[P/M/H/O] Concept meeting op korte termijn; vanuit fotograaf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:58

Hee allemaal
3 mei organiseer ik meeting op kootwijkerzand mocht iemand van jullie interesse hebben stuur pb met de titel fotomeeting kootwijkerzand :)

Jets

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:51

Helaas heeft de winnaar van mijn bloesemshoot winactie afgezegd. Is er iemand die een leuke locatie weet en daar met haar paard heen zou willen komen? Ik weet wel een locatie in Almere.. Doordeweeks reis ik gratis met het ov..

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:37

Aanstaande vrijdag gaan we naar de kersenbloesems! Mochten fotografen het leuk vinden, jullie zijn welkom om aan te sluiten, het is in heemskerk.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:13

Zijn er hier mensen bekend met de bloesembomen in Almere? Mag je daar met paarden komen? Het lijkt me heel gaaf om eens een bloesemshoot te doen, maar ben totaal niet bekend in Almere :+

Had me gaaf geleken om mee te gaan Duality. Helaas heb volgende week tentamens + Heemskerk is bijna 4 uur reizen voor mij. Dus dat gaat hem niet worden

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:39

Ja je mag er komen, maar het is er altijd megadruk rond deze tijd. Ik ga er vrijdag en zaterdag heen om te fotograferen en weet van meer fotograferen dat ze er de aankomende tijd zijn :j

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:47

Jets schreef:
Ja je mag er komen, maar het is er altijd megadruk rond deze tijd. Ik ga er vrijdag en zaterdag heen om te fotograferen en weet van meer fotograferen dat ze er de aankomende tijd zijn :j

Bedankt voor je antwoord! :D Is het er zo druk dat je elkaar in de weg zit, of kun je nog wel gewoon fotograferen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:59

Oh jammer dat almere iets te ver weg is voor mij, zou zelf ook nog wel graag een keer mijn paard op de foto willen hebben bij bloesem.
Woon in Wijk bij Duurstede, staan wel een aantal bloesembomen, maar niet echt een goeie locatie, meeste staan gewoon in woonwijken en langs wegen haha

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:04

Dit wordt de eerste keer dat ik er kom, maar ik heb wel het idee dat het drukker wordt dan voorgaande jaren. Omdat veel bloesemlocaties overbruikt worden en er daardoor geen paarden meer toegestaan zijn. Daarom zijn er ook veel fotografen die andere locaties niet meer vertellen, om dat te voorkomen. Deze is vrij bekend dus nu gaat iedereen daar heen denk ik.

Almere is ook gewoon in een woonwijk :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:11

Oke, bedankt voor je informatie! Ben al een poosje op zoek naar mooie bloesemlocaties, maar die zijn inderdaad lastig te vinden :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:38

Iemand die mee wil mijn paard op de foto zetten bij de bloesems? Locatie is in Baarn vlakbij de A1

Afbeelding

Andere paarden van stal gaan ook mee. Waaronder een bruinbonte Tinker en misschien een New forest en een NRPS

Edit: Hij staat ook vandaag als een na laatste in uitgelicht

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:20

Wanneer?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:23

Morgen met de stal, maar eventueel is een andere dag voor alleen mijn paard ook prima!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:43

Ik en Demi van Reeven zijn op zoek naar paarden of honden voor een bloesemshoot as dinsdag of woensdag in Barendrecht!!

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:46

_Denise schreef:
Ik en Demi van Reeven zijn op zoek naar paarden of honden voor een bloesemshoot as dinsdag of woensdag in Barendrecht!!

[ [url=m/ZeQXwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer het is best ver voor me. Ik zou graag nog eens een fotoshoot doen met Pepper tussen de bloesems..

Afbeelding

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:47

Waar precies woon je Tiffani? Ik wil best neuzen voor je, maar wel tegen reiskosten dan :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:51

DShots schreef:
Waar precies woon je Tiffani? Ik wil best neuzen voor je, maar wel tegen reiskosten dan :j

Ik woon in losser, ik reis zelf ook best wel veel, maar alleen in de weekenden.

Ik heb alleen geen idee of er mooie bloesems in de buurt staan :z dus mocht je wat weten, ik reis alleen met ov.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:31

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:36

Het gaat om een husky dus helaas kunnen we daar niet aan mee doen.

Toch bedankt :) zondag zijn we in de soesterduinen met een groepje.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:37

Voor aanstaande maandag opzoek naar 1 of 2 modellen in barendrecht bij een bloesembomen.
Het is een portfolio shoot en als dank 5 tot 10 foto's, enigste is €10 euro aan reiskosten naar de locatie voor mij.

Aanmelden via pb of even berichtje hier onderplaatsen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:53

DShots schreef:
Voor aanstaande maandag opzoek naar 1 of 2 modellen in barendrecht bij een bloesembomen.
Het is een portfolio shoot en als dank 5 tot 10 foto's, enigste is €10 euro aan reiskosten naar de locatie voor mij.

Niet op jouw gericht maar wel iets waar ik me altijd over verbaas.

Ben ik de enige die het dikgedrukte raar vind? Fotograaf zoekt een portfolio model om zichzelf te verbeteren en goed materiaal kunnen laten zien aan potentiele klanten maar willen er geen reiskosten aan vergoeden?

Locatie die ze zelf uitzoeken en een portfolio model waar ze dan weer voordelen uit kunnen halen. Mensen bieden zich aan (of hun dier) omdat ze het leuk vinden en om te helpen maar moeten alle kosten dragen?

Voor mij de rede om mezelf of mijn dieren niet op te geven voor dit soort dingen.

Nogmaals helemaal niet aanvallend of persoonlijk bedoeld maar echt iets waar ik me over verbaas.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:02

XxDiandraxX schreef:
DShots schreef:

Niet op jouw gericht maar wel iets waar ik me altijd over verbaas.

Ben ik de enige die het dikgedrukte raar vind? Fotograaf zoekt een portfolio model om zichzelf te verbeteren en goed materiaal kunnen laten zien aan potentiele klanten maar willen er geen reiskosten aan vergoeden?

Locatie die ze zelf uitzoeken en een portfolio model waar ze dan weer voordelen uit kunnen halen. Mensen bieden zich aan (of hun dier) omdat ze het leuk vinden en om te helpen maar moeten alle kosten dragen?

Voor mij de rede om mezelf of mijn dieren niet op te geven voor dit soort dingen.

Nogmaals helemaal niet aanvallend of persoonlijk bedoeld maar echt iets waar ik me over verbaas.

Ik snap het als je reiskosten vraagt voor een (portfolio)shoot op locatie. Je reist tenslotte een bepaald aantal km en dat kost geld. Ik ben het wel met je eens dat als je zelf een locatie uit hebt gezocht en vervolgens vraagt andere hier naar toe te reizen (met dier), je niet alle reiskosten naar de modellen toe moet schuiven. Een idee zou kunnen zijn, om bijvoorbeeld de kosten te delen met model(len) en fotograaf. Ik bedoel dit ook niet aanvallend maar herken de situatie.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:08

Zelf woon ik hier niet in de buurt, en moet dus ook reizen naar de locatie toe. Het is voor mij ook 1 uur reizen naar de locatie toe.
Het is €10,- en is eigenlijk haast niks, want dit zijn niet eens de kosten die ik maak met mijn reis. Dat is minstens €15 euro :j
Je krijg ook als dank fotos, en had ook kunnen zeggen de fotos zijn voor mezelf en jij krijg niks.

Ik doe ook nog wel eens vaak de reiskosten verdelen over alle personen, stel er zijn er 4 dan betaald elke model €3,50 als het de hele reis is.

Kan je in je oordeel vinden hoor, maar ik moet zelf ook reizen en hoop dat je dat ook snap dan van mijn kant. :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:24

Ik snap het zeker wel hoor. Als fotograaf gaat er toch meer werk in zitten dan alleen de shoot zelf. Je moet daarna foto's uitzoeken en bewerken, wat soms ook echt heel veel werk is. Daarbij krijgen de meeste fotografen normaal gesproken betaald voor een shoot. Wanneer je dus een portfolioshoot aanbiedt zijn de 'kosten' die je maakt de 'misgelopen kosten' die je voor een normale shoot wel zou krijgen. Bij modellen is dit (bijna) nooit het geval. Als je je portfolio wilt aanvullen heb je waarschijnlijk niet met 1 shoot een vol portfolio. Als je dan met een aantal mensen afspreekt kost dit je dan vaker die reiskosten om naar een afgesproken locatie of de locatie van je model te komen. Dus ik vind het helemaal niet raar om je reiskosten vergoed te vragen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:40

Bedankt dat je het wel snapt, er zit voor een fotograaf veel tijd in een fotoshoot/portfolio dus het is wel misgelopen geld.
Diandra hoop dat het niet aanvallend bedoeld is wat ik nu zeg, maar het is wel zo als je een hond aanbied als model.
De hond kijkt leuk, zit even leuk en je hebt foto's. Achter de schermen zijn wij nog langer bezig eigenlijk!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:41

Als model en als fotograaf zit er uiteraard veel werk in, dat onderschat ik ook niet. Maar het model steekt ook tijd en geld erin voor haar en de fotograaf zijn plezier en dan moet die ook nog de reiskosten van de fotograaf betalen terwijl die zelf vraagt om modellen en de locatie heeft uitgezocht..

Je maakt je portfolio ook om juist nieuwe klanten te werven dus met een goed portfolio zou je meer kunnen verdienen dan dat je kwijt bent denk ik dan..

Ik blijf het gek vinden maar dat zal dan aan mij liggen denk ik.. :o

Edit: als voorbeeld, als ik mijn hond opgeef ben ik de dag ervoor ook de hele dag zoet om mijn hond te wassen, kammen en knippen zodat hij er mooi uitziet. Dus ook als model gaat er erg veel tijd inzitten en is het niet alleen mooi zitten en lief kijken.