even mijn moodboard doorsturen,
We fotograferen dus niet in 2tallen? Dat is wat ik eerst wel dacht namelijk hihi, en aangezien ik nog nooit honden op de foto heb gezet is dat toch wel een beetje lastig (Vooral qua poses etc)

Complimenten voor de organisatie trouwens, echt top geregeld!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:19

Sylvana:

Nee we fotografen niet in tweetallen. Individueel!
Voor inspiratie en voorbereiding vind ik het daarom handig om een moodboard in elkaar te zetten. Daarnaast is het ook ontzettend leerzaam om in je eentje en tegelijk in een groep te fotograferen. Je mag mij altijd om feedback vragen! Een meeting is ook een geweldige mogelijkheid om te experimenteren... dus probeer wat uit! Het voordeel van deze meeting is dat geen enkele fotograaf dezelfde foto's heeft. Experimenteer er lekker op los! Lees desnoods op internet veel blogs en tips over hondenfotografie :)

Komt helemaal goed!

---

Fijn om te horen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over de organisatie! We doen ook ons stinkende best om alles zo goed mogelijk te regelen. Wel geef ik nu alvast aan dat het straks op de locatie wat rommelig gaat beginnen... We zullen eerst even goed moeten inkomen, maarja kan ook haast niet anders met 27 husky's xD

Maar... een goed begin is het halve werk toch? :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:01

Welke fotograaf heeft welke kleur lieve schatten want ik heb geen idee in wiens plaats ik ben gekomen :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:04

Oh dan wordt het een mooie uitdaging voor mij! :D Ja ik ga mijn moodboard nog even wat uitbreiden en zal hem daarna ook even delen. Als ik er niet uit kom vraag ik wel om feedback haha :D Ga nog wel even mezelf goed in lezen in honden fotografie en nog wat foto's kijken om inspiratie op te doen :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:19

Mijn moodboard komt nog, nogal druk gehad en net slecht nieuws gekregen dus moet even kijken of m'n hoofd ernaar staat dalijk ... :(

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:07

S_en_Z schreef:
Welke fotograaf heeft welke kleur lieve schatten want ik heb geen idee in wiens plaats ik ben gekomen :)

Uhm juist ja xD
Dat moet ik nog even aanpassen!
Alle definitieve schema's stuur ik morgen per mail naar jullie op. zowel een gezamelijke, en eentje die echt puur en alleen voor jezelf is. Scheelt zoeken in het grote schema. :)
Deze gelieve zelf uit te printen. Kun je hem niet zelf printen, dan regel ik dat voor je, geef het wel even aan! ^^

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:29

Ik kan helaas niet printen thuis :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:56

Ik ook niet, maar ik als ik hem dan bij Tanja misschien thuis kan uit printen
Ik werk morgen vn 9-6, en dan ga ik naar de trein toe !

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:54

Ik kan helaas ook niet printen..

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 14:51

In dat geval zal ik alles ook gewoon uitprinten :)

Net met Tanja gesproken over de weersverwachtingen van morgen.... Wordt niet veel goeds voorspeld helaas. We wachten tot 7/8 uur af en dan hakken we de knoop door of de meeting doorgaat of niet. Sowieso neem ik ook mijn studiospullen mee zodat we een plan B hebben voor degene die toch graag willen komen/blijven slapen. Vanavond zal ik nogmaals alles definitief plaatsen en met de uitgebreide plan B beschrijving. :)

Ik hou jullie op de hoogte!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:02

Ja idd, wordt zeker niet veel goeds voorspeld.