Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:42

Hier is de weg geen probleem, als het maar bij die 600m blijft (paard heeft een bokhoef en snel slijtende voeten)

Anoniem

Re: Animo voor afwijkende fotoshoot op prachtige locatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:25

Hier ook geen probleem! Dan wil ik opzich wel naar de ochtendgroep, denk dat dat het makkelijkst is omdat ik naar stal kan wanneer ik wil (heb sleutel) en dan ook gewoon licht heb om m'n paard schoon te maken ;) Als DiertjeC en ik dan op de notenlaan even samen op de foto mogen? :o

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:05

weg is idd geen probleem!

hoelaat moet de ochtendgroep nu op stal aanwezig zijn?

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:41

Voor ons is de weg ook geen probleem. En iets later weg is ook wel fijn... :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 18:49

Diertjec schreef:
Hier is de weg geen probleem, als het maar bij die 600m blijft (paard heeft een bokhoef en snel slijtende voeten)

Hmm. Bij het klooster is het terrein natuurlijk ook verhard. De appeldijk pakken we grootdeels onderlangs, maar voor de foto's ook wel wat bovenlangs. En wellicht van het notenlaantje richting het klooster een klein stukje. We kunnen daar goeddeels door een weiland, maar niet 100%.
Verder rijden we waarschijnlijk over de Prinkel. Dat is een smal asfaltweggetje waar geen auto's mogen komen. Daar kun je wel gewoon in de berm trouwens.

Bovendien zijn de paden echt niet zoals op de Veluwe. We zitten in de Betuwse klei. Met regen of nattigheid kan dat sompig of plakkerig zijn. Als het al een poos goed droog is, kan de klei hard opdrogen. (klinkers worden niet voor niets van klei gemaakt, veel steenfabrieken in de Betuwe)
De grond kan voor echt gevoelige voeten best ongenadig zijn.

Meestal niet zo'n probleem, het merendeel van de paarden bij ons op stal staat blootsvoets. (23 van de 26) Silas, die mee een rit begeleidt ook. En mocht Tweet niet in orde zijn zal het paard dat ik meeneem ook blootsvoets zijn. (3 mogelijke paarden, ik weet nog niet welke ik dan meeneem)

Maar als je nu al enigszins twijfelt of dit voor je paard haalbaar is, denk dan echt even goed na.

Gisteren was er een enjoy the ride bij ons op stal. De korte route reed ongeveer de route die ook voor deze meeting in de planning zit. Er kwam meisje met een Haf lopend terug. Die was afgelopen week bekapt, en eigenlijk net te kort gezet.
Bij een Enjoy the Ride kan iemand individueel besluiten om halverwege te stoppen, en dus de kortste route terug te nemen. De routes staan overal aangegeven. (Wat zij dus deed was een heel stuk afsnijden, en lopend terug naar stal)

Voor deze meeting zou dat lastig zijn, en het zou de rest van de groep best wel ophouden. Kijk, als een paard zich verstapt, of er een ongelukje gebeurt, dan moet daar natuurlijk wat mee gedaan worden.
Maar als je bij voorbaat twijfelt of het paard eigenlijk wel geschikt is voor de rit, dan weet ik niet of het echt een handige keus is om mee te gaan.

Denk voor jezelf even goed na of het fair is voor je paard!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 18:51

Ik ga even puzzelen op een definitief tijdschema. Even alle pb's lezen, en dan komt er een verdeling wie in de ochtend en wie in de middaggroep zit.
+ definitieve vertrektijden.

(Definitief uiteraard indien er geen afmeldingen zijn.)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:54

Hier voor op ijzers en achter op blote voeten :). Verstappen of andere enge dingen denk ik maareven niet aan.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:06

Het is opzich geen probleem, wij maken hier in de polder ook gewoon ritten van een kilometer of 10, ook grotendeels verhard, zolang het maar niet heel de rit is.
Maar je hoort nog van mij, ze is nu namelijk kreupel (door tekort bekapte hoeven) en een dezer dagen (als het niet beter wordt) bel ik even m'n smid voor advies. Als ze van het weekend weer goed is, kan ze wel gewoon mee.

Was het trouwens nog mogelijk als mijn ouders mee gaan met de fotografen of is dat mega onhandig en kunnen ze beter zelf wat anders gaan doen? Zo ja, is het dan mogelijk om de trailer op stal te laten staan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:10

Hier hebben mijn pony's dus meestal iets te lange hoeven, juist omdat dagje asfalt of steentjes een aanslag is. (helemaal als je even een marathon gaat mennen met je paard over asfalt).
Van tekort hou ik dus niet, liever stukje reserve.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:15

Hmm, hele tekst getypt, maar al weer achterhaald.
Ik laat hem klein even staan.

Ik neem ook aan dat de meeste paarden dit gewoon moeten kunnen. Zelfs mijn paard met een hele medische geschiedenis afgelopen jaar kan dit -als hij fit is- gewoon aan.
Maar bij Diertjec lees ik in dit topic al in een paar berichtjes wat twijfel. (misschien dat ik het verkeerd interpreteer, dat kan ook maar zo bij geschreven tekst)

En dan twijfel ik of het wel wijs is.
Ieder kiest natuurlijk voor zichzelf, en weet voorzichzelf wat wel en niet kan. Ik kan dat slecht inschatten door de computer. Maar het zou voor de groep jammer zijn als iemand het te simpel inschat, en het dus net niet red.
Het is zeker geen zware rit, niet endurance-achtig of zelfs maar in die richting. Maar het is wel echt een buitenrit. En dat moeten de paarden en ruiters dan natuurlijk wel aankunnen.

Ouders kunnen mee. Maar of die ook echt lol hebben betwijfel ik.
Evenals chauffeur en anderen. Hangt er een beetje vanaf of die zichzelf kunnen vermaken.
Op de hoofd-foto-locatie is parkeerplek zat.
Maar voor het klooster, de appeldijk en de notenlaan is beduidend krapper. Dat is niet echt gemaakt om auto's te parkeren. Ik heb erop gerekend dat de fotografen (Stuk of 11) gezamenlijk in 3 auto's gaan. Dat past wel op alle plekken.
Maar als iedere ruiter nog eigen mensen met een auto meeneemt, dan wordt het wel lastiger.

Trailer kan prima afgekoppeld blijven staan. Ruimte zat voor, daar heeft niemand last van. (Uiteraard wel even handig neerzetten dan)

Van Diertjec en _Dreamer lees ik hier en daar wat over ouders. Ben wel heel benieuwd hoe oud jullie zijn?
@De rest, jullie zijn volwassen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:18

_Dreamer en DiertjeC, Notenlaan samen op de foto moet denk ik wel lukken. Er is vast wel een fotograaf die dat ook leuk vindt?

We proberen het zo te plannen dat beide groepen daar op hetzelfde moment zijn. Het lijkt mij persoonlijk sowieso wel gaaf om alle modellen tegelijk onder de toegangspoort te zetten, en daar een paar foto's van te maken.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:19

@ts, Ik kijk het nog even aan wat betreft d'r voeten, ik ga ervan uit dat ze eind deze week echt wel weer goed is en dat ze de rit zeker aan kan. Conditioneel kan ze het zeker, daar twijfel ik niet aan. Het is alleen ongelukkig geweest dat ze nu net wat te kort bekapt is.

Ik ben zelf 19, maar heb geen BE rijbewijs, dus ik word gebracht. Ik laat de keuze aan hun met wat ze willen doen, maar ga er vanuit dat ze zelf hun ding gaan doen. Kans is groot dat we ook gewoon hun fietsen meenemen hahah :)

En fijn dat we samen op de foto kunnen :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:25

vencedor schreef:
Enige waar ik op moet letten is dat ze een beetje vooraan kan. Stapt stevig door, wordt niet fijner op als constant moet remmen :p

Moet volgens mij wel kunnen. Met dien verstande dat het koppaard (Tweet of Silas) in principe wel op kop blijft.

Je zit in de middaggroep. Dan is Tweet het koppaard en die loopt toch wel redelijk stevig door.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:33

Wordt dan door tuffen voor Toobs, die is meer van de tourisme.. Lekker relaxt.. rondneuzen.. zucht..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:45

Hmm, visite, schema komt als de visite weg is...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:49

Maar ik neem aan dat er toch ook wel een beetje rekening gehouden wordt met het tempo van anderen? Ik snap dat de hele tijd remmen niet fijn is, maar de hele tijd bij moeten dribbelen is ook niet comfortabel.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:59

Ik ben bijna negentien, helaas gezakt afgelopen vrijdag, dus m'n moeder brengt me. (Fotograaf)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:43

Bijdribbelen is niks, maar wat denk je dat er gebeurt als je heel de tijd inhoud :+ . Ook fulltime dribbel en gehops. Het is geen super super snelle, maar stapt gewoon goed door. Achterin wat harder dan voorin. Maar ze Is niet van het slenteren, is het gewoon geen paard naar. Mochten meerdere paarden dat wel zijn dan denk ik dat ik afhaak. Want dan schiet dat niet echt op voor beide partijen.

Hier ook.een.chauffeur, in herfstvakantie trailerrijbewijs gepland. Is het mogelijk.om de route (delen) op de fiets te volgen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:02

Visite is weg...

We rijden in principe ook in 2 kleinere groepjes. (2 x 6 als iedereen er is)
In een groep van 6 zal waarschijnlijk niemand 100% eigen tempo kunnen rijden, maar enigszins aanpassen aan elkaar zodat er voor iedereen prettig te rijden is, moet wel lukken in zo'n formaat groepje.

Een groep van 12 is dan al vele malen lastiger...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:22

UPDATE

Oke, de lijstjes met modellen.

Waarschijnlijk zullen de groepen zo uiteindelijke even groot zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ochtend modellen:
Start rit om streeftijd 9.30 uiterlijk 9.45 Terug op stal rond 14.00?

Middagmodellen:
Start rit om streeftijd ongeveer 12.00 Terug op stal rond 16.00?
Er blijft telefonisch contact met de ochtendgroep.
Wij proberen het zo uit te laten komen dat beide groepen ongeveer gelijk op de notenlaan zijn.
(Ochtendgroep moet dan bijna klaar zijn met de foto's daar. Dan even gezamenlijk foto's, en de middaggroep gaat dan meteen daar verder met foto's.)

Fotografen:
Aanwezig uiterlijk 9.30 terug op stal rond 15.45??
Korte uitleg van het verloop van de dag wanneer de 1e groep modellen vertrokken is.
Kort daarna vertrekken de fotografen ook.
Ik rijd even mee, de plekken wijzen. (Anne Wil en Willemijn zijn er ook bij, die kennen de weg ook)
Daarna ga ik terug naar stal, de modellen van de middaggroep opvangen.

routekaart en weebly-site: ik hoop die beide deze week te plaatsen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:27

Vraagje aan de fotografen:

Ik kreeg van een aantal modellen al de vraag wat fotografen graag zien.

Dus: Post je specifieke wensen hier... De modellen proberen er rekening mee te houden.

algemeen:
Meestal zien de fotografen niet graag een combi van helwit en gitzwart. (kleding, dekjes)
Uiteraard wil je leuke foto's, dus gepoetst tuig, nette kleding.

En verder weten de fotografen veel beter wat van belang is dan dat ik het weet...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:29

Lijstje met fotografen.

Citaat:

Helaas 2 afmeldingen bij de fotografen.

Ik had dat enigszins verwacht. Als er nu geen afmeldingen meer zijn, werken we met een heel prettig aantal van 10 fotografen. Dus ik hoop dat het zo blijft.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:32

Laatste bericht voor vanavond.

In de week voor de meeting zal ik iedereen die meedoet, modellen, vrijwilligers (die zijn er ook een paar) en fotografen nog een Pb-tje sturen.

Daarin staan nogmaals de belangrijkste dingen uit de OP, de exacte locatie, tijden, routes, link naar weebly-site en mijn telefoonnummer.
Dus de belangrijkste zaken allemaal bij elkaar.

Dan hoeft het topic niet steeds helemaal doorgespit te worden op zoek naar belangrijke info.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:33

Ik zat te denken aan set uit foto s onderschrift. Broek maar spijker dan of iets in die richting. Paard gevlochten of juist niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:37

Ik ben denk ik inderdaad de jongste, 17 jaar, vandaar dat mijn vader me brengt :)
Dat hij tijdens de rit meegaat leek mij wel handig, omdat ik op de foto's m'n cap af wil, kan hij hem dan steeds aanpakken en weer aangeven, of is dat een stom idee?
En nogmaals mij vraag of jij zwart op wit wilt dat ik m'n cap op eigen risico afdoe? Omdat ik minderjarig ben zal m'n vader die dan ondertekenen :)

EDIT: En helemaal super dat wij even samen op de foto kunnen :D Groepsfoto lijkt mij ook erg gaaf! Qua kleding wacht ik nog even af wanneer ik bij de kapper terecht kan, mijn haar wordt blauw-roze-paars! Lijkt me zelf wel gaaf voor de foto's, maar bordeauxrood wordt m dan niet meer ;)