Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 00:24

Nou ja niets zo erg..... ;)

Selka

Re: Geen fotomeetings meer op de Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 06:58

Je moet het natuurlijk wel in context van dit topic zien ;)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:49

Ibbel schreef:
Femke schreef:
Zo lang ze er niets over openbaar maken of regels ophangen in t gebied zelf, kunnen ze je natuurlijk weinig verbieden als je je netjes aan de regels hebt gehouden die wel openbaar zijn.

Volgens mij geldt voor alle gebieden in Nederland (op Park de Hoge Veluwe na) dat je te paard (of naast je paard, for that matter) je "niet buiten de aangegeven routes" mag begeven. Daarmee is iedere shoot midden op welke zandvlakte/heide/grasland/wherever dan dus ook illegaal... Die regels staan overal openbaar aangegeven.
En bouw je een paddock rond een ruiterpad, blokkeer je daarmee een openbare route, en dat mag ook niet. Net zomin als dat je een openbare weg mag afzetten.

Ik heb niet het hele topic gelezen maar toch effe reactie. Stuifzand is voor paarden vrij begaanbaar in de LDD. Verder alleen op de routes blijven.
Vergunning: er bestaan dag en jaarvergunningen die je recht geven om in het gebied te rijden maar dat is niet hetzelfde als een evenementen vergunning.
Ik betwijfel of er sprake is van een evenement al je het over een foto meeting hebt. Ik kan dit nog wel eens navragen als er interesse is bij mijn collega. Die verleend evenementen vergunningen voor gemeente loon op zand.
Maar als je het mij vraagt is er juridisch gezien geen grond reden en staat er daarom niks op de site van natuurmonumenten.
Dat ze negatief reageren op een mail snap ik, maar verbieden kunnen ze volgens mij niet.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:44

Ja, ik was er vandaag in de middaggroep.. ik weet ook niet precies hoe en wat.

Maar er was blijkbaar plaatselijke politie gekomen em vroeg wat hier precies aan de hand was. Ik zou verder nog horen van de organisator hoe em wat ;)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:41

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:44

Er staat ook bij dat het bij de Lommelse Sahara is. Meer om aan te geven dat meerdere locaties hun gebied in de gate houden voor deze meetings.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:19

volgensmij ging dit topic daar niet over :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:27

Volgens mij ligt het wel degelijk in de verlengende context van dit topic :)

Nu ben ik toch ook wel benieuwd... Zit nog serieus te denken om aangifte te doen tegen die mensen van vanmiddag.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:29

En omdat het over een andere lovqtie gaat, die nu ook in de gate word gehouden, mag daar niet over gesproken worden? :) Vind 't zelf erg raar, zal me niks verbazen als meerdere locaties al in de gate worden gehouden die in de toekomst ook verboden gaan worden.

Maargoed daar gaat het topic niet over, t gaat over een locatie waar het al verboden is en het is dan ook totaal niet verstandig om het over andere locaties te hebben om die open te kunnen houden voor meetings :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:39

Er is niets raars gebeurd hoor. Behalve hoe een paar mensen tegen mij en Fem tekeer gingen....

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:43

Robijntjah schreef:
Er is niets raars gebeurd hoor. Behalve hoe een paar mensen tegen mij en Fem tekeer gingen....

En zelfs dat hoort niet op een "gezellige" meeting die georganiseerd is om elkaar te helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:48

Nee dat klopt. Maar daar kan de organisatie verder ook weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:10

Dat waren mensen buiten de meeting. Sloeg werkelijk nergens op, maar roepen dat je paard moet verdrinken..

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:29

Even ter info:

Gisteren hadden wij een meeting in Lommel en de politie is polshoogte komen nemen wat de bedoeling is omdat dit niet de eerste keer was dit jaar dat het voorviel zo een meeting. Ze hebben mij een kaartje genomen voor meer informatie in te doen en dat heb ik gedaan:

Ik heb net gebeld met de milieuconsulent van Lommel. Ze waren op de hoogte en in de toekomst moet het dus aangevraagd worden via hem en dan legt hij het voor aan de nodige instanties om een toelating te geven. Het blijft een natuurgebied en ze willen de wildgroei van zulke dingen vermijden. Ze zijn ook op de hoogte van dat dit meermaals plaatsvind vandaar dat ze nu even polshoogte kwamen nemen. Ik heb hem gezegd dat dit voor mij de eerste keer was dit jaar en dat er nog anderen dit ook doen. Hij heeft gevraagd om zoveel mogelijk iedereen op de hoogte te brengen om een aanvraag te doen. Bij deze aanvraag dient een duidelijke uitleg gegeven te worden van wat je juist van plan bent(logisch). Voor gegevens voor een aanvraag kan je mij pb'en. Graag wil ik wel vragen om die mensen nu niet te overladen met aanvragen want dan vrees ik dat deze niet goedgekeurd zullen worden aangezien ze weten dat er dit jaar al enkele geweest zijn.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:46

Leverage schreef:
En omdat het over een andere lovqtie gaat, die nu ook in de gate word gehouden, mag daar niet over gesproken worden? :) Vind 't zelf erg raar, zal me niks verbazen als meerdere locaties al in de gate worden gehouden die in de toekomst ook verboden gaan worden.

Maargoed daar gaat het topic niet over, t gaat over een locatie waar het al verboden is en het is dan ook totaal niet verstandig om het over andere locaties te hebben om die open te kunnen houden voor meetings :D

het is helemaal niet verboden in de Loonse en drunense duinen...................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:48

Zonder toestemming mag je er geen meeting houden, dus is het wel de gelijk verboden ..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:51

En die toestemming kreeg niemand meer, dus.. duidelijker kan haast niet lijkt mij.. :=
Het mag daar gewoon niet meer, that's it. :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:54

Cynn_x schreef:
En die toestemming kreeg niemand meer, dus.. duidelijker kan haast niet lijkt mij.. :=
Het mag daar gewoon niet meer, that's it. :)

Niemand? Ik heb toestemming...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:54

Oh, toen het net bekend werd gingen meerdere het proberen maar dat mocht niet. Jij dus wel, oké, excuus.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:56

Cynn_x schreef:
Oh, toen het net bekend werd gingen meerdere het proberen maar dat mocht niet. Jij dus wel, oké, excuus.. :)

Dat was voor mijn meeting de 31e.

En toen werd er gezegd door een bokker. Ik geen meeting, jij geen meeting.

Maar van de boswachter hebben of hadden we idd toestemming

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:57

Alleen maar verstandig dat je het uiteindelijk alsnog hebt verplaatst naar een andere locatie. Gewoon erg jammer van de communicatie van de boswachters daar. Daar konden jullie niks aandoen. (Was even vergeten dat Dune bij de organisatie zat. Sorry.. ik ben momenteel zo'n warhoofd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:00

Ach weet je als dat mailtje toen niet verstuurd was had ik het alsnog daar gedaan. En als er niet zoveel mensen terugkrabbelde.

Maar ik organiseer het en wil wel mensen en fotografen overhouden en samen hebben we voor die andere locatie gekozen.

Maar de manier waarop vind ik nog steeds niet tof. En ik ben van mening dat als we samengewerkt hadden dit niet einde verhaal had hoeven zijn voor meetings op de LDD.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:03

Cynn_x schreef:
Alleen maar verstandig dat je het uiteindelijk alsnog hebt verplaatst naar een andere locatie. Gewoon erg jammer van de communicatie van de boswachters daar. Daar konden jullie niks aandoen. (Was even vergeten dat Dune bij de organisatie zat. Sorry.. ik ben momenteel zo'n warhoofd)

Nope, ik was deelnemer. Ik ben alleen zo aardig geweest om even te helpen toen het nodig was. Alleen een beetje jammer dat andere mensen er een heksenjacht van hebben gemaakt. Als ze gewoon hadden gevraagd welke weg te bewandelen, was er niets aan de hand geweest en hadden zij ook een meeting in de duinen kunnen organiseren.