[FM] Jonge paarden 25 mei Cadettenkamp (Teteringen/Breda)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Re: [FM] Jonge paarden 25 mei Cadettenkamp (Teteringen/Breda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:44

wauw die tinkers <3

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 09:50

Lukt het om beide paarden in de middag te hebben? Of zal ik voor nu alleen de Tinker inschrijven in de middaggroep en de Shet als reserve houden? Weet niet of je een extra begeleider kunt regelen als de Shet mee gaat :)
En wil je ook longeerfoto's en/of rijfoto's? Dan weet ik een beetje waar ik je naam allemaal moet invullen :P

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:53

Ik heb nog even iemand gevraagd of ze het ook leuk vind om eventueel mee te doen als fotograaf.

Edit; Vind het ook echt een gave Tinker zeg!! En Baby shetjes zijn altijd schattig! <3

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:07

Weet je ook al of diegene ook mee wilt als fotograaf, of moet hij/zij er nog even over nadenken?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:27

Heb zojuist reactie gehad dat ze het wel heel leuk vind maar deze datum niet kan.. Dus helaas..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:34

Zet de tinker er maar op, mocht ik extra begeleider kunnen vinden komt de shet ook mee

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:37

Longeer fotoos moet lukken alhoewel we daar erg onervaren in zijn, rijfotoos onder voorbehoud. Heb wel erg leuk tuigage met kleuren en veren enz, dat neem ik wel ff mee

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:44

Is goed. Dan noteer ik de Tinker op de lijst, het oudere paard van Batlow en jouw Shetje als reserve dan voor de middagploeg. Zal je gewoon met Tinker bij longeer- en rijfoto's indelen en dan zien we op de dag zelf wel wat daar van kan doorgaan :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 11:07

Jammer trouwens LindaLinda dat ze niet kan ivm de datum! Toch bedankt voor het rondvragen.

De schema's opnieuw.
Afbeelding

Afbeelding

Plattegrond (smilie is parkeerplaats)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ECMDYDXL.jpg

Reserve modellen:
Boktnaam: Rambogirl
Naam paard: Guess Who
Ras: Shetlander x Arabier
Geboren: 2011
Foto: Klik
Groep: Ochtend (ivm Shetlander Sparky)

Boktnaam: Tinkermuts
Naam paard: Leo
Ras: Shetlander
Geboren: 2013
Groep: Middag (ivm Tinker Caydo)

Boktnaam: Batlow
Naam paard: ?
Ras: ?
Geboren: 1992/1993
Groep: Maakt niet uit

Had nog wat regels gevonden van Balou_k die ze in het vorige topic rondgestuurd had. Leek mij wel handig om hier nog even extra te vermelden. De regels kopieer ik dus van Balou_k's wordbestandje!

Algemene regels:
- Voor zowel huis, tuin en keukenafval als plastic moeten er plastic zakken mee genomen worden, het is de bedoeling dat deze ook in gebruik worden genomen.
- Voor de tweede groep kan ik voor een mest buddy zorgen. (LET OP, DIT GELDT NIET VOOR DE EERSTE GROEP) (geld voor mij ook, ik kan een mestbuddy meenemen, maar ben tijdens de eerste groep niet aanwezig)

Regels voor Modellen:
- Het is altijd handig om een extra lang touw of longeertouw mee te nemen.
- Zorg er voor dat het paard in ieder geval schoon is, vlechten etc. is niet verplicht maar mocht je dit zelf leuk of passend vinden mag dit uiteraard wel.
- Zoek een mooi en schoon halster/hoofdstel uit dat netjes past.
- Hou er rekening mee dat het om jonge paarden gaat, geen gekke dingen dus.
- Hou er rekening mee dat niet ieder paard even vriendelijk reageert op andere paarden, indien je dit weet hou hier dan extra rekening mee.
- Longeer foto’s zijn toegestaan, hou wel rekening met de eventuele zware ondergrond. Geheel op eigen risico.
- Losgooien tussen paaltjes is niet toegestaan, mocht je deze regel overtreden ben ik niet verantwoordelijk hiervoor.
- Mocht het dier bereden zijn, zorg er dan voor dat niemand voor de voet gereden wordt en dat er geen paarden opgejut worden.

Regels voor Fotografen:
- Vergeet geen apparatuur zoals: Camera, eventueel verschillende objectieven, schoonmaak artikelen, volle batterijen/accu's.
- Voor de fotografen is het verplicht om van ieder paard foto’s te maken, wellicht zit er een paard tussen welke minder in de smaak valt, dat is nu eenmaal zo.

Edit:

- Binnen twee weken zou het haalbaar moeten zo om in ieder geval enkele foto’s met copyright geleverd te hebben.

Nou heb ik met de laatste regel al van xWouter begrepen dat dat misschien niet haalbaar is voor elke fotograaf. Die regel kan eventueel uitgebreid worden naar 4 weken als fotografen dat liever hebben, of de regel weg laten.

- Binnen 1-2 weken zou het haalbaar moeten zijn om 1 foto per paard als sneakpreview te kunnen laten zien.
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 20-04-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:29

vanwege lichamelijke klachten hoop ik ze in een maandje af te kunnen hebben, helaas is dit erg lastig voor mij maar ga mijn best doen!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 11:32

Ja, zit er ook over te denken om die laatste regel te schrappen. Verlengen kan ook, maar er kan altijd van alles tussen komen. Denk dat we vooral blij mogen zijn om fotografen te hebben op dit moment. Als we ook nog moeten uitselecteren wie niet op tijd foto's kan inleveren, dan houden we straks echt amper iets over :P

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:41

ik heb meestal die dag van alle modellen al wel een paar maar toch, haha jah klopt!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 11:47

Sneakpreviews binnen een week zal wel moeten lukken, toch? 1 fotootje per paard :P Anders verander ik die regel daar wel in :P

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:59

De regel binnen 3 weken alles af. Of in ieder geval minimaal 4 foto's per paard is denk ik toch wel haalbaar?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:03

ow ik denk die dag zelf van alle modellen al een preview haaha, ben te ongeduldig :P

5 foto's per paard?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:04

Minimaal 4 doe ik meestal en dan maximaal 18

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:08

Ik heb het veranderd naar binnen 1 tot 2 weken minimaal 1 foto per paard al kunnen laten zien (sneakpreview noem ik het dan maar even)
Lukt het met de hoeveelheid foto's die je zelf wilt geven ook binnen 2 weken, prima. Zullen de modeleigenaren heel blij mee zijn. Lukt het niet, dan zal daar vast een goede reden voor zijn :) Wil niet te veel pushen bij de fotografen, omdat ik zelfs graag nog 1 tot 2 fotografen per groep extra zie voor het geval dat iemand last minute afmeld :P

Laat aan de fotografen zelf even hoeveel foto's ze per paard willen geven aan de eigenaren :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:12

Denk wel dat het handig is om een maximum te doen.

Anders geeft de een alle foto's gratis of zo... Miss max 20?

En geen gratis foto's op origineel for wat? Dus dat er alleen gratis we formaten met logo worden gegeven en Geen gratis foto's zonder logo?

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:18

Dacht dat dat opzich wel logisch was, dat alleen webfoto's voorzien van logo gegeven worden (voor showen op fb en in topics bijv.) en de foto's zonder copyright of uitgeprint of wat dan ook nabesteld kunnen worden bij de desbetreffende fotograaf.

Dus iets van minimaal 5 en maximaal 20 web-foto's of zo? Beetje 'ronde' getallen nemen?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:31

Niet voor iedereen is dit logisch dus daarom wou ik het even aan geven :D

Ik vind het prima!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:27

het is wel stilgevallen hier.
Voor mij is het nog steeds de vraag of in Sparky mee kan nemen. Hoe dat hij er nu uit ziet, ga ik voor Guess, maar ik hoop dat hij op tijd er weer toppie uit ziet.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:16

Ja, er valt denk ik niet veel meer te vertellen :P Nog 4 weken de tijd om eventueel nog extra fotografen te vinden die kunnen fotograferen.

Oei, wat is er met Sparky dan?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:32

Ik hoop dat er extra fotografen komen. Vind het erg jammer als ik alleen zou moeten fotograferen..

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:38

In de middaggroep ben je zeker niet alleen, want die fotograaf die met mij mee rijd komt sowieso. Maar ja, omdat ze uit België komt en met mij mee rijd, kan ze 's ochtends niet mee fotograferen. Beetje sneu voor mijn pony's als ze eerst een aantal uur in de trailer moeten blijven wachten.

Maar denk ook niet dat je helemaal alleen zult zijn. Zou alleen wel fijn zijn als we net 1 of 2 fotografen extra hebben. Stel dat nog wat last minute weg valt.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:42

Ik vind alleen fotograferen niet erg maar met iemand anders is het wel gezelliger, zal ook een rondvragen ;)