Fotomeeting Dwingelderveld 20.04.2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muds

Re: Fotomeeting Dwingelderveld 20.04.2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:40

Misschien dat ik 22 juni ook wel kan.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:57

Als ik heel eerlijk ben begrijp ik het niet. Dan heb ik het niet alleen over het annuleren van de meeting maar ook over alle modellen en fotografen die af hebben gezegd.

De datum was bekend, iedereen was akkoord gegaan. Mensen houden er rekening mee, modellen uitgekozen, dingen vastgelegd, en dan valt de een na de ander uit, vaak met een kul reden. Daar ben ik echt allergisch voor. We hebben toch afgespraken gemaakt, of hoeven mensen zich tegenwoordig niet aan afspraken te houden? Of geeft men zich lukraak op zonder na te denken of je wel echt kunt? Ik vind dat geen nette normen en waarden. Als je afspraken maakt moet je, je daaraan houden. (mensen met kreupele paarden, of doodzieke kinderen etc. hoeven zich natuurlijk niet aangevallen te voelen, soms is er gewoon overmacht)

Nu zegt notabene de organisator het evenement af terwijl ik hierboven ook nog lees dat er twee mensen geinteresseerd waren als model. Het had voor die fotografen en modellen een harstikke leuke dag kunnen worden.

Ik schop hier misschien iedereeen wel mee tegen het verkeerde been, maar dat is dan niet anders het is ook wel een goed als mensen gaan nadenken over iets. Waarschijnlijk gebeurd dat niet, ben ik de boeman, en voelt iedereen zich aangevallen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:00

Ik snap je wel hoor Urosa, ik vindt het ook vervelend als mensen het laatste moment afzeggen, vindt het dan ook jammer dat het niet door gaat.
Maar als niemand gaat, werkt het ook niet..

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:35

Juist goed dat je voor je mening uit komt, urosa. Ik heb zelf namelijk de indruk dat er mede afgelast is omdat er niet zo veel zin lijkt te zijn in de meeting, dus lijkt het me juist goed als iemand zich even laat horen dat er wel animo voor is, toch?

Ik zat er juist aan te denken om, voordat de mededeling tot afgelasten kwam, te vragen of er ook interesse is in foto's van amateurfotografen die geen/moeilijk touwtjes en personen weten weg te werken. Ik heb een leuke camera en kan leuke foto's maken, maar geen wow-foto's. Aangezien ik dan geen paard bij me heb, kan ik eventueel, mits de fotografen mee willen delen in benzinekosten, de fotografen die zonder vervoer zitten langs pakken..

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:43

Helemaal mee eens Urosa,

Tevens hadden de reserve modellen wel eerder (of uberhaupt) benaderd mogen worden, dan had je altijd een mooi aantal paarden gehad en dat trekt toch meer fotograven aan lijkt mij.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 02:44

Ik ben gesteld, en waardeer, jullie eerlijkheid. Dankjewel! Vooral Urosa. Wat betreft houden aan afspraken ben ik het helemaal met je eens, ik moet zeggen dat dit ook wel extreem is, de afgelopen keren bleef het na het stemmen voor de modellen bij twee, hooguit drie afmeldingen voor modellen en fotografen samen. Het enige wat ik kan doen ik veel per Pb regelen dat het persoonlijker is en expliciet aangeven dat akkoord gaan betekend dat ik verwacht dat je er bent. Ik weet niet of jij nog andere dingen hebt?

Modellen zijn het probleem niet, daar is nagenoeg altijd wel aan te komen. Ik heb inderdaad niet iedereen vd reservelijst benaderd, gezien het aantal fotografen in verhouding moet blijven. Als het aantal modellen niet via bokt was gelukt had ik wat mensen uit de omgeving gevraagd; ik heb er 6 jaar gewoon en verzorg er al 4 jaar een paardje daarvoor op manege's gereden, dus ken mensen genoeg.

Waar het probleem zit is de fotografen. Er waren veel aanmeldingen, maar een naar ander melden zich af, ene met reden, anderen niet meer dan een "ik kom toch niet". Dit weekend is ook EFF, denk dat dat ook wel een en ander kost aan manschap fotografen. Na al een paar keer hier en daar rondvragen door zowel mijzelf als andere deelnemers hier heb ik gisteren nog een flyer gemaakt en deze digitaal verspreid over bokt en facebook, ook dat mocht niet baten. Denk dat elke fotograaf hier uit de buurt hem wel heeft gezien maar gewoon niet kan/wil. En dan houdt het toch echt op, helaas. Alle (potentiële) fotografen waren op de hoogte van het feit dat ik pas modellen erbij ging zoeken op het moment dat de fotografenlijst langer zou worden.

Het aantal fotografen en modellen moet in verhouding zijn, je kan niet met 8 paarden op 3 fotografen gaan fotograferen, dat wordt veel te veel wachten voor de modellen. En bovendien; sommige eigenaren komen van best wel een eindje, betalen brandstof, huren een trailer, steken dagen in het voorbereiden van hun paard. Dat vind ik helemaal super, maar ik vind dat niet eerlijk voor zo'n klein aantal fotografen. Het beeld van een fotomeeting is relatief veel fotografen, dat kon ik nu niet bieden, het hele concept is dus weg.

Van geen zin hebben is bij mij in ieder geval geen sprake, ik verzorg Kyra al van veulen af aan, ben enorm trots op haar en het feit dat ik er nu zomaar op mag en kan stappen,heb dat graag vast gelegd. Het maakt voor mij niet uit of ze dan wel of geen dikke vacht en wel of geen witte staart heeft (sterker nog, huis tuin en keuken paard laat pas echt zien hoe wij zijn), ik organiseer deze meetings omdat ik het leuk vind, ik vraag er vrije dagen voor op 't werk. Het weer is prachtig dit weekend, dus ja, ik baal.

Baal behoorlijk wel te zeggen, maar ik wil als ik iets doe het ook goed doen, dus dan verplaats ik het liever naar een datum dat dit selectieve clubje kan en vul dat aan totdat er wel een noemenswaardig aantal deelnemers is.

@Nadita, het gaat om een meeting in deze omgeving, volgens mij kan ji alleen bij Zeegse mee, daar sta je ook op de lijst. Zowel hier als Balloerveld is een stukje lopen van parkeerplaats naar het veld, dit is iets wat ik echt niet kan veranderen.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 05:12

Ik denk dat het hier van beide kanten komt niet zo zeer modellen of fotografen
Bedoel beide zeiden af voor in mijn ogen niet altijd even beste redenen

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:36

Urosa, ik snap je hoor. Dat gevoel kreeg ik hier ook een beetje.
Maar ik snap TS ook wel dat ze geen zin heeft om van alles te regelen voor een handje vol mensen. Dat was ook haar insteek niet.

Nu wil ik best alsnog morgen naar Dwingeloo afreizen. Geen probleem. Mijn man weet nog niet dat het is afgelast, dus hij gaat van een papadag uit :=
Als ik alleen ben als fotograaf dan ga ik het natuurlijk niet redden om 5/6 paarden te doen.
Maar Muds gaf aan ook wel te willen komen met camera.
Yvonne jij ook nog steeds?
We kunnen misschien ook zonder TS een kleinere fotomeeting houden? Of roep ik nu iets geks?
Ik sta er wel voor open...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 09:48

Yvonne, maar modellen kon ik nog wel vervangen, fotografen heb ik geprobeerd maar lijkt niet mogelijk.

Krijg nu een beetje het idee dat jullie het mij kwalijk nemen dat ik zeg dat dit niet gaan werken zo, dat ik geen zin meer heb? Snap niet zo waar dat vandaan komt en vind dat ook erg jammer...

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:53

TS ik snap je wel hoor. Is ook geen aanval.
Je wilt het ook voor de modellen wel een dag maken dat ze er iets aan hebben, dus met een x-aantal fotografen. En die heb je niet.
Ik heb ook geprobeerd een paar mensen te benaderen, maar helaas.
Ze hadden al afspraken staan....

Maar als ik het goed terug heb gelezen dan hebben we nu 4 modellen en 4 fotografen (als Muds haar camera meeneemt).
Dan word het een korte meeting, maar niet onmogelijk.
Als je er geen zin meer in hebt dan heb ik daar alle begrip voor TS, zoals ik zei. Het is zeker geen aanval. Je wilt iets leuks organiseren en de een na de ander zegt af. Klinkt een beetje als mijn verjaardag :')
Ik probeer hier gewoon met je mee te denken. Zodat we er misschien een gezellige ochtend/middag van kunnen maken.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:57

Lotte, volgens mij ben ik de eerste die de term 'geen zin' heeft gebruikt en wil even zeggen dat dat niet naar jou gericht is. Ik bedoel meer dat er zoveel afmeldingen geweest zijn dat het op mij overkomt dat de sfeer om de meeting heen minder is geworden en er daarom steeds meer afmeldingen komen. Een soort van sneeuwbaleffect. Mijn excuses als het aanvallend over is gekomen, zo is het niet bedoeld :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:01

Een fotomeeting is een win-win situatie; portfoliomateriaal voor de fotografen en mooie foto's voor de paardeneigenaren. Dat laatste, het is aan de eigenaren van de modellen om te bepalen of ze wel of niet willen komen voor dit aantal fotografen? Andersom is het aan de fotografen om te bepalen of ze het model geschikt vinden voor portfoliomateriaal. Vandaar ook dat ik eerst laat stemmen over welke modellen mee mogen. Mijn Tinkerdame kan ik niet wassen en zit nog lang in het haar, lijkt me geen portfoliomodel?

Joh Stef, had het niet eens tegen jou, volgens mij ben jij veel te lief om zulke dingen aanvallend te bedoelen :P

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:06

Ah, fijn :P

Ik hoef geen foto's te maken voor een portfolio, ik kom dan alleen voor de gezelligheid en om de eigenaren van de modellen wat meer keuzemateriaal te bieden. Dus wat mij betreft maakt het niet uit wie er komt, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:11

De 2 tinkers vallen dus af. Nu had ik ook al een mooie tinker in mijn portfolio.
Maar de andere 3 zou ik zeker wel voor de lens willen!
Maar ja als ik de enige ben dan is het niet te doen...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:28

Ik zou best nog willen komen.
Ik zou met Maria mee rijden, dus dan moet ik even vragen of zei ook nog gaat dan. maar dat denk ik wel :)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:20

Ik heb het nog open staan, ik zou nog kunnen maar dan zou ik dat vanavond moeten weten

En ts was niet bedoeld als aanval ,

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:28

Ik kan helaas toch niet..
Maria gaat naar haar afspraak die ze eerder had verzet voor de meeting, en ik zou met haar mee rijden.
Mijn vader is er morgen niet dus niemand die me kan brengen.

Maar als er een nieuwe meeting komt ben ik er waarschijnlijk wel :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 16:34

Hebben jullie verzoekjes qua datum? Roep maar! Ik zal kijken wat ik kan doen, heb het liefste dat iedereen kan, iets aflassen is enorm sneu, dus wil het graag goedmaken!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:50

Ik kan alleen 17 en 18 mei niet dus roep maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:03

Als er een andere datum wordt gepland wil ik graag komen als fotograaf. Ik zie hier redenen als geen zin etc staan, let wel dat gaat voor mij absoluut niet op! Ik kan niet aanwezig zijn voor 14.15 omdat ik met het openbaar vervoer moet komen. Onze auto is namelijk twee weken geleden kapot gegaan en nog steeds niet gemaakt. De garage kan nog niet achter het probleem komen (altijd leuk een alfa!). Ik heb speciaal voor deze meeting vrij gevraagd op mijn werk, werk namelijk altijd op zaterdag dus dit is voor mij ook balen.

18/19 mei zou ik evt wel kunnen, voorkeur gaat uit naar de zondag omdat ik dus vrij moet vragen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:07

Ik kan 19 mei ook wel (18 niet)
Gaan we trouwens gewoon verder in dit topic?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:07

Dan gaan we voor een andere datum, vind ik ook goed.
Ik heb alleen per 1 mei nieuw werk en heb dus geen idee wanneer ik moet werken.
Ik laat het afhangen van de datum en kijk tzt wel of ik vrij heb of kan krijgen.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:18

De kans bestaat dat ik dat weekend niet kan, maar dat hoor ik pas één of twee weken van tevoren.. Dus als ik met Floor wel op de lijst mag staan zou dat fijn zijn. Mocht ik op het laatst toch niet kunnen, dan is er ruimte voor een ander model en schrijf ik Floor op eigen gelegenheid in voor een andere shoot. Klinkt dat redelijk?

Dus morgen gaat definitief niet door?

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:02

Ik haak even in

Op het laatste moment afzeggen...
Prive / persoonlijk gaat bij mij nog ALTIJD VOOR. Dus geen een of andere kul reden zoals Urosa dat omschrijft.
Het maakt me echt pissig, dat men er zo over denkt

Stel mn zusje had in het ziekenhuis gelegen, dan had ik dus niet mogen afzeggen? omdat het op het laatste moment is?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:30

Dat bedoeld ze ook helemaal niet, ze zegt toch ook dat er soms echt wel redenen zijn waarom je niet kunt
Maar er zitten soms van die 'domme redenen' tussen dat je denkt van: had je ook wej eerder kunnen bedenken

Wat jij benoemt zijn gewoon meer dan terechte redenen en waar wij allemaal wel begrip voor zouden hebben