Mooie foto's Marita !!! Die van Faizah ook erg mooi!!
Over de instellingen van de camera. Ik zelf heb eerst uitgeprobeerd tot welke ISO ik kon gaan (wat ik nog acceptabel vond). Vervolgens alles op AV gefotografeerd, want ik wil met een diafragma van 4 of 4.5 bijna alles fotograferen.
Door middel van de iso te verhogen heb ik de juiste sluitertijden gekregen (of gehouden) en dat was vanaf 1/800 tot liefst 1/1000 of hoger. IK wist wel dat ik aardig hoog (minimaal ISO 1600 kon gebruiken op de camera zonder echt ruis te zien). Meestal zat ik tussen de iso waarden 400 en 600 (een enkele keer naar 200 gegaan).
Ik heb heel kort Av gebruikt toen ik gegarandeerde sluitertijden van 1/1000 wou hebben, en bij de donkere honden gaf de camera mij te vaak te korte sluitertijden en dan overbelichte foto's op de Av stand (ik doe standaard geen onder of over belichting alleen met sneeuw, dan overbelichting).
ok een heel verhaal geworden.
Trouwens erg handig deze vragen over en weer en uitwisseling van ervaring!!!
Oke leuk leuk leuk!! En super dat er een tips&trics bij staat! Vind het altijd super fijn om te vergelijken met andere fotos en dan te kijken naar de instellingen, daar haal ik veel oefenprojecten voor mezelf altijd uit
Het water was zo. Scheelt denk ik ook dat de zon vandaag scheen. Dat is op de Tevenerheide. Heb de foto's niet eens bewerkt
Bo_San
Geplaatst: 04-03-13 20:57
Haha ik dacht dat het nog foto's van afgelopen weekend waren, ik snapte het al niet Mooie foto's Ik heb Happy alleen maar nat op de foto en nog maar weinig, hij was toen al aan het spelen ...
Maar ik ga nu een aantal honden op het forum zetten
Er komen 5 foto´s bij Barco (een waarbij het spiegelbeeld in het water wel helemaal is
En Guinness staat er ook op
Happy Feet staat er ook op Ik had daar helaas maar weinig foto's van, die was al aan het spelen. heb die helaas niet meer apart voor de lens gehad.
Ondanks dat Happy nat is, is hij wel echt erg mooi!!! Inderdaad jammer dat je hem niet meer apart voor de lens hebt gehad. Maar hij was op dat moment toch al erg nat Na 10 min. zat hij al in het water, mijn waterratje.
Ja zekers! Meerdere foto's van verschillende honden ga ik opnemen in mijn portfolio. Moet dat nog uitzoeken (eigenlijk ook van het weekend ervoor), maar ik wil eerst alle foto's voor iedereen af hebben
En ik bedoelde eigenlijk kleine jade's Hebben
Laatst bijgewerkt door Bo_San op 04-03-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
First_Unique
Geplaatst: 04-03-13 21:39
haha dit is echt grappig zoek de verschillen! Foto van Bo_San en foto van mij (andersom eigenlijk)