Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 13:47

Anoniem schreef:
En nogmaals mij vraag of jij zwart op wit wilt dat ik m'n cap op eigen risico afdoe? Omdat ik minderjarig ben zal m'n vader die dan ondertekenen :)

Heb ik kort over nagedacht. Maar dat lijkt me niet nodig.

Kijk, ik ben een particulier die voor mijn eigen lol dit organiseert. Er zit ook nergens winst of zoiets. (Sterker het kost me vooral veel tijd, en ook wat geld) De enige "winst" zit -hoop ik- in een leuke en gezellige dag, en een hoop mooie foto's.
Het gaat mij er vooral om dat als er iets naars mocht gebeuren, dat ik er achteraf geen gezeur mee krijg. Geen gedoe met aansprakelijkheid en zo.
Vandaar dat ik af en toe hamer op eigen risico.

We starten vanaf de paardenheerlijkheid, daar ligt ook mijn contact voor de toestemming. Zij zijn fnrs gekeurd, en daar moet hoe dan ook alles met cap op het paard. En omdat de eerste rit begeleid wordt door iemand van de heerlijkheid, en ook gewoon voor wat eigen veiligheid is de rit ook met cap.

Zwart op wit is dus wat mij betreft niet nodig.

Gewoon verantwoordelijk gedrag verwacht ik wel van iedereen natuurlijk, maar dat spreekt voor zich lijkt me. (hoewel, ik heb ook bij meetings wel dingen zien gebeuren waarvan mijn nekhaar overeind ging staan...)

Anoniem

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:56

Helemaal prima! Als mijn paard onverantwoordelijk gedrag zou vertonen zou ik er niet eens over na denken m af te doen, bij ons op stal is het ook gewoon verplicht (knhs) :) En dat ie met de rit zelf op moet begrijp ik, heb ik dan ook geen problemen mee :o

En mijn haar wordt morgen geverfd haha! Stalgenootje heeft een dekje in dezelfde kleur, hoop dat ik die mag lenen met de shoot :) (mag vast wel)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:25

Okee, dan ga ik deze week nog even een andere broek halen, beige vind ik namelijk niet zo mooi erbij en zwart vind ik niet mooi in combi met donkerblauw :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:41

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:59

Zo, ik ga echt even goed nadenken over wat ik met paard ga doen :') Gezien het nu een coupe pleeborstel is :') Ik krijg er geen knotten in, het is een soort van fjordenboog. Uiteraard netjes gewassen op de dag zelf.. Dat ga ik dan wel even doen :+
Maar menn, wat ga ik aan doen! En wat leg ik op t paard. Oostenrijks halster/hoofdstel of gewoon engels. Dilemma's dilemma's...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:01

Paardlief heeft niks in d'r manen, d'r manen staan rechtop namelijk hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:12

Ik twijfel nog tussen mexicaans hoofdstel of engels :D

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:23

ooooh dat wordt even een setje bij elkaar vinden :+

ik ben trouwens ook meerderjarig ;) en kom tot nu toe in mn eentje :+ (hoop dat ik mn paard in mn eentje geladen krijg want zo vroeg ochtends is er nog niemand bij mij op stal om te helpen......)

ik kijk nog even wat de manen van mijn paard doen... ze waren eerst heel mooi vol en mooi voor los, alleen toen is hij gaan schuren en gingen er plukjes omhoog staan en is een deel heel erg dun geworden, toen weer met vliegendeken op gestaan en nu is het wat beter en staat er niks meer omhoog, alleen het begin van zn manen is dus heel dik en het einde van het midden stuk heel dun :P

mocht het een beetje recht getrokken zijn allemaal dan laat ik het los en anders zal ik toch moeten knotten :)

zijn felle kleuren trouwens ook niet handig voor de foto's? ik heb een gaaf fel geel anky set alleen geeft dit hetzelfde effect als wit op de foto's?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:47

Ben ook meerderjarig en kom ook in mijn eentje.

Van de fotografen hoor ik graag hun wensen.
Manen los of gevlochten?
Heb een barok hoofdstel met messing gespen.
Kleding, roept u maar, gezien het eind rijden wel handig als het praktisch is.
beige rijbroek, lees hier de wens tegen wit dekje die ik vaker heb gehoord vanwege lastige met fotograferen.
Bovenkleding gewoon netjes dan maar.
Dekjes zal ik paar voorstellen voor doen.

Heb ook wel jurken en raar jasje, waar ik wel foto nog van ga maken wat eventueel ook aan kan.

Klein probleempje misschien.. Toobs heeft 1 kogel sinds zondag wat dik heb hem om die reden ook niet meer gereden, liep zaterdag super en in de wei is hij ook gewoon rad.
Echter als het dik blijft haak ik uiteraard af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:17

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:19

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:48

zo dat is nog eens fel roze!! haha ben benieuwd met wat voor set je komt :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:51

Super tof! Ondanks dat ik niet van roze houd, kan ik knal gekleurd haar wel waarderen ^^

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:55

Zo jeetje, Franka, dat is pittig hahah. Staat je wel goed hoor!

Goed nieuws vanaf mijn kant; hoefsmid heeft me groen licht gegeven dat ik volgende week gewoon mee kan. Het is waarschijnlijk een verrekte spier in d'r schouder geweest, met 2/3 dagen moet ze weer goed zijn :)

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:05

geef maar aan of paard gevlochten moet worden. Eerlijk gezegd vind ik mijn ruin knapper als hij volledig gevlochten is, maar guitiger wanneer hij dat niet is. Hij wordt wel super wit. Ben al iedere week aan het wassen om de zand van de wei er uit te krijgen. Meneer heeft zelfs al de deken op 's nachts.
Ik zal niet in dressuurtenue komen. Iemand gaf aan dat dat lastig was qua belichting. Hopelijk is dat probleem dan niet met mijn paard. (dat zou wat zijn, mooi gewassen en dan niet op de foto kunnen want hij weerkaatst het licht teveel)
Ik heb altijd mijn cap op als ik op het paard zit. aangezien we het rustig aan doen, doe ik geen body protector aan.
Over de weg gaan is voor de mijne geen probleem, hij loopt liever op de weg dan in de berm
als het goed is is facebook met foto's van mijn paard voor iedereen zichtbaar:
https://www.facebook.com/renske.brokamp ... 585&type=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:27

haha thanks!
Ik hou m'n eigen kleding rustig, en paard komt met roze set of paars/blauw van een stalgenootje, nog even kijken :)
ik heb namelijk een roze hoofdstel + teugels in dezelfde kleur als m'n haar, zal even een foto zoeken!
EDIT: wat vinden jullie?
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 08:59

Het wordt in ieder geval bijpassend dan... :-)
Eigenlijk zou je paard dan ook nog een paar gekleurde strengen haar in zijn manen en staart gevlochten moeten krijgen.
Niet helemaal mijn kleurtjes, maar het getuigt wel van enig lef, En dat waardeer ik dan dus driedubbel :-)

Wat Tweet zijn manen betreft, ik ben een beetje aan het puzzelen.
Een Portugese vlecht (Bovenop de manenkam) of Hengstenvlecht krijg ik redelijk strak. Maar hij kan zijn hoofd dan slecht naar beneden doen, zag ik zondag. (Ben aan het oefenen geweest) En hij MOET tussendoor even een moment kunnen grazen. (Vanwege maagproblematiek)
Bovendien weet ik niet zeker of het na 4 uur nog steeds netjes zit. (Hoe netjes ik op zich ook vlecht)
En half uitgezakt ziet het er dus echt, echt niet mooi uit.

Dus ik twijfel nog over mooi uitgekamd los, of toch een vlecht en dan halverwege bijwerken (Ik vlecht op zich snel, maar veel tijd is er eigenlijk niet voor) of nog iets anders.

In ieder geval barok hoofdstel. kimblewick bit met 2 sets teugels. (1 van het barokke hoofdstel, 1 set zwart leren, dun gevlochten) Is niet zo heel mooi, maar wil buiten in de groep even wat extra's hebben. (Rij normaal met 1 set teugels op de "trens" stand van dat bit)
Verder barok voortuig.
Barok tuig is zwart met zilver beslag
Barok shabrak. Bordeaux rood met grijs en zilver, past -uiteraard- mooi bij het tuig.
Grijze jodphur-rijbroek.
Bovenkleding moet ik nog even zien, waarschijnlijk zwart met bordeaux.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:04

oh Femke, dat vind ik een super gaaf idee!! even kijken of zoiets lukt, weet niet zo goed hoe dan, heb jij een idee?

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:24

Je zou extensions in die kleur kunnen kopen en in de manen clippen of vlechten?

Zie trouwens zelf liever een normaal hoofdstel dan een roze :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:38

haha ja dat had ik ook wel een beetje, gebruik dit hoofdstel ook alleen voor longeren ;) daarom vroeg ik t even :)
voor die extensions, moet ik wel even kijken hoe duur dat is ;)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:22

die kan je bij een winkel zoals claire's ofzoiets toch wel goedkoop kopen denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:09

jaa ik ga van de week even kijken, en anders van die spuitbussen voor je haar, in ieder geval voor in d'r staart :) vind t echt een super vet idee haha :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:11

meelezer hier: Ik zag bij de op=op shop van dat hairchalk voor 2,50 in allerlei funky kleurtjes.. zou dat niets kunnen zijn?

*kruipt weer terug in de meelees stand*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:17

ook hallo, haha :)
op = op shop zit hier volgens mij niet, maar zal is kijken!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:36

dreamer ook niet echt mijn ding :) maar wie weet staat het allemaal prachtig. En ik ben geen fotograaf hahaha