Fotomeeting Honden - Terhorsterzand 17/02

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:41

farpz schreef:
Jammer hoor. -O-

inderdaad... Gismo ligt in een hoekje te huilen, het had 'm zo leuk geleken...

Grass

Re: Fotomeeting Honden - Terhorsterzand 17/02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:46

Ja, voor de afvallers is het inderdaad jammer. :) Het was ook zo'n enorme lijst. Maar de fotografen zijn natuurlijk altijd gewoon te boeken voor een shoot :) Ik wel in ieder geval, mocht je toch graag binnenkort foto's willen van je viervoeter!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:08

maj0 schreef:
Kwieb idemdito zal niet altijd even goed blijven liggen/zitten maar dat is met de riem hetzelfde meestal blijft ie wel liggen/zitten als wij dat willen

Die van mij luistert wel, zo lang hij maar een keer flink is afgesnauwd door de honden in zijn groep. Hij mag namelijk graaaaaaaaaag spelen, maar eenmaal goed afgesnauwd (waar je vervolgens geniale foto's van kan maken xD) luistert hij wat beter naar het baasje, hihi.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:22

Ze moeten wel even los hoor even de overtollige energie kwijt
Vooral als ze zo lang in de auto hebben gezeten
Even achter de bal aan rennen blijft die wel rustig liggen
Anders zijn ze veel te snel afgeleid
Zijn net kleine kinderen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:25

Hoop alleen niet dat mijn hond heel vervelend wordt, dat is namelijk waar ik zelf best bang voor ben. Tot nu toe is het altijd goed gegaan in een groep hoor en hij loopt ook absoluut niet weg, maar dat hij niet in de weg loopt zeg maar xD

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:28

Gypsylady schreef:
Ze moeten wel even los hoor even de overtollige energie kwijt
Vooral als ze zo lang in de auto hebben gezeten
Even achter de bal aan rennen blijft die wel rustig liggen
Anders zijn ze veel te snel afgeleid
Zijn net kleine kinderen

+1

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:29

Leffroi schreef:
Hoop alleen niet dat mijn hond heel vervelend wordt, dat is namelijk waar ik zelf best bang voor ben. Tot nu toe is het altijd goed gegaan in een groep hoor en hij loopt ook absoluut niet weg, maar dat hij niet in de weg loopt zeg maar xD

Ach dan hebben we 2 honden in plaast van 1 op de foto haha.

En idd Mariska daar zijn het wel honden voor haha. mag af en toe ook wel.

en @ Gypsylady, daar krijg je ook wel grappige foto's van haha. die van ons gaat dan heel hard heen en weer rennen tussen ons ghehe.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:35

Ik vind het prima als de honden eerst los gaan, maar dan moeten alle baasjes wel zorgen dat ze niet vies worden en niet in het water gaan, want dat is niet leuk voor de portretfoto's voor de fotografen, die moeten er namelijk wel iets aan hebben voor hun portfolio en natte, vieze honden is niet geschikt als portfolio materiaal...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:37

Ik reageer thuis trouwens op pb's! :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:59

essy87 schreef:
Ja, voor de afvallers is het inderdaad jammer. :) Het was ook zo'n enorme lijst. Maar de fotografen zijn natuurlijk altijd gewoon te boeken voor een shoot :) Ik wel in ieder geval, mocht je toch graag binnenkort foto's willen van je viervoeter!

dat zit er op zich wel in, maar het leek me juist zo leuk voor de honden omdat je met een hele groep bent. Maar goed ik hou de overige meetings in de gaten, kijken of er meer in de buurt zijn. ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 19:44

Ik denk dat het voor jou in het nadeel was dat er ook een andere Border Collie aangemeld had, merrieveulen :(:) Dan is het voor de fotograaf gewoon een kwestie van kiezen en toevallig hebben ze allemaal (of althans, allemaal. Ik bedoel degene die op Gizmo hebben gestemd) op de andere gestemd..

Jorinda__ schreef:
Ik vind het prima als de honden eerst los gaan, maar dan moeten alle baasjes wel zorgen dat ze niet vies worden en niet in het water gaan, want dat is niet leuk voor de portretfoto's voor de fotografen, die moeten er namelijk wel iets aan hebben voor hun portfolio en natte, vieze honden is niet geschikt als portfolio materiaal...

Nog even een aanvulling hierop: neem bijvoorbeeld een (paar) handdoek(en) mee voor 'ongelukjes' haha.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:46

hihi ja maar ja, eerlijk is eerlijk, beiden BC's (of nou ja, de mijne niet helemaal), en beide Gismo/ Gizmo, haha! lastig kiezen wordt het dan, en, eerlijk toegegeven, Gizmo is ook wel héél leuk hoor! Ik kan de keuzes van de fotografen sowieso wel begrijpen, allemaal leuke honden. niet zo leuk als de mijne uiteraard, maar ik kan het me voorstellen!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:51

Ik heb er idd 2 voorbij zien komen die héél veel op mekaar leken, dan zet ik er toch ook ééntje op mijn lijstje, ipv 2, want heb niets aan 2 (eigenlijk) dezelfde honden in mijn portfolio :D Weet niet op wie ik in dit geval gestemd heb :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:58

Mooie lijst is het geworden. :j Mijn nummer 1 staat er helaas niet bij, maar die is wel nummer 1 van de reservelijst...

En ook ik heb puur gekeken naar de uitstraling van de hond. En er waren bijvoorbeeld een aantal honden van hetzelfde type die heb ik echt op stukje apart bekeken (aftekeningen op hoofd en lichaam, bouw, uitstraling, ...). Het hangt echt niet alleen van goeie kwaliteit foto's af. Maar ik moet zeggen dat er wel foto's bij waren die zodanig klein waren of dat de hond er niet duidelijk op stond, dat je je geen duidelijk beeld van de hond kunt vormen. Tip voor de volgende keer misschien! :) Desnoods maak je nieuwe foto's voor de meeting waar je duidelijk het koppie en het lichaam op ziet staan.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:04

Saskiaa_ schreef:
Mooie lijst is het geworden. :j Mijn nummer 1 staat er helaas niet bij, maar die is wel nummer 1 van de reservelijst...

Ik voel me vereerd _/-\o_ :Y)

Ook ik had geen mooie foto's ingestuurd, gewoon omdat ik ze van Kira nog niet heb :Y)
Nu maar hopen dat iemand afzegt ~~}>

Edit: ik lieg, ik heb wel een (voor mij) "mooie" foto van Kira. Van 't voorjaar met haar nieuwe vriend :+:
Afbeelding

Ze kan best fotogeniek zijn, vooral heeeeeel arrogant kijken.
De vervolgmeeting was toch ergens in april?! Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Laatst bijgewerkt door kuzznathalie op 19-12-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

Ravi is een sledehond die niet gewent is aan de lijn te lopen, niet los betekend dat het even duurt voordat hij zijn bek houd en stopt met mijn armen uit de kom trekken _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:15

Maar honden hoeven ook niet aan de lijn voor portretfoto's, zolang jij als baasje maar de overhand hebt zeg maar :P Dus als jij tegen je hond zegt "zit en blijf" (of welke commando's jullie gebruiken) en hij doet dit dan ook daadwerkelijk, dan zie ik er geen probleem in :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:16

kuzznathalie schreef:
Saskiaa_ schreef:

Tja, ik heb gewoon een zwak voor Rhodesians. Dat koppie is gewoonweg fantastisch! <3

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:20

kuzznathalie schreef:
Saskiaa_ schreef:

Saskiaa_ schreef:
Tja, ik heb gewoon een zwak voor Rhodesians. Dat koppie is gewoonweg fantastisch! <3

Tot je haar in het echt kent, dan smelt je nog meer! :j Echt, deze dame is heeeel goed in mensen voor zich winnen en aandacht vragen :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:22

Nou, dat leren kennen kan geregeld worden, toch? :D :))

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:22

Jorinda__ schreef:
Maar honden hoeven ook niet aan de lijn voor portretfoto's, zolang jij als baasje maar de overhand hebt zeg maar :P Dus als jij tegen je hond zegt "zit en blijf" (of welke commando's jullie gebruiken) en hij doet dit dan ook daadwerkelijk, dan zie ik er geen probleem in :P

ik zal het er met hem over hebben :')

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:28

Saskiaa_ schreef:
Nou, dat leren kennen kan geregeld worden, toch? :D :))

Ja, als er iemand uitvalt 17 februari ~~}> :Y) Maar als jij graag een Rhodesian in je portfolio wil, is een ritje naar Midden-Drenthe (toch?) zo gedaan hoor :Y)

kuzznathalie schreef:
De vervolgmeeting was toch ergens in april?! Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:29

Ja klopt Nathalie :P Heb verder nog geen precieze datum, maar dat komt tegen die tijd allemaal wel, duurt nog ruim 4 maanden haha!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:32

Klopt, maar dan ga ik zorgen dat ik weinig afspraken maak in april :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:33

Jorinda__ schreef:

Precies. Ik denk dat iedere eigenaar dat voor zich moet en kan bepalen, dus heb je een hond die weleens afgeleid raakt, dat je wel een (nette of dunne, als je hem weggeshopt wil hebben) riem meeneemt :)
En een mooie halsband vind ik persoonlijk ook niet storend op een foto :)