Fotomeeting strand Zeeland zaterdag 5 october

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:10

Cindyrella schreef:
Overigens doen fotografen dat inderdaad gratis. Maar de modellen m.i. ook!

De modellen moeten ook van te voren tijd stoppen in het in orde brengen van paard en tuig. En met paard in de trailer heen en terug rijden. En na afloop alle spullen weer opruimen.

Dus als ik het goed lees bedoel je dat fotografen er niet veel tijd in stoppen?
Je moest eens weten hoeveel tijd er in gaat zitten, sommige zijn dagen bezig met het nabewerken om de touwtjes netjes weg te werken zodat iedereen nette foto's heeft.

Voor mij hoeft een paard niet 'speciaal' te zijn, Een paard moet mij persoonlijk aanspreken, en dat kan net zo goed een ouwe shetlander zijn van 25 als een top arabier van 5. Mensen denken van ow ik heb gewoon een huis tuin en keuken paardje dus dat zullen ze wel niets vinden.
FOUT
Dat htkp kan net juist die ene uitstraling hebben die iemand zoekt, daarom is het zo fijn om wat foto's er van te zien en dan te kunnen kiezen.
Stel je voor dat van de 8 modellen die mee gaan de eerste 6 mensen een haflinger hebben die zich aanmelden?
Niets mis met een haflinger, vind ze superleuk maar om daar een hele dag alleen foto's van te maken gaat ook vervelen voor mij, mits ik naar een haflinger keuring zou gaan maar daar kies ik dan zelf voor.
Variatie hout het voor iedereen leuk, lijkt mij althans, ik kan niet voor een ander spreken natuurlijk.

Jaan81

Re: Fotomeeting strand Zeeland zaterdag 5 october

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:29

Ondanks de tijd die je er zelf insteekt, ben ik van mening dat de fotografen er nog heel veel meer tijd in steken.
Dat uitzoeken en bewerken kost echt veel tijd, als ik topics hier op bokt zie en volg...

Oh, mijn draakje spuwt helaas geen vuur.... Maakt soms wel de meest idiote sprongen := Is maar net hoe z'n pet staat die dag.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:31

monnikenburg schreef:
Cindyrella schreef:
Overigens doen fotografen dat inderdaad gratis. Maar de modellen m.i. ook!

De modellen moeten ook van te voren tijd stoppen in het in orde brengen van paard en tuig. En met paard in de trailer heen en terug rijden. En na afloop alle spullen weer opruimen.

Dus als ik het goed lees bedoel je dat fotografen er niet veel tijd in stoppen?
Je moest eens weten hoeveel tijd er in gaat zitten, sommige zijn dagen bezig met het nabewerken om de touwtjes netjes weg te werken zodat iedereen nette foto's heeft.

Voor mij hoeft een paard niet 'speciaal' te zijn, Een paard moet mij persoonlijk aanspreken, en dat kan net zo goed een ouwe shetlander zijn van 25 als een top arabier van 5. Mensen denken van ow ik heb gewoon een huis tuin en keuken paardje dus dat zullen ze wel niets vinden.
FOUT
Dat htkp kan net juist die ene uitstraling hebben die iemand zoekt, daarom is het zo fijn om wat foto's er van te zien en dan te kunnen kiezen.
Stel je voor dat van de 8 modellen die mee gaan de eerste 6 mensen een haflinger hebben die zich aanmelden?
Niets mis met een haflinger, vind ze superleuk maar om daar een hele dag alleen foto's van te maken gaat ook vervelen voor mij, mits ik naar een haflinger keuring zou gaan maar daar kies ik dan zelf voor.
Variatie hout het voor iedereen leuk, lijkt mij althans, ik kan niet voor een ander spreken natuurlijk.

Nee hoor, dat wilde ik er niet zo zeer mee zeggen, want uiteraard zit daar voor jullie ontzettend veel tijd in!
Wat ik meer proef uit sommige reacties is een beetje, dat modellen maar blij moeten zijn dat ze mee mogen doen met zo'n fotomeeting, omdat de fotografen het allemaal gratis doen!
Maar dat vind ik gewoon niet geheel eerlijk. Ook de modellen (of eigenlijk in dit geval paardeigenaren) stoppen hier toch hun tijd in. En zonder modellen geen foto's, althans geen paarden op het strand foto's voor in de portfolio! ;)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:35

Tuurlijk wordt daar veel tijd ingestopt en zeker meer tijd dan dat de modellen doen. Maar dat is toch wat dan bij deze hobby hoort?

Ik stond gisteren ook om 04.00uur in de morgen naast mijn bed voor een dagje ringrijden. Heb ik woensdag alle spullen gereed gemaakt en vandaag alles weer schoon gemaakt. Maar omdat het mijn hobby is, heb ik dat er graag voor over.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:40

Toelaten doen we iedereen, maar of ze wordt uitgekozen is de vraag. Mijn stem gaat naar een paard die ik nog niet in mijn portfolio heb of een die ik gewoon mooi vind.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:48

Ik denk dat het niet de goede plek is om deze discussie te voeren. Er zijn verschillende topics waar deze discussie wordt gevoerd, maar ik geloof dat er nog geen oplossing voor is, dus die gaat hier ook niet komen.
Ik als fotograaf wil gewoon leuke modellen voor mijn portfolio en geen 8 dezelfde haflingers. Dat heeft het voor mij ook geen meerwaarde om mee te doen, want dan heb ik er niks aan. Daarom vind ik dat de fotografen mogen kiezen en wees dan niet getreurd dat je niet bent uitgekozen, want dan boek je toch een fotoshoot bij iemand???

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:01

In principe wil ik deze discussie ook helemaal niet voeren, omdat dit zo'n punt is waar je altijd verschil van mening blijft hebben. Daarbij denk ik dat jij recht hebt op het hebben van jou mening en ik ook op mijn mening. De opmerking 'Dan boek je toch een fotoshoot bij iemand' vind ik dan ook niet zo op zijn plaats.

Ik heb ook nergens gezegd dat fotografen niet zouden mogen kiezen of dat ik om die reden niet mee wil doen. Ik vraag alleen wat de criteria zijn van de fotografen en geef aan dat ik het jammer zou vinden als gewone huis-tuin-en keuken paarden niet in aanmerking zullen komen. Ik denk dat ieder Net zo trots is op zijn paardje, inderdaad zoals Monnikenburg aangeeft, of dat nou een 25jaar oude shet is of in mijn geval een gewoon roanbruinschimmel trekpaard.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:14

Natuurlijk, ieder heeft zo zijn eigen mening, en de mening van jouw of iemand anders respecteer ik ook, daar niet van. :P
Zoals ik aangeef ik heb niet echt criteria, alleen ik zou toch eerder voor een paard kiezen die ik nog niet in mijn portfolio heb of welke ik gewoon mooi of leuk vind. Een huis-tuin en keuken paard vind ik niet echt een goede benaming hoor. Want er is geen huis-tuin en keuken paard of hoe zie jij die?

Waarom vind jij mijn opmerking 'dan boek je toch een fotoshoot bij iemand' niet op zijn plaats? :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:28

Die opmerking kwam een beetje over als 'ben je het er niet mee eens, jammer dan, dan boek je maar een shoot bij iemand!

Das altijd het nadeel van iets schrijven ipv een face to face gesprek. Je kunt niet altijd goed interpreten wat de ander bedoeld of in welke toon iemand iets zegt!

Huis tuin en keukenpaard is misschien niet de juiste benaming. Ik bedoel er eigenlijk mee de wat meer standaard types paard, dus het bruine paard dat je al zo vaak in de portfolio hebt, of een van de haflingers die je regelmatig in shoots voorbij ziet komen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:31

Cindyrella schreef:
Tuurlijk wordt daar veel tijd ingestopt en zeker meer tijd dan dat de modellen doen. Maar dat is toch wat dan bij deze hobby hoort?
.

Is niet voor iedereen hobby he, sommige mensen leven er van :j

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:35

Sorry Monnikenburg! Niet iedereen over 1 kam scheren! ;)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:41

Nee niet zo bot nee haha. Maar eigenlijk kan niemand er iets aandoen als je paard niet wordt gekozen, want het is allemaal anoniem. En als hij dan niet in de smaak valt en je wordt niet gekozen, dan is het wel een beetje 'jammer dan', maar er zijn fotomeetings in overvloed dus keuze genoeg. Maar weetje wat het ook is, negen van de tien keer meldt er meer dan de helft af, dus meestal ben je nog aan de beurt als je reserve staat.

Het standaard paard ja.. Maar nu heb ik toch een hele poos geen bruin paard in mijn portfolio gehad en haflinger ook niet. Dus dat is echt persoonsgebonden. Iemand anders zijn portfolio zal er misschien vol mee zitten. Bij het uitkiezen van de modellen voorkom je dus dat de eerste vijf modellen die zich hebben aangemeld bijv allemaal fjorden worden gedaan in een meeting. Er zit dan waarschijnlijk wat afwisseling in de modellen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:46

Wel heel leuk (vind ik iig, maar ben helaas geen fotograaf) dat er nu al veel verschillende rassen zich aangemeld hebben: Tinker, haflinger, kwpn, shet, trekpaard :)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:33

Ja dat zou zeker heel leuk zijn. Van alles wat hihi Enne die knoeperd van jou hoort ook zeker in dat rijtje thuis haha

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 18:59

En vergeet mijn dravertje niet ;) ook een ras wat je misschien minder snel zou fotograferen anders haha
En zo'n rendraf is toch best speciaal.

Maarreh iets meer ontopic: Volgens mij zijn we het eigenlijk redelijk met elkaar eens allemaal, en ik denk dat de selectie dan ook wel goed komt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:00

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:22

Is je draver onder het zadel of ook voor de wagen of hoe noem je dat in de drafsport? Sulky?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 19:28

Onder het zadel, ze kan ook galopperen. ;)

Op een wat hardere ondergrond kan ze paarden bijhouden in draf die in een fors galopje zitten.

edit: en ze kan steigeren en spaanse pas (ook onder het zadel)
:P maar het is wel een beetje een nerveus ding, dus niet het makkelijkste model mogelijk

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:50

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:38

Sjips, moet eens gaan zoeken of ik vervoer kan regelen (als ik uitgekozen wordt ;) )!
Vriendlief is eigenlijk mijn chauffeur en steun&toeverlaat, maar die heeft een demo hoefsmid bij de Groenrijk in Middelburg omdat het dierendag is. Dus auto met trekhaak gaat (ook) met hem mee!

To be continued!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 18:42

We horen het graag van je :D

Zal ik vanaf September schema's en lijstjes maken?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:25

Even wat anders.. 5 oktober is de Kustmarathon, die komt bij de Fort ten Haakweg het strand op en hebben dus al de hele dijk afgelopen vanaf Burg-Haamstede. Het zal dus méga druk zijn die dag op het strand.. Misschien een andere datum bedenken?

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:33

lijkt me handig inderdaad

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:54

Ik kom even binnenvallen!
Ik woon in Steenbergen mag ik dan ook mee voor een Zeelandmeeting :o
Als het een ander weekend is dan 5 oktober zou ik graag meewillen!
Ik heb 2 paarden waarvan ik er 1 mee zou kunnen nemen.

1:
Merrie
11 jaar
Kwpn
Bruin

2:
Ruin
3,5
PRE (geen PRE uitstraling)
Bruin

Ik kan foto's plaatsen na jullie goedkeuring :D

monnikenburg