Fotomeeting Lange manen Hulshorst 21 juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:16

Haha wilde eerst niet meer nee maar gaat laatste tijd zo goed!
Had even geen betere zal vanavond betere sturen
Cyn ze groeien wel hard hoor ik wil ze binnenkort afknippen wordt gek van steeds vlechten te maken

Stuur vanavond even betere foto in

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:21

Keet schreef:
Wanneer worden de modellen gekozen? Want denk dat er best mensen zijn die vervoer e.d. moeten regelen en de datum vrij moeten houden :)
Is ook wel fijn dat de modellen ook weten waar ze aan toe zijn :)

Nanda is over een paar daagjes terug, daarna worden de modellen gestemd en daarna bekend gemaakt. Dus nog een klein weekje!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:23

Staat toch in je profiel nog vrij recente van doe strandmeeting?

En PRE en Andalusier, is bijna hetzelfde principe als 'Engeland' en 'Groot Brittannië' _O-
Is idd heel verwarrend en nutteloos

Snel gaan stemmen lijkt me idd handig. Straks kan ik ook niet meer als m'n vader iets gaat plannen..

Keet

Re: Fotomeeting Lange manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:25

Nog een week? Pffffff duurt wel erg lang allemaal dan zeg.... denk niet dat ik de enige ben die dan bijzonder krap in de tijd kom om alles te plannen en te regelen...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:27

Krap in tijd? :=
Nog offence maar de meeting is toch pas 21 juli? Of is het verschoven zonder dat ik het opgemerkt heb?
Nu weet ik niet wat er allemaal geregeld moet worden natuurlijk maar kom.. De organisatie doet hun best.. :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:30

Nou kan me best voorstellen hoor.. :P
Sommigen werkgevers doen echt moeilijk met vrij vragrn, zelfs 2 maanden van te voren.
En aangezien dat in de vakantie periode is.. Kunnen mensen daar dan ook nog rekening houden met boeken.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:32

Nou inprincipe is ze morgen al terug haha, nog eventjes geduld! (:

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:51

Afbeelding
Afbeelding

Hier betere foto's

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:31

Jeeetje wat een onzin! Wat een ontzettende onzin, dat er ZO gereageert moet worden. Heb ook een beetje begrip voor ons. Wij hebben ook een leven naast bokt en meetings? Ik heb examens, Nanda was op werkweek en Minh en ik konden nog niets doen zonder Nan. Dus ik vind gewoon dat er ONTZETTEND gezeurt wordt en nu moet iedereen ophouden, want het wordt er echt niet beter op door het gezeur. Alstjeblieft zeg doe eens normaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:52

vivan schreef:
Jeeetje wat een onzin! Wat een ontzettende onzin, dat er ZO gereageert moet worden. Heb ook een beetje begrip voor ons. Wij hebben ook een leven naast bokt en meetings? Ik heb examens, Nanda was op werkweek en Minh en ik konden nog niets doen zonder Nan. Dus ik vind gewoon dat er ONTZETTEND gezeurt wordt en nu moet iedereen ophouden, want het wordt er echt niet beter op door het gezeur. Alstjeblieft zeg doe eens normaal.

Okee, dit is voor mij de laatste druppel!
Wat een ontzettend kinderachtige onprofessionele reactie zeg! Bah!
Er wordt zo onnodig heftig gereageerd op vrij normale vragen en opmerkingen door degene die dit proberen te organiseren!
Als jullie zo'n drukke periode hebben, ga dan geen meeting organiseren maar wacht tot na je examens/werkweken/vakanties e.d. Je kan van te voren inschatten dat het veel werk is, dat het tijd een aandacht nodig heeft. Als je daar geen tijd/zin/ruimte voor hebt, begin er dan niet aan.

Denk dat jullie als "organisatie" met zijn drieën eens beter moeten gaan communiceren, een plan moeten maken en de deelnemende partijen beter en netter moeten informeren.

Denk dat het overbodig is om nog te zeggen dat ik mijn pony bij deze afmeld als model voor deze "meeting".
Bah!

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:59

Dit is de eerste keer dat ik iets heftiger reageer en nu doe jij meteen zo? Nou zeg, dan heb je ook geen aandacht voor andere mensen. Wij hebben voor de examens heel veel afgesproken. En dat er nu een klein beetje vertraging in komt ( een week, een kleine week wat si daar nou erg aan ) is toch ook geen ramp? Alsof het bij andere meetings zo ontzettend snel gaat allemaal. Ik heb me aangemeld voor 3 andere meetings in juli en geen van hen heeft nu al een lijst van modellen. Dat jij nou zo ontzettend veel haast hebt. Het is pas over 2 maanden, 60 dagen dat is ZAT tijd, meer dan genoeg.
Mij reactie is niet veel kinderachtiger en onproffessioneel als die van jou, zeuren, ja echt, zeuren dat het te lang duurt.

Ik heb nog even terug gekeken, waar reageer ik dan bot? ( voor mijn vorige en deze reactie?) ik kan het niet vinden hoor!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Wow.... iets rustiger mag ook wel.

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:18

Cyn, het spijt me, maar het was voor mij ook de laatste druppel. De laatste 3 pagina's wordt er bijna aan een stuk door 'gezeurt', wat nog redelijk mee viel, maar wij zijn gewoon druk bezig met het regelen en dan komt er zo'n reactie. Dat vind ik gewoon ERG jammer, ik had het graag ook anders gewild. En hoe keet reageert is in mijn ogen ook niet echt terecht. Ik reageerde ook misschien wat overdreven maar toch...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:20

Ik vind het 'gezeur' wel meevallen.
Zoals ik al heb gezegd; ik snap dat mensen duidelijkheid willen. VOORAL omdat het in de zomervakantie-periode valt. Kunnen mensen gewoon op tijd rekening houden met vakanties/weekendjes weg boeken. En dat is niet om vervelend te doen. JUIST niet. Dan hoeven ze tenminste niet alsnog af te zeggen op het laatst.. snapje?

En meer is het niet. Klaar..

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:22

Nee klopt, maar één week? :? Is het zo ontzettend moeilijk om één week (en ik zei een kleine week, omdat ik niet zeker meer wist wanneer Nan thuis zou zijn, en zij is nu thuis) te wachten?
Maar nu zal ik er over op houden :)

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:20

Wat een gezellige boel toch weer :Y)
Jammer dat het zo moet lopen. Wij als organisatie doen echt ons best iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden en het is echt niet zo dat we niks doen en niet met elkaar communiceren. We praten bijna elke avond met elkaar, Minh zoekt elke dag fanatiek naar mogelijke modellen en Sophie heeft het ontzettend druk met haar examens, maar stopt toch ongelooflijk veel tijd en aandacht in deze meeting.
We hebben van te voren aangegeven dat als iets niet duidelijk was, je het gewoon moet vragen. Ik begrijp best dat mensen graag op tijd willen weten of ze vrij moeten vragen van hun werk of niet. Maar ik ben toch echt nu pas weer thuis, eerder kon ik niet aan het overzicht beginnen. En het lijkt me idd dat het nu ook nog wel op tijd is als je vrij moet vragen, het scheelt maar een weekje.
Zoals we al eerder hebben gezegd; als ik het overzicht klaar heb kunnen we gaan stemmen! Ik ben er nu mee bezig, dus zoals het er nu uitziet kunnen we vanavond gaan stemmen.
We hopen dat het nu allemaal duidelijk is! Zo niet; gewoon vragen! We staan gewoon open voor tips ed, maar breng het aub wel netjes. We voelden ons een beetje onbegrepen en in een hoek gedreven, vandaar Sophie's misschien ietwat overdreven reactie. Hopelijk wordt het toch nog een gezellige meeting!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 13:47

Nog een paar belangrijke punten:
Afmeldingen gaan gewoon nog steeds per pb naar mij! Van de fotografen verwachten we dat ze 21 juli vrij houden (ook van de reservefotografen) en het zou mooi zijn als we ook van de modellen zo min mogelijk afmeldingen meer krijgen! Alleen afmelden dus als het hem ECHT niet wordt.

En ook niet onbelangrijk:
De inschrijvingen van modellen sluiten vanavond 20:00 u!
Daarna gaan de fotografen op de modellen stemmen. Vanavond daar meer over (:

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:47

Cynn_x schreef:
En PRE en Andalusier, is bijna hetzelfde principe als 'Engeland' en 'Groot Brittannië' _O-

Even ter info :D :

Een PRE is een raszuivere Andalusier, beide ouders zijn ingeschreven in het stamboek. Een Andalusier is een paard wat daar qua type erg op lijkt, maar die hoeft niet van twee PRE stamboekouders te zijn. Een PRE is dus altijd een Andalusier, maar een Andalusier is niet altijd een PRE.
Een Cruzado is een kruising tussen PRE of Andalusier en een ander ras.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:51

Kkkaren schreef:
Cynn_x schreef:

Even ter info :D :

Een PRE is een raszuivere Andalusier, beide ouders zijn ingeschreven in het stamboek. Een Andalusier is een paard wat daar qua type erg op lijkt, maar die hoeft niet van twee PRE stamboekouders te zijn. Een PRE is dus altijd een Andalusier, maar een Andalusier is niet altijd een PRE.
Een Cruzado is een kruising tussen PRE of Andalusier en een ander ras.

behalve een kruising met een fries toch? want dat heet geloof ik een warlander... of heb ik het verkeerD?

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:07

Oh, die term kende ik dan weer niet...je bedoelt een IberoFries?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:27

Ik zei ook 'bijna'. :') En dat het idd wel verwarrend is. Ik noem het standaard Andalusiër namelijk.

Maargoed, ik wilde nog even wat kwijt:

Dat Minh nog actief modellen zoekt; helemaal leuk! Maar ik wist eerst niet of deze voorrang kregen of niet, of dat dit was omdat er niet genoeg 'leuks' tussen zat. Maar dat is dus al opgehelderd.. Er wordt gewoon gestemd en de reden was zodat er een back-upje is aan reservelijst. Helemaal top! +:)+ Maar dan denk ik ook weer; waarom als organisatie je eigen 'lange manen' idee wegstrepen en modellen vragen die daar niet aan voldoen? Dan is het hele idee van de 'lange manen' meeting, weg. Snappen jullie? Ik vroeg mij dit gewoon af en als er dan geïrriteerd gereageerd wordt snap ik dit niet zo. Ik bedoelde het helemaal niet aanvallend naar mensen toe, want het zijn stuk voor stuk mooie paarden die ik hier voorbij heb zien komen. Maar het was gewoon een vraag. Meer niet.

En je bent met 3 man aan 1 meeting bezig. Super leuk! Maar.. waarom dit allemaal aan Nanda af laten hangen? Weet niet of dit zo is, maar zo komt het nu (grotendeels) wel over.
Dat Nanda even weg was is gezegd en HEEL begrijpelijk als er mensen bezig zijn met examens of toetsweken, maar waarom dit dan ook niet gelijk even duidelijk vermelden? Zet even een groot berichtje in het topic of stuur via PB; 'Jongens, wegens de examens van mij, drukke weken van haar en een vakantie van die, begint de stemronde pas dan en dan.' Hoppa, klaar!! Nu was het van; ja Nanda is weg.. weet niet wanneer ze precies terugkomt (dit lijkt dan al geen goede communicatie onderling bij de organisatie).. en dan ook nú pas 'ja, ik ben met examens bezig en die werkt achter de schermen voor ons, en we kunnen pas verder als die terug is'.. dit was eerder gewoonweg niet gezegd. Om dan vervolgens een boze reactie neer te zetten is ook voor de deelnemers niet leuk; die vroegen zich gewoon dingen af en waren niet op de hoogte dat mensen weg/druk waren. Als ze dit wisten werd er gewoonweg niet zo gereageerd.
En dan een keertje een 'pff.. duurt lang' reactie.. tja, dit houd je altijd en heb ik ook regelmatig bij meetings als ik nog van fotografen stemmen door moet krijgen en de modellen moeten wachten.. Alle mensen tevreden houden doe je toch niet, is ook onmogelijk en moet je ook niet willen; je gaat je er als organisatie helemaal gek van maken. Dit was slechts 1 reactie en voor de rest gewoon wat vraagjes om duidelijkheid. Is dit nou echt zo'n wereldramp?

Met z'n 3en een meeting opstarten is leuk, maar kan ook voor aardig wat verwarring zorgen. Ik heb ook gezien dat er soms staat; afmeldingen naar die.. aanmeldingen naar die.. Misschien de volgende keer ook gewoon allemaal gelijk in de beginpost zetten naar wie wat moet? :) Mensen moeten nu soms behoorlijk terug zoeken wat nou de bedoeling is.

En nee... ga nou niet gelijk in de aanval; ik probeer gewoon even aan te geven wat de deelnemers bedoelde en van mijzelf als organisatie van meetings, gewoon wat tips en advies. HELEMAAL NIET om jullie de grond in te stampen. := Denk alsjeblieft niet zo. Kijk gewoon maar wat jullie ermee doen, of niet natuurlijk. :D

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:58

Dankje cyn voor de tips, en ik heb ook serieus gedacht dat ik vermeld heb dat ik super druk ben met examens, maar dit kan door de examnstress ertussendoor geschoten zijn. Edit: oh en nan heeft weldegelijk gezegd dat ze dinsdag terug was, maar dat is niet door gekomen bij veel mensen (ik moet toegeven, het is ook niet bij mij blijven hangen, vandaar dat ik een kleine week zei, omdat ik wel wist dat ze deze week terug zou zijn!)
Dat alles afgeschoven lijkt op nan komt omdat het overzichtje haar deel was, ik weet niet hoe zij dat zo mooi maakte, minh ook niet. Vandaar dat we zeiden, we wachten tot nan het overzichtje heeft, en dan gaan we stemmen :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:21

Eerst was het dat ze de 17e terug was, later werd pas bekend dat ze pas dinsdag terug zou zijn.. Heb ook teruggezocht, maar ik kan het niet vinden dat het gelijk was gezegd.

En dat je examens zou hebben dat wist je ook ver van te voren, toch? Had je dus ook ver van te voren kunnen melden. Net zoals je nu zelf bij de deelnemers zegt dat wij ook nog tijd zat hebt om dingen te kunnen melden/regelen. ;)

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:30

Zoals ik al zei, dat was er dan tussendoor geschoten. Ik had vanaf het begin al deels examenstress hoor _O- dat had ik in Leersum al :P en ja dat soort dingen gebeuren dan :P oliebol happens.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:55

Eindelijk het overzicht! Ik hoop dat alles klopt, heb natuurlijk wel even 2 weekjes gemist ^^

@moonforever: ik heb even in je profiel gespiekt omdat je niet het lijstje, dat je eigenlijk had moeten invullen, had ingevult en ik dus geen informatie van je paardje had. Klopt het zo?

Citaat:
De hoge veluwe, Hulshorst
Zondag 21 juli

De fotografen

- Nannepannie
- vivan
- xMiinh
- Elvi_Elisa
- BArts17
- Nijn
- Jess_vH
- Wildwings
- Olina
- Lipydo

Reservelijst
1 Elmars_floor
2 xliisaa
3 Anoli
4 EquiPhoto
5 Daisyree
6 Bellatrix
7 _Roosmarijn_
8 nobbie91
9 Kkkaren
10 Chel_

Modellen (19)

Haflingers

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Tinkers

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Shetlanders

AfbeeldingAfbeelding

Friezen

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

PRE's/Andalusiërs
Vergeten erbij te zetten: Modesta kan ook VD, oa spaanse pas en liggen op commando.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Andere

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nannepannie op 21-05-13 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt