Fotomeeting honden Epe/Heerde, nazomer 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 21:03

@ milan_lover: wat heb je trouwens een schitterende foto's in je portfolio! Helemaal mijn smaak :j

Milan_lover

Re: Fotomeeting honden Epe/Heerde, nazomer 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:03

Dankje :D

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:14

Chantal, goed idee!!

Graag wil ik Chief als model opgeven :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:22

Ik zou graag komen met Gizmo (border collie), foto's staan in de link in mijn onderschrift :) Hij is tegen die tijd 8-9 maanden.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 09:28

Citaat:
Fotograven:
1. amy_leftover (eventueel als er plek over is voor fotograven)
2. hazira (ovb. vervoer)
3. Kkkaren (Karen) http://www.karenfotografie.nl
4. SuSem
5. Jorinda__ - http://www.jorindabijlenga.com (ovv datum)
6. Wilawander (Engelien) http://www.lavitaspictures.webs.com (ovb datum)
7. Milan_lover - http://www.dahbiadigitals.nl
8.
9.
10.

Modellen:
1. amy_leftover, Bentley (Duitse herder) foto
2. annemiekbram, Zoef (engelse stafford) foto
3. apollootje, Shaila (Jack russell, black & tan) foto
4. Hazira, Kyra (langstokhaar herder) foto
5. Mika11, ? (Bolognezer) foto
6. Hobbyboerin, ? (Podenco)
7. Leonie (Via maj0), Bambam (?) foto
8. Man van Wilawander Max Lanstockhaar Duitse herder Max of Draco (of beide) (ovb datum)
9. Milan_lover, Barka, grote grijze Kees.
10. Jess, Chief (labrador x herder) foto

reserve:
11. TeSzZz, Gizmo (Border collie) foto

Overigens zal de keuze voor de modellen waarschijnlijk in overleg gaan met de fotografen, gezien er nu dus een reservelijst aan het ontstaan is. Tenzij er natuurlijk mensen afhaken wanneer er een datum bekend is.
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 15-05-12 09:37, in het totaal 4 keer bewerkt

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:30

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 09:34

Heb het er bij gezet :+ moest nog meer aangepast worden, aangezien de links naar de foto's het om een of andere reden niet meer deden :?
Als het goed is, klopt alles nu weer

edit: Tuurlijk Jess, dan besluit je nog even foto's neer te zetten zodat ik de post weer aan kan passen :')

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:35

Haha sorry :o :+

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 09:40

maar hij staat er bij hoor ;)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:45

amy_leftover schreef:
Die van mij is nog jong en dus lomp en onbenullig :+ andere jonge/drukke honden vinden dat wel leuk, maar de wat oudere en rustige honden meestal niet := dus af en toe krijgt ze dan een snauw

Zolang de honden maar niet echt uitvallen naar elkaar ;) wellicht kunnen we 2 groepjes maken bijv. Kleine/grote honden of rustige/drukke honden
Maar eerst maar eens zien dat er voldoende fotografen en modellen zijn, daarna kijken we wel naar de planning :j

Ahum.... dan zet Zoef maar bij de drukke groep :o
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe ze het gaat doen tegen die tijd met andere honden...
Op de club kan ze met alle honden goed overweg... zelfs met de Franse bulldog die behoorlijk vergreld tegen haar doet. Maarja het is en blijft een Stafford dus het is per situatie bekijken hoe het gaat...
Ze valt in ieder geval wel onder de categorie: Lomp, wild en onbenullig haha
Ze doet zo uit zichzelf geen vlieg kwaad, laatst is ze ook gegrepen door een jack russel maar deed niets terug gelukkig _/-\o_

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:48

Gizmo valt ook onder de categorie enthousiast, jong en druk, maar hij doet geen vlieg kwaad. Hij speelt alleen heel graag, met alles en iedereen ;)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 09:53

Het is altijd maar afwachten hoe ze op elkaar reageren. Soms kunnen ze met alle honden overweg en zit er net 1 bij die ze niet moeten :+
Zolang het maar geen honden zijn waarvan al bekend is dat ze uitvallen naar andere honden, meer rekening kun je er niet mee houden :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:56

Helemaal als er sommigen wel aagelijnd zijn, en sommigen niet.
Mijn hond loopt behalve op de weg, overal los.
Maar hij kan ook makkelijk aangelijnd lopen.
Van te voren misschien afspreken, eerst de honden aangelijnd houden allemaal, totdat ze eventueel wel los kunnen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:57

Nee Zoef heeft tot op heden nog niets gedaan waarvan ik twijfels kreeg (alleen soms aan de riem als we zo'n felle jack russel tegen komen) maar goed aan de riem is altijd anders als los. Los gaat vaak beter.
Maar het ras staat er wel bekend om dat ze vroeg of laat een keer uit hun plaat kunnen gaan en daar ben ik wel bang voor... maar er zijn genoeg staffords die ook hun hele leven sociaal zijn met andere honden.
Het is in ieder geval geen brave lab die met alles en iedereen goed overweg kan, tot nu toe wel hoor maar je moet het altijd in je achterhoofd houden

edit: mijn voorkeur gaat ook naar los, we zijn met genoeg mensen om te kunnen ingrijpen denk ik.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:01

ik weet alleen niet of alle honden tegelijk los handig is voor de fotografen :+ lijkt me lastig foto's maken als er 10 honden door elkaar rennen...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:02

Gizmo doet zowel aan de riem als los niks, hij is alleen erg enthousiast en soms wat springerig. Hij is andere honden gewend en als hij aan een hond merkt dat die niet wil spelen (of een keer een grom krijgt) laat hij die ook netjes met rust en gaat ergens anders heen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:05

Je moet sowieso groepjes maken, anders werkt het niet :n

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:15

:j dus dan zullen er altijd honden zijn die aangelijnd zijn (of pas komen op het moment dat zij aan de beurt zijn) Volgens mij kun je overigens prima een stukje wandelen als je niet met een aangelijnde hond wilt staan wachten, het is immers een mooi gebied!

Verder schijnt er een horecagelegenheid aanwezig te zijn. Ook altijd handig om iets te eten/drinken of voor een sanitaire stop.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:18

Chief kan zowel los als aangelijnd met andere honden. Hij is ondanks z'n leeftijd nog erg speels, probeert wel achterop te springen maar als een hond een snauw geeft houd hij op.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:26

Alle honden tegelijk los werkt niet helemaal tijdens het foto's maken :n Heb ik ervaren met een andere fotomeeting met honden... Alles rende door elkaar en niets kon meer netjes stil zitten voor de foto :+

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:33

Hier hetzelfde, 10 rennende en vliegende honden en je kunt als fotograaf niets meer :n

Barka hoort onder de categorie rustige honden :) Je kunt hem wel enthousiast maken maar hij is van zichzelf wel rustig :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 11:55

Nee mijn idee was om in eerste instantie de honden om de beurt los te hebben, zodat fotografen de mogelijkheid hebben om portretfoto's te maken en foto's van de honden individueel. Eventueel daarna per 2 (hooguit 3) honden tegelijk los voor actie/speel foto's. Of foto's van bepaalde honden samen, kan me voorstellen dat het leuk is om bepaalde tegenstellingen te fotograferen. (Heel grote hond met een heel kleine hond of lang en korthaar)

Uiteraard is er na de shoot de mogelijkheid om de honden los te laten met elkaar, voor degenen die dat willen. :)

Het niet uitvallen van de honden is niet zozeer bedoeld omdat ze persé samen moeten kunnen spelen. Ik kan me echter voorstellen dat de hond die tijdens de shoot losloopt, toch stiekem besluit om even te gaan neuzen bij één van de andere honden. Dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat er gelijk een paar tandafdrukken in staan :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:02

Amy, ja dat laatste lijkt me ook het beste.
Anders wordt het idd voor de fotograven veel te chaotisch.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:49

Dan krijg je alleen maar foto's van een kluitje honden waarschijnlijk :+ Hebben de fotografen niets aan en de eigenaren van de honden ook niet.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:51

Nee idd dat schiet niet op :)