Gewoon iets waar zeker wel wat ruimte is als het mogelijk is Onder het zadel zou ook leuk zijn, maar daar mogen jullie natuurlijk ook allemaal in meebeslissen. Zou handig zijn als we zsm een goede locatie hebben. Dan kan ik de indeling/tijden maken, en dan is alles globaal rond, weet iedereen waar we aan toe zijn
Ik weet op zich ook nog wel een leuke plek. Open stuk, met water, bruggetje vlakbij, met een ruiterpad. Dus daar mogen we sowieso komen, en er is aardig wat ruimte. Er ligt een grote, en een kleinere parkeerplek in de buurt. Het is het laatste stukje van de Merenweg in Bleiswijk.
Ik heb er zelf wel eens gereden, en heb daar ook foto's van. Dus dan hebben jullie ongeveer een idee hoe het er uit ziet (de plas er achter is groter als ie nu lijkt):
Resfeber
Geplaatst: 12-03-13 22:54
Heb even gegoogeld. Ziet er inderdaad wel geschikt uit! Zit precies naast manege Rottemeren. Misschien dat sommige dan weten waar het is.
Dat klinkt helemaal top zeg, genoeg parkeerruimte en een mooie locatie waar paarden mogen komen! Als niemand er bezwaar tegen heeft, lijkt me dit een goede plek !
Vippie
Geplaatst: 13-03-13 11:50
dancer_ schreef:
Geen mail terug gehad helaas.
Kun je ook lang op wachten, die weten volgens mij niet eens dat ze een mailadres hebben.
Poiuytrewq
Geplaatst: 13-03-13 11:55
Haha daar hebben wel meer gemeentes last van hoor
Vippie
Geplaatst: 13-03-13 14:23
TinekeHorses schreef:
Heb even gegoogeld. Ziet er inderdaad wel geschikt uit! Zit precies naast manege Rottemeren. Misschien dat sommige dan weten waar het is.
Vanaf de A12:
- N209 ri Rotterdam - Stoplichten NA de Boudah Beer (dus niet die ervoor) linksaf - T spitsing rechtsaf - bocht mee naar links en helemaal uitrijden dan zie je de manege vanzelf aan je linkerhand.
Als je de rotonde rechtdoor gaat bij de manege, kom je op een kleine parkeerplaats uit. Ga je rechtsaf heb je na 50 meter aan de linkerkant een ruimere parkeerplaats waar je makkelijker kan parkeren met trailer.
Daar was ik dus mee bezig. Maar ik had dus een mooie indeling, alleen besef ik dat 2,5 uur voor de paarden misschien een beetje lang is. We hebben dan een ochtend en een middag groep en daartussen zit een pauze voor de fotografen. Misschien dat het handiger is als ik die 2,5 uur even iets inkort
Even globaal wat ik bedacht had: ochtend groep van 5 paarden en een middag groep van 5 paarden. Dan worden de fotografen verdeeld in groepjes van 2, en dan per paard een half uur fotograferen, zodat we de tijd hebben, dan na een halfuur gaan die 2 fotografen naar het volgende paard zegmaar. Dat zou dus betekenen dat je 2,5 uur 's ochtends bezig bent, en 2,5 uur 's middags. Maar dat halfuur was even ruim genomen, natuurlijk kunnen we dat ook iets korter doen, als dat mogelijk is???
Killyenn
Geplaatst: 14-03-13 22:57
Een half uur is erg veel, meestal ben ik met tien minuutjes wel klaar, en dan een paar minuutjes wisseltijd. Dan ben je een uurtje kwijt aan het poseren. Hierop kun je bijvoorbeeld longeer of losgooi foto's maken als de modellen dit willen (losgooien enkel indien er iemand met hekjes is uiteraard). Daarna kunnen de ruiters opzadelen en kunnen er nog rijfoto's gemaakt worden. Aan de laatste twee onderdelen ben je 1 a 1 1/2 uur kwijt, dus in totaal 2 a 2 1/2 uur. Paarden 2 1/2 uur laten poseren is niet te doen, dan krijg je moeilijke situaties. Een uurtje poseren en daarna los aan de hand/onder het zadel geeft mooie foto's
Maar je hebt 5 paarden he? En ik dacht, als je alle paarden bijelkaar zet en dan foto's maakt, met alle fotografen erbij wordt het zo rommelig. Ik ga dr nog maar eens even goed overnadenken, nu nog even snel aan het huiswerk, en als jullie nog tips/wensen/ideeën hebben hoor ik dat natuurlijk graag
Killyenn
Geplaatst: 14-03-13 23:08
De portretfoto's doe je inderdaad per paard, elk paard op een plekje, twee fotografen per paard, en dan elke tien minuten wisselen. Daarna de modellen die dat willen aan de longe of los, na elkaar. Het rijden kan prima tegelijk, dat is het makkelijkst op een lang veld/pad, alle ruiters rijden helemaal naar achteren en dan een voor een in galop oid naar de fotografen toe, dat levert de mooiste foto's op. Zo gaat het op de meeste fotomeetings en dat werkt prima Een half uur per paard is echt te veel, tenzij je dan ook meteen het rijden wil doen, maar elk paard steeds op en af zadelen of op en afstappen is veel te veel werk, plus te veel gedoe voor de dieren, en daarnaast zit je met zweetplekken die de foto's niet mooier maken.