Fotomeeting Dishoek (ZLD) strand 8 Juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:11

xTitanic schreef:
Sieltjuh schreef:
Aangepast:
https://docs.google.com/document/d/1Fs1 ... sp=sharing

Sorry hoor, ik had het lijstje overgenomen en in mn hoofd waren er idd 8 fotografen, maar kon het even zo snel niet terugvinden :o

Wow, het gaat veel geluk brengen, op het schema ben ik nummer 4,(geluksgetal) en mijn lievelings kleur is geel :') _O-
oke, moest ik even delen :')

En aangezien dat ik met jou in het groepje zit, <<) .

nenahdm

Re: Fotomeeting Dishoek (ZLD) strand 8 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:18

Goed voorteken <<)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:24

xTitanic schreef:
Goed voorteken <<)

Jij snapt m! :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:57

Sorry als ik het te veel over heb genomen hoor :o Maar hou er nogal van om knopen door te hakken en te weten waar ik aan toe ben :o Als het niet goed is, hoor ik het graag!! Maar het idee van Fading om portret en losgooi/longe te combineren leek me idd niet verkeerd. Anders staan sommige mensen ook wel erg lang te wachten denk ik!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:06

Beetje irritant dat mijn hele topic overgenomen wordt als ik even een dagje weg ben... dacht dat we al overlegd hadden over tien minuten of 15? Nu roept een fotograaf dat ze 15 min wil en wordt het zonder overleg veranderd. -O- wat vindt de rest nu van de portret en losgooifotos in een? Een kwartier voor dat alles is toch nog korter? 10 min portret en tien bewegingsfotos geeft toch veel meer rust?

Betekent dus ook dat mijn paard vier x losgegooid moet worden?

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:48

GOED WEEEEER!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:49

Het laatste schema wat ik van je had gezien stond nog op een kwartier (die van 10 minuten heb ik nooit kunnen zien).
Het enige wat ik heb gedaan is de fotografen aanpassen en Floyd toevoegen. Oke, misschien is het iets anders in elkaar gezet en volgorde van paarden gewisseld, maar kon nergens meer een schema vinden, dus wist het niet uit mn hoofd.

Wat ik al zei, ik heb een voorbeeld gemaakt, aangezien er nu volgens mij geen enkel schema meer online stond en ik heb herhaaldelijk gevraagd wat de rest er van vindt. Imo kwam er weinig tot geen respons.

Ik vond het idee van Fading niet verkeerd klinken, maar weet natuurlijk niet hoe de rest daar over denkt. En heb aan de hand daarvan een voorbeeldschema gemaakt. Het oude idee vind ik ook prima, maar wat ik al zeg, ik ga niet om half 7 op een parkeerplaats afspreken als mijn paard pas om kwart over 7 aan de beurt is voor foto's. Ik vind dat gewoon ten eerste onzin en ten tweede ken ik mn paard en gaat ze daar niet happy van worden.

Ook is er totaal geen respons gekomen om het feit dat ik heb gevraagd of iemand mee wilt helpen sjouwen van de spullen voor de paddock. Als er niet wordt meegeholpen, gaat heel die paddock gewoon mee, als Djunnah klaar is. Bedoel, het zijn geleende spullen en ik ga niet mijn moeder daar alleen mee laten sjouwen. En ik ga niet nadat Djuun op de foto is gezet nog een uur wachten op de rest.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:54

Mijn pa kan mss mee en helpen sjouwen.
Ik kan dat helaas niet...

flodje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:57

@sieltjeh ik ga met de trailer samen met maria :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:58

Dat va die spullen daarheen sjouwen heb ik dan overgelezen! mijn excuses daarvoor ;) is dat dan alleen van de parking naar het strand? kunnen alle fotografen toch een handje helpen (als het fotogerief niet in de weg zit). Mijn moeder kan dan allesinds wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:59

Ik wil echt wel mee naar deze meeting, maar met tien minuten per paard ga ik het echt niet redden. Ik wil er wel de tijd voor kunnen nemen.

Verder heb ik niks met de organisatie te maken en gaf ik alleen tips (:

Vier keer in de paddock, valt reuze mee hoor op meeste meetings wordt het zo gedaan (:

En ik kan wel wat mee tillen hoor!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:04

maria1991 schreef:
Nouja tien minuten per model, dat betekent dat het zesde model toch vijftig minuten moet wachten, maarja is niet anders dan

En dat heb je dus niet als je idd een kwartier pakt en losgooi/longefoto's daarbij doet.

Laten we het anders even op een rijtje zetten, dan hebben we het duidelijk.

Optie 1:
10 min. portret p.p., daarna losgooi/longefoto's per model omstebeurt, daarna evt. rijfoto's + sunsetfoto's:
Voordelen:
- Sneller wisselen
- Sneller klaar met portretfoto's
Nadelen:
- Lange wachttijd voor laatste losgooi/portretfoto
(- Zelfde soort losgooi/longefoto's van elke fotograaf (niet mijn woorden, ik ben geen fotograaf???) )
(- Te krap voor portretfoto's (niet mijn woorden, ik ben geen fotograaf???) )

Optie 2:
15 min. portret en ter gelijkertijd losgooi/longefoto's, daarna evt. rijfoto's + sunsetfoto's:
Voordelen:
- Verschillende losgooi/portretfoto's
- Genoeg tijd voor foto's
- Nergens dat iemand lang moet wachten

Nadelen:
- Paarden moeten 4x aan longe of los

Aanvullen waar nodig....

Dus dit zijn tot nu toe de twee opties die zijn geopperd toch, als ik het goed heb? Het enige wat ik vandaag probeerde te doen was om wat duidelijkheid te scheppen. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, en heb van de week wel wat foto's en afspreek-plekken gezien, maar volgens mij was er geen duidelijk schema meer online.

Nogmaals, het was helemaal niet mijn bedoeling om het over te nemen, maar om ook met ideeën te komen. Als ik had geweten dat jij daar een bezwaar tegen had gehad, had ik er niet eens aan begonnen.
Laatst bijgewerkt door Sieltjuh op 26-05-13 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:06

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:09

Dankjewel meiden voor de aangeboden hulp van het sjouwen. Als we optie 1 nemen, moet mijn moeder echter wel erg lang wachten, voordat de gemaakte "paddock" kan worden opgebroken (tot na de laatste losgooifoto's).
Dat is ook een beetje mijn punt... Mijn moeder gaat mee, omdat ik dat aan haar heb gevraagd, maar wil haar heel de avond ophouden, omdat ik zo nodig met mijn paard op de foto moest. Ik dacht eerst dat iemand anders al prikpaaltjes en touw mee kon nemen, maar is natuurlijk pas sinds gisteren bekend dat ik die meeneem.
Als iemand anders nog wat meeneemt en we een tweede "paddock" kunnen bouwen, is dat probleem natuurlijk opgelost.

Het gaat trouwens idd alleen maar over van de parkeerplaats naar het strand :)

Isis, ah kijk, dat is luxe! :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:11

Als ik mag kiezen tussen de twee opties die je voorsteld kies ik voor optie 2, denk dat het prettiger is om op ons gemakje foto's te trekken. Alleen is me het dan nog niet duidelijk hoe we de losgooi en portret foto's samenvoegen? maar dan hebben we alle tijd voor eventuele rijfoto's en onderlinge afspraken, en daar had ik wel op gerekend!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:15

TS Waarom maken we geen schema met zes groepjes fotografen en zes modellen, ik ben best bereid om gewoon zelf alleen in een groepje te gaan dan?

Zo staan er geen paarden stil?

Of je maakt twee groepen, drie paarden aan t begin, en drie aan het einde?
Zit je alleen met zonsondergang foto's

Ik wil echt niet zeuren, maar ik wil echt de tijd nemen om de foto's te maken. Ik wil ze namelijk ook kunnen gebruiken in mijn portfolio, dat is dus de reden waarom ik naar een meeting ga.
Er gaat harstikke veel tijd in zitten, niet alleen in het fotograferen zelf, maar nabewerken ga je ook weer uit van 10 tot 15 minuten per foto minimaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:16

Amber kan het nog groter _O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:19

Maar als iedere fotograaf élk paard alleen moet doen, zijn we toch super lang bezig? (of begrijp ik dat nu verkeerd) iig ben ik het daar neit mee eens.. had graag ook nog rijfoto's gemaakt van iemand.
Bij deze hebben we toch ruim de tijd moesten we optie 2 beslissen?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:22

Fading schreef:

Mijn print screens op de vorige pagina vielen niet genoeg op denk ik :')

Weetje, ik trek mijn handen er vanaf, ik ben geen fotograaf, dus kan ook gewoon niet oordelen over wat het makkelijkste is. Iemand anders mag de knoop doorhakken.

Het enige wat ik wil meegeven is:
Paddock gaat mee als ik wegga. Ik ga niet mijn moeder nog een uur op het strand laten staan, nadat ik al met mn paard naar huis ben. Dus óf iemand regelt een tweede paddock of alle losgooifoto's worden daarvoor gedaan. Dat is mijn enige punt, waar ik eigenlijk heel stellig in ben.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:40

Bij optie één staat er dat de foto's hetzelfde worden, maar daar ben ik het niet mee eens, want fotografen nemen ze toch steeds van een andere hoek.
Maar ik ga ook geen beslissing nemen, want mij maakt het niks uit haha :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:42

steefvicky schreef:
Bij optie één staat er dat de foto's hetzelfde worden, maar daar ben ik het niet mee eens, want fotografen nemen ze toch steeds van een andere hoek.

Tussen haakjes gezet :) Het was al wel geopperd namelijk ;)

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:45

xTitanic schreef:
Bij de losgooi foto's dan maar hopen dat dit niet gaan gebeuren.. :+
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Dat zie ik Vic eigenlijk nog wel doen :oo :')

Fading schreef:

Nee dat mag niet van bokt -O- 200 is het maximale

Maakt mij verder niet uit hoe of war

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:47

steefvicky schreef:

Daar hebben we ook een punt natuurlijk, wij gaan niet op elkaar gepropt staan hé :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:48

Ik had trouwens ook nog gevraagd hoeveel prikpaaltjes en hoeveel meter lint er minimaal nodig is. Ik weet nog niet hoeveel ik kan meenemen.