Honden Fotomeeting Westland/Den Haag 20 okt. *GZ Fotografen*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:00

Auky schreef:
AnneXxX schreef:
Niet banketstaaf bedoeld.. maar honden die andere honden bijten oid zie ik liever niet bij die van mij in de buurt...

Ik neem aan dat de honden niks met elkaar te maken hebben toch? Ieder baasje is bezig met zn eigen hond en daarmee klaar. Honden die slecht luisteren gaan niet los, iedereen houdt voldoende afstand van elkaar.

Wellicht voor wie dat leuk vinden daarna een wandeling, maar wat mij betreft hoeven de honden tijdens het shooten geen onderling contact te hebben.

Wil wel graag dat hier duidelijke afspraken over worden gemaakt (vanuit organisatie), anders kom ik niet, ik wil geen onnodig gedoe voor de hondjes.[/quote]

Idem. Honden die op de mijne afkomen leveren zoveel stress op, daar zit ik niet op te wachten :) vandaar dat ik dat ook heel duidelijk heb aangegeven, het moet voor iedereen leuk blijven.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 13:11

Citaat:
Modellen;
- Zodiacje - Max - labrador x - geen, brave opa hondje van 11 - geen voorkeur locatie - Foto1Foto2
- Secricible - sensei en sumiko - akita - sensei is een akitapup, sumiko volwassen - geen voorkeur locatie - Foto1
- SteP - Jamie - Labrador Retriever - 8 maanden, sociaal, speels, fotogeniek - Vlietlanden - Foto1Foto2
- Its_laraa - Binkie - Franse bulldog - Ze heeft bloemkool oren - Geen voorkeur locatie - Foto1
Foto2
- _Dominique - Senna - Chihuahua - geen - Scheveningen, vlietlanden - Foto1
- Tiffany - Anouk - Mechelse Herder - Gewoon een knapperd - Geen voorkeur locatie -
- _SantOs_ - Bram - Jack Russel mengelmoes - eigenwijs koppie - Geen voorkeur locatie - Bram -
- _SantOs_ - Ukkie - Jack Russel mengelmoes - puppy ogen (die ze misbruikt) - Geen voorkeur locatie - Ukkie
- _SantOs_ - Bram - Mechelse Herder - grote flaporen, kleine ogen, grote neus, goedzak - Geen voorkeur locatie - Perrin
- Pauline - Pauline - Belle - Kruising Dog met Galgo - super sociaal, lange staart, flaporen - Geen voorkeur locatie - Foto1Foto2
- MyWishMax - Tay - Duitse Herder - Geen, pas 15 weken oud heel donker - Voorkeur Strand - Foto1Foto2
- Shanna (vriendin _Lisaa_ - Shanna - Jack - Jack russel - Geen voorkeur - Foto1Foto2
- Annexxx - Anne - Lucky - - - -

Fotografen;
- _Lisaa_ - Lisa - Bos Madestein of strand - Website
- Erna_ - Erna - Geen voorkeur - Meest recente foto's
- Jitske - Jitske - Schelpenpad, Madestein, Ockenburg - Website
- Ashleydk - Ashley - Vlietlanden - Website
- Nescafé - Monique - Website
- Savira - Wendy de wit - Geen Locatie voorkeur - Website
- Ingvild - Ingvild - Geen voorkeur - Website
[/quote]

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:19

Auky schreef:
AnneXxX schreef:
Niet banketstaaf bedoeld.. maar honden die andere honden bijten oid zie ik liever niet bij die van mij in de buurt...

Ik neem aan dat de honden niks met elkaar te maken hebben toch? Ieder baasje is bezig met zn eigen hond en daarmee klaar. Honden die slecht luisteren gaan niet los, iedereen houdt voldoende afstand van elkaar.

Wellicht voor wie dat leuk vinden daarna een wandeling, maar wat mij betreft hoeven de honden tijdens het shooten geen onderling contact te hebben.

Wil wel graag dat hier duidelijke afspraken over worden gemaakt (vanuit organisatie), anders kom ik niet, ik wil geen onnodig gedoe voor de hondjes.[/quote]

Idem. Honden die op de mijne afkomen leveren zoveel stress op, daar zit ik niet op te wachten :) vandaar dat ik dat ook heel duidelijk heb aangegeven, het moet voor iedereen leuk blijven.[/quote]

Ja maargoed, 100% contact voorkomen met zoveel honden tegelijk bij elkaar is vrijwel onmogelijk. Of ze moeten vast en iedereen moet de gehele meeting een paar meter afstand houden. Dat lijkt me niet bepaald de ideale manier van een meeting.

Vergeet niet dat het voor de fotografen en organisatie alleen maar lastiger wordt naarmate er meer afstand gehouden moet worden.
van lucky weet ik wanneer ik het balletje heb, ze niet eens naar een andere hond kijkt. Zonder balletje is ze wel nieuwsgierig en wil ze wel naar andere honden toe, maar om te spelen. Maar kan ook weer heel goed begrijpen dat als een andere hond het balletje ziet, die hier ook intresse voor heeft.

Het lijkt me gewoonweg geen goed idee om honden mee te nemen die een andere hond wat zouden doen of er niet tegen kunnen wanneer deze even komt kijken oid.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 18-08-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 13:21

Dames,
Vinden jullie het anders een goed idee als we afspreken dat;

- De honden allemaal vast blijven tijden de portret foto's, behalve de honden die de riem af kunnen en NETJES bij hun baas blijven, die kunnen
dan los voor de foto's.
- En dat wanneer de los foto's gemaakt worden, de honden die niet met andere honden kunnen daarna weg gaan o.i.d?

Wat vinden jullie fijne regels om daar over af te spreken? Ik vind het fijn als jullie als eigenaren me daar bij helpen want ik wil ook absoluut een gezellig meeting zonder vechtende honden!!

Citaat:
Modellen;
1. Zodiacje - Max - labrador x - geen, brave opa hondje van 11 - geen voorkeur locatie - Foto1Foto2
2. Secricible - sensei en sumiko - akita - sensei is een akitapup, sumiko volwassen - geen voorkeur locatie - Foto1
3. SteP - Jamie - Labrador Retriever - 8 maanden, sociaal, speels, fotogeniek - Vlietlanden - Foto1Foto2
4. Its_laraa - Binkie - Franse bulldog - Ze heeft bloemkool oren - Geen voorkeur locatie - Foto1
Foto2
5. _Dominique - Senna - Chihuahua - geen - Scheveningen, vlietlanden - Foto1
6. Tiffany - Anouk - Mechelse Herder - Gewoon een knapperd - Geen voorkeur locatie -
7. _SantOs_ - Bram - Jack Russel mengelmoes - eigenwijs koppie - Geen voorkeur locatie - Bram -
8. _SantOs_ - Ukkie - Jack Russel mengelmoes - puppy ogen (die ze misbruikt) - Geen voorkeur locatie - Ukkie
9. _SantOs_ - Bram - Mechelse Herder - grote flaporen, kleine ogen, grote neus, goedzak - Geen voorkeur locatie - Perrin
10. Pauline - Pauline - Belle - Kruising Dog met Galgo - super sociaal, lange staart, flaporen - Geen voorkeur locatie - Foto1Foto2
11. MyWishMax - Tay - Duitse Herder - Geen, pas 15 weken oud heel donker - Voorkeur Strand - Foto1Foto2
12. Shanna (vriendin _Lisaa_ - Shanna - Jack - Jack russel - Geen voorkeur - Foto1Foto2
13. Annexxx - Anne - Lucky - - - - Foto 1 Foto 2Foto 3
14. Auky - Dexter- Border Collie - Aparte koptekening en kan wat simpele kunstjes - Geen voorkeur locatie - Foto1Foto2
15. Yv_ - Badu - Rhodesian Ridgeback - allebei zonder ridge - Bos - Foto1
16. Yv_ - Mato - Rhodesian Ridgeback - allebei zonder ridge - Bos - Foto1

Fotografen;
1. _Lisaa_ - Lisa - Bos Madestein of strand - Website
2. Erna_ - Erna - Geen voorkeur - Meest recente foto's
3. Jitske - Jitske - Schelpenpad, Madestein, Ockenburg - Website
4. Ashleydk - Ashley - Vlietlanden - Website
5. Nescafé - Monique - Website
6. Savira - Wendy de wit - Geen Locatie voorkeur - Website
7. Ingvild - Ingvild - Geen voorkeur - Website
8. JAZZ4FF - -
9. Fleur787 - Fleur - Website

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:31

AnneXxX schreef:
Ja maargoed, 100% contact voorkomen met zoveel honden tegelijk bij elkaar is vrijwel onmogelijk. Of ze moeten vast en iedereen moet de gehele meeting een paar meter afstand houden. Dat lijkt me niet bepaald de ideale manier van een meeting.

Vergeet niet dat het voor de fotografen en organisatie alleen maar lastiger wordt naarmate er meer afstand gehouden moet worden.
van lucky weet ik wanneer ik het balletje heb, ze niet eens naar een andere hond kijkt. Zonder balletje is ze wel nieuwsgierig en wil ze wel naar andere honden toe, maar om te spelen. Maar kan ook weer heel goed begrijpen dat als een andere hond het balletje ziet, die hier ook intresse voor heeft.

Het lijkt me gewoonweg geen goed idee om honden mee te nemen die een andere hond wat zouden doen of er niet tegen kunnen wanneer deze even komt kijken oid.

Waarom is dat moeilijker voor fotografen en organisatie? Neem aan dat het juist fijner is als je niet op elkaars lip zit toch?

Dexter zal niet gelijk bijten, maar hij maakt een andere hond die ongevraagd in zn ruimte komt wel duidelijk dat hij dat niet wil. In mijn ogen prima hondengedrag, anderen vinden hem.misschien asociaal.

Misschien is het een idee om voor we beginnen een (aangelijnde) wandeling te maken, dan hebben de honden elkaar al eens ontmoet voordat ze netjes stil moeten zitten voor de foto's.
Hebben ze gelijk minder aanleiding om steeds bij elkaar te willen buurten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:35

Idem hier als auky. Anne, zelf geef je ook aan dat je hond niet met andere dominante reutjes kan.
Ik heb mijn hond perfect onder controle, ook als ze los is. Als andere dat ook hebben of hem anders niet los laten is er niks aan de hand.
Mijn hond bijt wel. Weliswaar met zachte beet (ze maakt geen wonden oid), maar ze maakt wel heel duidelijk dat andere honden haar ruimte moeten respecteren en anders beleefd moeten zijn. Zo niet dan corrigeert ze.
Ze kan wel heerlijk spelen met onze pup en dat gaat prima :)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 13:36

Toch is het bij allebei niet eens verkeerd gedrag, maar juist goed gedrag vind ik dan haha.

Goed idee.
Dat is bij deze dus een afspraak;
- De honden maken eerst aan de lijn tijdens een kleine wandeling kennis met elkaar zodat ze elkaar al ontmoet hebben.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:44

secricible schreef:
Idem hier als auky. Anne, zelf geef je ook aan dat je hond niet met andere dominante reutjes kan.
Ik heb mijn hond perfect onder controle, ook als ze los is. Als andere dat ook hebben of hem anders niet los laten is er niks aan de hand.
Mijn hond bijt wel. Weliswaar met zachte beet (ze maakt geen wonden oid), maar ze maakt wel heel duidelijk dat andere honden haar ruimte moeten respecteren en anders beleefd moeten zijn. Zo niet dan corrigeert ze.
Ze kan wel heerlijk spelen met onze pup en dat gaat prima :)

Dat is mijn 2e hond, Easter. Hij kan prima met andere honden, zolang ze onder appèl staan. Eigenlijk is het precies het zelfde zoals jij zegt over jouw hond. Een hond die vervelend doet, corrigeert hij. Hij zal, zolang die andere hond dat ook niet doet, niet gaan knokken.

Lucky, die in 1e instantie opgegeven staat vindt tot nu toe iedere hond leuk. Het is meer dat ik niet wil dat Lucky in haar onwetende enthousiasme gegrepen wordt.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 18-08-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:45

Die wandeling is inderdaad een goed idee.
Mato, de "kleine", is een allemansvriendje, vind alles en iedereen lief en is snel onderdanig als hij maar denkt dat hij gecorrigeerd wordt (door wie of wat dan ook).

Badu is wat zelfverzekerder, totaal geen verkeerde, gemene of foute hond hoor, maar hij wil soms weleens dominant overkomen qua houding als hij een andere hond voor het eerst ziet. Is prima te corrigeren met een stemgeluid hoor, dus ik maak me absoluut geen zorgen dat er iets zou gebeuren. Echt dominant is hij ook niet, want hij gaat liever zn eigen weg dan dat hij een gevecht opzoekt.
Ik ga vaak wandelen op het strand of op het duin in Monster in dat losloopgebied en er is nog nooit iets gebeurd. Ja, wat gegrom, maar dat is juist goed, liever een waarschuwende grom dan meteen een bijt :).

Die wandeling klinkt wel erg goed, ook voor de hondjes zelf. Die van mij zijn nieuwsgierig en de grootste nieuwsgierigheid is er natuurlijk vanaf als ze al kennis met elkaar hebben gemaakt.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:53

Ja mijne lopen ook altijd los, ze hebben nooit wat gedaan. Easter heeft hooguit gecorrigeerd.

Alleen bij ons in de polder is het nu al 2x gebeurd dat (door 2 verschillende honden van het zelfde erf) eerst Easter en een aantal maanden later de hond van degene waarmee me moeder altijd loopt gegrepen werden.

beide volledig uit het niets, de hond kwam aanrennen en greep direct 1 van onze honden. En ja waar wij lopen is best een eind van het erf af.

Easter had een winkelhaak in zijn nek en de andere hond gaten in zijn flank, viel neer en raakte in shock. Vandaar dat ik een stuk huiveriger ben geworden voor honden die iets doen naar mijn hond.

Wel komen we regelmatig een hond tegen die totaal niet onder appèl staat, deze kan ook niet los en trekt zijn baasje zo'n beetje omver en gaat door het dolle heen bij een andere hond tegen komen. Lucky vind dit allemaal leuk en wil spelen, Easter wordt dan wel boos en moet ik echt vast doen, hij wilt die hond dan corrigeren l. Easter zal uitzichzelf niet lelijk doen zolang een andere hond 'normaal' doet dus zeg maar.

ohja, mijn voorkeur gaat uit naar de vlietlanden. Leuke standjes om te zwemmen, grasveldjes om te rennen en bos op de achtergrond :)

als mams meegaat met de hond, kan ik zelf ook nog wel wat foto's maken van mijn groep.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:51

Slim plan, eerst die wandeling.
Misschien ook een idee dat elke fotograaf zijn/haar eigen 'hoekje' krijgt en dat we bijv. met de klok mee draaien. Zo kom je tijdens het wisselen elkaar ook niet echt tegen. Het is maar een idee...

Op de vorige honden meeting waar ik was, waren een aantal honden die niet/slecht luisterde. Vlogen tijdens de shoot voor de foto's langs. En qua wisselen was het ook echt een chaos. Zou het fijn vinden als dit goed gaat. Ook dat de organisator zich dan echt laat weten, dat was bij m'n vorige niet echt zo jammer genoeg. Toen was Bram nog geen jaar en luisterde beter dan de volwassen honden die er toen bij waren.

Bram loopt ook altijd los. Luistert eigenlijk altijd goed (zeg nooit nooit). Maar is wel vrij dominant. Hij is nog echt reu. Dus mocht er een loops teefje mee zijn, dit graag van te voren aangeven. Tot nu toe kijkt Bram er totaal niet naar om maar je weet het maar nooit. Hij heeft wel een concentratieboog van 2 seconden maar voor een snoepje doet hij veel. Liefde van de man gaat door de maag hé ;)

Perrin en Ukkie zijn van mijn ouders, wil hun als cadeau uitvergroten foto's geven.
Perrin is een schat van een hond en luistert goed maar is behoorlijk bang. Zijn andere honden aan de lijn, is ze wel zenuwachtig maar heb je wel haar aandacht. Ik hoop dat mijn moeder niet mee gaat, bij mij moeder is ze namelijk banger dan bij mij of mijn vriend.
Ukkie blijft gewoon aan de lijn, die luistert niet best. Ja tenzij je een boze stem opzet.

Yv_

Re: Honden Fotomeeting Westland/Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:02

Vlietlanden is Vlaardingen toch?

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:13

Die wandeling vind ik ook een goed plan, Binkie is een beetje doof maar houd mij altijd goed in de gaten als we los wandelen. Ben zelf met haar nog niet ergens anders geweest dan het dorp, we hebben der nog niet zo lang. Met andere honden gaat goed ze snuffelt meestal en vind het dan niet interessant meer. Wel word ze enthousiast als de andere hond ook enthousiast is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:14

Idd goed idee van die wandeling! :j

Senna zal niet bijten naar andere honden, maar zodra er (vooral de grotere!) op haar afkomen is ze wel angstig en spelen met andere honden vindt ze ook niks.
Vaak als er hondjes op dr afkomen dan probeert ze zo nonchalant mogelijk weg te lopen en er geen aandacht aan te bieden. En heeeel soms wilt ze nog wel eens met andere honden mee rennen.

Gek beest :') .

@Yv nee vlietlanden is Leidschendam

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:10

Ja of voorschoten toch? De andere kant van de Vlietlanden.
de Leidschendam kant is wel mijn voorkeur als het de vlietlanden worden :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:11

its_laraa schreef:
Die wandeling vind ik ook een goed plan, Binkie is een beetje doof maar houd mij altijd goed in de gaten als we los wandelen. Ben zelf met haar nog niet ergens anders geweest dan het dorp, we hebben der nog niet zo lang. Met andere honden gaat goed ze snuffelt meestal en vind het dan niet interessant meer. Wel word ze enthousiast als de andere hond ook enthousiast is. :)

Lucky is heeeeeeel enthousiast :')

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:16

AnneXxX schreef:
its_laraa schreef:

Lucky is heeeeeeel enthousiast :')

Haha dan binkie waarschijnlijk ook (wel wat minder dan lucky denk) :p

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:16

het wordt mocht het vlietlanden worden de kant van Leidschendam :)

Het wisselen en alles probeer ik zo goed mogelijk te laten verlopen, dit is me bij me vorige meeting best gelukt volgens mij dus dat moet goed komen :D De honden blijven allemaal aan de lijn bij de portret foto's behalve goed luisterende honden die na 1 keer roepen ook echt terug komen kunnen gewoon los op de portret foto's. De foto's waar de honden los zijn mogen jullie zelf bepalen te blijven of niet ivm het gedrag van je hond, kunnen ze met andere en vallen ze niet aan kunnen ze los, kunnen ze dat niet lijkt me het ook niet verstandig het wel te doen, we moeten niet problemen opzoeken, zijn jullie het daar mee eens:D?

Ik heb net een datumprikker gemaakt, deze kunnen jullie invullen! Ik laat de inschrijvingen nog even open zoiezo voor de fotografen voorlopig nog wel, de modellen sluit ik denk ik over 2 a 3 dagen max.

De datum prikker;
http://www.datumprikker.nl/prx6sfwxu5vzt8x2

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:22

Ingevuld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:28

@Lisa daarzo bij die tennisclub? Dat begin haha?

Alle data's kwamen voor mij uit!
Is 21:00 niet wat laat?
Niet dat het veel uit maakt voor mij, als het op zaterdag maar na 2en is. :)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:32

Sorry dames, tijd heb ik weer is niet opgelet de planning van de tijd en schema komt nog maar ik wil waars gewooon half 10 ongeveer 10 uur verzamelen :)
En ik heb geen idee welke tennisclub dat is ben er zelf ook niet heeel erg bekend haha xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:44

_Lisaa_ schreef:
Sorry dames, tijd heb ik weer is niet opgelet de planning van de tijd en schema komt nog maar ik wil waars gewooon half 10 ongeveer 10 uur verzamelen :)
En ik heb geen idee welke tennisclub dat is ben er zelf ook niet heeel erg bekend haha xd

In de ochtend?

Oei dat gaat dan lastig worden ivm werk :')

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:49

Word het één groep of twee? Ik ga de datumprikker invullen ;)

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:50

2 groepen een ochtend om half 10 10 uur verzamelen midag half 1 1 uur :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:51

Meetings zijn eigenlijk altijd overdag Dominique, tenzij het een Zonsondergangs meeting is oid.