Vraagje: de shoot begint om 10.00 uur. Spreken we nog op een centraal punt af voor we het duin inlopen? Of wandelt ieder op eigen gelegenheid en hopen we dan dat iedereen op tijd op dezelfde plek staat?
Myca
Geplaatst: 15-10-14 12:40
Ik heb een 1,5p trailer en ik zou het ook fijn vinden om gezamelijk, met de middagploeg naar de juiste plaats te lopen.
Is het een idee om de middagpauze een half uur langer te maken zodat er geen overlap is met trailers?
Bagheera_206
Geplaatst: 15-10-14 13:18
Ik vind het prima om even te wachten tot alle modellen er zijn om dan met z'n allen rond 09.45 die kant op te lopen zodate we om 10.00u ook echt kunnen beginnen.
Op het schema staat er stukje aanvang en opbouwen, maar omdat we alleen stand- en portretfoto's maken hoeft er toch niets opgebouwd te worden? Het is dan toch een kwestie van paarden van trailer halen en die fotoklaar maken zodat we om 09.45u samen naar de plek toe kunnen wandelen?
Ik zit in de middag groep, en ik ben daar in de buurt helemaal niet bekend en vind het dan wel fijn om met mijn groepje daar heen te lopen. Paardlief zal dat waarschijnlijk ook waarderen haha Verder heb ik er heel veel zin in en het wordt mooi weer!
Bokker13579
Geplaatst: 15-10-14 16:18
Ik denk even eerder dan 9:45.. Ivm opbouwen van paddockjes
Als er mogelijkheid is voor een paddock en losgooi foto's zou ik dat wel leuk vinden. Dan neem ik ook nog een touwhalster mee en gooi ik snel de vlechtjes er uit.
In dat geval doe ik wel in ieder geval springschoenen om bij mijn paard. Die houdt n.l. het motto 'hoe ouder, hoe gekker' aan. Levert spectakel op, maar aantikken ben ik wat minder blij mee Verder gok ik niet op helemaal los, dus longeerlijn gaat ook mee.
Laat ik dan iets meer vertellen over mijn verwarring tot het plan en het rooster. Ik heb het idee dat ik nog niet helemaal op dezelfde golflengte zit als jullie. Normaal bestaat een fotomeeting uit een paar sessies voor stand/portretfoto's. Dan wordt er eventueel gezamenlijk longeer/losgooi-in-paddock gedaan en dan wordt er opgezadeld voor de rijfoto's. Bij de sessies van een kwartier is het niet de bedoeling dat er al gebruik wordt gemaakt van de paddock of dat er al gelongeerd wordt. Het paard raakt dan bezweet en dat is zonde voor de fotograaf en foto's die daarna nog komen. Vandaar deze volgorde. In het schema wat Cleo voor ons heeft gemaakt is voor losgooi/longeer/rijden geen tijd ingepland. Vandaar dat ik eigenlijk de aanname heb gedaan dat we dus alleen stand en portret zouden doen. Ik heb dit denk ik dan niet helemaal goed begrepen.
Mochten we toch graag losgooi/longeer/rij willen doen vind ik dat prima, maar dan moet het rooster dus aangepast worden zodat daar ook tijd voor is en moet een van de deelnemers ook voldoende hoge prikpaaltjes hebben met draad en moeten er dus ook modellen zijn die het aan durven om het paard "naakt" los te gooien in de paddock voor actiefoto's. De fotografen kunnen dan de paaltjes/touwtjes uit de foto's shoppen zodat het dan net lijkt of het paard echt helemaal los is.
Ik rij wel vaker op dat pad en ik denk niet dat er genoeg ruimte is voor losgooifoto's, maar misschien heb ik het mis, maar dacht ik zeg het maar even.
Ik zal proberen om na afloop van ieder model 3 tot 5 foto's uit te werken en deze op mijn FB, Google+ plaatsen en een paar foto's in dit topic te plaatsen.
Het hangt echt van omgeving en model af of het ook lukt om meer dan 5 toffe, diverse stand- en portretfoto's te maken in een kwartier tijd. Het weer zit iig mee. Als het model braaf is en lief kan blijven staan met de oortjes naar voren gaat het vast ook lukken om meer mooie foto's te maken. Daarom is het erg fijn als het lukt om een groom mee te nemen om te helpen met het paard af te leiden of een reflectiescherm vast te houden.
Hoe denken de andere fotografen er hier eigenlijk over?
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 15-10-14 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt