Fotomeeting in het Gooi (Hilversum/Laren)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:16

Zag toevallig dit topic voorbijkomen. Ik ken de hei bij Hilversum een beetje, dus ik bemoei me er ook maar even tegenaan. ;)

Een heel mooie plek voor foto's (vind ik) is de Hoorneboegse Hei. Meer precies het stuk tussen begraafplaats Zuiderhof en conferentiecentrum Hoorneboeg (zie Google Maps). Vanaf het vliegveld is dat een klein stukje.

Houd er wel rekening mee dat het er op een mooie dag - en vooral op zondag - nogal druk kan zijn met wandelaars inclusief kinderen en kinderwagens, honden, hardlopers, fietsers en een enkele vliegeraar. Het heeft z'n charme en voor de nietsvermoedende voorbijganger is het natuurlijk ook best leuk, zo'n fotoshoot. Maar voor sommige paarden kan het wat overweldigend zijn. :D

Meganyr

Re: Fotomeeting in het Gooi (Hilversum/Laren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:38

Heel simpel op een klein heitje kan ook, zoals de vlieghei. Mooi omheind, bomen op de achtergrond en niet teveel volk.

Bij het Bluk is het ook mooi maar vaak druk.

In Huizen/Naarden aan de Fazantweg zit ook een erg mooi stuk met een kleine zandverstuiving en daar achter hei.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:49

En de heide in blaricum? Bij de tafelberg/schaapskooi? Dat vind ik persoonlijk een hele mooie heide, met rustige plekjes?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:02

Die is ook heel mooi maar wel veel mensen én boswachters.
Vind ik geen probleem hoor ;).

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:35

Afbeelding

Ok lieve mensen, dit heb ik tot nu toe. Zouden jullie deze zoveel mogelijk kunnen aanvullen? Ik ga nog even uitzoeken hoeveel er bij normale fotoshoots qua modellen het meest praktisch is (vooral met paarden natuurlijk).

Mijn voorkeur gaat nu ook naar het vliegveld Hilversum, ook omdat wij daar eventjes kunnen zitten in het restaurant hierbij en ook gebruik kunnen maken van de facilitaire voorzieningen.

Ik heb er nu al zin in *\o/*

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:41

Ik zou met paard aan de wandel komen.. Ik kan alleen als het op de hei/ in het bos is bij Hilversum/Blaricum/Bussum/laren..
Mijn dame kan namelijk niet op de trailer..
Geloof dat het vliegveld voor mij niet haalbaar is met paard helaas..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:54

Mooi overzichtje zeg, netjes hoor! Mijn paard is niet extreem bang, maar wil nog wel eens schieten als ze paniekt. Hoewel dat dan wel weer mooie plaatjes oplevert, wordt ze erg mooi van!

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:58

ik heb geen voorkeur voor locatie, ik heb ook niet echt een voorkeur voor de datum maar in de oneven weken kan ik meestal niet in het weekend. en ik heb ook geen ruiterbewijs. ik ben nu ook te groot voor mijn pony dus ik kan niet rijden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:09

kleinvosje schreef:
Mooi overzichtje zeg, netjes hoor! Mijn paard is niet extreem bang, maar wil nog wel eens schieten als ze paniekt. Hoewel dat dan wel weer mooie plaatjes oplevert, wordt ze erg mooi van!

Dank je wel :D Ik vertrouw je er dan op dat je je paard natuurlijk in bedwang kunt houden of in ieder geval dat ze niet het vliegveld op rent mogen we daar heen gaan haha :+

@ Patricia: De locatie is nog niet zeker, het zou alleen voor nu heel praktisch zijn maar er is nog niets definitief.

@ilovejetje: Dat je geen ruiterbewijs hebt, maakt niets uit lijkt mij omdat je niet rijdt. Ik zal dit nog even nachecken voor jou en Evaa_

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:12

Ik heb mijn paard wel in bedwang hoor, gelukkig wel! Heb trouwens geen ruiterbewijs, weet niet hoe nodig dat is?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:22

kleinvosje schreef:
Ik heb mijn paard wel in bedwang hoor, gelukkig wel! Heb trouwens geen ruiterbewijs, weet niet hoe nodig dat is?

Ik heb dit net uit zitten te zoeken. Ik heb een boswachter van het Gooisch Natuurreservaat een mail gestuurd met de vraag of je een ruiterbewijs nodig hebt als je naast je paard loopt/er enkel op zit voor de foto.

Als hij hierop ja zegt, is er een mogelijkheid om een dagpas aan te schaffen voor ongeveer 6 euro.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:24

O, dat valt nog te doen!

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:12

StillAngel schreef:
[ Afbeelding ]

Ok lieve mensen, dit heb ik tot nu toe. Zouden jullie deze zoveel mogelijk kunnen aanvullen? Ik ga nog even uitzoeken hoeveel er bij normale fotoshoots qua modellen het meest praktisch is (vooral met paarden natuurlijk).

Mijn voorkeur gaat nu ook naar het vliegveld Hilversum, ook omdat wij daar eventjes kunnen zitten in het restaurant hierbij en ook gebruik kunnen maken van de facilitaire voorzieningen.

Ik ben in het bezit van ruiterbewijs en geel plaatje voor de omgeving bij het vliegveld. Heb een paard + een shet die mee kunnen doen, zou bijvoorbeeld iemand wel met paard op foto willen maar geen vervoer hebben.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:28

Moeten de fotografen dan mee betalen aan die dagpas ??

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:30

StillAngel schreef:
[ Afbeelding ]

Super mooi overzicht, goed gemaakt! Ik zal dus graag met mijn paard op de foto willen! Ik ben in het gedeelte dat ik voorkeur ook in het bezit van een geel plaatje.
& ohja, ik heb ook mijn ruiterbewijs :D hoop echt dat het doorgaat *\o/*

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:33

Gave modellen komen er al voorbij!! :D

Ik heb geen paard en dus geen verstand van welke locaties toegangseisen hebben/meest geschikt zijn... :o Genoemde gebieden zijn allemaal wel heel mooi :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:33

ik wil me ook graag aanmelden als model met paard. ik kan komen met een paard of een jonge shetlanderhengst (2 jaar)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:35

Leuk, ik en m'n zusje en onze paarden willen graag meedoen. Zijn jullie in voor een brullende, vandalistische en stampende fries? :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:37

Leuk Patries, zou super zijn als je erbij kon zijn!

Ik vind overigens dat de fotografen niet hoeven mee te betalen aan een dagpas.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:41

hier wat foto's van mn paard en mn pony
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:07

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:04

StillAngel schreef:
[ Afbeelding ]

Ik ben een model met paard, ik heb niet perse een voorkeur voor een datum maar ik zit wel met mijn examens. Ik heb gehaal geen ruiterbewijs dus als deze verplicht is kan ik niet mee naar de locatie. Ik hb geen voorkeur voor een specifieke locatie maar he liefst wel een waar je geen ruiterbewijs hoeft te hebben.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:33

Gulpje schreef:
Leuk Patries, zou super zijn als je erbij kon zijn!

Ik vind overigens dat de fotografen niet hoeven mee te betalen aan een dagpas.

Zou idd heel tof zijn!
Kunnen we de knappe dames en heer als reunie op de foto zetten! Haha

Iemand toevallig die weet of ik te paard via het spanderswoud/ de hei bij bussum bij het vliegveld kan komen? (Mocht het daar uiteindelijk wel zijn)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:46

Als er een plekje is wil ik me graag opgeven met 2 paarden. Waaronder de vos in mijn profiel. Deze zou ook kunnen uitlenen als iemand graag model wil staan met een paard.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 08:27

ik wil mijn paardje ook graag opgeven, gaat om een tinkerruin met 2 blauwe ogen van 4, nog redelijk groen maar al wel veel mee op stap geweest.

ik kan over het algemeen niet op de zondagen wel op de zaterdagen.

Caydo

Afbeelding