Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Menselijke modellen fotomeeting 6 januari 2013 - Beilen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:45

Ik heb te weinig verstand van modelfotografie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, eigenlijk.

Mijn lijkt wat Andewi zegt best logisch eigenlijk, handig ook voor dubbelportretten of groepsfoto's of zo :).

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:49

Da's waar, kun je wel met meerder modellen tegelijk en zo kun je ook weer van elkaar leren. Maar 't is ook leuk om foto's van jezelf te hebben denk ik.. Maar ach, daar komen we vast wel uit :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:27

Ga er maar niet vanuit dat ik als fotograaf mee ga hoor :n Alleen als we op 't laatste moment nog te weinig fotografen hebben en er geen fotografen gevonden worden. Ik denk dat 22 modellen écht te gek word. Denken jullie er ook aan dat fotografen niet alleen de dag zelf bezig zijn? Alles moet nabewerkt worden bijvoorbeeld.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:31

Ik zou niet alle modellen doen nee, maar er een stuk of 10 uitkiezen.. 22 op 16 fotografen is teveel..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:34

Ik denk niet dat iedereen met elke fotograaf shoot en andersom. Daar is echt de tijd niet voor. Denk dat je al op minimaal een half uur per fotograaf moet rekenen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:01

Vind trouwens 16 modellen ook al een hoop eerlijk gezegd. Liefst 8 is een mooi aantal (zeker als het zo koud is) en dan in groepjes van 2 fotografen werkt denk ik het prettigst.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:02

Tjah, ik blijf het persoonlijk raar vinden dat er meer fotografen dan zijn dan modellen. Dan zou ik toch voor een gelijk aantal gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:18

Jorinda__ schreef:
Ga er maar niet vanuit dat ik als fotograaf mee ga hoor :n Alleen als we op 't laatste moment nog te weinig fotografen hebben en er geen fotografen gevonden worden. Ik denk dat 22 modellen écht te gek word. Denken jullie er ook aan dat fotografen niet alleen de dag zelf bezig zijn? Alles moet nabewerkt worden bijvoorbeeld.

Hoe lang ben je bezig met nabewerken dan :=. Ik bewerk alleen de mooiste foto's nog een klein beetje of zelfs helemaal niet. Maximaal 15 minuten werk per foto.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:20

Dat is eerder ook al uitgelegd. Daardoor kunnen fotografen met elkaar overleggen en elkaar tips vragen/geven. Als alle fotografen alleen staan, dan is daar de tijd niet voor zonder modellen links te laten liggen (wat op zich best banketstaaf is in de kou, niet?).

Nou, reken maar uit hoor. 22 modellen, zo'n 25 mooie foto's per model wat je schiet, 15 minuten per foto?
In ieder geval, de ene keer ben ik er langer mee bezig als met de andere keer, maar reken maar minstens op een week, daar ik ook andere dingen te doen heb dan foto's bewerken, zoals een paard, studie en werk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:35

Jorinda__ schreef:
Dat is eerder ook al uitgelegd. Daardoor kunnen fotografen met elkaar overleggen en elkaar tips vragen/geven. Als alle fotografen alleen staan, dan is daar de tijd niet voor zonder modellen links te laten liggen (wat op zich best banketstaaf is in de kou, niet?).

Ja, maar daarop heb ik nog het argument gegeven dat er ook modellen zijn die van elkaar willen leren. Daarnaast als je een groepshoot wil doen dan is dat handiger met meerdere mensen. Plus dat ik het eerste model nog moet tegenkomen die in twee camera's tegelijkertijd kan kijken.

Plus dat je het echt niet red om 22 modellen op de foto te zetten op 1 dag. Daar heb je echt de tijd niet voor. Je moet eerst een paar proeffoto's maken, kijken of de kleuren goed zijn etc etc etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:42

Sja, ik weet het ook niet :D. Zoals ik zei, ik heb geen ervaring met mensenfotografie verder :).

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:48

Winged schreef:
Jorinda__ schreef:

Ja, maar daarop heb ik nog het argument gegeven dat er ook modellen zijn die van elkaar willen leren. Daarnaast als je een groepshoot wil doen dan is dat handiger met meerdere mensen. Plus dat ik het eerste model nog moet tegenkomen die in twee camera's tegelijkertijd kan kijken.

Plus dat je het echt niet red om 22 modellen op de foto te zetten op 1 dag. Daar heb je echt de tijd niet voor. Je moet eerst een paar proeffoto's maken, kijken of de kleuren goed zijn etc etc etc.

Is ook niet de bedoeling om als fotograaf zo veel modellen te doen.
Gewoon het aantal van 8 wat TS wil.
1 groep fotografen die bezig zijn met 8 modellen en mijn voorstel omdat de animo groot is een extra 2de groep met 8 andere modellen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:07

Nou ik heb geen ervaring met mensen fotograferen dus zou toch het liefst met iemand die ervaring daarmee heeft willen fotograferen, lijkt me veel leerzamer en ik weet dus ook niet zo goed wat ik moet vragen van een model en als die model ook nog geen ervaring heeft tja.. :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:19

Zoveel modellen (22!?? :oo ) is organisatorisch bijna onmogelijk denk ik. Persoonlijk denk ik dat je dan beter met de reserve modellen een andere datum (voorjaar bijv) kunt plannen. Of als iemand van jullie zich geroepen voelt; organiseer je eigen meeting bijvoorbeeld.. 8 modellen is écht de max wat je als fotograaf op de foto kunt gaan zetten op zo'n dag. Eerlijk is eerlijk, maar als er nog meer zijn is voor mij op een gegeven moment de lol eraf (en vanuit eerdere meetings is mijn ervaring dat ik daarin niet de enige ben). Liefst heb ik er zelfs maar 6, met 12 fotografen. Helemaal als het zo koud is.

En ik snap best dat iedereen mee wil, maar het moet wel kunnen. Bij elke meeting worden mensen teleurgesteld die niet mee kunnen - zo ook bij deze. En bij bijna elke meeting is de animo groot, dus ook daar worden véél mensen teleurgesteld (ik ben wel eens naar een meeting geweest waar wel meer dan 30 modellen opgegeven waren, maar er maar 8 mee mochten).

Daarbij heb ik het idee dat het organiseren van zo'n meeting, hoeveel werk het is op die dag zelf/hoe lang alles duurt op de dag zelf (het duurt altijd langer dan geplant) en voor de fotografen in de weken daarna door sommigen van jullie nogal onderschat wordt. Dit maak ik op uit opmerkingen als '16 fotografen op 22 modellen is toch best te doen of niet?'. Nee, echt. Dat kan écht niet.

Edit: Ik denk dat dit ook iets is wat prima aan Claudia overgelaten kan worden. Zij heeft vaker meetings georganiseerd en die waren prima voor elkaar. Komt allemaal goed dus, maak jullie niet druk.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:30

Saskiaa_ schreef:
Zoveel modellen (22!?? :oo ) is organisatorisch bijna onmogelijk denk ik. Persoonlijk denk ik dat je dan beter met de reserve modellen een andere datum (voorjaar bijv) kunt plannen. Of als iemand van jullie zich geroepen voelt; organiseer je eigen meeting bijvoorbeeld.. 8 modellen is écht de max wat je als fotograaf op de foto kunt gaan zetten op zo'n dag.

8 is id. voor 1 dag shoot het max.
TS kan haar eigen plan trekken met 8 fotografen/models
Een 2de meeting op de zelfde dag met de over gebleven fotografen/models is ook mijn voorstel.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:37

We wachten het rustig af..
Er kan altijd nog een 2e meeting georganiseerd worden.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:44

JAZZ4ff schreef:
Saskiaa_ schreef:
Zoveel modellen (22!?? :oo ) is organisatorisch bijna onmogelijk denk ik. Persoonlijk denk ik dat je dan beter met de reserve modellen een andere datum (voorjaar bijv) kunt plannen. Of als iemand van jullie zich geroepen voelt; organiseer je eigen meeting bijvoorbeeld.. 8 modellen is écht de max wat je als fotograaf op de foto kunt gaan zetten op zo'n dag.

8 is id. voor 1 dag shoot het max.
TS kan haar eigen plan trekken met 8 fotografen/models
Een 2de meeting op de zelfde dag met de over gebleven fotografen/models is ook mijn voorstel.

Vanuit Claudia gaat die andere meeting er niet komen op dezelfde dag. Dat is niet te doen. En vanuit een ander op dezelfde plek op dezelfde dag is ook niet handig - dan loopt alles door elkaar en komt het op hetzelfde neer als een grote meeting en dan is de boel gewoonweg niet meer te overzien.
Voor de mensen die nu niet gekozen zijn komt er wel een meeting op een andere dag op een andere plek.

Denk dat het dan nu ook verstandig is om er verder over op te houden. Er is besloten dat er 8 modellen en 12 fotografen komen. Dat is te overzien en te organiseren. Lijkt me handig om dit onderwerp te laten rusten en gewoon verder te gaan met deze meeting en dingen te bespreken die er toe doen. Aan het aantal modellen/fotografen gaat niks meer veranderd worden.

Deze post heb ik in overleg met Claudia opgesteld. :)

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:53

Yippie duidelijkheid.
Als we er nu is vanuit gaan dat er geen sneeuw ligt. Wat willen de fotograven dan zien
Zijn er thema's waar jullie aan denken?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:03

Super :)
Heb er al erg veel zin in! :) *-:)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 21:03

Lijsten schreef:
Citaat:

Modellenlijst
1. Mylène
2. Hitime
3. Milène (Saki)
4. EvelijnS
5. Romy (Donyramo)
6. Wildgirl(manon)
7.Yayla (yaylavb)
8. Andewi
9. Winged (alette)
10. Jannickee
11. Amarens (UMayDream)
12. Janique (Janique)
13. Mirrrriii
14. Corine (Sting)
15. Suzette (suus_pepper)
16. Alyssiah
17. Lilianne (ldeGraaff)
18. Jeanine (alicelover)
19. _San87_ (Sanne)
20. Jennifer (Papegara)
21. Michelle (Maghreb)
22. Eline (ElineS)

Citaat:
Fotografen
1. Milan_lover (http://www.dahbiadigitals.nl)
2. Sodeletuut (http://www.photocarmen.nl)
3. Saskiaa_ (http://www.saskialamberts.nl)
4. Maysie (https://www.facebook.com/MaysoonRashidPhotography)
5. Daisyree (http://purrfect-photo.webs.com/) (http://www.purrfect-art.com)
6. xliisaa (site is in de maak)
7. MadelonSunny (http://mdgfotografie.weebly.com)
8. Markkie8 (http://www.markstoter.nl - Krijgt binnenkort een update)
9. Room o.v.b (site moet nog komen)
10. Krijtje (site is in de maak)
11. Air (http://marrietfotografie.webs.com)
12. hamsterfan (Voeg binnenkort wel even wat foto's toe :)) Ovb vervoer

Reservefotografen:
13. Magda_90 (http://www.makwafotos.nl)
14. JAZZ4ff (Frans) - zie profiel
15. saskiakefie (http://www.dierfotek.nl)
16. Jorinda__ (http://www.jorindabijlenga.com)

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:32

Oh ik heb ook even gevraagd bij kennissen en ik kan eventueel wel een sneeuwmachine regelen!!
Mocht daar interesse in zijn

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:44

Andewi schreef:
Oh ik heb ook even gevraagd bij kennissen en ik kan eventueel wel een sneeuwmachine regelen!!
Mocht daar interesse in zijn

Dat zou echt zo gaaf zijn :))

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:25

Stom idee, niet overna gedacht, al moet ik zeggen dat ik het niet erg vind lang in de kou te staan 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden' haha.

maar voor groepsfoto's is het inderdaad fijn als het een rustige groep blijft waar iedereen ook oppast. :) :o

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:43

Fijn inderdaad dat er een duidelijk besluit is genomen over de aantallen. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:53

Fotografen, succes met modellen kiezen :D.