Fotomeeting omg. Rinsumageest (Fr.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:32

Ik ben het met Magda eens.. Wij krijgen als fotografen er niet zo waanzinnig veel voor terug op een paar leuke foto's voor in onze portfolio na. Dan moeten wij ook nog reiskosten ed betalen, en onze apparatuur is ook niet gratis. Daarintegen krijgen de modellen gratis shoots, soms wel ter waarde van meer dan 50 euro. Tsja, als de modellen me dan wat tegen vallen ga ik toch afzeggen op zo'n meeting..

Wil je zekerheid dat een fotograaf op een afgesproken datum foto's komt maken, boek dan gewoon een normale fotoshoot..

De modellen hier vind ik overigens wel mooi hoor, daar niet van. :P

RianneH

Re: Fotomeeting omg. Rinsumageest (Fr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:42

Ik ga ook mee als fotograaf, maar ik vind betrouwbaarheid en het nakomen van afspraken iets belangrijker dan het vullen van een portfolio. Het werkt beide kanten op dus en het is maar net wat jouw voorkeur heeft. Nu snap ik wel dat het niet zo zwartwit is als dat het nu lijkt en ik wellicht schets, maar toch.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:02

Ik snap heus wel dat je niet meer op het laatste moment af kunt zeggen, maar ik zie het probleem er niet van in om je gewoon op tijd af te melden omdat je een andere meeting interessanter vindt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:36

Het is maar net hoe je je wil presenteren naar de uiteindelijke klant toe. Ik vind het onbetrouwbaar overkomen. Wat nu als ik je laat komen voor mijn niet zo knappe merrie en jij toevallig net op die dag ook een interessanter paard kan fotograferen, meld je je dan ook af? Zo komt het op mij over, maar misschien zie ik dat verkeerd ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:55

Een zakelijke afspraak (met jou als jij mij boekt of ik benader specifiek jou) is nog altijd iets anders dan een vrijwillige afspraak (meetings) nou? Daar zit een heel verschil in. ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:02

Dat is persoonlijk, blijkt wel ;) Een afspraak is een afspraak voor mij. Iemand die op deze manier al aan geeft vrij gemakkelijk te zijn met afspraken (en dan mag natuurlijk, ik ga niet je agenda controleren), zou voor mij een reden zijn om niet een shoot te boeken bij die persoon. Nogmaals persoonlijk, maar ik vind het niet netjes.
En idd, het is maar net hoe je een meeting als deze ziet enz. maar daar is ook het gevaar, jouw interpretatie kan totaal anders zijn dan die van een mogelijke klant. Nogmaals, je moet het helemaal zelf weten, ik vind het alleen niet netjes overkomen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:46

Ik ben helemaal niet vrij gemakkelijk met afspraken, nu leg je mij weer woorden in de mond. >;) Deze meetings zijn nog altijd vrijwillig, ik bedoel daarmee aan te geven (in dit geval) dat de fotografen best die meetings mogen uitzoeken waar de meeste winst voor hun te halen is. Dat is heel wat anders dan hoe jij mij hier steeds neerzet. :=

Als een klant mij boekt of ik benader een specifieke klant dan staat die afspraak, punt. Dat is nog altijd iets anders dan deze vrijwillige meetings. Als een model de fotografen niet aanstaan mogen zij net zo goed ook naar een andere meeting toe, zijn zij dan maar per definitie ook onbetrouwbaar?

Dat we daar verschillen van mening, prima, maar schilder mij dan niet af als onbetrouwbaar want daar sla je de plank compleet mis mee en vind ik al helemaal niet netjes van jouw kant, als we het daar toch over hebben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:07

Het enige wat ik zeg is dat ik het niet netjes vind overkomen en dat het zo op mij over komt. En dat ieder dat voor zichzelf kan interpreteren zoals hij of zij dat wil en ik noem ook nog eens dat het wellicht niet zo zwartwit is als dat ik het schets.
Ik geef alleen mijn menig dat ik het niet netjes vind als er een meeting af gezegd wordt om naar een ander te gaan, terwijl deze datum vast staat. En schrijf ook later dat ieder dat voor zichzelf moet bepalen maar dat het voor mij niet betrouwbaar over komt. Sorry als ik je daarmee beschuldigd heb, wil je niet voor het blok zetten. Wil juist out in the open mijn menig geven over deze situatie en niet achter de rug van mogelijk afmeldende fotografen om.

En ik kan best mijn hand in eigen boezem steken hoor. Ik vergeet vaak genoeg een afspraak, heb mijn oma ook wel eens laten wachten terwijl we boodschappen gingen halen. Maar het vergeten van een afspraak is totaal anders dan het afzeggen van een afspraak omdat er iets beters is op die dag. Dat vind ik niet netjes. Wil je persoonlijk worden staat mijn pb-box voor je open hoor, laten we hier bij deze meeting blijven ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:15

Jouw mening geven is wat anders dan de ander woorden in de mond leggen maar goed... Laat maar inderdaad. Ik heb er geen behoefte aan om persoonlijk te worden gezien mijn berichten op de een of andere manier toch steeds verdraaid worden.

Als laatste, de meetings zijn van begin bedoelt voor gezelligheid en voor het uitbreiden van portfolio voor de fotografen en voor mooie foto's voor de modellen. Het is daarmee toch al logisch dat de fotografen secuur zijn met het uitzoeken van de modellen en vice versa. Maar goed, blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. Jammer ook dat je blijkbaar het verschil niet ziet tussen vrijwillige meetings en één-op-één-afspraken.

:evaw:

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:22

Jammer dat er zo'n discussie ontstaat, moet wel gezellig blijven he :) ik snap het probleem
Wel, jullie geven een gratis shoot, dan wil je er zelf toch wel wat aan over overhouden
Voor bijvoorbeeld portefolio ...

Ik zit met hetzelfde.. Als Hedwig er 2 juni niet uit ziet om wat voor reden dan ook (nog extreem aan het groeien dus bedoel dan verhouding enzo..) ga ik haar niet mee nemen ...wil toch wel wat normale foto's haha

T is altijd wel onder voorbehoud denk ik,, en daarom heb je een reserve lijst :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:45

Idd als fotograaf zijnde krijg je er eigenlijk bijna niks voor terug (enkel alleen als er nabestellingen zijn.
De modellen krijgen leuke foto's, die houden er echt iets aan over gratis en voor niets.

Wij fotografen moeten er juist geld aan uit geven, apparatuur, reiskosten en erg veel tijd.
Dan vind ik het niet zo gek dat als er 2 meetings zijn waarvan de één beter voor je portfolio is dat de fotografen voor die meeting de voorkeur hebben.
Dan houden ze er ook nog was aan over voor zichzelf.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 21:29

Goed, hierbij stop ik deze discussie :D

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:42

Haha idd beter :P beetje gezellig houden hier :) ik heb er zin in :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:00

Ik heb mij afgemeld voor Groningen. De laatste factor lag hem nog in de aangeboden omgeving en dan denk ik dat ik Rinsumageest toch mooier ga vinden dan Groningen. Ook gezien ik daar van oorsprong niet mee had geloot voor 2/6 en hier wel. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:04

Even up to date:

Modellen:
Nadja15 Paard
Ketly Paard
Debbie Paard
Maessie Paard
Mariska1408 Paard
Tourrebout Paard
Avalon_ Paard
annelot Paard

Er zijn twee lijsten van fotografen, welke moet er aangehouden worden nu?

Deze (de laatste versie):
Fotograven:
1. daniquexx
2. Fantabulouss - http://www.rainbowphoto.nl
3. _Daniella
4. HeidiLOVER
5. magda_90 - http://www.makwafotos.nl
6. Fair - http://riannehfotografie.weebly.com
7. KirstenVosje - http://www.dkwfotografie.weebly.com/
8. RianneH
--
9. Daisyree - http://purrfect-photo.webs.com
10. Froukje_J (je weet nooit of er een fotograaf nog uit gaat vallen en jij alsnog mee kunt?)

Of deze, de eerste zeg maar maar waar RianneH dan niet op staat, wel bij de reserve:
Fotografen:
1. Fantabulouss - http://www.rainbowphoto.nl/
2. HeidiLOVER
3. magda_90 - http://www.makwafotos.nl
4. daniquexx
5. Daisyree - http://purrfect-photo.webs.com/
6. _Daniella
7. Fair - http://riannehfotografie.weebly.com
8. KirstenVosje - http://www.dkwfotografie.weebly.com
---
9. RianneH
10. Froukje_J (je weet nooit of er een fotograaf nog uit gaat vallen en jij alsnog mee kunt?)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 22-03-13 17:18, in het totaal 5 keer bewerkt

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:09

Sta ik nu als reserve? Ik had me namelijk als nummer 4 opgegeven geloof ik?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:16

Dat wou ik nog schrijven, ik zie namelijk twee lijsten in het topic staan en ik weet niet welke nu de juiste is. := Zie mijn edit!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:18

Geeft niet, denk ik vraag het even :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:20

Terecht want het is nu banketstaaf voor jou en Rianne, want bij de een kan jij mee en bij de ander niet. Zelfde voor Rianne.

De fout werd gemaakt toen er gestemd werd voor de data, die lijst had an sich al nooit aangehouden moeten worden (qua volgorde). De laatst genoemde (dus waarbij RianneH reserve staat) staat is eigenlijk degene die klopt, maar die is dan weer niet aangehouden dus.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:21

Weet niet of het een idee is, maar om het eerlijk te houden zouden we eventueel een extra model mee kunnen nemen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:23

Je hebt nu natuurlijk 4 modellen in de ochtend en 4 in de middag. Per model twee fotografen dus dan kun je ook een groep maken van 3 fotografen per model. Mits jullie dat handig vinden.

Als je namelijk een extra model meeneemt dan heb je of 5/4 of 4/5 (ochtend/middag) en dan werkt er dus één fotograaf alleen op de ochtend of middag en dan zit je op het andere dagdeel alsnog met een groep van 3 i.p.v. 2.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:24

Ik geloof dat ik geruild heb met Marianne_V (?) maar die zie ik helemaal niet meer op de lijst staan. Lees alleen terug dat jij Daisyree eerst niet kon op 2 juni maar later wel noemt dat je kan. Daarom staan wij op de lijst omgewisseld. Ik heb mij gewoon na jou aangemeld, dus blijf in principe op reserve staan, gezien ik beide dagen nr 9 ben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:25

MarianneV kon toen helemaal niet, dus die is helemaal van beide lijsten af gegaan las ik.

Maar als we een groep van drie fotografen en twee modellen aanhouden dan kunnen jullie gewoon beide mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:58

*schopje*

Wat een stilte. :=

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:04

Baal echt vet erg dat ik niet mee ga zeg :(