Foto meeting Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xBeauuu

Re: Foto meeting Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:30

Is er ook een parkeerplaats in de buurt ofzoiets, waar in ieder geval genoeg ruimte is voor een paar trailers?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:33

Oh daar?! Daar ben ik toevallig zondag langs gereden.. heel eerlijk, als we aan die kant met trailers aan moeten komen. Levensgevaarlijk die weg die daar loopt, retesteil en scherpe/blinde bochten. Had het er toevallig over dat ik daar dus never nooit met een trailer zou rijden :\

Of is er ergens een vlakkere weg om het Vijlner bos in te komen? Ik ben zelf niet heel bekend qua landschappen hier, ben ook opgegroeid in Brabant.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:38

Ja bij de stal van a kunnen we ook afspreken.. dan moet iemand ff bellen of dat mogelijk is..

Die heeft plek zat..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:29

als het kan met de trailers ergens ben ik voor het veilenerbos.
mischien ook handig dat we weten wie met de trailer komt en wie niet ?
misschien komen maar 1 of 2 mensen met de trailer :P

ik kom naar het vijlenerbos NIET met de trailer maar te paard :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:47

Iedere keer als ik "Fotomeeting Limburg" zie staan en ik klik erop word hij georganiseerd door Ashii of Romyloverr en ook deze keer ga ik me er mee bemoeien.

Dames nogmaals(!!) Brunssummerheide kunnen jullie enkel in het bos voor op de open vlakte te kunnen fotograferen moet je een ontheffing aanvragen voor een dagdeel en dat moet een dag door de week zijn. ;) Daarbij is manage Brunssummerheide er niet gecharmeerd van als hun parkeerplaats in beslag wordt genomen door een aantal wagens inclusief trailers. Je kunt wel aan de kant van de mijnen doen.

Kasteel Hoensbroek kom je never nooit met het paard, die locatie is heilig voor het beheer en je mag daar absoluut niet zomaar met paarden komen. ;) Wij hebben daar ons eindexamen gala gehouden een aantal jaar geleden en toen der tijd betaalden wij al 2000,- euro....

Vijlenerbos, moet ik het nog echt een keer vertellen? Als je het in de buurt van het Hijgend Hert gaat doen kan het niet. De eigenaren vandaar zijn daar niet van gediend... dan zou je een andere locatie moeten zoeken rondom het Vijlenerbos.

Verderop in Limburg zijn veel mooiere plekken, de meinweg is er daar ene van. ;) Ook al in Nieuw Bergen geweest was ook een prachtige locatie. ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:16

elke keer....
overdrijven is ook een vak , ik heb het exact 1 keer geprobeerd :')
we waren toch niet voor het heigend hert aan het kijken , er was
maar 1 iemand die dat voorstelde.

er zijn genoeg andere parkeerplaatsen waar 3 a 4 trailers kunnen
staan :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:17

Kimd, dit is uiteraard bekend, aangezien ik degene ben die de boswachter destijds heeft gecontacteerd.. daarbij wordt er GEEN ontheffing (meer?) Verleend.. wij mochten onder geen beding van de ruiterpaden afwijken en daarbij.. de manege was ook gecontacteerd en daar waren geen problemen..

En hijgend hert was gewoon een idee.. contacten moeten zowiezo nog gelegd worden..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:20

anders wil ik wel een ritje door vijlen maken , opzoek naar een geschikte parkeerplaats daar ?

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 17:23

Leen_ schreef:
Bedoel je het op mij? Van mijn tekeningen?
Ja alles daarop is zelf gemaakt.

Ja echt mooi! :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:24

KimD schreef:
Iedere keer als ik "Fotomeeting Limburg" zie staan en ik klik erop word hij georganiseerd door Ashii of Romyloverr en ook deze keer ga ik me er mee bemoeien.

Dames nogmaals(!!) Brunssummerheide kunnen jullie enkel in het bos voor op de open vlakte te kunnen fotograferen moet je een ontheffing aanvragen voor een dagdeel en dat moet een dag door de week zijn. ;) Daarbij is manage Brunssummerheide er niet gecharmeerd van als hun parkeerplaats in beslag wordt genomen door een aantal wagens inclusief trailers. Je kunt wel aan de kant van de mijnen doen.

Kasteel Hoensbroek kom je never nooit met het paard, die locatie is heilig voor het beheer en je mag daar absoluut niet zomaar met paarden komen. ;) Wij hebben daar ons eindexamen gala gehouden een aantal jaar geleden en toen der tijd betaalden wij al 2000,- euro....

Vijlenerbos, moet ik het nog echt een keer vertellen? Als je het in de buurt van het Hijgend Hert gaat doen kan het niet. De eigenaren vandaar zijn daar niet van gediend... dan zou je een andere locatie moeten zoeken rondom het Vijlenerbos.

Verderop in Limburg zijn veel mooiere plekken, de meinweg is er daar ene van. ;) Ook al in Nieuw Bergen geweest was ook een prachtige locatie. ;)

Bedankt voor de info! :) Een aantal locaties van de,kaart (oa Kasteel Hoensbroek vanwege de veiligheid). Er is ook nog niks zeker, waren alleen maar voorstellen wat betreft locaties.

Moet wel zeggen dat ik je post een beetje aanvallend vind overkomen. Gezien het dus alleen nog maar voorstellen waren. Maar goed, het zal uiteraard goed bedoeld zijn en het was nuttige info (info die voor mij in ieder geval nog niet bekend was)

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:26

Ik zou me ook willen aanmelden als fotograaf, dus zo als het nu uit ziet op de reservelijst
wel ovb. van de datum en de plaats
hier enkele foto's

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/943350_528013360577572_1004781282_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/253392_528013300577578_178345864_n.jpg

Ik vind de omgeving waar in Banholt altijd die ritten worden gehouden ontzettend mooi, ik woon daar redelijk in de buurt, er zijn daar super mooie bossen en paden en weilanden, en de meeste bossen zijn toegankelijk met het paard!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 17:46

Leverage schreef:
KimD schreef:

Bedankt voor de info! :) Een aantal locaties van de,kaart (oa Kasteel Hoensbroek vanwege de veiligheid). Er is ook nog niks zeker, waren alleen maar voorstellen wat betreft locaties.

Moet wel zeggen dat ik je post een beetje aanvallend vind overkomen. Gezien het dus alleen nog maar voorstellen waren. Maar goed, het zal uiteraard goed bedoeld zijn en het was nuttige info (info die voor mij in ieder geval nog niet bekend was)

Zoals Leen al aangeeft. Hij komt inderdaad aanvallend over. Alweer een fotomeeting Limburg :') dit is mijn tweede poging. Pfoe... Vorige keer was niet nagedacht aan de locatie. En Kim als je terug leest geef ik dat al aan mbt Brunssum
Back to the point :)
Als iemand naar Vijlenerbos wilt gaan om te gaan kijken foto's te maken van het terrein en dat hier wilt plaatsen zou dat fijn zijn. Ik ga morgen in ieder geval kijken in Erenstein :j

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 17:50

Citaat:
Fotografen:
1. Ashley - http://www.hippiqueinpicture.weebly.com
2. Sylvana ( ovb betrekking modellen )
3. Kim - ( ovb locatie en datum ) http://kimvanderveeke.tumblr.com/
4. Karlijn - (ovb)http://karlijn.solidegroep.nl/foto-s
5. Leen - ( ovb locatie en datum)

Reservelijst:
1. Dreamgurlie

Modellen:
1. Sylvana - Draver en Shire
2. Deborah - Welsh pony- foto
3. Jorien - Tinker Sir Hendrik, ruin, 1.74m - foto
4. Merle - KWPN (pony) - foto
5. Jeanine - Fries Wiebe, ruin, 1.68m -

Reservelijst:
6. Jenthe - Arabier x KWPN -
7. Zhippo - KWPN Zhippo, ruin, 1.74 -

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:51

Het lijkt me best leuk, om voor ons zuidelingen naar Erestein te gaan, zowel ik als Ash staan gestald op loopafstand hiervan.
In Erestein mag en kun je het water in, er staat een kasteel (eventueel op aanvraag in de kasteeltuin op de paden voor een aantal foto's), er zijn 3 à 4 bruggetjes waarop met een leuke foto kan schieten, een aantal platliggende boom(resten) waar overheen gesprongen kan worden (jammer genoeg valt dit in de schaduw, betekend niet dat hier geen mooie foto's gemaakt kunnen worden).
Ook is er een parkeerplaats met plek voor een auto + trailer of 10, met plek zat om het paard veilig te poetsen en noem maar op, ook nog plek zat voor andere auto's (wandelaars).
Qua gras is er maar een klein stuk, ik weet niet hoe het zit met hertenpark als plek om los te gooien en te rijden? Heb er meermaals met het paard gecrost op het gras zonder klachten, zolang we allemaal netjes en beleefd doen, rekening houden met de omgeving...

Ik kan eventueel morgen of overmorgen erheen om foto's te maken, zodat mensen een beeld krijgen?
Edit: Ash, zullen we morgen anders samen gaan? Twee personen zien meer dan één, weet leuke plekjes die jij misschien niet weet en omgekeerd :)

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:08

de meinweg is inderdaad en mooie locatie, het ligt achter mijn stageplek, maar een mooi open stuk om te uitrijden heb je niet. bovenstaande locatie klinkt erg aantrekkelijk! verder hebben we nog cranenbroek, maria-hoop en weerterbergen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:09

Erestein is jammer genoeg klein, maar met 5 paarden best te doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:12

Oh Erenstein was ik inderdaad vergeten, ik loop daar dagelijks omdat het mijn 'achtertuin' is. Daar kun je nergens een fotomeeting houden. ;)

En bij het kasteel mag je absoluut niet komen met de paarden! Alleen bij het stuwmeer.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:13

Waarom zou je daar geen kleine fotomeeting kunnen houden, als ik vragen mag?

Edit: Bij het stuwmeer, over het kasteel snap ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:18

Je kunt er niet met trailers komen en te voet is het minimaal 30 minuten lopen, en er is geen plek plus drukbevolkt. Veel mensen met honden, heel veel vissers die er absoluut niet van gediend zijn om gestoord te worden en geen mogelijkheid tot losgooien.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:21

Er is een parkeerplek...? Vlak voor de vijvers, naast het kasteel.
De vissers zitten enkel, van het kasteel uit gezien, aan de linker kant van het meer, wil je hier komen loop je door een bebost stuk op een dun pad, daar ga je als persoon met gezond verstand sowieso niet met je paard heen, hier heb ik het dus ook niet over.
Over de honden valt het mee, ligt aan de tijd. Ben vaak daar geweest met mijn pony en nooit echt drukte ondervonden, het was wel keer op keer echt mooi weer (anders ga ik ook niet uitrijden).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:27

Bij de vijvers kun je niet komen met het paard... veeel te gevaarlijk. ;) En daar is nergens plek voor een meeting. Erenstein is daar absoluut geen geschikte locatie voor.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:28

Oké, wat jij wilt :+

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:35

Kim asjeblieft.
Je geeft alleen maar commentaar.
Als je niet mee wilt aan de meeting, laat ons dan asjeblieft met rust. Volgens mij gun je het ons niet. Je kraakt alles af qua locatie
Wij proberen tenminste een meeting te houden in het Zuiden omdat het al zo moeilijk is.
Mbt Erenstein was het inderdaad mijn bedoeling richting Stuwmeer beetje te gaan daar bij de stenenbrug en dergelijke. Daar is ook ergens een veld in de buurt voor eventuele los gooi foto's. Als ik even haar naam mag noemen: Yvette Bauer heeft op dat veld foto's gemaakt van een paard bij mij op stal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:37

Weet je wat je me kunt? Keer op keer zoeken jullie locaties uit waar het onmogelijk is. ;) Ik probeer jullie hier van te behouden, weet je uberhaupt wat voor geldboetes je kunt krijgen hier in de buurt als je ergens rijdt of bent met het paard waar je niet hoort? En er zijn altijd muggenzifters die het beheer of boswachter bellen.

Nogmaals het is allemaal goed bedoeld maar ik word als aanvallend bedoeld, het gaat mij om het feit dat mensen dan van ver komen die wel met de trailer komen maar vervolgens weer rechts om keert kunnen maken omdat het niet gaat. En ik ken nu eenmaal veel mensen met bedrijven hier in de buurt en ook veel van de reglementen en dergelijke, maar het lijkt niet van harte te worden genomen.
& Ashley van een paard maken ze niet zo'n probleem maar wel als daar 5 tot 8 paarden staan te schijten met bijbehorende eigenaren en de hele mikmak. ;)

Midden en Noord Limburg zijn veel mooiere locaties waar je wel makkelijk met het paard terecht kan en ook een fijne fotomeeting kunt houden tot in de puntjes. De Meinweg is daar een van bijvoorbeeld. ;)

Ik snap ook dat het een probleem is om een trailer en de hele mikmak te regelen als je 12/13/14 bent mar toch, hier in de buurt is het vrijwel niet mogelijk. :n Ja bij mij in de wei kun je foto's maken, dan heb je zelfs de stoomtrein op de achtergrond. :Y)

Edit: Zo naïef was ik in het begin inderdaad ook, dus ik heb het op de harde manier moeten leren qua meetings. ;) Maar verderop in Limburg is het gewoon makkelijker. Organiseer dan een meeting op de Meinweg of in Nieuw Bergen of weet ik waar daar. Bokker Zhippo komt van die kanten, vraag haar eens naar locaties. ;) Op FB plaatst zij vaak leuke maar ook prachtige buitenrij foto's, dan moet je er inderdaad een stukje voor rijden maar dan heb je geen gezeik en geen beheer of boswachter die je iets maken kan.
Laatst bijgewerkt door KimD op 17-06-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:39

KimD schreef:
Weet je wat je me kunt? Keer op keer zoeken jullie locaties uit waar het onmogelijk is. ;) Ik probeer jullie hier van te behouden, weet je uberhaupt wat voor geldboetes je kunt krijgen hier in de buurt als je ergens rijdt of bent met het paard waar je niet hoort? En er zijn altijd muggenzifters die het beheer of boswachter bellen.

Nogmaals het is allemaal goed bedoeld maar ik word als aanvallend bedoeld, het gaat mij om het feit dat mensen dan van ver komen die wel met de trailer komen maar vervolgens weer rechts om keert kunnen maken omdat het niet gaat. En ik ken nu eenmaal veel mensen met bedrijven hier in de buurt en ook veel van de reglementen en dergelijke, maar het lijkt niet van harte te worden genomen.
& Ashley van een paard maken ze niet zo'n probleem maar wel als daar 5 tot 8 paarden staan te schijten met bijbehorende eigenaren en de hele mikmak. ;)

Midden en Noord Limburg zijn veel mooiere locaties waar je wel makkelijk met het paard terecht kan en ook een fijne fotomeeting kunt houden tot in de puntjes. De Meinweg is daar een van bijvoorbeeld. ;)

Ik snap ook dat het een probleem is om een trailer en de hele mikmak te regelen als je 12/13/14 bent mar toch, hier in de buurt is het vrijwel niet mogelijk. :n Ja bij mij in de wei kun je foto's maken, dan heb je zelfs de stoomtrein op de achtergrond. :Y)

Hoe oud denk je wel niet dat ik ben?