Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Paardenfotomeeting duin/strand katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:54

Ik heb echt een hekel aan roze....

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:54

NiKip schreef:
Waarom niet? Is toch leuk om weer eens iets anders op de foto te zetten? :P

Mee eens..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:58

Daarbij, een gekleurd hoofdstel e.d. leidt de aandacht compleet af van het paard.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:03

Dan moet ik je teleur gaan stellen want ik ga waarschijnlijk ook in kleur :D

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:07

NiKip schreef:
Dan moet ik je teleur gaan stellen want ik ga waarschijnlijk ook in kleur :D

Oh ik ben heel benieuwd Nina.. :j

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:16

Wil ze best mee nemen maar een fotograaf moet ze dan overnemen
Heb me handen vol aan me paard.

Wij gaan denk ik bruin met creme
Dat is toch wel mooi op een hafje..( zo je is hij iet grote gozer :D )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:02

In kleur is niet erg, maar wel als je een gekleurd hoofdstel gaat omdoen. Dat leid enorm af ;)
Doe gewoon een gekleurd dekje en stem daar je kleding op af, maar houd het bij een zwart of bruin zadel en hoofdstel. Voor Friezen/Fell is een wit hoofdstel ook leuk :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:16

tja smaakverschillen hou je denk ik toch. persoonlijk vind ik een wit hoofdstel echt spuuglelijk bijvoorbeeld :P

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:35

Ik vind dat de modellen ook zelf mogen bepalen hoe zij met hun paard op de foto willen. Het is een meeting waar iedereen van kan leren en ook hoe je dus het beste om kan gaan met paarden met opvallende kleuren op de rug en op het hoofd.. als er bv portret foto's en los foto's met gewoon of zonder halster gemaakt worden en rijfoto's in leuke kleuren vind ik dat wel wat hebben hoor..

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:37

We kunnen ter plaatse ook nog bekijken hoe het het beste gaat met de losgooi/longeer foto's.

Ik houd ook van kleuren en het is een uitdaging, maar zo is er altijd wel iets toch.
Ik vind ook niet dat daar een discissie over zou moeten komen.
Het is aan de eigenaren van de paarden om te beslissen wat het paard voor tuig op krijgt. Uiteraard mogen zij best om een mening vragen en mogen wij daar als fotografen op reageren, maar het is niet de bedoeling dat wij van te voren al bepalen hoe een paard eruit moet zien.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:38

DesireeK schreef:
Ik vind dat de modellen ook zelf mogen bepalen hoe zij met hun paard op de foto willen. Het is een meeting waar iedereen van kan leren en ook hoe je dus het beste om kan gaan met paarden met opvallende kleuren op de rug en op het hoofd.. als er bv portret foto's en los foto's met gewoon of zonder halster gemaakt worden en rijfoto's in leuke kleuren vind ik dat wel wat hebben hoor..

Wij waren tegelijk hahah

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:38

DesireeK schreef:

Ik kom naar een meeting voor portfoliofotos, als ik dan een paard voor me krijg met een knalroze hoofdstel weerhoud mij dat om fotos te maken omdat ik die sowieso niet in mijn portfolio ga zetten. Ik moet ongelofelijk ver reizen voor deze meeting, wat mij veel geld kost aan benzine/trein en waar 9 van de 10 keer geen nabestellingen van komen. Een meeting kost mij dus vaak geld. En als ik dan ook nog eens een paard voor me krijg met een enorm knallend hoofdstel, nee dank je ;)

Zoals ik al zei: Een leuk kleur dekje, no problemo. Maar houd het tuig gewoon basic zwart/bruin. Of neem een touwhalster mee ofzo, die kan je soms nog wegwerken ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:44

marion82 schreef:
DesireeK schreef:

Wij waren tegelijk hahah

En we zitten aardig op 1 lijn geloof ik hahaha..

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:44

Is het anders niet een idee om én foto's te maken met het roze hoofdstel en nog met een zwart hoofdstel (of touwhalster of showhalster oid)? Zodat de eigenaar foto's heeft van de kleur die hij/zij graag wil, maar dat de fotograaf er verder ook nog iets aan heeft voor zijn portfolio? :)

Ik hou persoonlijk ook niet van een gekleurd hoofdstel, maar kan me voorstellen dat als jij dat heel mooi vind en de rest van je kleding er helemaal op afstemd, dat je dat kleurtje erbij wilt hebben. Maar dan is het misschien een optie om deels portretfoto's in kleur en deels zonder kleur te maken? =]

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:47

Channiiiej schreef:
Is het anders niet een idee om én foto's te maken met het roze hoofdstel en nog met een zwart hoofdstel (of touwhalster of showhalster oid)? Zodat de eigenaar foto's heeft van de kleur die hij/zij graag wil, maar dat de fotograaf er verder ook nog iets aan heeft voor zijn portfolio? :)

Ik hou persoonlijk ook niet van een gekleurd hoofdstel, maar kan me voorstellen dat als jij dat heel mooi vind en de rest van je kleding er helemaal op afstemd, dat je dat kleurtje erbij wilt hebben. Maar dan is het misschien een optie om deels portretfoto's in kleur en deels zonder kleur te maken? =]

Wss dat dat bij de ene fotograaf wel kan. Persoonlijk houd ik er niet van om binnen de 15 minuten die je hebt per paard ook nog eens tuig te moeten wisselen :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:48

Het zal echt niet zo zijn dat ze allemaal in knal kleuren komen.. en als je even je best doet heb je vast wel een paar portoliofoto's er tussen zitten..

Maar zoals Marion al schreef is dit niet de plek om hier een hele discussie over te gaan hebben. ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:49

DesireeK schreef:
Het zal echt niet zo zijn dat ze allemaal in knal kleuren komen.. en als je even je best doet heb je vast wel een paar portoliofoto's er tussen zitten..

Maar zoals Marion al schreef is dit niet de plek om hier een hele discussie over te gaan hebben. ;)

Nee, ik zet bij voorbaat al geen fotos in mijn portfolio met een kleur hoofdstel ;) Welke kleur dan ook.

En waarom niet? Het heeft betrekking tot deze meeting omdat hier een model met dat hoofdstel wilt komen. En ik hoef er geen discussie over, ik geef het alleen aan ;)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:49

Je maakt zelf de beslissing om je op te geven en er is dus idd een risico dat het niet uitpakt zoals je graag zou willen. De modellen zijn inmiddels al een tijdje bekend, dus de keuze is nog steeds aan jezelf.

Wij doen het allemaal voor ons portfolio en ook voor ons is er het risico dat we iets niet goed genoeg vinden om erin te zetten. Mij persoonlijk gaat het ook om de ervaringen en om er iets van te leren. Het kost mij ook geld om er naar toe te rijden, ik heb een hele grote auto en die zuipt behoorlijk. Dat zijn afwegingen die ik maak voor ik me definitief aanmeld.

Daarbij blijven we afhankelijk van de modellen die zich aanmelden en naar mijn mening kunnen we niemand verplichten om met iets te rijden/poseren als ze dat zelf niet zouden willen. Het is nog altijd hun paard en aan ons om er het beste van te maken. Juist daar de uitdaging in te zoeken

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:50

Marjoow schreef:
Channiiiej schreef:

Wss dat dat bij de ene fotograaf wel kan. Persoonlijk houd ik er niet van om binnen de 15 minuten die je hebt per paard ook nog eens tuig te moeten wisselen :)

Of misschien een optie om de fotografen zo in te delen, dat degene die graag kleur willen fotograferen bij elkaar zitten en degene die geen kleur willen fotograferen ook bij elkaar? En dat de modellen dat bij 2 of 3 fotografiesessies het gekleurde hoofdstel omdoen, en bij de andere een zwart/bruin hoofdstel/touwhalster/enz.?? :P Ik probeer ook maar wat te bedenken hoor :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:52

marion82 schreef:
Je maakt zelf de beslissing om je op te geven en er is dus idd een risico dat het niet uitpakt zoals je graag zou willen. De modellen zijn inmiddels al een tijdje bekend, dus de keuze is nog steeds aan jezelf.

Wij doen het allemaal voor ons portfolio en ook voor ons is er het risico dat we iets niet goed genoeg vinden om erin te zetten. Mij persoonlijk gaat het ook om de ervaringen en om er iets van te leren. Het kost mij ook geld om er naar toe te rijden, ik heb een hele grote auto en die zuipt behoorlijk. Dat zijn afwegingen die ik maak voor ik me definitief aanmeld.

Daarbij blijven we afhankelijk van de modellen die zich aanmelden en naar mijn mening kunnen we niemand verplichten om met iets te rijden/poseren als ze dat zelf niet zouden willen. Het is nog altijd hun paard en aan ons om er het beste van te maken. Juist daar de uitdaging in te zoeken

Dus als je model zegt: Ik kom met een oud hoofdstel wat eigenlijk versleten is, vind je het ook maar best?

Uitdagingen heb ik zat, ik kies deze meeting uit om zo naar het strand te kunnen. En er zijn maar weinig mensen die een knalkleur als hoofdstel meenemen hoor ;)
Daarbij, wij moeten het paard op de foto zetten dus lijkt me wel zo netjes dat je datgene meeneemt wat de fotografen graag willen. Immers heeft het model al gratis veel fotos ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:52

Enne, no offense, maar Den Haag - Katwijk is toch heel wat dichterbij dan Leusden - Den Haag ;) Kost mij al zeker €22,- om heen en weer te rijden en dat vind ik veel geld.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:54

Marjoow schreef:
DesireeK schreef:

Nee, ik zet bij voorbaat al geen fotos in mijn portfolio met een kleur hoofdstel ;) Welke kleur dan ook.

En waarom niet? Het heeft betrekking tot deze meeting omdat hier een model met dat hoofdstel wilt komen. En ik hoef er geen discussie over, ik geef het alleen aan ;)

Ik ben het met DesireeK eens.

voor wat bereft een discussie, dit is niet nodig. Ik heb nu een aantal keer duidelijk aangegeven dat niet wij, maar de modellen de outfit's en tuigen kiezen. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het heeft geen zin om er over door te gaan.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:54

Marjoow schreef:
Enne, no offense, maar Den Haag - Katwijk is toch heel wat dichterbij dan Leusden - Den Haag ;) Kost mij al zeker €22,- om heen en weer te rijden en dat vind ik veel geld.

Wat denk je dat dat ritje mij kost dan? ;)
Meer dan die 22 euro hoor

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:55

En ik geef aan dat het van de modellen wel zo netjes zou zijn om het in overleg te doen ;)
Model in kwestie heeft zelf nog niet eens gereageerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:56

marion82 schreef:
Marjoow schreef:

Wat denk je dat dat ritje mij kost dan? ;)
Meer dan die 22 euro hoor

Voor dat kleine stukkie? Kun je beter met de trein :=