Anoli schreef:Bagheera_206 schreef:Feestboek is ideaal om te netwerken, om foto's te delen, feedback op foto's te geven en ook feedback op eigen foto's te krijgen.
Die fotograaf die de workshop fotografie doet bij die Passiedag heb ik ook op mijn feestboek staan.
Voorlopig ben ik nog te slecht en mijn materiaal is niet goed genoeg om te netwerken
Kom ik aan met mn huis-tuin en keuken kiekjes
Zal trouwens nog even antwoord geven op de laatste opdracht
Heb er zin in zaterdag!!
Ah, jij bent de Ilona door wie ik net ben toegevoegd op feestboek?

? 
moet het topic denk ik even helemaal doorlezen, aangezien ik pas een dag hier actief ben...
Ik ben ook een luie Av fotograaf en gebruik M eigenlijk alleen als ik flits en als ik binnen sta te fotograferen bij concerten/optredens.

Om dan toch een goed belichte foto te krijgen voor een sluitertijd van 1/800s heeft je camera dus geen ruimte meer om je diafragma verder open te zetten en zul je dus 2 stops hoger in ISO moeten gaan. Bijvoorbeeld van ISO100 naar ISO400 (100 x 2 x 2). Dan zal je camera wel weer precies een correcte belichting geven met de meter op waarde 0. In het geval van donkere situaties is het een afweging tussen ruis en bewegingsonscherpte. Ik ga liever een stopje hoger in ISO om dan een ruizige/pluizige foto te hebben, maar waar mijn onderwerp wel scherp op staat. Ken je camera en weet wat de grenzen zijn die jij zelf acceptabel vindt. 

maar ga binnenkort de Canon 1100D aanschaffen, met telelens