Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoli schreef:Wat lijkt het toch simpel als jij het uitlegt Richard...
Maar goed er is wel wat meer duidelijk nu voor mij
Ik doe zaterdag maar warme kleren aan, thermoskan met thee mee, want ik tril al van mezelf met mn handjes en dat moet niet nog erger worden (niet handig voor de foto's)
Bagheera_206 schreef:Anoli schreef:Wat lijkt het toch simpel als jij het uitlegt Richard...
Maar goed er is wel wat meer duidelijk nu voor mij
Ik doe zaterdag maar warme kleren aan, thermoskan met thee mee, want ik tril al van mezelf met mn handjes en dat moet niet nog erger worden (niet handig voor de foto's)
Zie je wel dat het helemaal niet moeilijk is?Gewoon dagje met mij op stap.
Mayling27 schreef:Nou heb even aandachtig de pagina's terug gelezen (kan niet uitproberen met de camera want zit op het werk).
Ik fotografeer eigenlijk laatste tijd altijd in M.
Nu heb ik afgelopen weekend mijn eerste meeting gehad, sommige foto's zijn mooi geworden, maar er zitten ook heel veel foto's bij waarbij het paard onscherp is en de achtergrond heel scherp is.. Ik krijg hem soms niet scherp op het paard (portret).
Verder zag ik dat ik bij sommige echt heel veel ruis had (had iso meestal maar op 400 staan)
Ik denk dat dit komt door het helemaal inzoomen, maar dan heb ik dus de instellingen verkeerd gehad?
Ik krijg hem soms gewoon niet scherp gesteld op het paard, en als het lukt en moment dat ik wil knippen, stelt hij zich net scherp op een takje dat achter haar hangt zeg maar... Dit is echt vervelend.
Verder lijkt het dat de foto scherp is als ik terug kijk op display, maar als ik dan thuis ben op de computer kijk is hij helemaal niet scherp.. Kan ik dit op display op een of andere manier al terug zien ( ja zover ik weet kan dat, maar moet het ook begrijpen hahah)
Libiris schreef:pffff....kan jullie ook niet bijhouden en heb vanavond pas tijd om mijn "huiswerk" te maken....
ik vraag mij af of ik wel AF heb....haha...fotografeer nu meestal op M, maar bevalt niet echt... heb mijn toestel nog maar net en sinds kort ook een nieuwe lens 70-200mm f2.8
mijn fotos van laatst komen erg overeen met het verhaal van Mayling... t blijft moeilijk, maar komt vooral denk ik omdat ik de sluitertijd hoger moet zetten denk ik... dus kortere sluitertijd...??
Mayling27 schreef:Wellicht een camera kopen en gehoord hebben dat die 70-200mm f/2.8 een prachtige lens is.. En dus meteen aangeschaft..
Wou dat ik die had hahah